Конспект інтегрованого заняття
з елементами соціально-емоційного, морального виховання
з дітьми старшого дошкільного віку
Тема: «Добре словечко зігріє сердечко».
Мета: формувати моральну позицію дитини, ціннісні орієнтири, інтереси та потреби, виховувати позитивні почуття до рідних, повагу до старших. Сприяти розвиткові дружніх взаємин між дітьми, проявів турботи, набуттю дітьми досвіду позитивного спілкування, вміння диференціювати емоції. Спонукати дітей до збереження життєрадісного, дружелюбного стану. Створювати умови для позитивних емоцій дитини. Формувати здорові взаємини у колективі, виховувати почуття взаємодопомоги, дружби, шанобливого ставлення до людей. Продовжувати ознайомлювати дітей з Державною символікою, розвивати у дітей національні риси(щирість, гостинність, доброту, щедрість). Виховувати почуття гордості за свою країну, за причетність до українського народу;виховувати скромність, чуйність, бажання бути справедливим, сильним і сміливим.
Обладнання: карта України, герб, прапор, зображення для гри «На що схоже», піктограми емоцій, хатинка на курячих ніжках, книжки з казками, «квіти доброти», український вінок, пеньки (4 шт.), палички для стежки, блакитна тканина для річки.
Хід заняття
Вихователь. Діти, сьогодні до нас завітали гості. Давайте гарно привітаємося до них і один до одного.
Ми візьмемося за руки
Веселіше стане нам,
Бо у групі всі ми друзі,
Усмішки даруєм вам.
Треба разом привітатись!
Добрий день!
Дружно, голосно сказати
Добрий день!
Вліво, вправо поверніться,
Своїм друзям посміхніться,
Добрий день !
Дружно всі, не відставайте,
Добрий день!
Вихователь. А зараз тихенько сідайте, а я почитаю вам добру казочку, адже ви любите казки, правда? (Вихователь підходить до бібліотеки). Ой, лишенько, діти всі наші книжечки з казочками кудись зникли. Залишилася тільки одна книжка з казкою про Бабу Ягу. А на їх місці якийсь лист лежить. Давайте подивимось, від кого він. (На конверті зображена Баба Яга). Діти, дивіться, хто це? (Баба Яга). Так, це лист від неї, цікаво, що вона хоче? (Відкриваю лист і зачитую). «Я викрала всі ваші хороші і добрі казки. Тепер у вас залишилася тільки одна казка про мене – Бабу Ягу! Я єдина героїня казок. А ваші добренькі казочки я заховаю у себе у дрімучому лісі і ви їх ніколи більше не почуєте.
Ха-ха-ха!»
Вихователь. Ой, дітки, що ж робити? Зачекайте, тут ще дещо написане. Баба Яга ще пише, що вона нам поверне казки, якщо ми зможемо виконати її завдання. Ну, що спробуємо ? (Так). Тоді давайте подивимося, що ж то за завдання такі нам приготувала Б.Я.
Завдання №1
(Нa дошці під покривалом захована карта України, зображення Прапора і Герба).
Вихователь. Що це таке? (Карта України). Що таке Україна? ( Це наша країна, де ми живемо, ходимо в садочок, ростемо.) Як ще ми називаємо свою країну? (Батьківщиною). Чому? (Тому що тут живуть наші батьки, батьки наших батьків – бабусі і дідусі). А як звемося ми з вами? (Українцями). Молодці. Давайте пригадаємо вірші про маленьких українців.
Хлопчик.
Українець я маленький.
Україна – край рідненький.
Вірний син я свого роду,
Українського народу.
Все, що рідне, я кохаю,
Всім, хто рідний, помагаю.
Своє ціную, всього вчуся
І до рідного горнуся.
Дівчинка.
Я – маленька українка
І люблю співаночки,
Рідну землю люблю, пташок,
Квіти й вишиваночки.
Вихователь. Діти, давайте розкажемо нашим гостям, які люди живуть на нашій рідній Україні? (Добрі, щедрі, щирі, працьовиті, чесні, ввічливі, чемні, веселі). А чи люблять вони співати? Так, дуже люблять. Недаремно українська пісня славиться на цілий світ. Давайте і ми собі заспіваємо гарну пісню про Україну.
Завдання №2
Вихователь. Б.Я. загадує нам загадки. Ми повинні їх відгадати.
- Вона приходить з ласкою та із своєю казкою.
Як тільки струсить рукавом –
Синіють проліски кругом. (Весна).
- В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека. Сонце палить. Спека. Дозріває жито.
Яка пора?… Літо!
- У садку, у гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль,
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь).
- Снігом все позамітала, ріки в кригу закувала. Холоднішої нема,
Аніж тітонька …(Зима).
Вихователь. Яка у нас зараз пора року? (Весна). А що було перед весною, що буде після весни? Яке свято ми з вами нещодавно відзначали ? (Мамине свято). Розкажіть мені, хто для вас найрідніший у світі? (Мама, тато, бабуся, дідусь, братик , сестричка). Давайте пригадаємо з вами вірші про найріднішу людину на світі – про матусю.
Діти.
- Мамо, мамочко, матусю,
Я до тебе притулюся .
Ти візьмеш мене за личко,
Глянеш в очі близько-близько, Поцілуєш в щічку й носик, Доторкнешся до волосся.
Буду я в таку хвилину Найщасливіша дитина.
- На роботу мама йде,
А мене в садок веде.
Зовсім я не вередую,
Тільки трішечки сумую.
Каже мама: «Будь слухняна.
І охайна, і старанна.
Ми зустрінемось під вечір,
До побачення, малеча».
Я про маму вивчу пісню
І навчуся справ корисних.
Як і мама, я працюю,
Тільки трішечки сумую.
Вихователь. Скажіть, діти чи допомагаєте ви своїм матусям? (Так). Що ви їм допомагаєте робити? (Відповіді дітей). Давайте зараз разом пограємо у гру
«Мамочко, ми тобі поможем».
Завдання №3
Вихователь. У цьому завданні Б.Я. хоче, щоб ми розгадали, що зачакловано на її малюнках.
(Зображення на аркушах А 4).
Дидактична гра «На що схоже».
Завдання №4
Вихователь. Б.Я. пропонує нам відповісти на її запитання, але не словами, а своїми емоціями, тобто ми на своїх личках повинні відобразити ту емоцію, яку викликає у нас певна ситуація.
Дидактична гра «Калейдоскоп емоцій»
Мета: вчити дітей зображати емоції, які викликані певними життєвими ситуаціями, вміти їх передавати, розуміти емоційний стан інших, реагувати на нього, вчити виражати співчуття, радість, горе, сум і т.д.
Вихователь задає ситуації, на які діти повинні відреагувати відповідною емоцією на обличчі:
– день народження друга;
– бабуся себе погано почуває;
– хлопчик ламає гілочку дерева;
– побачили людей з іншої планети – інопланетян. Вихователь пропонує продемонструвати ситуації зображеннями-піктограмами.
Вихователь. Ми виконали всі завдання Б.Я., але де ж наші казочки? Невже Б.Я. нас обдурила. Зараз я їй зателефоную і попрошу повернути казки. (Вихователь телефонує до Б.Я.). Бабусю, ти ж обіцяла нам повернути казочки, якщо ми впораємось із твоїми завданнями. Ми все зробили, а де наші казки?
Баба Яга. А я вас обдурила, нічого я вам не поверну.
Вихователь. Але ж це не чесно, обманювати не можна, правда, діти?
Баба Яга. Ну і що. Якщо ви такі розумні і сміливі, то йдіть і самі заберіть свої казки.
Вихователь. Ну, що ж, дітки, доведеться, мабуть, нам самим іти виручати наші добрі казки. Ви не боїтеся? Тоді вирушаймо у подорож. Зараз ми з вами сядемо у поїзд і відправимося до Б.Я. в ліс.
(Діти стають паровозиком і вирушають під музику. Доки діти їдуть, у групі з’являється хатинка на курячих ніжках та перешкоди на шляху до неї: пеньочки, вузенька стежка, річка).
Діти приїжджають у ліс і долають перешкоди, вихователь показує як саме. Підходять до хатинки і стукають:
Вихователь. Бабусенько Ягусенько, доброго дня. Віддай нам, будь ласка, наші казочки.
Баба Яга. Хто це тут так галасує? Хто це мені спокою не дає? (Б.Я. виходить з хатини). Чого це ви сюди припхалися? Що вам тут потрібно?
Вихователь. Добрий день, шановна. Ви пробачте, що ми вас турбуємо, але ми б хотіли свої казочки забрати назад. Ми з дітками виконали всі ваші завдання і ось ми тут, прийшли за казками.
Баба Яга. Що, що ? За якими ще казками? Як вони мені набридли. Немає їх. Не-ма-є. Я їх зачаклувала. Є тільки одна казка – це казка про мене, в цій казці тільки я одна! І не зліть мене! (Знову ховається у хатинку).
Вихователь. Ой, нелегко нам доведеться переконувати Б.Я. Давайте ми з вами присядемо, відпочинемо і порадимося, що нам далі робити. (Діти сідають).
Вихователь. Діти, як ви гадаєте, Б.Я. добра чи зла? А в казках вона яка? Чи хотіли б ви, щоб казки були тільки злі, недобрі? Знаєте, діти, а Б.Я. не завжди була злою. Колись вона була гарненькою, маленькою дівчинкою. Але одного разу вона зламала ніжку і стала кульгавою, а ніжка стала кривою і некрасивою. Деякі діти і дорослі почали з неї сміятися та глузувати. А чи можна сміятися над чужим лихом, бідою? От дівчинка і розсердилася на всіх, перестала дружити з дітьми, злилася-злилася і зла в ній стало так багато, що вона перетворилася на Б.Я. – злу і некрасиву і почала робити іншим різні шкоди. Давайте спробуємо зробити Б.Я знову доброю. Як ми це зможемо зробити, як ви гадаєте. (Скажемо їй щось приємне, подаруємо щось, похвалимо).
Дидактична гра «Квіти доброти»
Мета: вчити дітей говорити компліменти, створювати приємний настрій, позитивний емоційний стан.
У вихователя у руках квіти доброти. Хто хоче сказати комплімент, той бере квітку, говорить приємні слова і дарує Б.Я. квітку.
Вихователь. Б.Я., вийди, будь ласка, ми хочемо тобі дещо сказати і подарувати.
Баба Яга. Що, мені щось подарувати? Я вам не вірю. Вихователь. Справді, вийди до нас. (Б.Я. виходить).
Діти говорять компліменти Б.Я. і дарують квіти.
– Ти зовсім не зла.
– В тебе гарні очі.
– Ти можеш бути доброю.
– В тебе гарна сукня.
– В тебе гарний дім.
– В тебе добрі очі.
Баба Яга. Я ніколи не чула таких гарних слів, а квітів мені взагалі ніхто ніколи не дарував. Дякую вам. Мені дуже соромно, що я викрала ваші казочки. Я більше ніколи не буду так робити. Зараз я вам їх поверну. Десь вони в мене в хатинці заховані, зараз пошукаю. (Йде до хатини і там перетворюється на красуню).
Вихователь. Бабусю, ти так змінилася, стала така гарна, ми з дітками хочемо подарувати тобі на пам’ять гарний український віночок, щоб ти нас не забувала і завжди була такою гарною. Цей віночок дітки виготовили самі у садочку на занятті з аплікації.
Баба Яга (приміряє вінок). Дякую вам, дітки, за все. Ви мої справжні друзі.
Ось і казочки, будь ласка.
Вам додому вже йти час.
Всім здоров’я, прощавайте.
І Ягу не забувайте.
А я зараз в ліс піду.
Всім у лісі розкажу,
Що хороше слово добре
Лід у серці вмить розтопить.
І поселить там тепло,
Щоб завжди творить добро. (Б.Я. йде геть)
Вихователь. Діти ми сьогодні з вами зробили дуже хорошу справу. Яку? Ви помітили, як дружба та добрі слова перетворили Б.Я. із злої на добру і красиву. Пам’ятайте, що добро завжди сильніше, ніж зло і недаремно кажуть, що добре словечко зігріє сердечко. А нам пора повертатися додому і їхати на наступне заняття.
No Comments »