“Веселка” середня спецгрупа №2
для дітей з вадами опорно-рухового апарату «сколіоз»
вихователь
Бертич Тамара Йосипівна,
Портфоліо Бертич
вихователь Марадик Світлана Василівна
помічник вихователя Семйон Ганна Андріївна
Профілактика та корекція порушень постави
Існують вікові особливості постави людини від 5-7 до 13-15 років. Діти найчастіше хворіють на сколіоз. Дівчатка, за статистикою, хворіють на нього на 4-5 разів частіше за хлопчиків. Сколіози бувають природженими і набутими, та розвиваються внаслідок змін у хребті, що призводить до порушення функцій нервово-м’язового апарату і деформації всього тулуба. Сколіоз вражає всі органи, а найсерйозніше – кісткову і м’язову системи.
Музика, особливо маршова підвищує загальний тонус і настрій біля гімнастичної стінки, коли діти виконують різної складності коригуючи вправи. Комплекси вправ, дітям з порушеннями постави необхідно проводити щодня з різних положень (сидячи, лежачи). Обов’язково важливим є правильне дихання під час фізичних вправ. Край важливо кілька разів на тиждень займатися плаванням, де стиль «брас» є найкращим для корекції та виправлення постави.
Виявлення сколіозу
- Асиметрія плечей та лопаток.
- Різна відстань між лопатками відносно хребта.
- Різні трикутники під плечима, між руками і тулубом.
Корекційно-виховна робота в спецгрупі №2 протягом дня
- Ранкова гімнастика, яка включає в себе корегуючи вправи з різних положень з різних положень, а також вправи на дихання.
- Щоденний контроль за поставою дітей, фіксування постави і дотримування її протягом дня.
- Фізкультурні заняття з спеціальними вправами на закріплення м’язового корсету та виправлення постави.
- Фізкультхвилинки та фізпаузи під час занять, що потребують довготривалого сидіння.
- Індивідуальні корекційні вправи з дітьми на спеціальних гімнастичних тренажерах.
- Комплекси вправ після сну, загартовуючи процедури, точковий масаж.
- Релаксаціні вправи на килимі в положенні лежачи на спині.
- Вправи на виправлення та профілактики клишоногості.
- Лікувальне плавання.
- Робота з батьками про техніку виконання вправ вдома у вихідні дні.
Завдання вихователя, який працює з дітьми хворими на сколіоз
- Навчити дітей правильній поставі.
- Закріпити м’язовий корсет, м’язи спини, живота та плечового поясу.
- Профілактика клишоногості.
- Навчити дітей правильному диханню.
- Тренування гіпотично розтягнутих м’язів.
Оптимальний руховий режим для дітей даної групи:
- фізкультурні розваги (1-2 рази на місяць, 30-50 хв.);
- фізкультурні свята (2-3- рази на рік, 1 год.);
- дні здоров’я (1 раз на місяць);
- піші переходи (1 раз на тиждень);
- дитячий туризм за межі дитячого садочку (пішки, на санчатах…).
Ведеться робота по загартуванню дітей:
- прогулянки на свіжому повітрі;
- ранковий прийом на вулиці (квітень – жовтень);
- зарядка на свіжому повітрі (квітень – вересень);
- повітряні сонячні ванни у теплу пору року;
- водні процедури (ігри з водою);
- ходіння босоніж на прогулянці (влітку – по траві і піску);
- полоскання горла сольовим розчином (зимові місяці);
- ополіскування рук до ліктя і обличчя холодною водою (влітку);
- ароматерапія;
- точковий масаж;
- вживання в їжу цибулі та часнику (взимку);
- кварцування групи, оброблення носової порожнини оксоциліновою маззю (в період епідемії грипу та ГРВІ);
- формування культурно-гігієнічних навичок.
Медиками садочка проводиться лікувальний масаж (3 рази на рік), електрофорез (за призначенням лікаря).
Рекомендації вихователів щодо роботи з дітьми в карантинний період
презентація “Використання технологій в роботі з дітьми групи “Машенька”” вихователь Бертич Т.Й.
проєкт “Дитячий садок – осередок для сталого розвитку “
Спільний проект вихователів, дітей та батьків “Роль прогулянки в розвитку дитини”.
Відео презентація Веселка
РОЗПОРЯДОК ДНЯ ДЛЯ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОЇ СПЕЦГРУПИ “ВЕСЕЛКА”
на 2023 / 2024 н.р.
Діяльність дітей впродовж дня |
ч а с |
Зустріч дітей, огляд, ігри ( в літній період на ігровому майданчику |
7:30-8:25 |
Ранкова гімнастика ( в літній період на свіжому повітрі) |
8:25-8:35 |
Повернення в групове приміщення, підготовка до сніданку |
8:35- 8.45 |
СНІДАНОК |
8:45-9:10 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур, ігри |
9:10-9:15 |
ЗАНЯТТЯ 1-ше 2-ге 3-тє |
9:15-9:35 9:45–10:05
|
Підготовка до прогулянки. |
10.05 -10:15 |
Прогулянка, ігри, індивідуальні заняття, самостійна діяльність дітей, спостереження, повітряні та сонячні процедури |
10:15-12:00
|
Повернення з прогулянки . Проведення культурно-гігієнічних процедур |
12:00-12:15 |
ОБІД |
12:15-12:45 |
СОН |
12:45-14:45 |
Поступовий (у міру пробудження дітей) підйом, культурно-гігієнічні та загартувальні процедури |
14:45-15:00 |
Розваги, підгрупові та індивідуальні заняття , ігри , гурткова робота |
15.00 – 16:05 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур |
16:05 -16:15 |
Підготовка до вечері, вечеря |
16:15-16:35 |
Підготовка до прогулянки, прогулянка Бесіди вихователя з батьками, повернення дітей додому |
16:3-17:30 |