Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

19.04.2024р.П'ятниця.СНІДАНОК:Каша "Янтарна"(із пшона з яблуками).Чай . ОБІД:Суп картопляний заправлений сметаною.Хліб.Гуляш м'ясний.Макарони відварені.Капуста тушкована.Компот із свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Рибні нагетси.Хліб.Картопляне пюре.Буряк шматочками.Лимонний напій.

Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку

Стець Г.П., вихователя вищої категорії, «вихователь-методист»        

 

Тема «Бережи себе, малюк»

Мета: формувати мотиваційну настанову на здоровий спосіб життя. Розуміти, що здоров’я – це одна з головних цінностей життя. Формувати у дітей бажання бути сильними, бадьорими, енергійними; піклуватися про своє здоров’я. Ознайомити дітей із небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути, коли дитина на відпочинку в природі. Вчити дітей основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях; формувати навички безпечних розваг, вміти обирати місця та іграшки для розваг, щоб це приносило радість, а не було причиною травмування. Розширити знання дітей про основні правила особистої безпеки під час зустрічі з незнайомцями (люди на вулиці, у дворі). Навчити способам уникнення небезпеки, розвивати здатність орієнтуватися у складних ситуаціях, оцінювати небезпеку та обирати дії для самозахисту. Закріпити знання про основні правила гігієни та їх важливість для здоров’я. Вчити дитину цінувати своє здоров’я, відповідно ставитися до своєї безпеки. Виховувати обережність, обачність, пильність.

Попередня робота.

Читання та розповідання казок: „Колобок”, „Котик, Півник та хитра лисичка”, „Вовк та семеро козенят”, „Снігова королева”, „Червона шапочка”, „Казка про неслухняне мишеня”. Читання оповідань, оцінювання вчинків героїв цих творів. Настільна гра „Обережні будем ми”. Розгляд ілюстрацій  „Подбай про свою безпеку”, моделювання ситуацій за допомогою рухомих картинок. Розучування прислів’їв, віршів про здоров’я. Розігрування інсценівок „Незнайко у малят”, казки „Котик, Півник та хитра лисичка”.

Хід заняття

Вихователь. Мені дуже приємно, що ви всі прийшли сьогодні до дитячого садка. Я рада вас бачити веселими, бадьорими, а головне – здоровими. Я бачу, що ви обрали свої улюблені іграшки. У кожного з вас є своя улюблена іграшка, розкажіть, будь ласка, про свою іграшку.

Діти розповідають про свої іграшки. Наприклад, у мене лисичка. Я люблю м’які іграшки, вони ніжні, м’які. У мене машинка. Я люблю для неї будувати дорогу, гараж. У мене книга. Мені подобається розглядати малюнки до казок, вони яскраві, цікаві. А ще я вмію читати.

Вихователь. Молодці! Діти розкажіть, як потрібно гратися в дитячому садку.

Пригадати з дітьми про що розповідалося в оповіданні „Розбишака”.

Гра „Кожній іграшці своє місце” (діти відкладають іграшки на місця).

Чути стук у двері. Заходить Незнайко.

Незнайко. Привіт усім! Я Незнайко, ваш знайомий,

Я герой усім відомий!

А що ви тут робите?

Діти. Граємось!

Незнайко. А я теж по дорозі погрався: постріляв з рогатки горобців, порозганяв камінцями собак, пограв у м’яча на дорозі.

Вихователь. Ой, ой, ой! Хіба так граються?

Діти. Ні! Це небезпечно! (Показують знак обережності – піднятий вгору вказівний палець).

  • Не можна стріляти з рогатки;
  • Не можна кидати камінцями;
  • Не можна гратися м’ячем на дорозі.

Вихователь. Бачиш Незнайко. Діти добре знають правила безпечної поведінки. А ти знаєш ці правила?

Незнайко.

Я не звик прислухатись

До чужих порад,

Навіщо правила учити,

Мені добре й так!

А ось мої іграшки, зараз я з ними пограюсь…

Витягує з рюкзака свої іграшки, діти стають навколо столика і розглядають їх.

Вихователь. Це іграшки у тебе,

Незнайко зачекай!

З цим гратися не можна!

На правила зважай!

Діти розповідають:

  • на кнопку можна наступити і боляче вколотися;
  • зламаною іграшкою можна поранитися;
  • гвіздком можна вколотися;
  • сірники це зовсім не іграшка.

Діти разом: Ці предмети не для гри!

Незнайко. Я все зрозумів, мені дуже соромно, що я не знаю ніяких правил.

Вихователь. Не засмучуйся, Незнайко. У садочку багато різних іграшок, вони цікаві, яскраві, а головне безпечні!!!

А жодні інші речі

Ти не бери до гри,

Бо дуже небезпечні

Всім для життя вони!

(Діти допомагають Незнайкові зібрати його небезпечні іграшки).

Вихователь. Залишайся Незнайку в нашій групі, повчися разом з дітьми.

До нас сьогодні завітав ще один гість – це лікар Айболить.

Лікар Айболить.

Добрий день мої малята,

Любі хлопчики й дівчата.

А я лікар Айболить,

Чи у кого щось болить?

Діти. Ні! В садочку всі здорові, всі веселі і бадьорі!

Лікар Айболить. Дуже радий я за вас! То ж розкажіть, як ви розумієте, які це здорові люди?

Зрозуміло, всім відомо,

Що приємно буть здоровим,

Але треба добре знати:

Як здоровими нам стати!

Дидактична вправа „Продовж речення”

Коли я здоровий, у мене…

  • веселий настрій;
  • я ходжу у дитячий садок;
  • у мене нічого не болить;
  • гарний апетит;
  • міцний сон;
  • я посміхаюся;
  • я гуляю, граюся, плаваю, співаю, малюю…

Вихователь. Отже, діти, здоровим бути це чудово! Які ви знаєте прислів’я про здоров’я?

  1. Здоров’я – це найбільший скарб.
  2. Без здоров’я – нема щастя.
  3. Бережи одяг, доки новий, а здоров’я – доки молодий.
  4. Здоровому – все здорово!
  5. Як нема здоров’я й сили, то і світ тобі не милий!
  6. В здоровому тілі – здоровий дух.
  7. Весела думка – половина здоров’я.
  8. Здоров’я дитини – багатство родини.
  9. Бережи здоров’я змалку.
  10. Якщо хочеш бути здоровим – посміхайся й будь бадьорим.

Вихователь. Кожен хоче бути здоровим, але самого лише бажання замало. Необхідно вміти організовувати здоровий спосіб життя з самого дитинства, а ще берегти своє здоров’я, уникати небезпеки.

Вихователь. Діти, я хочу запросити вас у цікаву подорож, де на нас чекають цікаві завдання, і різні незвичні ситуації. Послухайте вірш:

Звідки взялися хвороби?

  • Їх створили злі мікроби.

Ці маленькі злодіяки,

Хулігани, розбишаки,

Що живуть усюди, –

Де є повно бруду:

У болоті і грязюці,

У смітті та у пилюці,

Під брудними нігтями,

Пазурами й кігтями…

Той, хто руки не помиє,

Їх ковтне та захворіє.

Отже, щоб запобігти захворюванню, необхідно (розгляд таблиці „Чистота – запорука здоров’я”):

  • мити руки;
  • приймати душ;
  • чистити зуби;
  • слідкувати за волоссям;
  • стежити за чистотою одягу;
  • підтримувати чистоту вдома.

Все це сприяє збереженню та зміцненню нашого здоров’я.

Загадки „Помічники здоров’я”:

  1. Кажуть, я даю красу,

І здоров’я, й силу,

Чистоту у дім несу –

Звуть мене всі … (мило).

  1. Хто зі мною поведеться –

Той здоровим буде.

Буде часто усміхатись білими зубами,

Мене знає вся малеча, і бабусі, й мами. (Зубна щітка).

  1. Я не страва, не напій,

А в роботі часто

Я зі щіткою дружу,

Звуся … (зубна паста).

  1. Я м’якенька полотнинка,

Лагідна, як киця.

Я із щічок та волосся

Промокну водицю. (Рушничок).

Вихователь.

Розпочався день цікаво

Світить сонечко ласкаво,

Заглядає у кімнату,

Що ви робите, малята?

Ми малюєм і співаєм,

Ліпимо, вірші читаєм,

Потім підемо гуляти,

Пообідаєм і спати.

Після сну – фізичні вправи,

Потім підем на виставу.

Сонце скаже:

„Ой, які – здоровенькі малюки!”

Вихователь. Ну що ж, подорожуємо далі. Повітря, сонце і вода – найкращі друзі для малят. Діти, розкажіть про свою дружбу з водою, сонечком, повітрям.

(Виставляю таблицю „Загартування”).

Запам’ятайте, діти:

Щоб ніколи не хворіти,

Треба гартуватися!

Засмагати на сонечку,

І в річці купатися,

І холодною водою

Вранці умиватися

Після цього рушничком

Гарно розтиратися.

Вихователь. Як ми загартовуємо свій організм у садочку?

Діти:

  • вранці робимо зарядку;
  • відвідуємо заняття з фізкультури;
  • гуляємо;
  • плаваємо в басейні;
  • їмо цибулю та часник;
  • полощемо горло;
  • ходимо босоніж по ребристій дошці.

Вихователь. Загартування дарує міцне здоров’я, чудовий настрій, захищає від застуди. Отже,

Здоров’я – основа усього на світі,

Здоровими бути бажають всі діти.

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Робити зарядку і тепло вдягатись.

Себе гартувати водою і сонцем,

І солодко спати з відкритим віконцем,

І їсти усе, що на стіл подають,

Бо страви і росту, і сил додають!

Фізкультхвилинка.

Вихователь. Продовжуємо нашу подорож. Я запрошую вас на прогулянку до лісу. Незабаром настане весна, а за нею літо – це чудова пора для відпочинку. Завжди приємно з мамою і татом гуляти в парку чи у лісі. Але перебуваючи на відпочинку, слід пам’ятати про обережність. А зараз ви переконаєтесь чому.

(Виставляю таблицю „Рухомі малюнки”.

Уявімо собі, що ми у лісі, де багато різних квітів, ягід, грибів, комах. Нас тут все цікавить, бо природа прекрасна, але природа наш друг – коли ми добре знаємо її.

Дидактична гра „Пильне око”.

Вихователь:

Про безпеку власну дбайте,

І про неї пам’ятайте!

Знайте правила із „НЕ”,

Пам’ять вас не підведе!

Правила:

  1. НЕ їжте незнайомих ягід!
  2. НЕ чіпайте незнайомі гриби!
  3. НЕ зривайте незнайомі квіти, НЕ плетіть з них вінків!
  4. НЕ чіпайте мурашників!
  5. НЕ руйнуйте осині гнізда!

Вихователь. Давайте поміркуємо, чому я сказала, що до лісу ми підемо з мамою і татом.

Ти Сашко, а я Марічка,

Ти мій братик, я – сестричка.

Тато, мама, ти і я – дружна, лагідна сім’я!

Про кого цей вірш?  Кого ще відносимо до рідних людей? А хто такі чужі люди?

Вже з дитинства ви повинні знати, що люди можуть бути різні. Дуже важливо знати, що „незнайомець” – це будь-яка людина, яку ви не знаєте. На всі пропозиції чужої людини ми повинні відповідати відмовою, а у разі безпеки кричати: ”Я вас не знаю!”, привертаючи до себе увагу оточуючих.

Я знаю, що ви дуже полюбляєте слухати та розповідати казки, а зараз пропоную вам відгадати загадки про героїв казок.

Загадки:

  1. Підробив він голосок,

Став на маминім співати.

Здогадалися малята:

Вовк – не наша мати. („Вовк і семеро козенят”).

  1. Хто утік від баби з дідом, –

Не міг сидіти на вікні.

Зустрів у лісі різних звірів

І кожному співав пісні? („Колобок”).

  1. Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Тут лисичка прибігає,

Швидко півника хапає.

Біжить котик рятувати

В лиски півня забирати. („Котик і Півник”).

  1. Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла…

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто б відповів?

Що трапилось із колобком? Чи добре він вчинив? Чи могло цього не статися?

Мені дуже хочеться, щоб ця казочка мала щасливий кінець. Давайте разом придумаємо нову казочку про колобка

(Вихователь одягає рукавичку Колобок).

Колобок веселий я.

Дідусь і бабуся – моя сім’я

У них я дозволу спитався,

До діток у садок зібрався.

 

Придумування казки дітьми.

Вихователь. Подорожуємо далі. В нашому житті можуть статись такі випадки, коли нам треба бути дуже уважними і обережними. Послухайте оповідання, яке називається „Загубився”.

Бесіда за змістом оповідання.

  • Як би ви вчинили у такому випадку? (Відповіді дітей).

Діти називають свою домашню адресу.

Вихователь. Які професії людей ви знаєте, що турбуються про наше здоров’я і безпеку? (Розгляд таблиці)

Виготовлення записничків із номерами телефонів.

Лікар Айболить. Ви мені дуже сподобались.

А тепер давайте грати –

Треба вам відповідати:

Рано-вранці, хто піднявся?

Хто сонечку посміхався?

А зарядку, хто робив?

Свої руки, хто не мив?

Фізкультурою, хто займався?

А ще й досі не вмивався?

Хто з водою й сонцем дружить?

Вітаміни, хто з вас любить?

Хто здоровим хоче стати?

Ще й багато сили мати?

Вихователь. Молодці! А тобі, Незнайко, сподобалося в нашому садочку?

Незнайко. Так, я багато чому навчився. Дякую!

No Comments »