Сторінка практичного психолога
Максимович Руслана Василівна
психолог
Графік роботи
Понеділок : 13:00-17:00
Вівторок : 13:00-17:00
Середа :9:00-13:00
Четвер : 9:00-13:00
П’ятниця : 9:00-13:00
-
Наказ 1047 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення та реагування на випадки домашнього насильства
-
Психологічне здоров’я учасників навчально-виховного процесу.
-
Поради та рекомендації практичного психолога
-
Психолого-педагогічні умови забезпечення процесу адаптації дітей до відвідування дитячого садка
-
Рекомендації вихователю «Як налагодити контакт із дитиною під час першої зустрічі»
-
Семінар-тренінг “Психологічна компетентність”
-
Система розвивальних занять за програмою “Психологічна компетентність дітей дошкільного віку” для дітей старшої групи
Гендерне виховання
Адаптація дитини до ЗДО
Семінар-тренінг Вчимося розуміти один одного
Презентація Конфлікти Педагог-батьки
Алгоритм поведінки батьків під час істерики дітей
Що ж робити під час істерики? Швидко заспокоїтися. Можливо, подихати чи зробити щось інше, що допомагає (спосіб треба знайти заздалегідь).
Присісти до дитини, проговорити її почуття. Бути просто поруч, коли градус емоцій зашкалює. Не реагувати на крики, вимоги, звинувачення — нині дитина не дуже розуміє, що говорить, і до неї не вдасться достукатися.
Запропонувати варіант виходу із ситуації, якщо він є. Нагадайте, що хочете допомогти. Але не спонукайте одразу перейти до дій, припинити плакати, не підганяйте.
Коли напруження спаде, але дитина ще плаче, ви можете розділити її почуття, а вона здатна буде прийняти підтримку. Часто батьки не розуміють, як це зробити, якщо вони самі нібито спричинили їх забороною чи відмовою. Якщо я співчуваю, маю скасувати своє рішення? А якщо не можу, мимоволі хочу тримати дистанцію, щоб не розчулитися. Це знову змішування дій та почуттів. Відмовлятися від рішення не треба. Але дитина плаче не через те, що не з’їла ще одну цукерку. А через те, що не змирилася з тим, що її бажання не задоволене, її очікування не справдилися. Цей досвід людина буде переживати багато разів, тож батьки можуть поспівчувати й підтримати. Психолог Гордон Ньюфелд назвав ці сльози «сльозами марності». Якщо усвідомити це, не буде розбіжності між рішеннями та емпатією до дитини.
Утіште сина чи доньку так, як це більше допомагає. Якщо всі пункти пройдено, істерика навряд чи триватиме понад пів години.
З дитиною, старшою за 5 років, варто спокійно та лагідно обговорити, що сталося, що вона відчувала, чому не могла зупинитися, що допомогло. Але зробіть це не одразу, а, наприклад, перед сном увечері.
Поради для батьків: як підтримати та заспокоїти дитину під час війни
Під час війни діти потребують особливої уваги з боку батьків. Страх, тривога та нервове напруження – ці почуття особливо впливають на дитячу психіку.
1. Мінімізуйте перегляд новин з дитиною.
В ідеалі, уникайте їх перегляду при дитині. Задля власного спокою можна поставити дедлайн на їх перегляд, уникаючи постійного моніторингу соцмереж.
2. Говоріть з дитиною. Багато. Постійно.
Це прекрасний інструмент, який можна взяти із собою в укриття. Намагайтеся бути максимально чесними та озвучуйте лише правдиві факти або те, в чому дійсно впевнені і у що вірите самі.
3. Діти потребують тактильності.
Іншими словами, намагайтеся обіймати їх якомога частіше.
Для молодших дітей гарно спрацюють пальчикові ігри.
Можна спробувати створити максимальне відчуття безпеки: обійміть дитину; ритмічними, проте не динамічними погойдуваннями рухайтеся вправо-вліво або вперед-назад; можна паралельно з цим погладжувати дитину або намугикувати якусь мелодію.
І не важливо скільки Вашій дитині років: 4 чи 12…
4. Не соромтеся говорити зі своєю дитиною про власні почуття та емоції.
Ви живі! У Вас є емоції! Ви вчите дитину тому, що проявляти їх – це нормально.
5. Прислухайтеся до дітей. Найчастіше, вони транслюють те, що переживають і відчувають мимовільно. Інколи, самі не розуміючи, що з ними відбувається.
Дуже гарно спрацює повторення за дитиною її ж тверджень. Наприклад: «Ти злишся на … Так?», «Ти боїшся, що …» і т.д.
6. Спостерігайте за грою дитини.
Саме в грі дитина проживає те, що свідомо прожити не в змозі. Гра може допомогти зрозуміти те, що дитина не зможе проговорити.
7. Не втомлюйтеся повторювати дитині, що ви поруч, що ви її захищаєте, турбуєтеся про неї, що вона не самотня.
Намагайтеся бути в зоні постійного доступу: фізично, по телефону, по відеозв’язку (у випадках, коли доводиться бути окремо).
8. Дозвольте дитині брати із собою важливу річ або іграшку.
Це створить додаткове відчуття безпеки. Якщо десь забувши лишатиме – нагадайте про неї. Якщо загубить – дозвольте посумувати, а, за потреби, запропонуйте обрати іншу для турботи.
9. Не ігноруйте можливості створити символічні ритуали перед сном.
Це може бути, наприклад, розмова на нейтральні або спільні теми або обійми із старшими дітьми. З молодшими дітьми може бути читання або складання казок, обійми та погладжування.
10. Дозволяйте дітям знімати напругу в конструктивний спосіб.
Це можуть бути найрізноманітніші ігри та техніки:
– можна рвати або зминати папір;
– гра в «паперові» сніжки;
– можна «боксувати» м’яку подушку;
– запропонуйте крик без крику: просимо дитину спробувати закричати, але без голосу (гучності);
– «стаканчик крику» або «мішечок крику»: можна кричати, але лише направивши цей крик в мішечок або стаканчик;
– ігри з водою (воду можна переливати із ємності в ємність) та піском.
Основна мета практичного психолога в садочку:
збереження і зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу.
Завдання:
? систематичне надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки
всім учасникам освітнього процесу;
? створення психологічно комфортного освітнього простору для здобувачів освіти;
? надання своєчасної підтримки педагогічним працівникам;
? пошук дієвих засобів і методів профілактичної, корекційної,
просвітницької та розвиткової роботи;
? профілактика стресів;
? формування моделі бажаної поведінки;
усвідомлення основних рис відповідальної поведінки та повноцінний розвитку особистості;
? створення умов для формування мотивації до самовиховання й
саморозвитку;
? популяризація ненасильницької моделі поведінки;
? консультативна допомога всім учасникам освітнього процесу з питань
навчання , виховання здобувачів освіти, особистісного та професійного
розвитку;
психологічна адаптація дітей молодших груп до садочка;
? психологічний супровід успішної адаптації дошкільних старших груп
до організації навчально-виховного процессу.
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №39 «Журавлик»
Ужгородської міської ради
06.02.2024. НАКАЗ № 37
Про запобігання та протидію
випадкам насильства у ЗДО.
На виконання Листа департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної державної адміністрації – обласної військової адміністрації від 01.02.2024 № 01-15/320 «Про додаткові заходи щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) у закладах освіти», листа управління освіти Ужгородської міської ради від 05.02.2024 № 64/01-13
НАКАЗУЮ :
1.Розробити ,затвердити оприлюднити в ЗДО план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу ( цькування) . ( додаток №1)
Відповідальний вихователь-методист
2. Створити та затвердити комісію із розгляду випадків булінгу в закладі освіти у складі :
2.1.Бертич Т.Й.,вихователя,голови ПК,
2.2.Молнар Л.В.,вихователь,
2.3.Машкара М.М., вихователь-методист,
2.4. Дзярук Н.О.,вихователь
3.Скликати засідання комісії із розгляду випадків булінгу для прийняття рішень за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.
4.Довести до відома батьків, або осіб, що їх заміняють здобувачів освіти, педагогічних працівників та інших учасників освітнього процесу щодо їх обов’язку повідомляти про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;
5. Вихователям:
5.1. Нести персональну відповідальність за дотримання законодавства щодо захисту суспільної моралі, попередження випадків жорстокості та насильства серед неповнолітніх, активізувати діяльність, спрямовану на розвиток духовності та зміцнення моралі у дітей;
5.2. Проводити заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, що спрямовані на захист прав та інтересів осіб, які постраждали від такого насильства;
5.3. У разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на домашнє насильство, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини, повідомити керівникові закладу освіти чи практичному психологу таку інформацію з метою планування подальших дій щодо заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги постраждалому.
Відповідальні: вихователі. Термін виконання: постійно
6. У разі виявлення випадку булінгу у закладі, протягом 1 робочого дня створити комісію по розслідуванню із залученням працівника Національної поліції України Службу у справах дітей.
7. Завідуючій господарством Фаринич М.С. щотижня здійснювати перевірку приміщень, території закладу освіти з метою виявити місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу.
8. Розмістити у ЗДО, у групових Viber інформацію про педагогічних працівників ЗДО , до яких відповідно до посадових обов’язків можуть звернутися для оперативного вирішення питань, що стосуються збереження життя чи здоров’я, а також захисту прав та інтересів дитини.
9. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор ЗДО Ольга ФУЧКО
Додаток 1 до наказу
План заходів
спрямованих на запобігання та
протидію булінгу
в ЗДО № 39 «Журавлик»
№ п/п | Заходи | Термін виконання | Відповідальні |
1. | Оновлення та опрацювання нормативно-правових документів, що забезпечують запобігання та протидію булінгу | постійно | Директор, вихователі, психолог |
2. | Створення безпечного освітнього середовища в ЗДО вільного від насильства та булінгу (цькування) | постійно | Директор, вихователі, психолог |
3. | Надання психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти , які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу | за запитом | Вихователі ,психолог |
4. | Консультація для вихователів: «Як вирішити дитячі конфлікти?» | Червень 2024 | психолог |
5. | Організація роботи «Скриньки довіри» для батьків і педагогів, оновлення інформації веб-сайту з проблеми запобігання та протидію булінгу | Березень 2024 | Директор |
6. | Проведення профілактичної роботи щодо запобіганню булінгу в ЗДО | систематично | Вихователі, медична сестра, психолог |
7. | Групова консультація для педагогів: «Види та форми булінгу» | Лютий 2023 | психолог |
8. | Ширінг для педагогів « На скільки серйозною є проблема булінгу та мобінгу в дошкільному закладі» | Квітень 2024 | Вихователі,, психолог |
9. | Тренінг для батьків: «Вчимося спілкуватися з дитиною» | Вересень 2024 | Вихователі, психолог |
10. | Інтерактивне заняття для педагогів з елементами тренінгу «Булінг, мобінг: сутність та ключові ознаки» | Травень 2024 | психолог |
11. | Консультація: «Як навчити дитину цивілізовано виражати гнів?» (профілактика булінгу) | Вересень 2024 | вихователі |
12. | Проведення діагностики стану професійного вигорання педагогів | Жовтень 2024 | Практичний психолог,вихователь-методист |
13. | Виступ на батьківських зборах «Чому діти стають жертвами булінгу» | Вересень 2024 | вихователі |
14. | Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність. | Жовтень-Листопад 2024 | вихователі |
15. | Професійна майстерня: «Толерантність як компонент професійної культури педагога. Протидія булінгу» | Грудень 2024 | Директор |
16. | Розповсюдження інформації щодо профілактики булінгу та мобінгу | систематично | Вихователі психолог |