Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

19.04.2024р.П'ятниця.СНІДАНОК:Каша "Янтарна"(із пшона з яблуками).Чай . ОБІД:Суп картопляний заправлений сметаною.Хліб.Гуляш м'ясний.Макарони відварені.Капуста тушкована.Компот із свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Рибні нагетси.Хліб.Картопляне пюре.Буряк шматочками.Лимонний напій.

ДРУГА МОЛОДША
ГРУПА

ЛІПЛЕННЯ

І квартал

Що ми можемо зліпити?

Матеріал: шматочки глини, підкладки для ліплен­ня, іграшки.

Методичні поради.

Ознайомити дітей з глиною, показати, яка вона м’яка, що можна виліпити з неї: кульку, пташку, гри­бочок, бублик, запропонувати дітям виліпити що хто хоче.

Наприкінці заняття вихователь привчає дітей при­бирати своє робоче місце (зібрати, якщо впали шматки глини) і розповісти про свій виріб. Кращі ро­боти зберігаються на окремому столику чи підставці, щоб усі діти могли розглянути їх.

Стовпчики для паркану

Матеріал: шматок глини, підкладки для ліплення, іграшковий півник, будиночок.

Методичні поради.

Напередодні заняття розповісти дітям українську народну казку «Котик і півник» з розгляданням ілюс­трацій. Під час прогулянки звернути увагу дітей на паркан і відстань між стовпчиками.

На початку заняття вихователь говорить, що півник боїться лисички-сестрички, а тому просить виліпити стовпчики для паркану і поставити їх біля його будиночка (будиночок і півник стоять на столі). Зацікавивши дітей ліпленням, вихователь показує, як шматок глини поділити на багато дрібних шматочків. Кожний з них він розкочує між долонями рухами рук вгору-вниз до одержання валика. Прийом розкочу­вання валикоподібної форми повторює кілька разів. Робить багато валиків і говорить, що це стовпчики для паркану. Пропонує дітям виконати ці рухи усім разом.

Діти працюють, а вихователь стежить за пра­вильністю рухів рук. Виготовлені стовпчики діти став­лять навколо будиночка. Півник сміливо гуляє там, де стовпчики рівні, і боїться ходити там, де може пролізти лисичка. Діти підказують, де можна гуляти, а де — ні і чому. Зменшують відстань між стовпчика­ми, щоб лисичка не схопила півника.

Наприкінці заняття діти слухають музику В.Витліна «Півник».

Пригостимо ляльок
кукурудзяними паличками

Матеріал: глина, підкладки для ліплення, куку­рудзяні палички, ляльки.

Методичні поради.

До заняття пригостити дітей кукурудзяними па­личками, розглянути їх (форма, колір). На занятті лялька просить дітей зліпити для неї багато таких па­личок. Показати, як грудку глини розділити на бага­то шматочків, як розкачувати їх. Наприкінці заняття діти пригощають «кукурудзяними» паличками ляльок.

Бублики (для гри)

Матеріал: глина, підкладки для ліплення, бублики.

Методичні поради.

Вранці в групу приходить лялька Оля і приносить дітям гостинці — бублики. Вихователь пропонує роз­глянути їх, які вони кругленькі, підрум’янені, приго­щає дітей. На занятті він показує бублики і говорить, що діти ліпитимуть такі самі і зроблять їх багато. По­казує один бублик, обводить його пальцем. Разом із дітьми розглядає його, обстежує його, форму: «Ось який він круглий, а всередині отвір, щоб можна було нанизати на стрічку. Бублик схожий на кільце». Діти обводять пальцем у повітрі, промовляючи: «Круглий, круглий». Потім пропонує подивитись, як його ліпити: «Поділимо грудку глини на багато шматочків. Кожний шматочок розкачаємо як валик, зігнемо в кільце і з’єднаємо кінці. Ось і вийшов бублик». Діти розпочи­нають роботу, а вихователь слідкує за процесом ви­готовлення бубликів. У разі потреби показує дітям прийом скріплення валикоподібної форми у кільце. Стежить, щоб діти самостійно виконували завдання.

Наприкінці заняття збирає дитячі вироби і гово­рить, що багато зліпили бубликів для ляльки Олі. Во­на задоволена.Можна запропонувати виліпити бублики для гри в магазин «Хліб».

Кульки

Матеріал: глина, підкладки для ліплення, різно­кольорові кульки.

Методичні поради.

Вранці запропонувати дітям погратися в гру «Про­коти кульку у ворітця». Порівняти кульки за величиною і кольором. Запитати дітей, чому кульки котяться? На занятті вихователь прокочує на столі кульку. Пропонує дітям (двом-трьом) прокотити і обстежити її форму. Показує, як ліпити кульки. Ділить грудку глини на кілька (2-4) шматків, кожен розкочує між долонями. Звертає увагу дітей на те, що скочувати глину між долонями треба круговими рухами рук. Вся група може відтворити потрібний рух у повітрі. Доз­воляє дітям розпочати роботу. Малюкам, у яких рух не виходить, пропонує «розкачати» кілька разів де­рев’яну кульку. Це допоможе запам’ятати рухи і відтворити їх на глині. Вихователь обіцяє, що пізніше діти розфарбують кульки, а потім з ними пограються. Дозволяє проко­тити кульки на своїх підкладках.

Горішки

Матеріал: глина, підкладки для ліплення, муляж горіха, іграшкова білочка.

Методичні поради.

Коротка бесіда про лісові горіхи (ростуть у лісі на ліщині, круглі). Прокотити на столі — горішок котить­ся, бо він круглий. Повідомити дітей, що вони ліпити­муть багато горіхів для білочки. Іграшку поставити на стіл. Показати, як грудку глини поділити на кілька менших. Як скочувати грудку глини в кульку вихова­тель не показує, а викликає когось із дітей. Запита­ти, що ліпитимуть і дозволити виконувати завдання.

Якщо буде потреба, показати індивідуально. Наприкінці заняття підсумувати, що діти гарно по­працювали і виліпили багато круглих горіхів. Запро­понувати пригостити ними білочку.

II квартал

Колобок — рум’яний бік

Матеріал: муляж колобка, атрибути, ілюстрації до казки, глина, підкладки для ліплення.

Методичні поради.

Напередодні заняття розповісти дітям українську народну казку «Колобок» і розглянути ілюстрації.

На занятті пригадати з малюками епізоди казки, супроводжуючи розповідь показом настільного теат­ру. Розглянути колобок, назвати його форму. Визначити характерні особливості образу. Запропонувати дітям самостійно зліпити рум’яного колобка. Під час роботи вихователь стежить, як діти користуються глиною, як засвоїли прийом виготовлення куле­подібної форми. Тим, у кого не виходить, можна по­казати на окремій грудці глини.

Аналізуючи роботи, слід похвалити тих, у кого вийшли найбільш цікаві й гарні колобки, дозволити прокотити колобок на своїй підкладці й заспівати йо­го пісеньку.

Колобок — рум’яний бік

Матеріал: муляж колобка, атрибути, ілюстрації до казки, глина (пластилін), підкладки для ліплення.

Методичні поради.

Гра-драматизація за мотивами казки «Колобок», розгляд ілюстрацій до цієї казки.

На початку заняття вихователь зацікавлює дітей. Муляж колобка лежить на столі, накритий серветкою. Пропонує дітям за допомогою навідних запитань відгадати, хто прийшов до них (круглий, рум’яний — хто це?). Після відгадування колобок обмацують ру­ками, дізнаються, що він круглий, рум’яний. Вихова­тель показує, як його зліпити з глини, і пропонує дітям розпочати роботу.

Коли вироби у всіх дітей готові, вихователь дозво­ляє погратися ними, прокотити колобок на столі і заспівати його пісеньку.

Частування ляльки

Матеріал: ляльки, глина, штампи для нанесення візерунка, підкладки для ліплення, тарілка або таця.

Методичні поради.

На заняття приходить лялька і просить дітей, щоб вони зліпили для неї пряники (печиво). Вихователь запитує дітей, як з грудки глини зліпити пряник і про­понує показати, як це зробити. У разі потреби пока­зує, як грудку глини поділити на дві однакові части­ни, як з кожної скатати кулясту форму, розплющити її, штампом нанести на виріб візерунок, потім пропо­нує дітям виліпити для ляльки пряники.

Наприкінці заняття вихователь хвалить роботи дітей, відзначає їхню самостійність і пропонує ляльці підійти до кожного столика. Діти пригощають її пря­никами. Після цього складають вироби на красиву тацю. Лялька дякує дітям за їхню працю, забирає ви­роби, щоб потім пригостити ляльок в ігровому куточ­ку.

Частування ляльки

Матеріал: ляльки, глина, штампи, підкладки для ліплення, тарілка або таця.

Методичні поради.

Запропонувати дітям наліпити багато печива для ляльок. Викликати двох-трьох дітей і запропонувати їм скатати грудку в кульку. Показати прийом розплю­щування кулеподібної форми, пояснюючи послідовність виготовлення печива: «Скатаємо груд­ку глини круговими рухами рук у кульку. Обережно стиснемо її між долонями і кулька розплющиться — вийде печиво. Обережно прикрасимо печиво візе­рунком (показує, натискаючи на штамп). Застерігає дітей від сильних ударів по штампі, бо тоді печиво матиме тріщини і нерівні краї.

Діти працюють. Вихователь стежить за їхньою по­ставою, процесом ліплення, допомагає тим, хто цьо­го потребує. Наприкінці заняття діти складають вироби на тацю і частують ляльок.

Сніговик

Матеріал: сніговик з вати, ілюстрації, глина, підкладки для ліплення.

Методичні поради.

Ліплення снігової баби на прогулянці. Спостере­ження за процесом ліплення баби дітьми старшої групи.

Коротка бесіда про те, як зліпити сніговика.

— Подивіться на снігову бабу, — звертається до всіх дітей вихователь. — Скільки потрібно снігових куль, щоб її зліпити? (Три.) Які вони за розміром? (Різні.) Як розмістити кулі? (Велика — внизу, на ній стоятиме середня, а найменша — зверху.)

Як виконувати завдання, вихователь не показує. Діти працюють самостійно.

Під час роботи націлювати дітей на визначення розміру куль і як вони складені в сніговику.

Сніговик

Матеріал: сніговик з вати, ілюстрації, глина, підкладки для ліплення.

Методичні поради.

Попередньо вихователь ліпить сніговика зі снігу на ділянці, а діти допомагають.

На початку заняття вихователь навідними запи­таннями допомагає пригадати, що малюки ліпили із снігу. Із скількох грудок складається сніговик? Яка форма грудок? Які снігові кулі за величиною? Запи­тати дітей, з чого вони розпочнуть роботу. Послідовність виконання вихователь не дає. Він про­понує дітям виконати завдання самостійно. Це дасть можливість закріпити знайомі прийоми ліплення, проявити самостійність у ліпленні. Такі заняття спри­яють розвитку у дітей творчої уяви, вміння логічно мислити.

Морквинки великі й маленькі

Матеріал: морквини, глина, підкладки для ліплення.

Методичні поради.

Напередодні заняття провести дидактичні ігри «Де що росте?» (Що в городі, що в садку?), «Що морквина розповідає про себе?». У процесі гри діти дізнаються, що морква довга, один її кінець гострий, другий — заокруглений.

На занятті загадати загадку:

Вона довгенька,

На дотик — гладенька,

На смак — солоденька.

Показати послідовність ліплення моркви і запро­понувати зліпити морквинки великі й маленькі. На­прикінці заняття розрізати морквину і дати кожній ди­тині покуштувати її на смак.

Морквинки великі й маленькі

Матеріал: морквини, глина, підкладки для ліплення.

Методичні поради.

Заняття розпочати загадкою: «Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі». Ознайомити дітей з фор­мою (довга, один кінець тупий і заокруглений, другий — гострий), кольором, смаковими якостями моркви. Запропонувати виліпити велику і маленьку морквин­ки. Послідовність зображення моркви вихователь показує кілька разів. Перший показ — в уповільненому темпі, другий — у більш швидкому, звертаючи увагу дітей на загострення кінця. Розкочуючи валик між до­лонями, треба сильніше стиснути глину з одного бо­ку, а потім порівняти його двома пальцями, загост­рюючи кінець.

Аналізуючи вироби дітей, запропонувати їм пока­зати, де у моркви тупий кінець, а де — гострий. Наприкінці заняття пригостити дітей морквиною. Виліплені ними морквинки скласти на тацю і пригос­тити іграшкових зайчиків.

Лялька-неваляйка

Матеріал: лялька-неваляйка, глина, підкладки для ліплення.

Методичні поради.

Обстежити з дітьми конструктивну будову ляльки- неваляйки, назвати форму і величину кожної части­ни. Помилуватися лялькою. Показати послідовність ліплення іграшки: ділити шматок глини на дві рівні частини, а потім одну ще на дві рівні частини, а з цих одну ще так само на дві рівні частини.

Запропонувати дітям зліпити таку саму ляльку-неваляйку. Звернути їхню увагу на міцне притискуван­ня голівки до тулуба. Наприкінці заняття поставити на кожний стіл по одній великій ляльці-неваляйці. Ко­ли неваляйки висохнуть, розфарбувати їх і дати дітям погратися ними.

Лялька-неваляйка

Матеріал: лялька-неваляйка на кожний стіл, гли­на, підкладки для ліплення.

Методичні поради.

Вранці (у день заняття) діти граються ляльками- неваляйками, обводять і обмацують предмет рукою. Вихователь звертає увагу малюків на частини пред­мета (велика куля — тулуб, маленька — голова), охоплює рукою кожну.

На початку заняття вихователь показує дітям ляльку, яку вони ліпитимуть, спонукає малят прига­дати форму і розмір частин. Щоб викликати у них інтерес до заняття, вихователь під час показу вико­ристовує прийом доліплювання розпочатого раніше виробу. Викликає когось із малюків і пропонує роз­почати роботу, зосереджуючи увагу на формі, розмірі, кількості частин.

Наприкінці заняття вихователь порівнює вироби, знаходить схожість з натурою, хвалить дітей за ста­ранність. Коли вироби висохнуть, дає малюкам роз­фарбувати їх і погратися.

Зліпи яку хочеш іграшку

Матеріал: кращі дитячі вироби, прості за будо­вою дитячі іграшки, глина, підкладки для ліплення.

Методичні поради.Розглядання з малюками дитячих робіт, іграшок до заняття. На занятті запропонувати подумати хто що ліпитиме і сказати вихователеві. Заохочувати дітей, декого похвалити за хороший задум. Зліпити кілька предметів і запропонувати малюкам виконати задум. Слідкувати, кому потрібна допомога. Після роботи запропонувати самому назвати виріб, який виліпив, розповісти про нього. Похвалити того, хто добре придумав і виліпив. Кращі роботи поставити на стенд.

Зліпи яку хочеш іграшку

Матеріал: прості за будовою іграшки, дитячі ви­роби, глина, підкладки для ліплення.

Методичні поради: Ігри з іграшками. Бесіда про те, що можна зліпи­ти з глини, розглядання іграшок, кращих дитячих робіт. Провести розваги на тему «Відгадай, що зліпи­ли». На початку заняття діти роздивляються іграшки, вироби з глини, виконані ними раніше. Вихователь пропонує кожному виліпити іграшку, яку він хоче, до­помагає визначитися із темою роботи. Звертає ува­гу на те, що ліпити треба так, аби можна було впізна­ти, що зліплено. Під кінець роботи діти впізнають, що саме виліплено, розповідають про свої вироби.

Зліпи те, що тобі найбільше
подобається

Матеріал: прості за будовою іграшки, персонажі доступних дітям цього віку казок у скульптурі, ілюст­раціях, дитячі вироби, глина, підкладки для ліплення.

Методичні поради. До заняття звернути увагу дітей на створення чіткого уявлення про зображувальні предмети. Ігри дітей з іграшками, розглядання кращих дитячих робіт, скульптур малих форм, ілюстрацій, показ діафільмів.

На занятті запропонувати кожній дитині зліпити те, що найбільше їй подобається. Виконані роботи виставити і запропонувати дітям відгадати, що зліплено. Якщо виріб не впізнали, дитина сама роз­повідає про нього.

III квартал

Матрьошка

Матеріал: матрьошка, глина, підкладки для ліплення.

Методичні поради. Помилуватися матрьошкою, обстежити її форму, виділити складові частини та їх величину. Розділити шматок глини на дві рівні частини. З однієї скатати велику кульку (тулуб матрьошки), а з другої, поділив­ши її на 2 частини, — голову і руки. Шматок глини для тулуба і голови розкочувати між долонями круговими рухами рук. Для рук глину розкочувати у валик.

Під час з’єднання частин у ціле звернути увагу дітей на те, що треба міцно притиснути руки (валик) і голову (кулька) до тулуба матрьошки (великої куль­ки), щоб вони трималися.

Наприкінці заняття запропонувати дітям постави­ти своїх матрьошок у коло.

Велика матрьошка, яку вихователька ставить на стіл, знайомиться зі своїми подружками. Прослухати російську народну мелодію «Игра с матрешками».

Матрьошка

Матеріал: матрьошка, глина, підкладки для ліплення, ілюстрації.

Методичні поради. Ігри дітей з матрьошкою, вивчення її конструктив­ної будови (голова, тулуб, руки). Розглядання ма­трьошок в ілюстраціях.

На початку заняття в групу заходить матрьошка і просить виліпити її з глини. Діти роздивляються мат- рьошку, пригадують форму складових частин. Вихо­ватель запитує, як розділити грудку глини на дві рівні частини. З одного шматка розкочує велику кульку і говорить, що це тулуб, а другу грудку пропонує ко­мусь із дітей розділити на дві частини і зліпити куль­ку для голови. Для рук шматок глини розкочує у ви­гляді качалочок і притискує до тулуба, голову (меншу кульку) також притискує, щоб міцно трималася.

Наприкінці роботи вихователь ставить на стіл ве­лику матрьошку, а навколо неї вироби дітей. Пропо­нує малюкам виконати уривок пісні «Игра с матреш­ками».

Матрьошки танцюють на святі

Матеріал: глина, підкладки для ліплення, ма­трьошки.

Методичні поради.

Бесіда про те, як танцювали матрьошки на святі. Обстеження іграшки дітьми (краса, конструктивна будова, колір). Процесу ліплення іграшки вихователь не показує, а надає дітям можливість працювати са­мостійно. Наприкінці заняття під російську народну мелодію «Игра с матрешками» діти граються виробами (ма­трьошки танцюють).

Пташка

Матеріал: іграшкова пташка, глина, підкладка для ліплення.

     Методичні поради.

Помилуватися красою пташки, обстежити конст­руктивну будову іграшки і назвати форму і величину кожної деталі (тулуб більший, голова менша, дзьоб маленький і гострий). Глину розділити на більшу і меншу грудки і показати послідовність ліплення пташки.

Звернути увагу на те, що голову пташки не слід сильно притискувати до тулуба, щоб не зламати. Дзьоб прищипують пальцями (двома пальцями, вказівним і великим, правої руки здавлюють глину).

Каченя

Матеріал: іграшка-каченя, велика іграшка качки, глина, підкладки для ліплення, ілюстрації.

Методичні поради.

Розглядання ілюстрацій, спостереження за качка­ми, каченятами. На початку заняття вихователь читає загадку: «Плавала, купалася, сухенькою зосталася». Діти відгадують. Після цього їм показують іграшкову качку і пропонують виліпити для неї багато каченят, щоб вона з ними ходила купатися. Вихователь пояс­нює прийоми ліплення і звертає увагу дітей на те, що процес роботи пояснюватиметься один раз, а надалі вони ліпитимуть самостійно.

Наприкінці заняття вихователь ставить велику кач­ку на стіл і в рядок розміщує вироби дітей, хвалить за самостійність у роботі і разом з ними виконує співаночку:

Качка йде, каченят веде.

На напасочку, на порясочку,

На холодну водицю,

На зелену травицю.

Курчатко

Матеріал: іграшка-курча, глина, підкладки для ліплення.

Методичні поради.

Слухають музику А.Філіпенка до пісні «Курчата». Показ послідовності ліплення іграшки. Наприкінці заняття ігри дітей з виробами і виконання пісні «Курчата».

Башточка

Матеріал: башточка, глина, підкладки для ліп­лення.

Методичні поради.

До заняття погратися з башточками,, визначити форму, величину, колір кілець. На занятті запропону­вати виліпити башточки в дарунок дітям ясельної групи.

Послідовність ліплення башточки вихователь не показує. Він дає можливість працювати самостійно.

Коли вироби висохнуть, у години художньої са­мостійної діяльності малюки розфарбовують їх і да­рують молодшим дітям.

No Comments »