Конспект заняття з логіко-математичного розвитку
для дітей старшої групи
вихователь Пуйко Г.І.
Тема «Новорічні пригоди»
Мета: виявити знання дітей про числа і цифри. Виявити вміння користуватись кількісною і порядковою лічбою, розрізняти геометричні фігури, розвивати уміння орієнтуватися в просторі, називати послідовно дні тижня.
Матеріал:
демонстраційний: сніговими 8 шт.; сюжетні картинки: «Які цифри заховалися», «Що змінилося», «Кого намалював художник», ялинка з геометричними фігурами, цифри, круги кольорові для познач. днів тижня.
роздавальний: цифри, умовна мірка, смужки двох кольорів, кольорові олівці.
Хід
Вихователь.
Добрий день, добрий день ми вітаємось
До гостей дорогих усміхаємось
Усміхаємось всім довкола
Небу, сонцю, квітам, людям
І тоді обов’язково
День до нас привітним буде!
Діти, який сьогодні день?
Який день був учора? Який день буде завтра?
Який перший день? Другий, третій, останній?
А яка зараз пора року? Яка минула?
Яка після зими? Весни?
Скільки є пір року?
А який місяць зараз?
Про грудень кажуть: Грудень зиму починає, а рік закінчує.
Вихователь. А які зимові свята ви знаєте? (Свято Миколая, Новий рік, Різдво).
Сьогодні, діти я хочу розповісти вам про Новорічні пригоди Снігурочки та Діда Мороза.
В казковому лісі, в крижаному палаці Снігурочка разом з лісовими звірятами, – своїми друзями готувала подарунки для дітей, а Дід Мороз вирішив обійти всі свої володіння – перевірити, чи всі дерева вкриті білою сніговою ковдрою, чи все в його зимовому царстві в порядку. А в цей час злі-презлі сестри Віхола та Хурделиця вирішили викрасти Снігурочку та перетворити її на свою служницю. Вони умовили Вітра, щоб він так сильно розкрутив Віхолу і Хурделицю, що весь сніг піднявся із землі і почав крутитися в повітрі. Сніговички-охоронці, яким Дід Мороз наказав стерегти Снігурочку, розбіглися хто куди. І тепер Хурделиця з Віхолою легко могли пробратися до крижаного палацу. Але, ми діти, допоможемо сніговичкам вишикуватися в одну колону і не пропустимо нікого до Снігурочки.
Скільки Сніговиків? Покажіть цифру, яка позначає кількість сніговиків. А чи однакові сніговики, а чим відрізняються? (Гудзиками). Давайте вишикуємо їх від найменшої кількості ґудзиків до найбільшої, і навпаки.
Фізкультхвилинка
Тижня дні на бал зібрались Крокують
Та по різному вдягались
Неділя у сукні червоній прийшла Руки вздовж тулуба
В пелюстках троянди цей колір знайшла
А от понеділку сорочку неначе Руки вгорі
Позичило сонечко жовтогаряче
Вівторок із сонячним зайчиком грався
Під плащиком жовтим від нього сховався Присіли
А от середа, легку як пір’їну
На плечі накинула зелену хустину Руки до плечей
Четвер у хмаринки клубочок узяв
Блакитного светра із нього зв’язав Колові рухи руками
А п’ятниця синю спідницю вдягла
У хвилях морський колір цей віднайшла
Субота костюми усі перебрала
Найбільш фіолетовий уподобала.
Вихователь. А який сьогодні день? Який день був учора? Який день буде завтра. Складаємо квіточку. Гра «Дні тижня».
Снігурочка разом зі своїми друзями в палаці спокійно грається і навіть не здогадується, що ми її врятували.
Друзі Снігурочки граються у «Квача» і весь час міняються місцями. (Дивляться малюнок, називають розміщення звірят).
Заплющіть очка. Що змінилося?
Художник намалював Снігурочці її друзів. Назвіть їх. Скільки їх (Четверо). Кого забув? (Білочку). А скільки б було звірят, якби він намалюва і білочку? (Пятеро).
Вихователь. Поки звірята гралися у «Квача» Снігурочка прикрасила їм Новорічну ялинку. Але в іграшках заховалися цифри. Назвіть їх. А ось іще одна ялиночка. На які геометричні фігури схожі прикраси на ялиночці? Почнемо з верхнього ярусу. Скільки квадратів? Скільки кругів? Які ще фігури ви бачите на нижньому, на середньому ярусі?
Діти, лисичка із зайчиком вибігли у двір, побігали – пострибали у дворі та й побачили свої сліди.
«Мій слід більший, – ні мій – засперечалися зайчик з лисичкою». Давайте, допоможемо їм.
(Виміряємо за допомогою умовної мірки). Жовта смужка то лисиччина, а коричнева зайчикові. На яку найбільше поміститься умовних мірок, той слід і буде більший.
Снігурочка і Дід Мороз дуже вдячні вам за те, що ви так добре допомагали їм.
