Проектування діяльності дітей старшого дошкільного віку
підготувала вихователь Білас Н.В.
Тема. «Ліс»
Мета: розширити та уточнити знання дітей про ліс. Виховувати у дітей дбайливе ставлення до всього живого, що нас оточує. Викликати бажання більше дізнатися про те, як живляться, пристосовуються, де живуть тварини, птахи.
Розвивати творче уявлення, логічне мислення, вміння порівнювати, аналізувати, вчити складати розповіді.
Формувати задатки екологічної свідомості, основи екологічної культури. Виховувати гуманне ставлення до тварин, птахів. Підвести до розуміння єдності природи.
І. Мотиваційний етап
Комплексне заняття – ознайомлення з природою, мовленнєве спілкування.
Тема. Дикі тварини, птахи.
Мета: Виховувати у дітей дбайливе ставлення до всього живого, що нас оточує. Викликати бажання більше дізнатися про тварин, птахів ( чим живляться, як пристосовуються, де живуть). Спонукати до створення цільових сюжетних картин із завданням, розв’язання яких допоможе скласти казки. Розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словник із тем: «Дикі тварини», «Птахи, що зимують, які прилітають».
Спостереження:за птахами, які прилітають у садочок.
Ігрова діяльність: дидактичні ігри: «Хто де живе?», «Хто чим живиться?», «Я почну, а ти продовжуй» (- у білочки пухнастий…., у зайчика довгі…), «Скажи навпаки»
Рухливі ігри: «У ведмедя у бору», «Кіт та горобці».
Сюжетно-рольова гра: «Сім’я», «Зоопарк».
Робота з батьками: запропонувати батькам поспілкуватись з дітьми, дізнатися в них, що нового відбулося у групі сьогодні. Нехай пошукають удома і принесуть у групу цікавий матеріал про тварин і пташок.
ІІ. Інформаційний етап
Заняття з мовленнєвого спілкування.
Тема. Дикі тварини.
Мета: виховувати у дітей бажання працювати, вміння дбати про себе. З’ясувати, чи знають вони, як харчуються дикі тварини, де будують свої домівки, які мають свої особливості в будові, який спосіб життя ведуть весною. Продовжувати вчити уважно слухати казку, відповідати на запитання вихователя. Обговорити зміст прислів’я: «Де багато пташок – немає комашок».
Ігрова діяльність: «Впізнай за описом», «Чого не стало».
Рухливі ігри: «Мисливці та зайці», «Зробимо як … (тварина, птах, рухи)».
Вправи: «Чим схожі, чим відрізняються»
Фізхвилинка: «Йшов по лісу їжачок».
Самостійна художня діяльність:
Малювання: «Ліс». Розглядання та читання дитячих енциклопедій.
Індивідуальна робота: розгляд ілюстрацій із зображенням птахів. Перегляд, розповідь казки «Рукавичка».
ІІІ. Репродуктивний етап
Заняття: (комплексне)
Тема. Описові розповіді про тварин, птахів.
Мета: виховувати у дітей бажання та вміння виявляти турботу про братів наших менших. Розвивати спостережливість, продовжувати ознайомлення дітей з різноманітним світом живої природи, виховувати дбайливе ставлення, поважне ставлення до природи.
Матеріал: предметні картинки, маски тварин та пташок, загадки, чистомовки.
Спостереження: за поведінкою пташок на майданчику. Про що вони так голосно гомонять?
Ігрова діяльність: дидактична гра «дорослі та малюки», «живе-неживе», «хто зайвий».
Рухлива гра: «Зайці та мисливці», «Хитра лисиця».
Сюжетна гра: «До їжачка на гостини» (сервіровка столу).
Фізхвилинка: «Ми лісочком йшли».
Трудова діяльність: запропонувати діткам прибрати майданчик, на грядці прополоти бур’ян.
Художня діяльність: читання казки за вибором дітей.
IV. Узагальнюючий етап.
Заняття з логіко-математичного розвитку.
Мета: узагальнити знання дітей з вивченої теми. Виховувати інтерес до живої та неживої природи. Розвивати творчу уяву, пам’ять, мислення. Закріпити кількісну лічбу, встановлювати рівність та нерівність двох множин (більше, менше,однакова кількість, стільки ж). закріпити назви пір року, та назви місяців.
Матеріал: ілюстрації – силуети дерев, цифри, календар природи.
Ігрова діяльність: дидактичні ігри «Полічи пташок, дерева, кущі», «Впізнай за описом».
Рухлива гра: «Мисливці та зайці», «Переліт птахів».
Художня література: «Царство грибів», загадування загадок, Гра: «збери гриби».
Спостереження: за рослинами у садочку (на клумбі, догляд за квітами), що потрібно для квітів? (сонце, вода, тепло.. )
Ліпка: «Птахи» – виховувати естетичний смак, акуратність в роботі.
Гра: «Наші друзі серед природи», «Добре – недобре».
Індивідуальна робота: Розглядання ілюстрацій із зображенням грибів.
Читання оповідання: «Хто що їсть?»Г.Новіков.
V. Творчий етап
Заняття з малювання (комплексне)
Тема. Синиці в годівниці.
Завдання: формувати здібності зорової оцінки зовнішніх ознак об’єкта реальної життєвої форми, збагачувати уявлення про особливості форми однорідних предметів (об’єктів) при зображення їх у різних просторових положеннях, закріпити знання принципу послідовного зображення об’єктів.
Матеріал: білий папір, простий, кольорові олівці.
Спостереження: Запропонувати дитині уявити себе деревом, вовком: – Чого б тобі більше хотілося весною?
Ігрова діяльність: дидактична гра «Коли це буває?», «Я почну, а ти продовж», «Скажи навпаки».
Рухлива гра: «Совонька», «Не замочи ніг», «Хто перший».
Трудова діяльність: Звернути увагу дітей на те, що кімнаті рослини потребують їхньої уваги: – що потрібно кімнатним рослинам для нормальної життєдіяльності?
Розв’язання проблемних ситуацій: читання коротких оповідань-обговорення.
Вправа: «Що б ви зробили, якщо б побачили». (….пташеня, яке впало з гнізда? …. хлопчик з рогаткою? …..пташку у якої зламане крило) і т.д.
VІ. Рефлексивно-оцінювальний етап
Інтегроване заняття
Тема. «Зміни в живій природі».
Мета: запропонувати дітям здійснити подорож по тематичному циклу «Зміни в живій природі», оцінити свою роботу. Оцінка дітьми своєї діяльності. « – Мені подобається …? Складати казки, малювати ліс, математичні завдання, розгадування загадок …», «Що нового і цікавого дізналися за цей час?»
Висновок вихователя: – Вважаю, що реалізація проекту була вдалою. Діти брали активну участь у його втілені, прагнули скласти цікаві казки, намалювати гарні малюнки до них.
No Comments »