Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

П'ЯТНИЦЯ 19.01.2018 - СНІДАНОК: Ковбаса обжарена, суп молочний кукурудзяний, булка з маслом, чай ОБІД: Суп " білий" картопляний, хліб, плов з курячим м'ясом, сік фруктовий ПОЛУДЕНОК: Молоко, булка з повидлом ВЕЧЕРЯ: Макарони з маслом і твердим сиром, кава на молоці
image_pdfimage_print

Конспект інтегрованого заняття з екологічного виховання

та мовленнєвого розвитку для дітей середнього дошкільного віку

Тема. «Пошук лісової книги».

Мета. Продовжувати знайомити дітей із загадковим світом природи –  лісом. Закріпити знання про різноманіття птахів, їх класифікацію (перелітні, зимуючі), виявити вміння складати описову розповідь, спираючись на попередній досвід дітей. Ознайомити з проблемою забруднення навколишнього середовища. Підвести до розуміння необхідності охорони довкілля. Розширити лексичний запас дітей назвами птахів, тварин, властивостей води. Активізувати словник прикметниками, дієсловами, складним словом (листопад), словами – назвами дій, синонімами. Вправляти в утворенні пестливих форм іменників. Стимулювати до вживання повних речень. Удосконалювати вимову всіх засвоєних звуків. Розвивати вміння логічно мислити, робити елементарні висновки, застосовувати розмірковування. Виховувати дбайливе ставлення до природи.

Матеріал і обладнання. Ілюстрації птахів, макети дерев, дитячий басейн з водою, сачки, стрічки блакитні, іграшки диких тварин, хатинка, сова іграшкова, листочки різнокольорові, сонечко і хмаринки, склянки для води, макет книги, магнітофон.

 

Хід заняття

 

Вихователь.

Малята, ви добре спали?

Рано прокинулися?

Один одному усміхніться,

Тепер до мене поверніться

І мені теж посміхніться.

Подивіться, і в нас гостей багато,

Треба всіх їх привітати!

Діти.

Добрий день вам, добрі люди,

Хай вам щастя — доля буде!

Не на день і не на рік,

А на довгий-довгий вік!

Вихователь.  Ось і  ще одна  гостя незвичайна до нас завітала.

Сова. Добрий день, любі діти, я –  Мудра Сова. Я дуже люблю свій ліс, його мешканців, тому вирішила написати про нього «Лісову книгу» і подарувати її вам. Вона велика, гарна і повчальна.

Вихователь. Дякую тобі, Сово! Діти, вам цікаво почитати книгу? (Розгортає книгу, а там немає сторінок).

  • Сово, але ж тут немає сторінок!

Сова.   Ой,   лишенько!   Напевно   я летіла і розгубила сторінки  по лісу. Малята,  допоможіть знайти  сторінки книги.

Вихователь. Діти, допоможемо? Вирушаймо на пошуки сторінок. Мандрувати будемо лісом. А яких правил потрібно дотримуватись у лісі, на природі? (Не можна ламати гілки дерев та кущів; не можна смітити в лісі, розкидати непотрібні предмети тощо).

Вирушаймо!

Ось вузька доріжка,

У нас веселі ніжки.

На вузьку доріжку

Ступають наші ніжки.

Ось ми потрапили на галявину. Погляньте, скільки птахів на ній зібралося. Спробуємо пригадати, як вони називаються. (Називають птахів).

Вихователь. Чи всіх цих птахів ми побачимо взимку? (Одні відлітають у вирій, інші залишаються зимувати в нас).

  • Як називають птахів, які відлітають?
  • А тих, що залишаються зимувати?

Малята, вітерець-пустунець зачаклував пташок: вони вже не знають, кому летіти у вирій, а кому залишатися.

  • А чому пташки летять у вирій?

(Міркування дітей).

Допоможемо пташкам, можливо і вони стануть нам у пригоді.

Пропоную вам уявити себе пташкою, і розповісти про себе від ЇЇ імені, яка ви пташка.

Ой, були у нас малята –

тепер стали пташенята,

Весело літають,

крильцями махають.

Д/гра «Я –  пташка»

  • Зимуючі пташки, летіть до дерева без листочків, а перелітні – до дерева з листочками.

Ой, були ви пташенята –  тепер стали знов малята.

Вихователь. Діти, а як ми піклуємось про пташок?

  • А чому   люди   піклуються   про пташок? (Приносять користь, поїдають комашок)

Так, погляньте на них, які вони гарні. Яке різнобарв’я фарб на їхньому пір’ячку. А яку ж втіху вони приносять людям, тваринам своїм співом? Прислухайтесь, чи почули ви. вдячний спів наших пташок? (Запис співу).

Пташки так зраділи вашій допомозі, що подарували першу сторінку, яка так і називається «Пташки — окраса нашої природи». (Вставляють сторінку).

Ніженьки крокують,

Дітвора рахує:

Раз-два, раз-два,

Ось джерельце нас чека.

Діти, подивіться –  джерельце. Але що з ним трапилось, чому воно, не дзюрчить? (Воно брудне, там плаває сміття).

  • А чому  ж  не   можна  кидати   в джерельце сміття?

Д/вправа «Вода яка?»

(Набрати в склянку води).

Вихователь. А хто знає, як можна допомогти джерельцю? (виловити сміття)

  • А чим   можна  виловити  сміття.? (Сачком)

Подивіться уважно, що плаває на поверхні води? Як ви гадаєте, чому ці предмети плавають на поверхні води? (вони  легкі)

Так, вони легкі і тому не потонуть. А чи є речі, які потонули?

  • А  чому   вони   потонули?   (вони важкі)
  • Де плавають …? (На воді)
  • Де знаходяться …? (Під водою)
  • А чим   краще   їх   дістати?   Ось зараз    і    допоможемо    джерельцю, розчистимо    його.     (Діти    сачками виймають бруд).

Діти, ми дістали з джерельця все сміття, а чи стала водичка чистою, зараз перевіримо. (Набрати в склянку води).

  • Яка вода в склянці?

Малята, а що ж це за звуки? Це наше джерельце задзюрчало, зраділо нашій допомозі, чистій водичці. Воно пропонує вам погратися з його струмочками.

(Вправи зі стрічками).

Вихователь.   В  знак   подяки  джерельце  подарувало другу сторінку з нашої книги «Вода –  водиця, вода – чарівниця». Мандруємо далі. Дружно весело ми йшли, Ось і хатку віднайшли. Хтось на нас тут вже чекає І в віконце виглядає. Діти,   звірята   знайшли   сторінку   з «Лісової книги», вона їм так сподобалась,  що  вони  вирішили її залишити собі.

  • Як можна звернутися до звірят, щ вони віддали нам   сторінку?(Лагідно)

Вовк — вовчик, вовчичок,

вовченятко.

Дайте, будь ласка, сторінку.

Будьте       ласкаві, віддайте сторінку.

Подаруйте, будь ласка…

Віддайте, будь ласка…

(лисиця, заєць, ведмідь)

(Кожну   тварину   взяти   в  руки, погладити).

  • Як одним словом назвати мешканців хатинки, лісу? (Дикі тварини)
  • А яка вам подобається тварина, чому? (Відповіді дітей).
  • Діти, а хто з цих тварин хижий звір? А чому?
  • А де  ми  ще  можемо  побачити хижих тварин?
  • А як ми дбаємо про тварин? (Не можна тварин вбивати, не можна палити сірники в лісі)

Звірятам сподобались ваші слова, тому вони віддали сторінку «Лісові звірі».

Вирушаємо на пошуки далі:

Раз-два, раз-два,

Це крокує дітвора.

На галявинку прийшли,

Та нікого не знайшли.

Малята, прислухайтесь, будь ласка. Ви чули шелестіння?

  • Як ви   вважаєте,  що  це  шелестить? (Листочки падають з дерев)
  • А як називають явище, коли листочки падають з дерев? (Листопад)
  • В яку пору року відбувається листопад?

Діти, погляньте уважно, перед тим, як відірватися від гілочки і впасти на землю, усі листочки змінили колір.

  • У які кольори осінь-чарівниця пофарбувала листочки?   (Називають кольори)

Осінні листочки відриваються від гілочки і летять плавно, повільно кружляючи, немов танцюють дивовижний танок.

Уявімо себе листочками. Як падають листочки? (Відповіді дітей під кружляння).

  • Погляньте на   галявину,   діти,   і скажіть,   що   утворюють   під   ногами листочки?     (килим з осіннього листя)

Давайте пройдемось по цьому килимі.

  • Які звуки   ми   чуємо?   (листя шелестить під ногами)
  • А чому    листочки    шелестять? (Вони сухі і тому шелестять)

Листопад – це не тільки пора, коли люди милуються листям, але й час, коли це листя потрібно прибрати. Іноді опале листя люди спалюють. Як ви гадаєте, можна опале листя спалювати? Чому? (Забруднюється повітря, а дихати цим повітрям шкідливо)

Всюди, всюди, діти, нині

Жовте листячко осіннє.

Із дерев воно злетіло.

Зараз ми, мої малята,

З вами будемо гуляти:

По листочках пройдемо –

З них букети зберемо.

  • А  навіщо  ми  збираємо  осінній букет?

Ой, а листочки не прості, ці ж листочки чарівні. На них написано початок прислів’я про природу та її мешканців. Спробуємо закінчити прислів’я.

Д/гра «Закінчи прислів’я»

Вихователь. Аж ось під листочками і остання сторінка знайшлася, яка називається     «Бережіть     природу, діти!». Всі сторінки ми знайшли, час вирушати в садочок.

Раз-два, раз-два,

Нам в садочок вже пора.

Ось, Мудра Совонько, ми знайшли всі сторінки твоєї книги. Дуже дякуємо тобі за неї. Діти, як на вашу думку, про що книга вам буде нагадувати? Чого вона вас буде вчити?

Сова. Молодці, малята! Ви все правильно зрозуміли. А чи важко вам було мандрувати лісом, виконувати різні лісові завдання, шукаючи сторінки? Чи сподобалась вам мандрівка?

Вихователь. А це ми дізнаємось за допомогою сонечка та хмаринки. Я ще раз вийму сторінки з книги, а ви покладете   сонечко   на   ту   сторінку, пошук якої вам найбільше сподобався. А хмаринку на ту сторінку, де важко було виконувати завдання. (Міркування дітей).

Сова. Молодці, діти! Залишаю в подарунок вам «Лісову книгу», вивчайте її та піклуйтесь про природу і ЇЇ мешканців. До побачення!

Вихователь. Діти, як на вашу думку, де краще в групі зберігати «Лісову книгу»? (Куточок книги, природи)

Пам’ятайте, що ми маємо дбати про природу, адже ми її частка. І природа так само відповідатиме нам добром. Із книгою слід поводитися бережно, тому що «книга вчить, як на світі жить», тлумачить народна мудрість.

Прислів’я екологічного змісту

  • Усі тварини важливі – усі тварини потрібні.
  • Піклуйся про пташок –  тоді  не буде комашок.
  • Не брудни криниці,   бо  схочеш напитись водиці.
  • Бережіть ліси – джерело добра й краси.
  • Із маленького джерельця велика річка починається.
  • Людина – частина природи.
  • Бережіть природу – це наш дім.
  • Усе живе на Землі – то рідня!
  • Ворог природи той,   хто  ліс  не береже.
  • Багато лісу –  не   губи,   мало лісу – посади.
No Comments »