Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

П'ЯТНИЦЯ 16.11.СНІДАНОК: Суп молочний пшеничний, хліб з маслом і твердим сиром, какао з молоком ОБІД: Суп "селянський" з рисом, хліб, сегединський-гуляш, кнелі парові, компот ПОЛУДЕНОК: Кавовий напій з молоком, хліб з маслом ВЕЧЕРЯ: Рибна котлета, макарони з маслом, буряк відварний, хліб, чай
image_pdfimage_print

Загартовування дітей у дошкільних навчальних закладах

Загартовування – це тренування організму, вдосконалення процесів його фізичної та хімічної терморегуляції.

Гігієнічні принципи загартовування:

 Найліпшими засобами загартовування є природні чинники: свіже повітря, вода і сонце. Основою раціонального проведення загартовування є дотримання таких гігієнічних принципів:

1.  Систематичність. Регулярне, щоденне проведення загартовувальних заходів протягом усього року з урахуванням особливостей клімату, сезону й погодних умов. Якщо подразник діє систематично протягом тривалого проміжку часу, то організм реагує на нього певним стереотипом реакцій. У результаті розповсюдженість реакцій-відповідей організму зменшується, економічність функцій підсилюється, що обмежує реакцію організму з загальної до локальної (на місці дії холодового подразника).

2.  Поступовість. Поступово зростаючий вплив загартовувального чинника підвищує ступінь загартованості організму. Причому чим сильніша дія подразника, тим тривалість процедури повинна бути меншою.

3.  Комплексність. Одночасне використання декількох різних загартовувальних чинників, поєднання загальних і місцевих охолоджень.

4.  Переважність. Насамперед загартовуються закриті частини тіла і ті, які найбільш піддаються охолодженню (ноги, горло, спина, груди), оскільки відкриті частини тіла (обличчя, кисті рук) більш загартовані й без спеціального впливу.

5.  Емоційність. Загартовувальні заходи повинні викликати у дитини тільки позитивні емоції.

6.  Індивідуальний підхід. Призначення лікарем загартовувальних заходів проводиться з урахуванням стану здоров’я дитини, ступеня її загартованості, психоемоційної готовності до процедур.

7.  Обов’язковий лікарський контроль при розробленні, призначенні та проведенні загартовувальних заходів, корекції їх у випадку перерви в процесі загартовування, оцінці ефективності загартовування.

Водні процедури:

Загартовувальні водні процедури привчають дітей використовувати в гігієнічним цілях

прохолодну воду (спочатку +33…+28?С, а потім і холоднішу +28…+15?С). Особливо

корисне зниження температури води під час умивання обличчя, миття рук, шиї, обливання водою стоп та обтирання тіла. Також дуже корисно полоскати прохолодною водою горло.

Полоскання горла:

Систематичне полоскання горло водою, температура якої поступово знижується, дає виражений оздоровчий ефект. Крім механічної дії (масаж слизових покривів мигдаликів, задньої стінки глотки й рота), у ході цієї процедури вода вимиває залишки їжі й слиз.

Привчати дітей полоскати спочатку рот, а потім і горло водою кімнатної температури потрібно вже з 3-4 років.

Вологе обтирання тіла:

Головний методичний принцип вологого обтирання тіла зводиться до того, що спочатку обтирають кисті рук, стопи ніг, потім – руки від кистей до плечей, ноги від стоп до стегон, а закінчують процедуру обтиранням тулуба.

Початкова температура води для вологого обтирання тіла для дітей 3-4 років +32?С, для дітей 5-6 років +30 ?С,6-7 років +28 ?С. Через кожні 2-3 дні температуру води знижують на 1-2?С і доводять для дітей 3-4 років до +22?С влітку й до +25 ?С взимку, для дітей 5-6 років відповідно до +20 ?С та до +24 ?С, для дітей 6-7 років – до 18 ?С та до 20 ?С.

No Comments »