“Червона Шапочка” старша логопедична спецгрупа №1
Ємельянова Людмила Олегівна
вчитель-логопед
Стець Ганна Петрівна – вихователь
Гутич Ольга Іванівна – вихователь
Янцо Мирослава Юріївна , помічник вихователя
Проєкт Робота дітей за програмою Дошкільтам -освіта для сталого розвитку
КОРЕКЦІЙНА ТА ОСВІТНЯ РОБОТА
В ГРУПІ СПЕЦПРИЗНАЧЕННЯ – ЛОГОПЕДИЧНІЙ
(для дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення)
З 1994 р. в дошкільному навчальному закладі № 39 діє одна група спецпризначення – логопедична для дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення.
Логопедична група спеціалізується на виправленні мовленнєвих вад у дітей дошкільного віку.
З вересня 2014 року група укомплектована дітьми на основі направлень обласної психолого-медико-педагогічної комісії.
Корекційну та навчально-виховну роботу в групі спеціального призначення – логопедичній проводять два вихователі та вчитель-логопед за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та «Програмою навчання дітей з недорозвитком фонематичної будови мови», розробленою науковими співробітниками сектора логопедії НІІ та дефектолгії АПНСРСР, автори Г.А. Каше, Т.Б. Філічова, «Орієнтовний план корекційно-відновлювальної роботи з дітьми з фонетико-фонематичними порушеннями мовлення», розроблений колективом логопедів дошкільних закладів м. Білої Церкви. Ж-л «Палітра педагога» № 3, 2002 р. Творчо використовують матеріали, що друкуються в журналах «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Дошкільний навчальний заклад», Методична скарбничка вихователя”
Перше логопедичне заняття проводить вчитель-логопед, на якому робота спрямована на розвиток фонематичного слуху, фонематичного сприймання та корекцію мовлення. Звичайно таке заняття починається з розвитку м’язів дрібної моторики (пальчикові вправи) та вправ з артикуляційним апаратом (вправи з язиком). Далі дітям дають завдання для загального розвитку та засвоєння програмових завдань відповідної групи.
Крім фронтальних занять по логопедії проводяться підгрупові та індивідуальні заняття, на яких в основному проводиться робота над розвитком артикуляційного апарату, постановкою звуків та розвитком слухового сприймання.
Один раз на тиждень логопед працює в другу зміну (проводить індивідуальні та підгрупові заняття, роботу з батьками). Вихователь у першу зміну проводить організовані навчально-пізнавальні види діяльності (з пізнавального розвитку, логіко-математичного розвитку, соціально-морального, художньо-естетичного – малювання, ліплення, аплікація).
Планування навчальної та корекційної роботи проводять спільно вихователі групи з вчителем-логопедом. Логопед надає консультативно-методичну допомогу вихователям групи, музичному керівнику, батькам. Із дітьми, які того потребують, працює практичний психолог дошкільного закладу. Паралельно із роботою по корекції мовлення, проводяться ряд оздоровчо-загартовуючих процедур:
– приймання заспокійливого чаю;
– щоденна гігієнічна гімнастика після сну;
– полоскання горла розчином солі після полуденку;
– приймання часника та цибулі перед обідом (в осінньо-зимовий період);
– піші переходи за межі ЗДО.
Всі працівники логопедичної групи створили спокійний, плавний темп перебування дітей у групі, в перерві між заняттями та під час самостійних ігор дітям рекомендуються спокійні ігри :
– настільні;
– ігри на розвиток моторики пальців (плетіння кісок з ниток, стрічок, шнурування черевичків, сорочок, розмальовування, виготовлення виробів із природного матеріалу (насіння), нанизування намистинок, ґудзиків …).
Дані ігри є важливим фактором у вихованні, бо усувають перевтому та збудження дітей.
Рекомендації вихователів щодо роботи з дітьми в карантинний період
Спільний проект вихователів, дітей та батьків Про безпеку дбаємо – здоровими зростаємо