Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

11.10.2024р. Пятниця.СНІДАНОК: Каша молочна манна. Хліб. Какао з молоком. . ОБІД: Розсольник зі сметаною. Хліб. Пельмені з маслом вершковим. Компот. . . .. ВЕЧЕРЯ: Ліниві вареники в солодких сухарях. Йогурт.

Конспект інтегрованого заняття

для дітей старшого дошкільного віку

Запаринюк М.М., вихователя вищої категорії

Тема «Що ми знаємо про Україну».

Мета: закріпити знання дітей про Україну. Формування належності до українського народу, понять «громадянство», «національність». Збагачувати знання дітей про існування різних країн, національностей, мов; учити помічати і характеризувати особливості людей з різних країн. Розвивати доказове мислення, мовлення, увагу. Збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до Батьківщини, культуру пізнавальної діяльності, спостережливість, розсудливість.

Матеріал:

  • фотографії українців в національному вбранні;
  • краєвиди України та інших країн;
  • слайди людей інших рас та національностей в національних костюмах;
  • гімн (запис);
  • ложка;
  • лялька з сусідньої країни;
  • вірші;
  • солоне тісто;
  • стеки;
  • дошки.

Хід заняття

Прихід гості з сусідньої країни угорщини ляльки Моріки в угорському костюмі.

Лялька. Я – Моріка з Угорщини. Ви знаєте, де знаходиться моя країна? Я чула, що ви всезнайки, тому прийшла до вас у гості, щоб навчитися тому, що ви можете мені розказати і показати.

Як називається ваша країна?

Як називається столиця?

В якому місті ви живете?

Яка ваша країна?

Який у вас національний одяг?

Вихователь. Наша гостя хоче довідатися у вас дуже багато. Тому я пропоную залишитися їй з нами і про все дізнатися (на слайді дідусь і хлопчик в національних костюмах). Як  ви думаєте, з якої країні ці люди? А чи хочете довідатися, про що говорять дідусь і хлопчик?

Вихователь читає вірш «Хто ти є?»

Подорожній стрінув хлопчика малого,

Та й прикликав він його, й сказав до нього:

– Хлопчику, скажи мені, що ти за людина?

– Українець, пане мій! – мовила дитина.

– А хто ж тобі це сказав? – став той знов питати.

– Сам я знаю, пане мій, бо навчивсь читати,

Перш читав я, хто ми є.

– Та хто ж? – той питає,

– Українці, пане мій! – Лесь відповідає.

– Українці? – А чому? Я хотів би знати!

– Як хочете, пане знать, мушу вам сказати:

– Уродився українцем, син я України,

Українською говорю і молюсь щоднини.

Українською в забаві з дітьми розмовляю,

Українців тата, брата, сестру й маму маю.

Ось чому я українець! – Лесь відповідає.

– Українець з крові й кості, це  з нас кожен знає.

Я сказав би ще вам більше, але, вибачайте,

Я тепер біжу в садочок, з Богом! – Прощавайте!

(Богдан Федчук)

Вихователь. Чому хлопчик сказав, що він українець? Кого називають українцями? А серед вас є українці? – відповіді дітей.

Згадайте, як хлопчик казав у вірші: українець – це той хто народився і живе в Україні. А де народилися і живете ви? (Відповіді)

Зверніть увагу: українцем буде і той, хто має батьків українців. Не перестає бути українцем і той, хто переїжджає жити в іншу країну, але розмовляє українською і не забуває про свою Батьківщину.

Дидактича гра «Впізнай українські краєвиди»

(слайди: гори, море, степи, луг, ліс, річка, озеро)

Вихователь. Якщо ви українці, то маєте знати, яка наша Батьківщина. (Відповіді) Молодці, ви справжні краєзнавці, так швидко і без помилок впізнали Україну. Тепер поміркуємо, який вигляд мають українці? (фото людей різних рас та національностей)

Чим ці люди відрізняються, а чим схожі? Який у них колір шкіри, розмір очей, одяг?

А який вигляд маєте ви? Опишіть українця. (світла шкіра, живуть в Європі,не з розкосими очима, високого або середнього зросту,  більшість українців мають пряме волосся).

Дидактична гра «Утвори слово»

Червоні щоки – червонощокий;

Довгі вуса – довговусий;

Чорні брови – чорнобровий;

Сірі очі – сіроокий.

Вихователь. Так, ви відповіли правильно про тих, чиї бабусі та дідусі були українцями, але запам’ятайте, громадянами нашої країни можуть бути люди будь-якої національності, якщо вони багато років живуть в Україні, працюють тут, вчаться, знають українську мову, шанують нашу історію і звичаї. Наша країна – багатонаціональна держава. Навіть у нашій групі є угорці, росіяни. Але ми всі дружньо живемо на цій землі.

Дидактична гра «Додай слово»

Наша рідна Батьківщина,

Мальовнича Україна,

В ній – ліси, степи і гори,

Ще й Азовське й Чорне море,

Українці – люди добрі,

Ще й відважні і хоробрі,

Вславили на всі віки,

Батьківщину козаки.

Наші діточки кмітливі,

Працьовиті й неліниві,

Україну поважай,

І люби свій рідний край.

Фізкультхвилинка

На занятті всі стомились,

Адже добре потрудились.

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз! – підняли руки вгору;

Два! – нагнулися  додолу;

Три! – повернулись вправо, вліво;

На «чотири» – раз присіли.

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками  повертіли

І за столи тихенько сіли.

(Діти показують дії рухами).

Вихователь. Наша гостя слухає, запам’ятовує. А зараз послухає ще й вірші про Україну.

Під віконцем – калина,

Тиха казка бабусі,

Ніжна пісня матусі,

Дужі руки у тата,

Під тополями хата,

Під вербою – криниця,

В чистім полі – пшениця,

Серед лугу – лелека,

І діброва далека,

І веселка над лісом,

І стрімкий обеліск.

Все це є Україна –

Наша Батьківщина.

Вихователь. Наша гостя хоче запитати про символи України.

Відповіді – кожна держава відрізняється символами – це прапор, герб,та національна пісня – гімн.

Картинка прапора – Які кольори? А що означають? (відповіді).

Вірш

Синьо-жовтий прапор маємо,

Синє небо, жовте жито,

Прапор свій оберігаємо,

Він святиня – знають діти.

А що означає малий герб – тризуб?

Відповіді – написано ВОЛЯ. Український народ завжди прагнув бути самостійним, незалежним, вільним.

Вірш

Наш Герб – тризуб,

Це воля, слава, сила,

Наш Герб – тризуб,

Неволя нас косила,

Тами зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню несем,

Ми людям!

Вихователь. А як називається національна пісня України? – Гімн.

Вірш

Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний гімн ми знаємо усі,

Для кожного села, містечка, міста,

Це клич один з мільйона голосів.

Вихователь. А де виконується Гімн? – на спортивних змаганнях, урочистих подіях, в парламенті.

А як треба слухати гімн? – стоячи.

(звучить гімн, діти співають)

Вихователь. Погляньте на нашу гостю – вона прийшла в національному одязі. А який одяг в українців? Що одягають дівчата? – вишиванка, спідниця, віночок, фартушок (відповіді дітей)

А хлопці? – вишиванка, шаровари, пояс, чоботи.

Відеоряд «Український національний одяг»

Вихователь. Усі люди на землі розмовляють різними мовами. Якою мовою говорять українці? (відповіді)

Дидактична гра

А може ви знаєте, якою мовою розмовляють в Китаї? Англії? Іспанії? Туреччині? Угорщині? (відповіді дітей)

Вихователь. Ви  молодці, справжні всезнайки. Зараз перевіримо, чи добре ви знаєте свою мову.

Дидактична гра «Яке слово зайве?»

Я називаю кілька слів, а ви скажете, яке слово зайве, тобто не українське.

Чоловік, дівчинка, boy;

Рослина, цветок,кущ;

Стіл, зонтик, книжка;

Жінка, хлопчик, man;

Тарілка, кув шин, глечик;

Куртка, чоботи, пуговица;

Спідниця,пуговица, шарф.

Вихователь. У кожного народу є улюблені національні страви.  Зараз ми перевіримо, чи ви справжні всезнайки. Гра називається «Ложку передай, страву називай». Примовляючи «Українські ми малята будем страви називати» ми передаємо ложку. У кого на закінченні фрази опиниться ложка, той і називає українську страву (борщ, сало, вареники, галушки, деруни, голубці, пампушки, калачі). Справді, українці дуже гостинні, хазяйновиті, працьовиті. А ви такі? А чи можна  за ім’ям дізнатися, українці ви, чи ні?

Так, українські імена відрізняються від імен людей інших країн світу. Наприклад, в Америці хлопчика називають Джон, а у нас Іванко. А ви знаєте,якими іменами називають дітей в Україні? (відповіді дітей).

Вихователь. А зараз пограємо в гру «Назви ім’я». Я буду кидати м’яч  і казати іншомовні імена, а ви назвете українською мовою відповідно.

Жан – Іван

Майкл – Михайло

Алекс – Олексій

Ніколя – Микола

Ханна – Ганна

Хелен – Оленка

Кетрін – Катерина

Вихователь. Ви чудово розумієте і всім можете пояснити, що ви – українці. Я пропоную назвати риси характери наших співвітчизників. Отже, ми українці такі: (працьовиті, веселі, добрі, співучі, гостинні, щедрі)

Діти, сьогодні ви були справжніми всезнайками,а я, як справжня українка, хочу пригостити вас смачненьким.

Після невеликої перерви ми з солоного тіста зробимо пиріжків, вареників, пампушок, щоб гостя могла повезти їх з собою як привіт з нашої країни.

No Comments »