Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

ПОНЕДІЛОК 19.02.2018 - СНІДАНОК: Суп молочний вівсяний, булка з маслом і твердим сиром, чай з лимоном ОБІД: Борщ " український" зі сметаною, хліб, плов з ковбасою, салат з консервованих огірків, сік фруктовий ПОЛУДЕНОК: Молоко,вафля ВЕЧЕРЯ: Омлет натуральний, картопляне пюре з маслом, капуста тушена, хліб, узвар із сухофруктів
image_pdfimage_print

Розвивальні ігри та вправи із сенсорного виховання

для дітей третього року життя

 

Ігри та вправи на сприймання форми

  1. «Вишеньки»

Дидактичне завдання: вчити вкладати вкладки-вишеньки у відповідні вирізи. Закріпити знання про червоний колір.

Словник: вишеньки,червоні. Спонукати до повторення слів,

Дидактичний матеріал: на картці з картону намальована гілочка; вишеньки вирізані.

  1. «Машина»

Дидактичне завдання: вчити вкладати вкладки-колеса у відповідні вирізи. Закріпити знання про синій колір.

Словник: машина, колеса, синій.

Дидактичний матеріал: на картці намальована машина;  колеса вирі­зані.

  1. «Качечка»

Дидактичне зав­дання: вчити добирати вкладки різ­ної форми і вкладати їх у відповідні вирізи. Закріпити знання про чер­воний та жовтий кольори.

Слов­ник: качечка, голова, тулуб, носик.

  1. «Візок»

Дидактичне завдання: вчити добира­ти вкладки різної форми до від­повідних вирізів. Закріпити знання про червоний, синій, зе­лений кольори.

Словник: візок, колеса, ручка.

Дидактичний матеріал: на картці намальований та вирізаний візок; ручка наклеєна.

  1. «Автобус»

Дидактичне завдання: продовжувати вчити добирати вкладки різної форми до відповідних вирізів.

Словник автобус, червоний, колеса, вікна, жовті.

Дидактичний матеріал: на картці намальований ав­тобус, вікна та колеса вирізані.

  1. «Сонечко»

Дидактичне завдання: продовжувати вчити добирати вкладки різної форми до відповідних вирізів.

Словник: промінь, сонечко світить, сонечко жовте.

Дидактичний матеріал: на картці ви­різані сонечко (коло) та промені

(прямокутники).

  1. «Квітка»

Дидактичне завдання: продовжувати вчити добирати вкладки різної форми до відповідних вирізів.

Словник: квітка, червона, пелюстки, зелений листок.

Дидактичний матеріал: на картці на­мальовані стебло й листочки; середин­ка квітки (коло) та пелюстки (овали) вирізані.

  1. «Знайди таке саме за формою»

Дидактичне завдання: вчити виби­рати об’єкт з двох або кількох (як ускладнення) за зразком.

Дидактичний матеріал: геометричні фігури (квадрат, ко­ло, овал тощо).

  1. «Зроби доріжку»

Дидактич­не завдання: вчити групувати геометричні фігури на дві групи, відмінні за формою.

Дидактичний матеріал: геометричні фігури (трикутник та квадрат, коло та трикутник, овал та прямокутник тощо).

  1. «Човник»

Дидактичне завдання: продовжувати вчити добирати вкладки різної форми до відповідних вирізів.

Словник: човник, плаває, прапорець червоний.

Дидактичний матеріал: на карт­ці намальовані човник та щогла; вітрила (трикутники) та прапорець (прямокутник) вирізані.

  1. «Знайди іграшкам будинок»

Дидактичне завдання: вчити накладати геометрич­ні фігури на відповідні місця.

Дидактичний матеріал: на картці наклеєні різні геометричні фігури різ­ного кольору; окремо — відповідні фі­гури з картону.

  1. «Добери віконця до будинка, колеса до машини»

Дидактичне завдання: вчити добирати віконця до будин­ка, колеса — до машини.

Дидактичний матеріал: на кар­тці зображені будинок та маши­на (одного кольору). Вікна та колеса виготовлені з картону.

  1. «Збудуємо потяг»

Дидактичне завдання: вчити прикладати вікна та колеса
до потяга. Закріпити знання про синій (потяг) та жовтий (вікна, колеса) кольори. Словник: потяг, вагони, вікна, колеса.

Дидактичний матеріал: на картці намальований по­тяг; вікна та колеса виготовлені з картону.

  1. «Поклади на місця»

Дидактичне завдання: вчити вкладати у відповідні отвори однієї форми та одного кольору, орієнтуючись на спосіб розміщення трикутника на малюнку.

Дидактичний матеріал: на картці намальовані від­ро; кулька, ялинка та башточка. В них вирізані три­кутники, розміщені по-різному.

  1. «Фрукти на тарілці»

Дидактичне завдання: вчити вкладати зображення фруктів у відповідні вирізи; закріпити знання про кольори.

Словник: вишні, яблуко, груша, слива, фрукти.

Дидактичний матеріал: на картці круглої форми вирізані силуети фруктів.

  1. «Овочі на тарілці»

Дидактичне завдання: вчити вкладати зображення овочів у відповідні вирізи;
закріпити знання про кольори.

Словник: морква, огірок, помідор, редька, овочі.

Дидактичний матеріал: на кар­тці круглої форми вирізані силу­ети овочів.

  1. «Квіти на галявині»

Ди­дактичне завдання: вчити вкла­дати зображення квітів (суцвіттів) у відповідні вирізи; закріпити знання про кольо­ри.

Словник: ромашка, тюль­пан, мак, квіти. Речення: Квіти ростуть на галявині. На галявині виросли красиві кві­ти.

  1. «Транспорт»

Дидактичне завдання: вчити вкладати зображення транспортних засобів у відповідні вирізи.
Словник: автобус, машина вантажна, літак, транспорт. Речення: Літак летить. Машини їдуть по дорозі.

  1. «Хто втік із картинки?»

Дидактичне завдання: вчити визначати за контуром, чого і кого немає на картинці. Закріпити назви тварин, поняття «великий-малий».

Словник: лисиця, заєць, ведмідь,їжак. Вчити складати ре­чення за кар­тинкою

Дидактичний матеріал: на картці розміром як аль­бомний аркуш намальовано ліс. Вирізані заєць, ли­сиця, ведмідь, їжак, ялинка, гриб, квітка.

  1. «Склади візерунок»

Дидактичне завдання: вчити вкладати вкладки у відповідні вирізи. Розвивати естетичний смак.

Словник: гарний візерунок.

Дидактичний матеріал: на картці намальований і вирізаний візерунок, складений з геометричних форм (візерунки можуть бути різної складності).

  1. «Схованки»

Дидактичне завдання: вчити добирати і розміщувати вкладки відповідно до форми
вирізу.

Словник: ведмедик, зайчик, лисичка, вовк,їжак, метелик.

Дидактичний матеріал: на картці — пейзажний ма­люнок. У різних місцях зроблені вирізи різної форми (коло, прямокутник, квадрат, трикутник, овал), а зі звороту підклеєні зображення звірів. їх треба «схо­вати», наклавши відповідні геометричні фігури, які ле­жать окремо (колір вкладок не відповідає кольору обрисів).

  1. «Хто де живе?»

Дидактичне завдання: вчити добирати вкладки відповідно до форми вирізу (фор­ма чітко не означена). Закріпити уявлення про те, де живуть тварини (білочка — в дуплі, зайчик — під ку­щем, ведмедик — у барлозі тощо).

Дидактичний матеріал: на картці намальований ліс. На дереві вирізане дупло круглої форми, зі зворо­ту підклеєне зображення білочки; під кущем прямо­кутний виріз — підклеєно зайчика; на іншому дереві квадратний виріз — підклеєно пташку; у траві трикут­ний виріз — підклеєно їжачка; у ведмежому барлозі —овальний виріз — підклеєно ведмедя. Відповідні вкладки є вирізаними фрагментами і вписуються у зміст малюнка.

  1. «Хто сховався?»

Дидактичне завдання: вчити добирати відповідні вкладки Закріпити назви звірів та місць їхніх схованок. Вчити впізнавати за частиною зображення, хто тут сховався. Дидактичний матеріал: на картці намальований ліс. На одному дереві вертикально вирізаний прямокутник, а зі звороту підклеєно білочку (вушка на картці). Суціль вирізаний горизонтально прямокутник-пень, зі зворо­ту підклеєно зайчика (вушка так само на картці). На тлі іншого дерева горизонтально вирізаний прямокутник

—      підклеєно вовка (вуха і хвіст на картці); на тлі куща так само горизонтально вирізаний прямокутник — під­клеєно лисицю (хвіст на картці). У траві горизонтально вирізаний маленький прямокутник — підклеєно їжачка (частина спинки з голочками на картці). Окремо ле­жать відповідні прямокутники з картону.

  1. «Лото»

Дидактичне завдання: вчити накладати кольорові малюнки на відповідний контурний обрис.

Дидактичний матеріал: на картці розміщені кон­турні обриси предметів, зображення яких подано ок­ремо.

  1. «Чого не вистачає?»

Дидактичне завдання: вчити розглядати картинку, називати зображені предмети, визначати відсутні деталі і прикладати їх на відповідне місце. Закріпити знання про основні кольори. Продовжувати вчити промовляти речення: На картинці багато будинків. Машини їдуть по вулиці (тощо).

Дидактичний матеріал: на картці розміром як аль­бомний аркуш зображено три будинки, дві машини і квітка, в яких не вистачає деяких деталей. Ці деталі подані окремо.

  1. «Прикрасимо ялинку»

Дидактичне завдання: закріпи­ти знання про предметні іграш­ки, які висять на ялинці. Вчити за частковим контуром відна­ходити потрібний предмет.

Дидактичний матеріал: на картці розміром як аль­бомний аркуш намальована (наклеєна) ялинка, а на ній — контури частини іграшок. їхні зображення до­даються.

Ігри та вправи на сприймання величини

  1. «Мотрійка»

Дидактичне завдання: вчити доби­рати й розміщувати вкладки відповідно до розміру вирізу. Закріпити знання про чер­воний колір.

Словник: мотрійка.

Дидактичний матеріал: на кар­тці вирізано два кола різного діа­метра.

  1. «Сніговик»

Дидактичне завдання: продовжу­вати вчити добирати вкладки відповідно до розміру вирізу.

Словник: сніговик білий, відро.

Дидактичний матеріал: на кар­тці вирізано два кола різного діа­метра; відро наклеєне.

  1. «Трактор»

Дидактичне завдання: продовжувати вчити добирати вкладки відповідно до розміру вирізу.
Словник: трактор, колесо велике,мале.

Дидактичний матеріал: на картці намальований трактор, колеса різ­ної величини, але одного кольору, вирізані.

  1. «Башточка»

Дидактичне завдання: продовжувати вчити добирати вкладки відповідно до розміру вирізу. Закріпити знання про основні кольори.

Словник: башта, башточка.

Дидактичний матеріал: на картці вирізані три прямокут­ники різної величини й різного кольору.

  1. «Ялинка»

Дидактичне завдання: продовжувати вчити добирати вкладки відповідно до розміру вирізу.

Словник: ялинка зелена, ялинка виросла.

Дидактичний матеріал: на кар­тці вирізані три трикутники різ­ної величини.

  1. «Знайди мотрійці місце»

Дидактичне завдання: вчити вкладати мотрійку у відповідний виріз. Закріпити поняття «великий», «малий».

Словник: велика, мала, мотрійка.

Дидактичний матеріал: на картці вирізані силуети двох (далі — трьох) мотрійок різної величини.

  1. «Знайди мотрійці будиночок»

Дидактичне завдання: продовжувати закріплювати поняття «ве­ликий», «малий». Вчити «заводити» мотрійку до бу­диночка відповідної величини.

Словник: будинок великий, малий, мотрійка велика, мала.

Вчити пов­торювати за вихователем речення: Мотрійки гуляють. Велика мотрійка живе у великому будинку. Мала мот­рійка живе у малому будиночку.

  1. «Повісимо прапорці»

Дидактичне завдання: вчити добирати вкладки відповідно до розміру вирі­зу. Словник: прапорець, червоний, синій, багато пра­порців, нитка.

Дидактичний матері­ал: на картці намальо­вана нитка й вирізані прямокутники двох ко­льорів різної величини.

  1. «Добери колеса до машин»

Дидактичне завдання: вчити добирати колеса великі та малі до машин відповідної величини.

Словник: машина велика, мала, колеса великі, малі, машина червона, машина
поїхала.

Дидактичний матеріал: на картці намальовані дві машини різної величини, колеса вирізані.

  1. «Збудуємо будинки»

Дидактичне завдання: вчити добирати дахи та вікна до будинків відповідної величини. Закріпити знання про зелений колір.

Вчити повторювати словосполучення та речення: В будинку багато вікон.
Будинок великий і малий. Вікна великі і малі. Збудуємо будинок.

Дидактичний матеріал: на картці намальовані два будинки різної величини. Вікна (квадрати) та дахи (трикутники) вирізані.

  1. «Склади башточку»
    Дидактичне завдання: вчити накладати деталі на відповідне місце. Закріпити знання про кольори. Вчити відповідати на запитання: «Що ти робиш?» Ускладнення: скласти таку саму башточку поряд з контуром.

Дидактичний матеріал на картці намальовані й ви­різані башточки з прямокутників різної величини.

  1. «Склади башточку»

Дидактичне завдання: вчити складати башточку з кілець різної величини.

  1. «Добери за величиною»

Дидактичне завдан­ня: вчити накладати грибочки (чашки і т.д.) на конту­ри відповідної величини.

Дидактичний матеріал: на картці намальовані кон­тури предметів, а їхні зображення подані окремо.

  1. «Вклади форми одна в одну»

Дидактичне завдання: вчити добирати предмети і вкладати їх один в один, починаючи з найбільшого.

No Comments »