Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

П'ЯТНИЦЯ 16.11.СНІДАНОК: Суп молочний пшеничний, хліб з маслом і твердим сиром, какао з молоком ОБІД: Суп "селянський" з рисом, хліб, сегединський-гуляш, кнелі парові, компот ПОЛУДЕНОК: Кавовий напій з молоком, хліб з маслом ВЕЧЕРЯ: Рибна котлета, макарони з маслом, буряк відварний, хліб, чай
image_pdfimage_print

Конспект заняття для дітей середньої групи

 

Тема „Ознайомлення з писанкою”. Малювання крапанки.

Мета: дати дітям початкові уявлення про святкування Великодня. Познайомити з писанкою, крашанкою та  крапанкою.  Звернути

увагу на різнобарвність візерунків та елементи візерунка: листочки, квіточки, сонечко, цяточки, траву, тощо. Вчити прикрашати плоску паперову форму яєчка різнокольоровими цяточками, рівномірно розташовувати їх по всій площині „яєчка”. Розвивати інтерес до

самобутнього мистецтва української писанки. Виховувати  бажання старанно і охайно малювати крапанку, поважно ставитися до  народних традицій.

Матеріал: кошик, крашанки,писанки(дерев`яні та справжні), зразок для малювання крашанки,крапанки ,плоскі паперові форми ,

гуашеві фарби, тички, клейонки.

Хід заняття

 Організаційний момент.

1. Гра „Відгадай на дотик”.

Вихователь. Я для вас підготувала щось дуже цікаве. Воно знаходиться ось у цьому кошику. (Пропоную підійти і на дотик відгадати що у кошику).

Вихователь. Що у кошику? Опиши яке яєчко? Звідки беруться яєчка? Витягни яєчко і ми подивимося, чи таке яєчко, яке ти описала(в).

Як називається таке розмальоване яєчко?

Вихователь. На Україні здавна є такий чудовий звичай розмальовувати писанки до свята Великодня або Паски. Це свято завжди святкуємо весною. коли вже пробудилася природа, розквітають квіти, тепліше гріє сонечко. Розмальовані писанки на Паску кладуть у кошики і несуть до церкви для освячення. Писанки дарують один одному і бажа- ють добра, любові. Ці писанки із справжнього звареного курячого яйця. Із ними потрібно обережно поводитись щоб не розбити. У мене в кошику є ще багато писанок. Зараз я вам їх роздам. Розгляньте їх. З чого вони зроблені ?. Чи можна їх розбити. Давайте стукнемось писанками .Чи розбилась у когось писанка. Висновок: дерев’яна писанка не б’ється. Розгляньте візерунки на своїй писанці.

Що намальовано на твоїй писанці ? ( 5-6 дітей називають елементи візерунка).  Давайте пограємось із вашими писанками.

ФІЗХВИЛИНКА

Вихователь. Я буду говорити слова, а ви будете виконувати:

Дружно писанки візьмемо,

Вгору їх піднімемо,

Сонечку покажемо,

Гарно покружляємо.

Ми присядемо гарненько

І постукаєм тихенько.

Встанемо швиденько,

Потягнемось легенько.

Мов зайчата пострибаєм,

Знову гарно покружляєм.

Писанки зберемо

І у кошик покладемо.

Вихователь. Діти, мальовані яєчка по різному називаються.Писанки ви вже бачили, на них малюють різні візерунки. А ось ці крашені яєчка так і називаються крашанки. Якого вони кольору? Так, вони всі зафарбовуються у різний колір.

Вихователь. А чи є тут візерунки? На них не малюють візерунки тому вони називаються крашанки. Є ще ось такі писанки (показую крапанки). Що тут намальовано? На схожі ці цяточки? Якого вони кольору? Чи подобаються вам крапанки?

Вихователь. Ми з вами розглянули три види  розмальованих яєчок: Як ця називається? (писанка). А ця ? (крашанка). А ось цю ми називаємо як? ( крапанка). У вас усіх на столах є площинне зображення яєчка. А цими  тичками ми будемо малювати крапки на яєчку.

На дошці я вже намалювала крашанку. Подобається вона вам? Якого кольору тло у моєї крапанки? А у твоєї, Миколо? (Запитую декількох дітей). А якого кольору крапочки на моєму яєчку? ( 4 кольори).

Вихователь. Крапанка моя вийшла яскрава, святкова. Ви хочете щоб у вас вийшли такі ж гарні крашанки? Тоді будьте уважні і дивіться як потрібно малювати крапанку.

(Повісити крашанку, на якій намальовані тільки цятки одного кольору. Звертаю увагу на розмір цятки, розміщення цяток).

Частковий показ малювання цяток іншого кольору.

Вихователь. Чим я малювала крапки? Що ми вже малювали тичком? Де ми  намалюємо крапки? Для кожного кольору є свій тичок. У вас на столі на 2-х є 4-ри тички. Діліться і вмійте почекати. Спочатку один малює червоним кольором, а інший – зеленим. А потім поміняйтеся тичками.

Аналіз заняття.

Вихователь. Поки  наші крапанки висохнуть Настя прочитає вірш”Писанки”. Давайте подаруємо писанки нашим гостям. Не забудьте сказати гарні побажання.

 

No Comments »