“Червона Шапочка” старша логопедична спецгрупа №1
Стець Ганна Петрівна Ємельянова Людмила Олегівна Пуйко Ганна Іванівна
вихователь вчитель-логопед вихователь
Шимоня Оксана Олександрівна, помічник вихователя
КОРЕКЦІЙНА ТА ОСВІТНЯ РОБОТА
В ГРУПІ СПЕЦПРИЗНАЧЕННЯ – ЛОГОПЕДИЧНІЙ
(для дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення)
З 1994 р. в дошкільному навчальному закладі № 39 діє одна група спецпризначення – логопедична для дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення.
Логопедична група спеціалізується на виправленні мовленнєвих вад у дітей дошкільного віку.
З вересня 2014 року група укомплектована дітьми на основі направлень обласної психолого-медико-педагогічної комісії.
Корекційну та навчально-виховну роботу в групі спеціального призначення – логопедичній проводять два вихователі та вчитель-логопед за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та «Програмою навчання дітей з недорозвитком фонематичної будови мови», розробленою науковими співробітниками сектора логопедії НІІ та дефектолгії АПНСРСР, автори Г.А. Каше, Т.Б. Філічова, «Орієнтовний план корекційно-відновлювальної роботи з дітьми з фонетико-фонематичними порушеннями мовлення», розроблений колективом логопедів дошкільних закладів м. Білої Церкви. Ж-л «Палітра педагога» № 3, 2002 р. Творчо використовують матеріали, що друкуються в журналах «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Дошкільний навчальний заклад», Методична скарбничка вихователя”
Перше логопедичне заняття проводить вчитель-логопед, на якому робота спрямована на розвиток фонематичного слуху, фонематичного сприймання та корекцію мовлення. Звичайно таке заняття починається з розвитку м’язів дрібної моторики (пальчикові вправи) та вправ з артикуляційним апаратом (вправи з язиком). Далі дітям дають завдання для загального розвитку та засвоєння програмових завдань відповідної групи.
Крім фронтальних занять по логопедії проводяться підгрупові та індивідуальні заняття, на яких в основному проводиться робота над розвитком артикуляційного апарату, постановкою звуків та розвитком слухового сприймання.
Один раз на тиждень логопед працює в другу зміну (проводить індивідуальні та підгрупові заняття, роботу з батьками). Вихователь у першу зміну проводить організовані навчально-пізнавальні види діяльності (з пізнавального розвитку, логіко-математичного розвитку, соціально-морального, художньо-естетичного – малювання, ліплення, аплікація).
Планування навчальної та корекційної роботи проводять спільно вихователі групи з вчителем-логопедом. Логопед надає консультативно-методичну допомогу вихователям групи, музичному керівнику, батькам. Із дітьми, які того потребують, працює практичний психолог дошкільного закладу. Паралельно із роботою по корекції мовлення, проводяться ряд оздоровчо-загартовуючих процедур:
– приймання заспокійливого чаю;
– щоденна гігієнічна гімнастика після сну;
– полоскання горла розчином солі після полуденку;
– приймання часника та цибулі перед обідом (в осінньо-зимовий період);
– піші переходи за межі ДНЗ.
Всі працівники логопедичної групи створили спокійний, плавний темп перебування дітей у групі, в перерві між заняттями та під час самостійних ігор дітям рекомендуються спокійні ігри :
– настільні;
– ігри на розвиток моторики пальців (плетіння кісок з ниток, стрічок, шнурування черевичків, сорочок, розмальовування, виготовлення виробів із природного матеріалу (насіння), нанизування намистинок, ґудзиків …).
Дані ігри є важливим фактором у вихованні, бо усувають перевтому та збудження дітей.
Рекомендації вихователів щодо роботи з дітьми в карантинний період
Спільний проект вихователів, дітей та батьків Про безпеку дбаємо – здоровими зростаємо
Презентація групи Червона шапочка
РОЗПОРЯДОК ДНЯ на період карантину СОVІD-19
група «Червона шапочка» старша
орієнтовний розподіл часу | |
Зустріч дітей на ігровому майданчику ізольовано від інших груп, огляд, температурний скринінг | 7:30—8:35 |
Ранкова гімнастика на свіжому повітрі | 8:35—8:45 |
Вхід до групового приміщення зі збереженням дистанції з іншими групами | 8:45—8:50 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур | 8:50—8:55 |
Підготовка до сніданку, сніданок | 8:55—9:10 |
Заняття | 9:10-9:35
9:40-10:05 10:10-10:30 |
Підготовка до прогулянки. Вихід на прогулянку зі збереженням дистанції з іншими групами | 10:00—10:10 \ 10.30\ |
Прогулянка, ігри, індивідуальні заняття, самостійна діяльність дітей, спостереження, повітряні та сонячні процедури (усі активності проводяться ізольовано від інших груп) | 10:10\35\—11:20 |
Повернення з прогулянки зі збереженням дистанції з іншими групами | 11:20—12:30 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур | 11:30—11:40 |
Температурний скринінг | 11:40—11:45 |
Підготовка до обіду, обід | 12:00—12:25 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур | 12:25—12:30 |
Підготовка до сну, сон | 12:30—14:30 |
Поступовий (у міру пробудження дітей) підйом, за гартувальні процедури, ігри | 14:30—14:45 |
Температурний скринінг | 14:45—14:55 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур | 14:55—15:05 |
Полуденок | 15.05-15.20
|
Підготовка до прогулянки, вихід на прогулянку зі збереженням дистанції з іншими групами | 15.20-15.25 |
Прогулянка, ігри, індивідуальні заняття, самостійна діяльність за власним вибором, спостере-ження (усі активності прово-дяться ізольовано від інших груп) | 15.25-16.20 |
Повернення з прогулянки зі збереженням дистанції з іншими групами | 16.20-16.25 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур | 16.25-16.30 |
Підготовка до вечері, вечеря | 16:30—16:50 |
Температурний скринінг | 16.50-17.00 |
Підготовка до прогулянки, вихід на прогулянку зі збереженням дистанції з іншими групами Бесіди вихователя з батьками, повернення дітей додому | 17:10—17:30 |
Орієнтовний тижневий розподіл групових занять в старшій спецгрупі №1 «Червона шапочка » 2020 / 2021 н.р.
Понеділок |
|
Вівторок |
3.Фізкультура 10.45 |
Середа |
1.Предметне Формування початкових математичних уявлень. 2.Музичне 11.25 3.Предметне Зображувальна діяльність
|
Четвер |
1.Логопедичне
Фіз.розваги 4т. 15.40 |
П’ятниця |
2.Предметне 1т. Валеологія \1-ша п’ятн.\ 2т.Культура мовл. спілкув. заняття\ 3т.Узагальнення з теми з використанням інтегр. зобр.д-ті 4т.Підготовка руки дитини до письма 3.Фізкультура 10.45 Муз.розваги 3т. 15.20 |
