Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку
вихователя Пуйко Г.І.
Тема. “Вчимося доброти у сонечка”.
Мета: формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті, закладати основи духовності. Стимулювати пізнавальну активність, мислення, збагачувати словник. Виховувати потребу в регулюванні своєї поведінки за свідомо засвоєними морально-етичними нормами; доброзичливі, дружні стосунки. Викликати позитивні емоції, вчити взаємодіяти один з одним, знімати нервову напругу, говорити одне одному приємні слова – компліменти.
Вчити робити вітальну листівку. Прикрашати листівку малюнком. Виховувати наполегливість, творчі здібності, почуття задоволення від виконаної роботи.
Матеріал: лялька- фея Добринка, сердечко з тканини, стрічки голубого кольору, пелюстки квітів з кольорового картону, кошик, штучні квіти, картонні шаблони сердечок, кольорові олівці.
Привітання. Добрий день, добрий день,
Ми вітаємось.
До гостей дорогих, посміхаємось!
Усміхнімось всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День до нас привітним буде.
Діти, разом з хорошим настроєм ми почнемо нашу подорож у дивний світ Королівства казки. Ви згідні? Отож слухайте.
Далеко-далеко, за глибокими морями, за густими-прегустими лісами, за високими горами розкинулося королівство Феї Добра, її так звали – Фея Добринка. Вона вчить творити добро і бореться зі злом.
Якщо у світі більше стає зла і жорстокості, то казкова країна Добра все далі і далі віддаляється від людей. А без добра, як без сонечка світ не може існувати. А якщо більше стає добра і милосердя – то наближається.
Фея Добринка запрошує до себе в гості. Але щоб дійти туди, треба виконати її завдання, адже у країну Добра можуть потрапити тільки добрі, чесні та чуйні люди. Фея прислала нам цей кошик та пелюстки квітки. Якщо ми виконаємо її завдання і складемо квітку доброти, то зможемо наблизити казкову країну Добра. А ще Фея Добринка приготувала нам подарунок. А який? Ми дізнаємось, як потрапимо у країну Добра.
Добрі справи добереш,
Диво-квіточку складеш.
Але що ж таке добро? Яку людину називають доброю? (Яка не ображає інших, допомагає, поділиться, зрозуміє, яка може захистити, втішити, яка не залишить товариша в біді).
- Так добра людина випромінює тепло і світло, своїми добрими вчинками, розраджує, заспокоює, ніби притягує до себе. Вона ввічлива, тактовна, її шанують, цінують, з нею приємно спілкуватися.
Вірш. На доброті існує світ
І добротою пахне хліб
На допомогу друзям йти
Це також вияв доброти.
Доброта ніколи не старіє,
Доброта від холоду зігріє,
Доброта, як сонце світить
Дітей і дорослих тішить.
Я всміхаюсь сонечку,
Здравствуй, золоте –
Я всміхаюсь квіточці –
Хай вона цвіте.
Я всміхаюсь дощику:
Мийся мов з відра –
Друзям усміхаюся,
Зичу їм добра.
Ми усі одна сім’я,
Неповторні – ти і я
Будемо усі дружити
В злагоді та мирі жити.
Бо життя – це диво казка
В ньому є любов і ласка
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на землі добро творити.
Отже, такі добрі і чемні діти, я думаю зможуть потрапити у країну Добра.
- Дидактична гра «В якому вчинку живе добро».
Діти визначають вчинок і піднімають картку з хмаринкою або сонечком.
– Якщо я називаю поганий вчинок, ви піднімаєте картку з хмаринкою, якщо добрий – з сонечком.
– Допомагати другові в біді
– Когось образити
– Захистити слабкого
– Когось обдурити
– Ділитись тим, що маєш
– Не слухатися старших
– Вихвалятися перед кимось
– Радіти з чужої біди
– Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя
– Дражнитись
– Ображатись через дрібниці
– Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив
– Поважати інших
– Ви справились із цим завданням. Ще одна пелюстка з’явилась на квітці.
- Дидактична гра «Кошик добрих справ».
Пригадайте, яку добру справу ви зробили вчора, сьогодні чи кілька днів тому назад. Розкажіть про неї. Діти розповідають і кидають квітку в кошик добрих справ.
У нас тепер новий кошик добрих справ. (Додаємо ще одну пелюстку). Ми добрались до галявинки, давайте відпочинемо.
Точковий масаж.
У наших долоньках сплять добрі крихітки гномики. Розбудіть їх: потріть долоньку об долоньку швидко-швидко. Відчуваєте? Ваші долоньки стали гарячими. Це гномики прокинулися і понесли здоров’я у кожну клітинку вашого організму. А тепер побавимо їх – притиснемо долоньки до щічок (вдих-видих), розбудимо у кожному пальчику їх братиків.
У великому – щоб бігала кров
У вказівному – щоб добре працював шлунок
У середньому – печінка
У безіменному – щоб стати розумним
Мізинчик – щоб краще працювало серце і легко нам дихалось.
Ми трішки відпочили на галявині, але це не проста галявина, а галявина слів. Тут живуть слова, але вони якісь сумні, злі, темні. Давайте їх перетворимо на радісні, теплі, добрі, веселі.
- Дидактична гра «Назви слово, протилежне за значенням».
Темний-світлий, сумний-веселий, злий-добрий, сваритися-миритися, руйнувати-будувати, жадібний-щедрий, горе-радість, ворог-друг, сльози-сміх, війна-мир, ненависть-любов, страх-сміливість, байдужість-співчуття, брехливий-чесний.
Молодці, ставимо ще одну пелюстку.
- Прислів’я про добро:
- Добро довго пам’ятається.
- Хто людям добра бажає, той і собі має.
- Роби добро не кайся – робиш зло і сподівайся.
- Перший крок до добра – не роби зла.
- Не одежа красить людину, а добрі діла.
- Раз добром зігріте серце вік не прохолоне.
- Добро, як сонечко гріє.
- Добро роби, добре й буде.
Молодці, а зараз ставимо ще одну пелюстку.
У всіх нас з вами настрій може бути різний. І залежить від різних ситуацій в нашому житті, в які ми потрапляємо. Ось зараз ми пограємо в гру «Продовж речення».
«Мені весело, коли …….»
«Мені сумно, коли ……..»
«Я сердитий, коли ………»
Так, у нас, у наших друзів, у всіх людей бувають такі моменти в житті, коли наші почуття керують нами: ми не спокійні, роздратовані, когось можемо образити грубим словом чи своїм вчинком, розповісти чиюсь таємницю, образитись через якусь дрібницю, і тоді так неприємно на серці, а тому ми повинні вчитись стримувати свої негативні емоції, вміти взяти себе в руки.
Ось які поради дає нам Фея Доброти.
- Взяти себе в руки – тобто заспокоїтись. Якщо відчуваєте, що так і не терпиться когось обізвати штовхнути, викрикнути, коли треба помовчати, треба довести свою силу; обхватити долонями лікті і сильно притиснути руки до грудей – це поза стриманої людини.
– Давайте спробуємо.
- Коли відчуваєте, що назовні рветься викрикування, а треба змусити себе стримувати, промовчати подивитись на щось зовсім маленьке, заховати язичка за зубами. Ось так.
- Вдихни повітря. Коли роздратовані – вдихніть повітря глибоко-глибоко і тихенько повільно видихніть, щоб самі не чули свого видиху. Спробуємо.
Але діти, якщо ми будимо знати правила дружби, то мабуть ці поради нам не знадобляться.
1 правило. Тепло свого серця віддавати друзям .
2 правило. Завжди ділитися з товаришами гостинцями, іграшками.
3 правило. Допомагати товаришеві в скруті.
4 правило. Якщо хтось плаче, підійти і втішити.
5 правило. Не сваритися з товаришами, гратися дружно.
- Дидактична гра «Вчити правильно».
- Ви прийшли до дитсадка. Яке перше слово повинні сказати? (Доброго ранку).
- Вам допомогли роздягтися, повісити одяг. Що треба сказати? (Дякую).
- Ви прийшли до роздягальні і випадково когось штовхнули. Що треба сказати? (Пробач, будь-ласка).
- Щоб вам із задоволенням допомогла людина, треба не забувати чарівне слово. Яке? (Будь-ласка).
- Людина зробила добре діло і їй потрібно їй віддячитись. Які слова ви скажете? (Дякую. Щиро дякую).
- Які слова ви не забуваєте говорити мамі і тату, коли йдете спати? (На добраніч).
Ось ми і зібрали всі пелюстки і в нас вийшла чудова квітка. (Діти читають слово «Доброта»). Ми виконали всі завдання. Багато добрих справ зробили і розповіли про них.
Ми наближаємось до королівства Феї Добринки.
Але в нас ще одна перешкода – перед нами розкинулося широке море. Але це нас не зупинить, бо ми самі стали морськими хвильками. Беріть стрічки і уявіть собі, що – ви морські хвильки. Відкрили всі очі. На морі – ранок. Повільно сходить сонечко. І повільно піднімаються хвильки. Повіває легенький свіжий вітерець. Хвильки на морі легенькі, спокійні. Сонечко зійшло кинуло своє проміннячко на хвильки, хвильки заблищали, засміялися, заграли в проміннях сонечка. Вони веселі. Привіт сонечко! Вода блищить і переливається. Сміється хвилька! Хі-хі-хі, Ха-ха-ха! Так весело! Поволі вітерець стихає… Хвилька каже: «ш-ш-ш». Хвилька спокійна, лягає на берег тихо і лагідно …Сідають, нахиляють голови, руки зі стрічкою витягують поперед себе. З’являється Фея, вона дарує сонечко.
– Це серце – це символ доброти. Є таке свято коли люди дарують одне одному серця. Воно велике і світле. Воно вміє любити і радіти, сумувати і співчувати. Воно може змінити людину, зробити її доброю.
Беріть у руки серце і доторкайте до свого сердечка, щоб воно увібрало усі найкращі ваші почуття, усю любов і тепло і передало їх одне одному, і будемо говорити при цьому приємні слова одне одному.
Діти передають сердечко одне одному і при цьому говорять компліменти.
Хай кожен день для вас
Приносить радість.
І рідко десь блукає сум,
А настрій буде тільки гарним,
А серце добрим і ясним.
Отже, будьте завжди такі: дружіть, любіть одне одного, даруйте добро одне одному.
Але це ще не все. У всіх вас є близькі рідні люди, яких ви любите. Вам мабуть хочеться і для них зробити, щось приємне. Ми з вами почали виготовляти вітальну листівку «Сердечко» і сьогодні ми її закінчимо і ви зможете подарувати її комусь із своїх рідних, чи своєму другові. Сердечко червоного кольору прикрашене кольоровою стрічкою. Всередині ви можете намалювати квіточку, сонечко, а ще написати слова, які означають добро (мама, мир, сонце …).
Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Лиш в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від звіра.
Хай оживає істина проста:
Людина починається з добра.
No Comments »