Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

П'ЯТНИЦЯ 22.06.2018 - СНІДАНОК: Яйце варене, каша манна з маслом, булка з маслом, какао з молоком 11.00- сік фруктовий ОБІД: Суп гороховий з грінками, ковбаска м'ясна в томатній підливі, картопляне пюре з маслом, хліб, огірок свіжий, компот із сухофруктів ПОЛУДЕНОК: Молоко, булка з повидлом ВЕЧЕРЯ: Макарони з капустою і ковбасою, хліб, чай, персик
image_pdfimage_print

Конспект заняття для дітей середньої групи,

вихователя Білас Н.В.

 

Тема. «Ужгород — моє рідне місто»

Мета: розширити знання дітей про рідне місто. Дати знання про походження назви міста Ужгорода, річки Уж, назви вулиць, де знаходиться дитсадок. Уточнити назви різноманітних видів транспорту. Виховувати любов до міста, інтерес, бажання більше знати про рідне місто.

Обладнання:  фото – ескізи, іграшка – колобок, ілюстрації, розмальовка, вулиця нашого міста, олівці кольорові.

Хід заняття

Вихователь. Гостей дорогих, ми щиро вітаємо,

Стрічаєм їх хлібом, з любовю та миром

А хто ж ви такі, любі діти?

Дитина. А ми діти українські, хлопці та дівчата

Рідний край наш, Україна, щира та багата.

Вихователь. Як називається наша країна? Наш рідний край? (Відповіді дітей).

Вихователь. Якщо ми живемо на Україні, то як називають нас? (Українцями). Ми українці, ти хлопчик – українець, ти дівчинка – українка.

Він – українець, вона – українка, вони (показує на гостей) – українці.

У кожного з нас є рідна домівка, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та близькі. Все це наша маленька батьківщина – це наше місто. Як називається наше місто? (Ужгород).

А зараз до нас завітає гість. Відгадайте загадку:

Він смачненький, румяненький, від діда та баби втік

І з віконця скік та скік, до лисички на язик. (Колобок).

Ось цей наш маленький гість має велику мрію. Він ніколи не подорожував містом, не бачив вулиць, будинків. Тому хоче, щоб діти йому розповіли про місто, в якому вони живуть. Згадайте, що ви бачили на вулицях міста (багато будинків, магазинів, шкіл, дитячих садочків, різний транспорт). Показ ілюстрацій.

У місті живуть багато мешканців, яких прийнято називати міські жителі. У яких оселях живуть зазвичай міські жителі? (У квартирах). А квартири розташовані у яких будинках? (У великих, високих, багатоповерхових будинках). Певно ви знаєте, що в одному міському будинку багато чого? (Квартир, поверхів, під’їздів, вікон). Як багато зусиль доводиться докладати будівельникам, щоб спорудити нові будівлі такі красиві та міцні.

Коли ми дивимось на міські будинки то видно що більшість з них мають форму яку? (Прямокутну).

Наше місто прикрашає і жива природа, це? (Алеї, парки, клумби, дерева, кущі, квіти, трава).

Послухайте невеличку історію про наше місто Ужгород (розповідь вихователя супроводжується слайдами).

Протікала між берегами гірська річка Уж. Люди будували будинки з одного боку річки – лівого, з другого боку річки – правого. Будували, будували і «виросло» велике місто над Ужем. Стали називати це місто Ужгородом (город – місто).

Річка хвиляста, схожа на хвилясту стрічку або на змійку, що живе у воді і плаває, звиваючись хвилясто так, як наша річка, тому так і називається річка Уж.

Ужгород – наше рідне місто, ми тут живемо, ми тут народились і нас називають ужгородцями.

Багато вулиць є у нашому місті і вони по різному називаються.

– На якій вулиці ти (Андрюша проживаєш, а ти Даринко… і т.д.).

– А що таке вулиця? (Це будинки стоять в ряд)ю

На вулиці є частина по якій рухається транспорт і вона називається проїзджою. Також є тротуари. А що таке тротуар? (Пішохідна частина).

Які ви знаєте види транспорту, які ви бачили автомобілі, що є у  нашому місті?

А щоб нам потрапити на другу вулицю, де ми можемо перейти? (Там, де є піший перехід, дорожній знак, світлофор).

Давайте зробимо невеличку фізкультхвилинку:

Стали з парт усі малята, йдуть по вулиці гуляти

Ми всі гуляємо, та все примічаємо

Ось стрибає горобець, жвавий сірий молодець,

Ось таксист проїхав швидко,

Посміхнувсь привітно діткам

Ось де голуб пролетів, і на тротуар присів

Гарна вулиця у нас, та до дитсадка вже час.

Пальчикова гра:

Ми крокуємо рівненько, вище ноги підіймай

Я наліво, ти направо, а тепер відпочивай

Ось паркан, а ось будинок, ось велика вулиця

Знов паркан і знов будинок, і скінчилась вулиця

Наше місто не тільки з вулиць (фото ), що ще є в нашому місті? (школи, садки, університети, магазини). Куди ви ходите ? (ляльковий театр, церкви, аптеки –що в них, для чого призначені?).

Наше місто красиве у різні пори року (фото, показ слайдів)

За ілюстрацією. А зараз ми знаходимось на вулиці, де розташований наш гарний затишний садочок (фото показ).

Хто скаже, як називається вулиця, на якій він знаходиться? (Пестеля 20)

Гра, вулиця де наш дитсадок.

Кожного ранку ми поспішаємо на вулицю (назва вулиці) тому що там знаходиться наш дитсадок. Усе на цій вулиці нам знайоме. Уздовж неї височать одноповерхові та багатоповерхові будинки. Біля дороги посаджені дерева, ялинки. (які? назви дерев). Ранком на вулиці багатолюдно. Усі кудись поспішають. Діти – до дитсадка, школи. А дорослі на роботу. Деякі наші малята дістаються до дитсадка на машинах, автобусах, а більшість приходять пішки, бо мешкають поруч. Як же дітки називається садок, до якого ми приходимо кожного ранку? (Журавлик)

Коли ми заходимо у двір садочка, ми бачимо багато посаджених дерев ( які дерева ростуть у садочку?)

А як називається наша група? (Гномик)

А чи подобається вам ходити до садочка?

Зараз ми розмалюємо вулицю нашого міста (індивідуально)

Підсумок.

  • В якому місті ми живемо? У великому, чи маленькому
  • Що вам подобається у вашому місті?
  • В народі кажуть «скрізь добре, а вдома краще»
  • Чи треба наше місто любити? Яке воно наше місто? (гарне, красиве, прекрасне….)

А наше заняття хочу завершити такими словами:

Україно – рідний край, поле, річка, сивий гай

Любо стежкою іти – тут живемо я і ти.

No Comments »