Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

П'ЯТНИЦЯ 14.12.СНІДАНОК:Суп молочний з манними кльоцками, булка з маслом і тв.сиром, какао з молоком ОБІД: Суп з м'ясними фрикадельками, хліб, рулет м'ясний, картопляне пюре з маслом, огірок консервований, лимонний напій ПОЛУДЕНОК:Кавовий напій з молоком, булка з вишневим повидлом ВЕЧЕРЯ:Риба запечена, макарони з маслом, томати мариновані, хліб, чай
image_pdfimage_print

Конспект інтегрованого заняття для дітей старшого дошкільного віку

 

Тема. «Охорона довкілля – справа кожного».

Мета. Дати дітям поняття «охорона довкілля». Розширити знання про природу, що дає людині для життя. Познайомити з поняттями «природоохоронні проекти». Розвивати мовлення, пам’ять. Виховувати дбайливе ставлення до природи, лісових насаджень. Розвивати конструктивні здібності, креативність мислення.

 

Хід заняття

 

Вихователь. Сьогодні мова піде про охорону довкілля. Ви вже знаєте: все, що нас оточує, все, що ви бачите — це довкілля.

Послухайте цей вірш, що називається і «Різні довкілля» (слова автора).

Різні довкілля на нашій землі:

Гори високі, ліси і гаї.

Поля безкраї, глибокі моря.

Все це Вкраїна, це наша земля.

В спеку приємно бути у лісі

Десь на Волині чи на Поліссі.

Трави цілющі там проростають,

Люди грибочки поживні збирають.

Дикі тварини і різні птахи

Ліс звеселяють на всі голоси.

Всіх причаровує й вабить краса,

Є у природи якась таїна.

Запам’ятайте, хоч ви ще й малі,

Ліс — це багатство, легені Землі.

 

Запитання до дітей.

  1. Про що говориться у вірші?
  2. Які довкілля ви знаєте?
  3. Чому ліс називають «легені Землі»?

Вихователь.   Що   означає   «охорона довкілля»?

Діти. Значить, оберігати.

Вихователь. Так! Охороняти –  значить захищати, оберігати. Охорона довкілля – це не тільки турбота про дику природу, а й збереження культурної спадщини: старовинних будівель, історичних об’єктів. Природа дає людині все, без неї вона не змогла б жити. Це: сонячне світло і ґрунт, вода і повітря, нафта і мінерали, рослини і тварини.

Сьогодні на Землі живе понад б млрд. людей і всім необхідна їжа, повітря, вода, джерела енергії. Діти, як ви думаєте, люди турбуються про природу?

Діти. Так. Висаджують дерева, сіють квіти, чистять річки і озера.

Вихователь. Люди дуже стурбовані станом природи. Ви знаєте,, що, коли бездумно вирубувати ліси – буде лихо. Як сталося в західній Україні. З гір вода стікає, дерев немає, щоб утримувати воду, і підтоплює багато сіл і селищ.

Тому вчені розробляють природоохоронні проекти. Є проект місцевого значення (наприклад, збереження лісу в одному селі) і більш важливі проекти – переробка відходів, заощадження енергії, запобігання забрудненню, боротьба з голодом.

Запитання до дітей.

  • Які бувають проекти?
  • Яка від них користь?

Вихователь.   Діти,   яка   користь   від лісу?

Діти. Дерева очищують повітря. З них роблять меблі. В лісі красиво. Люди збирають гриби і ягоди.

Вихователь. Ліс приносить людям багато користі. З дерева роблять будинки, виготовляють меблі, папір для книжок і зошитів. Але живі дерева ще більше дають людям радощів: у лісі легко дихається. Ліс і парки прикрашають наші міста і села, очищують повітря.

Ліси , у горах допомагають людям боротися з повенями, затримують бурхливі гірські потоки. Лісові смуги захищають посіви від гарячих вітрів, що висушують поля.

Запитання до дітей.

  1. Що станеться   з   деревом,   якщо зламати гілку чи зідрати кору?
  2. Як потрібно ставитися до дерев?
  3. Які гасла висять біля кожного лісу?

Вихователь. Уважно послухайте цей вірш. Скажіть, чи можна так чинити?

Чому так вчинили?

Сумує берізка, похилила віти,

Гілля поламали неслухняні діти.

Мабуть, їх природу любить не навчили.

Чому так жорстоко із нею вчинили?

Весною берізка від сну оживала,

Березовим соком людей напувала.

У нестерпну спеку ховала під віти.

Чому так вчинили неслухняні діти?

Фізкультхвилинка.

Руки вгору — погойдали, це дерева в лісі.

Опустили і стряхнули.

Збив росичку вітер.

Руки в сторони, змахнули.

Летимо, мов птахи.

Опустились і присіли.

Руки-крила склали.

 Вихователь. Відгадайте загадки.

  1. Хто на зиму роздягається, а на літо вдягається? (Дерево).
  2. Біла кора, тоненькі віти. Що то є, відгадайте, діти. (Береза).
  3. На дереві   народився    в   кожусі, кожух   розірвався   і   на   землю   впав. (Каштан).
  4. І влітку,   і   взимку  одне   вбрання у нас, а можна нас побачити,  як рік почався у вас. (Ялини).
  5. Стоїть півень над водою з червоною бородою. (Калина).
  6. Всі пани скинули жупани, а один пан не скинув жупан. (Сосна, ялина).
  7. Сини в шапках, а батько — ні. (Дуб і жолуді).

Дидактична гра «Що зайве»

Вихователь називає дерева та кущі різних порід, а дитина повинна назвати зайве. Наприклад, дуб, береза, бук, абрикос, клен.

Прислів’я

  1. Ліс – легені Землі.
  2. Житимеш у лісі – довго житимеш.
  3. Не ламай тополю – біда буде.
No Comments »