Сторінка логопеда
Ємельянова Людмила Олегівна
вчитель-логопед
-
Використання-нових-технологій-в-роботі-вчителя-логопеда-ЄмельноваоїЛ.О.
-
Презентація ВПРАВИ З ПАЛЬЧИКАМИ
-
Абетка
-
На допомогу батькам дітей з порушенням мовлення. Корекційні можливості масажу
-
Поради логопеда уважним батькам
-
Памятки для батьків
-
Логопедичне заняття на тему: “Як зайчик вчився”
-
Організація логопедичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
-
Логопедичні ігри та вправи
Звіт
вчителя-логопеда за 2023/2024 н.р ЗДО № 39 м. Ужгорода
Логопедична група почала роботу з 1.09.23 року .В результаті обстеження з фонетико-фонематичним недорозвитком виявилось 12 дітей, а з загальним недорозвитком мовлення 3 дітей. Корекційна логопедична робота у 2022-2023 н.р. будувалася на основі програми Рібцун Ю. В. Корекційно-розвивальна та навчально-виховна робота з дітьми з. фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення та відповідно до календарно-тематичного планування на 2023-2024 н.р.
Основними структурними компонентами логопедичної роботи були:
– діагностична діяльність;
– складання індивідуальних планів роботи з кожною дитиною, ведення документації;
– здійснення корекційно-розвиткової роботи переважно у формі підгрупових та індивідуальних занять;
– надання порад і консультацій батькам і педагогам, залучення батьків до активної співпраці;
– співпраця з психологом, вихователями щодо корегування педагогічного, корекційного процесу, пошуку шляхів його вдосконалення;
– аналіз результативності роботи, визначення динаміки розвитку дітей;
– участь у різних заходах методичної роботи, самоосвіта.
Метою корекційної роботи було виховання у дітей правильної, чіткої вимови з відповідним віку словниковим запасом і рівнем розвитку зв’язного мовлення, що досягалося різноплановим систематичним впливом, спрямованим на розвиток мовленнєвих і немовленнєвих процесів
Пріоритетними були такі завдання логопедичної корекції:
– формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мовлення, фразового і зв’язного мовлення;
– формування комунікативних умінь;
– розвиток артикуляційної, загальної та дрібної моторики;
–розвиток мовнослухової уваги, вироблення навичок свідомого сприймання та розуміння зверненого мовлення;
– розвиток просодики (темп, ритм, тембр, сила голосу, інтонування, емоційність тощо);
– розвиток психічних процесів (увага, пам’ять, мислення, уява тощо).
Робота будувалася не тільки на загальних дидактичних принципах (наочності, доступності, систематичності та ін.), але й на принципах корекційно-розвиваючого навчання (принцип системності корекційних, профілактичних і розвивальних завдань, принципу єдності діагностики й корекції, принципу інтеграції зусиль найближчого соціального оточення та ін.). Максимально поєднувалися ігрові та навчальні форми.
Стан виконання завдань перспективного плану корекційно-відновлювальної роботи.
Відповідно до запланованих завдань у результаті корекційно-відновлювальної роботи у дітей логопедичної групи значно покращився стан розвитку усіх сторін мовлення.
Лексична будова мовлення:
— розширився активний словник відповідно до опрацьованих лексичних тем, словниковий запас поповнився узагальнюючими словами: транспорт, меблі, посуд тощо;
— діти познайомилися з багатозначністю слів, омонімією, антонімією, синонімією;
— познайомилися з різними способами словотворення, у дітей формується уявлення про систему словотворчих зв’язків мови.
Формування граматичної сторони мовлення:
– діти розуміють та вживають іменники, дієслова, прикметники у однині та множині;
– добирають форми доконаного і недоконаного виду дієслів;
– відповідають на запитання педагога, вживаючи дієслова у теперішньому, минулому та майбутньому часі ;
– визначають граматичну форму головного слова за граматичною формою узгодженого слова на практичному рівні, добирають необхідне слово;
– розуміють, утворюють і вживають відмінкові значення граматичних форм іменника;
– розуміють смислові зв’язки між словами у реченні;
– складають просте речення з опорою на наочність та запитання педагога (з допомогою, самостійно).
Зв’язне мовлення:
— діти розуміють невеликий простий текст (оповідання, казка) за допомогою запитань педагога та наочності (сюжетна картинка, серія з двох сюжетних картинок);
– складають прості поширені речення за сюжетною картинкою, за серією сюжетних картинок, за допомогою запитань педагога, демонстрації дій, самостійно зв’язують складені речення (2-3) у невелику розповідь.
Формування фонетико-фонематичної сторони мовлення:
– діти спрямовують увагу на звукове оформлення власного мовлення та сприйнятого мовлення оточуючих;
– визначають правильність вимови слів;
– визначають зміну значення слова у зв’язку із його звуковим оформленням.
Практичний звуковий аналіз слова:
– діти впізнають голосний або приголосний звук у ряді звуків;
– впізнають голосний або приголосний звук на початку слова.
У дітей, що продовжують перебування в групі(продовжують навчання 2 дітей), спостерігається прогрес у стані розвитку всіх компонентів мовленнєвої системи, однак є ще значна потреба у подальшій корекційній роботі.
У дітей, що вибувають до школи, робота з корекції звуковимови знаходиться на останніх етапах автоматизації звуків (у віршиках і чистомовках, зв’язному мовленні), частково чи повністю сформовані навички безпомилкового вживання звуків у всіх ситуаціях спілкування.
За навчальний рік додатково отримували корекційну допомогу 22 дошкільників . 5 дітей-школярів отримали рекомендації для продовження логопедичної корекції під час навчання в школі, інші виправили вимову. На індивідуальному навчанні перебувала дитина 6 –го року життя у супроводі мами.
Робота по звуковимові була проведена у всіх старших та середніх групах ЗДО, надані консультації для педагогів та батьків.
24.05.2024 р. Вчитель-логопед Ємельянова Л.О.
Робота над емоціями
Розвиток дрібної моторики ,вирізання з паперу
Артикуляційна гімнастика
Космічна тематика на корекційних заняттях
Обмін досвідом зі студенткою другого курсу
Чим можна відволікти дітей в укриттях?
Пропонуємо ігри для бомбосховищ, і не тільки їх можливо проводити батькам з дітками вільний час.
Нам важливо пам’ятати, що аудіальний канал сприйняття під час гулу сирен під особливим навантаженням. Тож треба його «зайняти»:
- Співати хором.
- Слухати в навушниках аудіоказки та музику.
- Взяти із собою гітару, влаштувати для всіх концерт.
- Кричати кричалки проти «утипутіна» та російської армії.
Тіло
- Пластилін (зараз ліпити може бути ефективніше, ніж малювати). Сьогодні донька ліпила «утипутіна», танк, війська.
- По можливості взяти із собою подушки, щоб зробити будиночок.
- Нитки, щоб довкола себе «прокреслити» коло безпеки.
- Орігамі.
- Робити мотанки з хусточок та роздавати дітям у сховищі.
- Вчитися жонглювати.
- «Чарівні дотики»: уявити, що тіло — музичний інструмент. Кожна частина тіла видає свій звук. Торкатися долонькою, а дитина співає, мукає, кукурікає тощо.
- «Я — тварина»: показати жестом, позою, звуками, яка тварина. Другий партнер із гри відгадує. Образ тварини завжди «про життєвість».
- «Докричатися до Місяця»: уявити, що треба крикнути послання космонавтам чи інопланетянам. Можна кричати з різних кутів кімнати одне одному, можна спрямовувати звук далеко-далеко.
- «Вдихнути хмару»: уявити, що вдихнули хмару, і видихнути її зі звуком, можна із грозою та блискавкою (тупаючи ногами).
- «Погода»: можна йти, можна стукати пучками пальців (краще нігтями): спочатку сонечко і легкий вітер (йдемо-стукаємо повільно, м’яко і тихо), потім вітер міцніє, починається дощ (йдемо швидше і тупаємо). Дощ посилюється — тупаємо сильніше, злива — стрибаємо, гроза — ураган — стрибаємо, дуємо і кричимо, вітер заспокоюється, дощ стихає — поступово йдемо тихіше і повільніше. Закінчуємо «хорошою погодою».
- «Клац-клац»: клацати зубами, ніби від холоду, потім показувати зуби, як мавпочки, шкіритись і гарчати, як тигри. Після цього перетворитися на людей.
- «Лети!»: дмухати одне на одного, як на перо. Дозволити собі подмухати на одного з батьків, щоб «здути» його з місця.
- «Штовхалки»: «відштовхнути повітряною хвилею» одного з батьків (партнера по грі), зробивши жест руками. Партнер «відлітає» від дитини.
- «Борці сумо»: засунути подушку під футболку і штовхатися, подушка пом’якшуватиме удар.
- Рвати папір, а потім зібрати з уривків колаж.
- Боулінг: збивати будь-які предмети (дозволити порушити порядок).
- «Злий бобер»: придумати злу тварину і поводитися так, як може поводитися ця тварина. Потім перетворитися на добру тварину. Потім — на людину.
- «Випустити пазурі»: показати, як тигреня шипить і показує пазурі, коли хоче захиститися. Потім перетворитися на людину.
- «У ціль»: зім’яти в руках папір і як м’ячиком влучити в ціль.
- Кричати в «мішок для крику». Або в склянку.
- «Буцалки так-ні» — буцатись руками чи головою, говорячи по черзі «так» чи «ні».
Настільні ігри
- Шахи — шашки.
- Причому шашки збивати щиглями (нам потрібні «агресивні дії»).
- Будь-які настолки.
- Карти.
- Що простіша (тупіша) гра, то краще.
- Розставляти доміношки та влаштовувати «ланцюгову реакцію».
Малювати
- Мандали, будиночки, веселки.
- Мрію.
- Найбезпечніше, захищене місце.
- Те, що хочеться робити одразу після війни.
- Розмальовки.
- Ангелів.
Ігри зі словами
«Питання»: один гравець ставить запитання — другий повинен відповісти на нього питанням. Гра триває, доки хтось скаже речення без питання. Наприклад: «Ти їв сьогодні? — А чому ти цікавишся? — Хіба це секретне питання?» — і так далі.
«Чотири слова» (дітям від 8 років можна запропонувати і 5–6 слів): вибираємо 4 абсолютно не пов’язані між собою слова. Використовуючи їх, складаємо по черзі невелику розповідь.
«Багато слів»: вибираємо велике слово. З його букв кожен на своєму аркуші складає та записує багато маленьких. Діти можуть спочатку бути в команді з дорослими, а потім вони швидко стають самостійними гравцями.
«Малювання словом»: вибираємо слово, яке дитині складно писати або вимовляти. Вигадуємо, що саме малюватимемо. Наприклад, намалювати фігурку кота, використовуючи лише загадане слово (пишемо його багато разів у різних площинах).
«Навпаки»: говорити слова навпаки, не записуючи їх. Наприклад, чайник — киньяч, стіна — анітс…
Написати врозсип на аркуші літери, з’єднувати букви лініями в слова.
«Покажи слово»: один гравець загадує слово і показує його пантомімою.
«Я загадав»: розповісти про загадане слово, не називаючи його. Наприклад: «Я загадав — білий, холодний, рипить під ногами, тане».
«Індукція — дедукція»: гравець загадує предмет. Інші повинні його вгадати, ставлячи запитання, на які він може відповісти тільки «так» або «ні» (з дитиною ми починали із загадування тварин та частин тіла).
«Остання літера»: кожен гравець каже слово, яке починається на останню літеру попереднього слова.
«Рима»: називаємо 4 (або 2) випадкові слова, на які шукаємо риму або з якими вигадуємо чотиривірші.
«Літера»: називаємо слова лише на задану букву.
«Шукаємо подібне»: називаємо два випадкові слова — чим вони можуть бути об’єднані?
«Чарівна мова»: для дітей, які навчаються розбивати слова на склади. Розмовляємо, перед кожним складом додаючи додатковий склад (жи, ма, хрю…)
«Нісенітниця»: говоримо початок речення, до якого потрібно вигадати продовження-«нісенітницю», абсолютно нереальне.
«Казка»: складаємо казку — кожен каже по реченню.
«Асоціації»: один гравець називає слово, наступний — свою асоціацію на це слово (дітям можемо пояснити — перше, що спадає на думку, коли чуєш це слово).
«Це слово вміє…»: описуємо слово його «вміннями».
«Картина»: називаємо слово. По черзі розповідаємо, яку об’ємну картину ми бачимо, коли вимовляємо це слово. Наприклад, для одного гравця слово «чай» означає: сім’я сидить за столом і розмовляє, для іншого — чайна плантація та збирачі чаю, для третього — стіл накритий скатертиною, грає музика, для четвертого — чайна церемонія, для п’ятого — людина сама стоїть біля вікна, насолоджуючись самотністю та чаєм.
«Антоніми»: називаємо слова і шукаємо до них антоніми.
«Неіснуюче слово»: вигадуємо неіснуючі слова, і що вони могли б означати мовою інопланетян.
«Тарабарська мова»: говоримо одне з одним тарабарською мовою, намагаючись за інтонацією вгадати, про що кожен говорить.
Також помічні мультики й ігри в телефоні, де задіяно просторове сприйняття — типу тетріса.
Нейрогімнастика
(розвиток міжпівкульної взаємодії)
ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ