Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

ПОНЕДІЛОК 10.12.СНІДАНОК:Суп молочний кукурудзяний, булка з маслом, кавовий напій з молоком ОБІД: Бульйон курячий з вермішеллю, м'ясо куряче в сметанковій підливі, картопляне пюре з маслом, салат з капусти, хліб, компот ПОЛУДЕНОК:Молоко, булка-пломбір з полуницею ВЕЧЕРЯ:Сирники, какао з молоком
image_pdfimage_print

Конспект заняття з логіко-математичного розвитку

для дітей старшої групи

вихователь Пуйко Г.І.

Тема «Новорічні пригоди»

Мета: виявити знання дітей про числа і цифри. Виявити вміння користуватись кількісною і порядковою лічбою, розрізняти геометричні фігури, розвивати уміння орієнтуватися в просторі, називати послідовно дні тижня.

Матеріал:

демонстраційний: сніговими 8 шт.; сюжетні картинки: «Які цифри заховалися», «Що змінилося», «Кого намалював художник», ялинка з геометричними фігурами, цифри, круги кольорові для познач. днів тижня.

роздавальний: цифри, умовна мірка, смужки двох кольорів, кольорові олівці.

Хід

Вихователь.

  Добрий день, добрий день ми вітаємось

До гостей дорогих усміхаємось

Усміхаємось всім довкола

Небу, сонцю, квітам, людям

І тоді обов’язково

День до нас привітним буде!

Діти, який сьогодні день?

Який день був учора? Який день буде завтра?

Який перший день? Другий, третій, останній?

А яка зараз пора року? Яка минула?

Яка після зими? Весни?

Скільки є пір року?

А який місяць зараз?

Про грудень кажуть: Грудень зиму починає, а рік закінчує.

 

Вихователь. А які зимові свята ви знаєте? (Свято Миколая, Новий рік, Різдво).

Сьогодні, діти я хочу розповісти вам про Новорічні пригоди Снігурочки та Діда Мороза.

В казковому лісі, в крижаному палаці Снігурочка разом з лісовими звірятами, – своїми друзями готувала подарунки для дітей, а Дід Мороз вирішив обійти всі свої володіння – перевірити, чи всі дерева вкриті білою сніговою ковдрою, чи все в його зимовому царстві в порядку. А в цей час злі-презлі сестри Віхола та Хурделиця вирішили викрасти Снігурочку та перетворити її на свою служницю. Вони умовили Вітра, щоб він так сильно розкрутив Віхолу і Хурделицю, що весь сніг піднявся із землі і почав крутитися в повітрі. Сніговички-охоронці, яким Дід Мороз наказав стерегти Снігурочку, розбіглися хто куди. І тепер Хурделиця з Віхолою легко могли пробратися до крижаного палацу. Але, ми діти, допоможемо сніговичкам вишикуватися в одну колону і не пропустимо нікого до Снігурочки.

Скільки Сніговиків? Покажіть цифру, яка позначає кількість сніговиків. А чи однакові сніговики, а чим відрізняються? (Гудзиками). Давайте вишикуємо їх від найменшої кількості ґудзиків до найбільшої, і навпаки.

Фізкультхвилинка

Тижня дні на бал зібрались                             Крокують

Та по різному вдягались

Неділя у сукні червоній прийшла                  Руки вздовж тулуба

В пелюстках троянди цей колір знайшла

А от понеділку сорочку неначе                      Руки вгорі

Позичило сонечко жовтогаряче

Вівторок із сонячним зайчиком грався

Під плащиком жовтим від нього сховався    Присіли

А от середа, легку як пір’їну

На плечі накинула зелену хустину                Руки до плечей

Четвер у хмаринки клубочок узяв

Блакитного светра із нього зв’язав                Колові рухи руками

А п’ятниця синю спідницю вдягла

У хвилях морський колір цей віднайшла

Субота костюми усі перебрала

Найбільш фіолетовий уподобала.

 

Вихователь. А який сьогодні день? Який день був учора? Який день буде завтра. Складаємо квіточку. Гра «Дні тижня».

Снігурочка разом зі своїми друзями в палаці спокійно грається і навіть не здогадується, що ми її врятували.

Друзі Снігурочки граються у «Квача» і весь час міняються місцями. (Дивляться малюнок, називають розміщення звірят).

Заплющіть очка. Що змінилося?

Художник намалював Снігурочці її друзів. Назвіть їх. Скільки їх (Четверо). Кого забув? (Білочку). А скільки б було звірят, якби він намалюва і білочку? (Пятеро).

Вихователь. Поки звірята гралися у «Квача» Снігурочка прикрасила їм Новорічну ялинку. Але в іграшках заховалися цифри. Назвіть їх. А ось іще одна ялиночка. На які геометричні фігури схожі прикраси на ялиночці? Почнемо з верхнього ярусу. Скільки квадратів? Скільки кругів? Які ще фігури ви бачите на нижньому, на середньому ярусі?

Діти, лисичка із зайчиком вибігли у двір, побігали – пострибали у дворі та й  побачили свої сліди.

«Мій слід більший, – ні мій – засперечалися зайчик з лисичкою». Давайте, допоможемо їм.
(Виміряємо за допомогою умовної мірки). Жовта смужка то лисиччина, а коричнева зайчикові. На яку найбільше поміститься умовних мірок, той слід і буде більший.

Снігурочка і Дід Мороз дуже вдячні вам за те, що ви так добре допомагали їм.

 

No Comments »