“Веселка” середня спецгрупа №2
для дітей з вадами опорно-рухового апарату «сколіоз»
Бертич Тамара Йосипівна,
вихователь
помічник вихователя Манзич Ганна
Андріївна
Корнута Наталія Іванівна,
вихователь
Профілактика та корекція порушень постави
Існують вікові особливості постави людини від 5-7 до 13-15 років. Діти найчастіше хворіють на сколіоз. Дівчатка, за статистикою, хворіють на нього на 4-5 разів частіше за хлопчиків. Сколіози бувають природженими і набутими, та розвиваються внаслідок змін у хребті, що призводить до порушення функцій нервово-м’язового апарату і деформації всього тулуба. Сколіоз вражає всі органи, а найсерйозніше – кісткову і м’язову системи.
Музика, особливо маршова підвищує загальний тонус і настрій біля гімнастичної стінки, коли діти виконують різної складності коригуючи вправи. Комплекси вправ, дітям з порушеннями постави необхідно проводити щодня з різних положень (сидячи, лежачи). Обов’язково важливим є правильне дихання під час фізичних вправ. Край важливо кілька разів на тиждень займатися плаванням, де стиль «брас» є найкращим для корекції та виправлення постави.
Виявлення сколіозу
- Асиметрія плечей та лопаток.
- Різна відстань між лопатками відносно хребта.
- Різні трикутники під плечима, між руками і тулубом.
Корекційно-виховна робота в спецгрупі №2 протягом дня
- Ранкова гімнастика, яка включає в себе корегуючи вправи з різних положень з різних положень, а також вправи на дихання.
- Щоденний контроль за поставою дітей, фіксування постави і дотримування її протягом дня.
- Фізкультурні заняття з спеціальними вправами на закріплення м’язового корсету та виправлення постави.
- Фізкультхвилинки та фізпаузи під час занять, що потребують довготривалого сидіння.
- Індивідуальні корекційні вправи з дітьми на спеціальних гімнастичних тренажерах.
- Комплекси вправ після сну, загартовуючи процедури, точковий масаж.
- Релаксаціні вправи на килимі в положенні лежачи на спині.
- Вправи на виправлення та профілактики клишоногості.
- Лікувальне плавання.
- Робота з батьками про техніку виконання вправ вдома у вихідні дні.
Завдання вихователя, який працює з дітьми хворими на сколіоз
- Навчити дітей правильній поставі.
- Закріпити м’язовий корсет, м’язи спини, живота та плечового поясу.
- Профілактика клишоногості.
- Навчити дітей правильному диханню.
- Тренування гіпотично розтягнутих м’язів.
Оптимальний руховий режим для дітей даної групи:
- фізкультурні розваги (1-2 рази на місяць, 30-50 хв.);
- фізкультурні свята (2-3- рази на рік, 1 год.);
- дні здоров’я (1 раз на місяць);
- піші переходи (1 раз на тиждень);
- дитячий туризм за межі дитячого садочку (пішки, на санчатах…).
Ведеться робота по загартуванню дітей:
- прогулянки на свіжому повітрі;
- ранковий прийом на вулиці (квітень – жовтень);
- зарядка на свіжому повітрі (квітень – вересень);
- повітряні сонячні ванни у теплу пору року;
- водні процедури (ігри з водою);
- ходіння босоніж на прогулянці (влітку – по траві і піску);
- полоскання горла сольовим розчином (зимові місяці);
- ополіскування рук до ліктя і обличчя холодною водою (влітку);
- ароматерапія;
- точковий масаж;
- вживання в їжу цибулі та часнику (взимку);
- кварцування групи, оброблення носової порожнини оксоциліновою маззю (в період епідемії грипу та ГРВІ);
- формування культурно-гігієнічних навичок.
Медиками садочка проводиться лікувальний масаж (3 рази на рік), електрофорез (за призначенням лікаря).
Рекомендації вихователів щодо роботи з дітьми в карантинний період
презентація “Використання технологій в роботі з дітьми групи “Машенька”” вихователь Бертич Т.Й.
Спільний проект вихователів, дітей та батьків Роль прогулянки в розвитку дитини.
презентація Тут затишно, бо ми сім’я,тому чекаємо у нас!
РОЗПОРЯДОК ДНЯ на період карантину група «Веселка» середня
орієнтовний розподіл часу | |
Зустріч дітей на ігровому майданчику ізольовано від інших груп, огляд, температурний скринінг | 7:30—8:35 |
Ранкова гімнастика на свіжому повітрі | 8:35—8:45 |
Вхід до групового приміщення зі збереженням дистанції з іншими групами | 8:45—8:50 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур | 8:50—8:55 |
Підготовка до сніданку, сніданок | 8:55—9:15 |
Заняття | 9:15-9:35
9:45-10:05 |
Підготовка до прогулянки. Вихід на прогулянку зі збереженням дистанції з іншими групами | 10:05—10:15 |
Прогулянка, ігри, індивідуальні заняття, самостійна діяльність дітей, спостереження, повітряні та сонячні процедури (усі активності проводяться ізольовано від інших груп) | 10:15—11:15 |
Повернення з прогулянки зі збереженням дистанції з іншими групами | 11:15—11:25 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур | 11:25—12:35 |
Температурний скринінг | 11:35—11:45 |
Підготовка до обіду, обід | 11:45—12:15 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур | 12:15—12:25 |
Підготовка до сну, сон | 12:25—14:35 |
Поступовий (у міру пробудження дітей) підйом, за гартувальні процедури, ігри | 14:35—14:50 |
Температурний скринінг | 14:50—15:00 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур | 15:00—15:10 |
Полуденок | 15.10-15.25 |
Підготовка до прогулянки, вихід на прогулянку зі збереженням дистанції з іншими групами | 15.25-15.35 |
Прогулянка, ігри, індивідуальні заняття, самостійна діяльність за власним вибором, спостере-ження (усі активності прово-дяться ізольовано від інших груп) | 15.35-16.25 |
Повернення з прогулянки зі збереженням дистанції з іншими групами | 16.25-16.30 |
Проведення культурно-гігієнічних процедур | 16.30-16.35 |
Підготовка до вечері, вечеря | 16:25—16:50 |
Температурний скринінг | 16.50-17.00 |
Підготовка до прогулянки, вихід на прогулянку зі збереженням дистанції з іншими групами Бесіди вихователя з батьками, повернення дітей додому | 17:10—17:30 |
Орієнтовний тижневий розподіл групових занять 2019 / 2020 н.р.
Молодша спецгрупа №2 «Веселка»
дні тижня | |
понеділок | 1. Малювання
2. Фізкультура 15.20 |
вівторок | 1. Фізкультура
2. Ознайомлення з довкіллям або Ознайомлення з природою |
середа
|
1. Формування елементарних математичних понять
2.Музичне плавання 10.55 |
четвер | 1.Мовленнєве спілкування
2.Музичне 15.25 |
п’ятниця
|
1. Художня література
2.Ліплення або аплікація плавання 11.25 |
