“Червона Шапочка” старша логопедична спецгрупа №1
Стець Ганна Петрівна Ємельянова Людмила Олегівна Пуйко Ганна Іванівна
вихователь вчитель-логопед вихователь
Шимоня Оксана Олександрівна, помічник вихователя
КОРЕКЦІЙНА ТА ОСВІТНЯ РОБОТА
В ГРУПІ СПЕЦПРИЗНАЧЕННЯ – ЛОГОПЕДИЧНІЙ
(для дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення)
З 1994 р. в дошкільному навчальному закладі № 39 діє одна група спецпризначення – логопедична для дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення.
Логопедична група спеціалізується на виправленні мовленнєвих вад у дітей дошкільного віку.
З вересня 2014 року група укомплектована дітьми на основі направлень обласної психолого-медико-педагогічної комісії.
Корекційну та навчально-виховну роботу в групі спеціального призначення – логопедичній проводять два вихователі та вчитель-логопед за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та «Програмою навчання дітей з недорозвитком фонематичної будови мови», розробленою науковими співробітниками сектора логопедії НІІ та дефектолгії АПНСРСР, автори Г.А. Каше, Т.Б. Філічова, «Орієнтовний план корекційно-відновлювальної роботи з дітьми з фонетико-фонематичними порушеннями мовлення», розроблений колективом логопедів дошкільних закладів м. Білої Церкви. Ж-л «Палітра педагога» № 3, 2002 р. Творчо використовують матеріали, що друкуються в журналах «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Дошкільний навчальний заклад», Методична скарбничка вихователя”
Перше логопедичне заняття проводить вчитель-логопед, на якому робота спрямована на розвиток фонематичного слуху, фонематичного сприймання та корекцію мовлення. Звичайно таке заняття починається з розвитку м’язів дрібної моторики (пальчикові вправи) та вправ з артикуляційним апаратом (вправи з язиком). Далі дітям дають завдання для загального розвитку та засвоєння програмових завдань відповідної групи.
Крім фронтальних занять по логопедії проводяться підгрупові та індивідуальні заняття, на яких в основному проводиться робота над розвитком артикуляційного апарату, постановкою звуків та розвитком слухового сприймання.
Один раз на тиждень логопед працює в другу зміну (проводить індивідуальні та підгрупові заняття, роботу з батьками). Вихователь у першу зміну проводить організовані навчально-пізнавальні види діяльності (з пізнавального розвитку, логіко-математичного розвитку, соціально-морального, художньо-естетичного – малювання, ліплення, аплікація).
Планування навчальної та корекційної роботи проводять спільно вихователі групи з вчителем-логопедом. Логопед надає консультативно-методичну допомогу вихователям групи, музичному керівнику, батькам. Із дітьми, які того потребують, працює практичний психолог дошкільного закладу. Паралельно із роботою по корекції мовлення, проводяться ряд оздоровчо-загартовуючих процедур:
– приймання заспокійливого чаю;
– щоденна гігієнічна гімнастика після сну;
– полоскання горла розчином солі після полуденку;
– приймання часника та цибулі перед обідом (в осінньо-зимовий період);
– піші переходи за межі ЗДО.
Всі працівники логопедичної групи створили спокійний, плавний темп перебування дітей у групі, в перерві між заняттями та під час самостійних ігор дітям рекомендуються спокійні ігри :
– настільні;
– ігри на розвиток моторики пальців (плетіння кісок з ниток, стрічок, шнурування черевичків, сорочок, розмальовування, виготовлення виробів із природного матеріалу (насіння), нанизування намистинок, ґудзиків …).
Дані ігри є важливим фактором у вихованні, бо усувають перевтому та збудження дітей.
Рекомендації вихователів щодо роботи з дітьми в карантинний період
Спільний проект вихователів, дітей та батьків Про безпеку дбаємо – здоровими зростаємо
Презентація групи Червона шапочка
РОЗПОРЯДОК ДНЯ старша спецгрупа з 01.01.2022р.
Режимні процеси |
Група |
|
|
|
|
Прийом, температурний скринінг, огляд, ігри |
|
7.30-8.25 |
Ранкова гімнастика |
|
8.25-8.35 |
Підготовка до сніданку.Гігієнічні процедури |
|
8.35-8.45 |
Сніданок |
|
8.45-9.05 |
Підготовка до заняття, ігри |
|
9.05-9.10 |
Заняття 1 |
|
9.10-9.35 |
Заняття 2 |
|
9.45-10.10 |
|
|
10.20-10.45 |
Підготовка до прогулянки, прогулянка |
|
10.10\10.45\-12.00 |
Повернення з прогулянки,гігієнічні процедури |
|
12.00-12.10 |
Обід |
|
12.10-12.40 |
Підготовка до сну. Сон |
|
12.40-14.40 |
Підйом,температурний скринінг, загартовуючі процедури, гімнастика |
|
14.40-15.00 |
Інд. заняття, розваги , СХД, праця , ігри |
|
15.00-15.50 |
Гігієнічні процедури, підготовка до вечері |
|
15.50-16.00 |
Вечеря |
|
16.00-16.20 |
Прогулянка. Ігри. Повернення додому |
|
16.20-17.30 |
РОЗПОРЯДОК ДНЯ на період карантину
старша спец. група 2021\2022 н.р.
Тижневий розподіл групових занять в старшій спецгрупі №1 «Червона шапочка » 2021 / 2022 н.р.
Понеділок |
|
Вівторок |
3.Фізкультура 11.30 1,3 тижд. музичні розваги |
Середа |
1.Предметне Формування початкових математичних уявлень. 2. Зображувальна діяльність 3. Музичне 1-й тиждень фіз.розваги Логопед. в 2-гу половину дня |
Четвер |
1.Логопедичне
|
П’ятниця |
2.Ознайомлення з природою 3.Фізкультура 10.20
|
