Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

П'ЯТНИЦЯ 07.12.СНІДАНОК:Суп молочний з макаронними виробами, булка з маслом, чай з лимоном ОБІД: Суп овочевий зі сметаною, хліб, гуляш м'ясний, каша гречана з маслом, морква припущена, компот ПОЛУДЕНОК:Какао з молоком, булка з абрикосовим повидлом ВЕЧЕРЯ:Запіканка рисово-сирна із сметанним соусом, кавовий напій з молоком, банан
image_pdfimage_print

                                                   Конспект  заняття

                                        для дітей  старшої  групи

                                              « Дружба єднає нас »

                                    програма « Культура добросусідства»

 

вихователь Старикова Н.Р.,

«вихователь-методист»

Презентация Старікова Н.Р. угорське вбрання

 

Програмовий зміст:

Формувати у дітей усвідомлення того, що земля спільна домівка народів світу, що люди складаються в народи, які живуть на певній території (країні), мають свою мову, культуру, традиції, уточнювати, що всі діти різні і не схожі між собою, але між ними багато спільного;  розширювати уявлення  дітей про дружбу,  товаришування, дружні взаємини між людьми;  продовжувати знайомити із традиціями угорського народу, (національною лялькою).

Розвивати свідоме прагнення жити в мирі з представниками інших націй, усвідомлювати важливість мирного співіснування.

Виховувати толерантність, патріотизм ,ввічливість, почуття товариша, бажання прийти на допомогу другові. , вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність і небайдужість.

Матеріал : глобус, лялька в угорському національному вбранні, презентація, національний  угорський одяг, матеріал дидактичної гри                 « Одягни ляльку».

Хід заняття

Станемо всі рівненько,

Усміхнемося гарненько,

Повернімся до гостей,

Скажем всім їм «Добрий день!»

Ми вам зичимо здоров’я і добра,

А тепер до роботи пора!

Подивіться до нас в гості завітав Журавлик. А як ви думаєте чому? (відповіді дітей)

Дитина читає вірш

Облітав журавель

Сто морів сто земель.

Обходив, облітав

В наш садочок завітав.

Залетів він до малят

До маленьких «журавлят».

«Журавлята» всім розкажуть,

Ще й на глобусі покажуть,

Де живуть, та як зростають

У чудовім дитсадку.

Про перлину Україну

Нашу землю чарівну. (обробка вірша вихователем)

 

Подивіться і скажіть, що це в мене у руках.

(Глобус)

 

Є в системі Сонячній

Планета, що зветься Земля.

Я знаю, що кращої від неї

Ніде нема.

Річки й озера синії,

Гори, ліси й моря —

Серед усіх найкраща

Планета моя — Земля!

Єднає нас, людей планета

Яка у Всесвіті одна                     

І той хто близько ,чи далеко

Тобі мов брат або сестра.

На планеті живе багато людей, дітей різних національностей. І якщо ми хочемо знайти когось, або де він живе (місто, державу) нам необхідний глобус або карта. На глобусі знайдемо нашу Батьківщину-Україну.

З якими державами межує наша Україна? (Угорщина, Словаччина, Румунія, Польща…)

А хто з вас бував за кордоном ? Де? Чи сподобалось вам за кордоном? Мені також.

За якими ознаками можна впізнати українця? ( за мовою, вишиванках, українських віночках, вишитих рушниках…..).

“Хто ти є, хлопчино? – Я – козак! – А по крові? – Українець! – Чи ти маєш певний знак? – Так, тризуб і прапор жовто-синій.

Загадка:

Замість  справжньої  дитини є у кожної  дівчини.

Її пестять, одягають, Спати ввечері вкладають.

І годують її смачно — дуже  мамі вона вдячна! (лялька)

Я подобаюсь дівчаткам,

Гарні маю оченятка,

Пишні коси, личко гоже —

На дівчаток дуже схожа! (Лялька.)

У нас в гостях також є лялька, яка приїхала до нас з Угорщини. А  звати її Ілонка.

А чим вона відрізняється від нашої української ляльки? (одягом)

Давайте пригадаємо у що одягнена україночка?  \ розгляд ляльки в українському національному костюмі\

Хтось будь-ласка вийдіть та одягніть нашу лялечку в український одяг, називаючи правильно  складові національного одягу.\ використовується матеріал дидактичної гри « Одягни ляльку».

(вишиванка, спідничка або сукня,   кожушок, чобітки, віночок)

 

А угорська лялечка одягнена:  штанці, білу сорочечку,   плісеровану  пишну сукню, яка оздоблена мереживом

або у нас кажуть чіпкою .    На голові замість  віночка кокошник, який теж прикрашений мереживом    та намистом.

 

Зверніть увагу на національний одяг угорців. Це обов’язково пишні сукні, фартушки оздоблені мереживом, а на голові гарні кокошники зроблені із намиста .Угорці дуже гарно вишивають, прикрашають свій одяг… \ слайд\

У нас у групі є теж діти які знають угорську мову та одягнені сьогодні в угорські костюми.

Декламування дітьми віршів на угорській мові.(вихователь переводить зміст вірша)

А чи дружимо ми з цими дітками? Чи не ображаємо ми їх у групі?

Що необхідно знати  щоб стати справжнім другом?

Щоб стати справжнім другом, потрібно дотримуватись певних правил:

–         бути добрим; бути щедрим;

–         бути привітним і веселим;

–         нікого не ображати;

–         завжди допомагати

  • частіше посміхатися;
  • розповідати другові про себе;
  • називати друга на ім’я;
  • вміти вислухати свого друга, не перебиваючи його;
  • поводитися зі своїм другом так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою;
  • не ображати друга, не називати на прізвисько.

–        Молодці, відповіли правильно, саме так повинні вести себе справжні друзі.

Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли разом їм цікаво, весело ; коли люди не сваряться, не ображають один одного; коли завжди допомагають, особливо в біді,  вміють пробачати.

У нашому садку всі дружать між собою незалежно на якій мові розмовляємо.

«Журавлик» – дитсадок,

Він виховує діток

Один одного любить,І з природою дружить.

Малесеньких не ображать,

Старшим всім допомагать – так навчає всіх діток

«Журавлик» дитсадок

Фізкультхвилинка «Дружба»:

Діти стають парами, обличчям один до одного і промовляють:

Я- твій друг, і ти – мій друг (показують один на одного)

І навколо друзі (розводять руками)  !

В мене – ніс і в тебе –  ніс(торкаються спочатку свого носика, а потім товариша)

Плеснемо в долоні(плескають в долоні)!

В мене –  щічки, в тебе – щічки (погладжують щічки свої, а потім товариша)

Гарні та гладенькі!

Я – твій друг, і ти – мій друг!

Друзі ми рідненькі! (обіймаються)

А наша лялечка Ілона теж має друзів в Угорщині. Зараз ми з ними познайомимось. В угорців імена трохи схожі на наші.                            

Угорські імена дівчат: 

Ілонка, Моріка , Моргіта, Моніка Ондріка, Юлішка, Дьордіка, Гобіка, Еріка, Ержіка.

Угорські  імена   хлопців:

Дюріко –Юра Іштванко -Піштике –Степан

Фері-Федя ,Гобі-Габріел, Берті Міклош

А це – бабуся та дідусь нашої лялечки.  \ показна  слайді\

Мама, а також братик із сестричкою.

А чи знаєте ви як буде звучати мама на угорській мові?

Мама-оню, онюці, онюко

Тато-опу

Привіт-сійо

Добрий день-йоу нопут ківанок.

Запропонувати  дітям прикрасити одяг (фартушок, рукава на платті, смужку на шапочці ) фломастером.

Вихователь:

Чи сподобалось вам заняття? Я задоволена вами.  Я дуже рада, що ми вміємо дружити, поважати один одного незалежно на якій мові ми спілкуємось.

Коментарі Вимкнено до Конспект заняття “Дружба єднає нас”