Конспект заняття для дітей молодшого дошкільного віку
Старикової Н.Р., «вихователя-методиста»
Тема. «І в саду, і на городі»
Мета:
Фізичний розвиток
Учити використовувати свої фізичні дані для спільної роботи з дорослими, виконуючи короткотривалі доручення, дотримуватись основних правил поведінки у природі, емоційно реагувати на дари природи.
Емоційно-ціннісний розвиток
Розвивати умінні розпізнавати овочі й фрукти, впізнавати рослини найближчого оточення.
Пізнавальний розвиток
Поглиблювати знання дітей про овочі та фрукти, особливості їх вирощування та способи вживання в їжу.
Мовленнєвий розвиток
Удосконалювати вміння дітей відповідати на запитання та відгадувати загадки. Збагачувати словниковий запас дітей, розвивати зв’язне мовлення.
Художньо-естетичний
Удосконалювати вміння помічати яскраві ознаки пір року, відображаючи їх у своїй художній діяльності.
Креативний
Виховувати почуття задоволення від процесу та результату своєї праці.
Матеріал: малюнки із зображенням овочів та фруктів, кошик із площинним зображенням овочів та фруктів, два аркуші ватману з фоновим зображенням саду, городу, чарівна торбинка, лялька-кухарчук.
Хід заняття :
Вихователь. Малята, сьогодні ми поговоримо про ті дари природи, які люди вирощують у садах та на городах. Їх дуже багато і всі ми їх любимо. Як назвати одним словом все те, що росте на городі? Як називаються плоди, що достигають у садках?
Дидактична гра „Городники та садівники”.
Розміщую перед дітьми два аркуші ватману з фоновим зображенням саду та городу, ставлю кошик із зображенням овочів і фруктів. Кожна дитина по черзі підходить до кошика і дістає один плід та розповідає про нього: овоч це чи фрукт, як називається, якого кольору та форми, де він росте. Дитина виставляє плід на відповідний аркуш ватману і відповідно стає „городником” чи „садівником”.
Наприклад, це – помідор. Помідор – це овоч. Він червоного кольору, круглої форми. Помідор вирощують на городі.
Звертаю увагу дітей і пропоную назвати все те, що росте на городі, і все те, що росте у саду.
Фізкультхвилинка.
На городі працювали,
Ріпу, моркву виривали.
І в садочку ми бували –
Груші-яблука зривали.
Гарний урожай зібрали,
Всі раділи, танцювали.
Вихователь збирає малят навколо себе і показує їм ляльку-кухаря.
Вихователь. Прийшла до нас лялечка-Варка,
Вона нині куховарка.
Підкажіть ви їй малята,
Як усе це готувати.
Лялька дуже хоче приготувати щось на обід, але забула, як це зробити. Давайте ми їй допоможемо.
- Що треба зробити з овочами і фруктами перед тим, як їх вживати чи готувати?
- Навіщо мити овочі і фрукти?
- Які овочі слід обов’язково почистити?
- Які овочі можна вживати сирими?
- Що готують із сирих овочів?
- Які овочі можна засолити на зиму?
- Які страви можна приготувати із картоплі?
- Що можна приготувати із фруктів?
- Яке варення можна приготувати із яблук, слив, груш, абрикосів, вишень?
Лялька-Варка дякує дітям за допомогу та пропонує відгадати загадки.
Дидактична гра „Впізнай за смаком”.
Вихователь. Певно, ще ніхто не знає,
Що на вас сюрприз чекає –
Дивовижний, непростий,
Таємничий і смачний.
Дидактична гра „Чарівна торбинка” (овочі та фрукти).
No Comments »