Дидактичні ігри валеологічного змісту
«КВІТКА ЗДОРОВ’Я»
Мета: дати дітям знання про складові здорового способу життя та їх значення для здоров’я: користь праці, рухів, харчування, природи, злагоди в родині; шкідливість тютюнової та алкогольної залежності; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Матеріал: квітка з пелюстками.
Ігрова дія: дитина обирає пелюстку будь-якого кольору, на зворотній стороні якої намальована певна складова способу життя. Дитина повинна за малюнком розповісти все, що вона про це знає.
«РЕЖИМНИЙ ЛАНЦЮЖОК»
Мета: сприяти розумінню дитини необхідності дотримання режиму сну, ігор, харчування.
Матеріал: сюжетні малюнки із зображенням дітей у різних режимних моментах.
Ігрова дія: дитина розглядає сюжетні малюнки із зображенням дітей у різних режимних моментах і правильно будує режимний ланцюжок, пояснюючи важливість того чи іншого процесу.
«ПОЛЕ ЧУДЕС»
Мета: продовжувати розширювати, уточнювати, систематизувати прості уявлення та елементарні знання дітей про власне тіло, частини, функції та їх збереження.
Матеріал: паперовий круг із малюнками частин тіла і обертовою стрілкою в центрі.
Ігрова дія: дитина обертає стрілку в центрі диску, на якому розташовані картинки. Сектор, на якому зупиниться стрілка, дитина повинна описати.
«МАЛЯТА-ЗДОРОВ’ЯТА»
Мета: закріпити знання дітей про здоровий спосіб життя, його складові; виховувати бажання у дітей турбуватися про своє здоров’я і бути здоровим.
Матеріал: сюжетні малюнки із зображенням корисних для здоров’я дій.
Ігрова дія: діти роздивляються сюжетні картинки, характеризуючи вчинки героїв із точки зору дбайливого чи недбайливого ставлення до їхнього здоров’я, аргументуючи свою думку.
«НОСИКИ, ВУШКА МАЄМО, — МИ ПРО НИХ ПОДБАЄМО»
Мета: вчити дітей давати оцінку діям однолітків щодо недбайливого ставлення до органів нюху і слуху; вчити розуміти небезпечність такого поводження для здоров’я; виховувати у дітей бажання правильно поводитися із органами нюху і слуху.
Матеріал: картинки із зображенням дітей у різних ситуаціях.
Ігрова дія: діти роздивляються картинки із зображенням однолітків у різних життєвих ситуаціях, характеризують ці ситуації і певну поведінку героїв із точки зору дбайливого ставлення до органів нюху та слуху.
«КОРИСНО — ШКІДЛИВО»
Мета: закріпити знання дітей про збереження органу зору; вчити розуміти та давати оцінку діям дітей щодо поводження з очима; виховувати розумне, дбайливе ставлення до очей.
Матеріал: предметні картинки із зображенням дітей у різних ситуаціях.
Ігрова дія: діти роздивляються картинки із зображенням однолітків у різних життєвих ситуаціях, характеризують ці ситуації і певну поведінку героїв із точки зору дбайливого ставлення до очей.
«АЗБУКА НАСТРОЮ»
Мета: закріпити уміння дітей розрізняти та називати емоційний стан однолітків, його вплив на здоров’я; виховувати бажання мати завжди гарний настрій.
Матеріал: ілюстровані картинки із зображенням дітей у різному настрої (невдоволення, радість, здивування, страх, сум, глузування).
Ігрова дія: діти роздивляються картинки, характеризуючи певний настрій героїв із точки зору його впливу на здоров’я людини, аргументуючи свою думку.
«ЩО РОБЛЯТЬ У БУДИНОЧКУ»
Мета: продовжувати формувати у дітей культурно-гігієнічні навички як важливий засіб зміцнення фізичного здоров’я малят.
Матеріал: сюжетні малюнки із зображенням дітей у різних ситуаціях.
Ігрова дія: у віконечках — малюнки із зображенням певних ситуацій (діти чистять зуби, вмиваються, самостійно роздягаються і одягаються, причісуються, користуються носовою хустинкою тощо) дитина відкриває віконечко і розповідає за картинкою.
«АБЕТКА ЗДОРОВ’Я»
Мета: закріпити знання дітей про частини тіла та їхні функції; виховувати дбайливе ставлення до власного тіла.
Матеріал: паперовий круг із зображенням початкових літер назв частин тіла і обертовою стрілкою в центрі.
Ігрова дія: дитина обертає стрілку в центрі диска. За літерою, на якій зупиниться стрілка, розповідає все, що вона знає про відповідну частину тіла.
