Показники компетентності дитини,
що подані у Базовому компоненті
щодо логіко-математичного розвитку
У сфері життєдіяльності «Природа» (змістова лінія «Природа планети Земля») дошкільники 6-го року життя повинні набути такого обсягу знань, уявлень та умінь:
- знає характерні ознаки пір року; їхню послідовність ;
- знає, що кожна пора року складається з місяців, місяць – з тижнів, тиждень – з днів, доба – з годин, година – з хвилин;
- має уявлення про співвідношення між одиницями часу, визначає час за допомогою годинника;
- уміння порівнювати та класифікувати об’єкти природи за якісними та кількісними ознаками;
- має елементарне уявлення, що в природному довкіллі вода буває в різних станах: рідкому, твердому, газоподібному.
У Сфері життєдіяльності «Культура» (змістова лінія «Предметний світ») визначено обсяг знань і вмінь дитини старшого дошкільного віку:
- визначає форму довколишніх предметів за допомогою геометричних фігур як еталона;
- видозмінює геометричні фігури, виділяє їх основні ознаки, порівнює їх між собою;
- класифікує предмети за однією з ознак, змінює критерії, перегруповує вдруге. Класифікує одночасно на основі кількох ознак.
- оперує з множинами: об’єднує їх елементи, сортує, доповнює, вилучає зайві, визначає відношення між ними у процесі класифікації;
- здійснює серіацію за величиною, масою, об’ємом;
- лічить предмети, розрізняє їх за розташуванням у просторі та за віддаленістю.
У сфері «Люди» (змістові лінії: «Сім’я. Родина», «Інші люди», «Людство») дитина старшого дошкільного віку повинна вміти :
- диференціювати людей за ознаками віку, спорідненості;
- оперувати поняттями „людина”, „країна”, „людство”;
- знаходити в людському середовищі спільне й відмінне, близьке і далеке;
- встановлювати причинно-наслідкові та смислові зв’язки між подіями життя.
У сфері життєдіяльності «Я Сам» (змістова лінія «Психічне Я») передбачено обсяг знань, умінь, навичок, потреб, властивостей:
- здійснює елементарні мислительні дії (аналізує, порівнює, синтезує, узагальнює);
- порівнює множини, числа, визначає відношення між ними, називає склад числа з двох менших чисел;
- лічить у прямому та зворотному порядку в межах 10, називає числівники по порядку від будь-якого числа;
- знає цифри, знаки;
- викладає за допомогою карток з цифрами і знаками арифметичні дії додавання та віднімання, читає їх, виконує найпростіші усні обчислення;
- розуміє суть і структуру простих арифметичних задач, розв’язує їх;
- використовує різні стандартні одиниці міри;
- виявляє сприйнятливість, допитливість, уважність, спостережливість, відрізняє головне від другорядного;
- володіє елементарними формами критичного мислення, творчої уяви, довільної пам’яті.
Причому, важливі не стільки логіко-математичні вміння дошкільника як такі, скільки здатність використовувати їх у різних життєвих ситуаціях, розсудливо поводитися, проявляти високу пізнавальну активність, кмітливість, гнучкість мислення, самостійність суджень, компетентність відповідно до своїх вікових можливостей, індивідуального життєвого досвіду та вимог життя.
No Comments »