Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

18.04.2024р.Четвер.СНІДАНОК:Яйце.Хліб.Каша молочна манна.Какао . ОБІД:Суп овочевий із сметаною.Хліб.Плов з курячим м'ясом.Салат з цибулі.Компот із свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Ліниві вареники в солодких сухарях.Йогурт.

Довідка-презентація

закладу дошкільної освіти № 39 “Журавлик”
м.
Ужгород

Заклад дошкільної освіти № 39 “Журавлик” комбінованого типу Ужгородської міської ради  побудований у тихому мальовничому куточку м. Ужгород по вул. П.Пестеля, 20 жовтня 1983 року машинобудівним заводом, розрахований на 14 груп, але під час будівництва одну групу було переобладнано у спортивну залу та побудовано критий плавальний басейн.

У 1994 році ЗДО  було передано на баланс управління освіти Ужгородської  міської ради.

Сьогодні це дошкільний навчальний заклад комбінованого типу, в структурі якого є 13 груп: 1 група ясельного віку; 8 груп загального розвитку; 3 групи спеціального призначення для дітей із вадами опорно-рухового апарату «сколіоз» фізкультурно-оздоровчого напряму роботи та 1 логопедична група для дітей із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення.

 Заклад розрахований на 320 місць, оскільки в закладі працюють 4 групи спеціального призначення, то норма відвідування 217 дітей. На сьогодні в ньому виховується 370 дітей.

 

Дошкільні групи Вікова група Кількість груп Кількість дітей
Ясельна група 1 29
Молодша група № 1 1 32
Молодша група № 2 1 32
Середня група № 1 1 35
Середня група № 2 1 33
Середня група № 3 1 33
Старша група № 1 1 30
Старша група № 2 1 28
Старша група № 3 1 23
Спецгрупа № 1(старша логопедична) 1 19
Спецгрупа № 2(молодша «сколіоз») 1 26
Спецгрупа № 3(старша  «сколіоз») 1 25
Спецгрупа № 4(середня  «сколіоз») 1 24
Всього:   13 369

У дошкільному закладі проводиться посилена робота із фізичного розвитку та оздоровлення дітей. Разом із цим  педагогічний колектив виконує завдання забезпечення загального розвитку кожної дитини шляхом створення сприятливих умов для повноцінного життя дошкільника,  реалізації свого природного потенціалу (фізичного, психічного, соціального), прояву індивідуального обличчя. В закладі якнайефективніше реалізується мета дошкільної освіти – створення сприятливих умов для особистісного становлення та творчої самореалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності.

Для цього в ЗДО створено життєтворче розвивальне середовище, а саме:

13 добре обладнаних, естетично оформлених групових приміщень.

 

Музична зала для проведення занять, музичних розваг та свят, яка забезпечена необхідною апаратурою, дидактичними посібниками, дитячими музичними інструментами, фортепіано, телевізором, відеоапаратурою, карооке, дисками із записами музичних творів за програмою «Українське дошкілля». Музичними керівниками складено картотеку матеріалів періодичних видань із музичної діяльності.

     

Спортивна зала, в якій проводяться заняття з фізкультури та спортивні розваги. Тут в достатній кількості є дрібний спортивний інвентар (кеглі, обручі, кубики, прапорці, стрічки, м’ячі різного розміру, палиці гімнастичні, скакалки, шнури різного розміру, мішечки з піском), матеріал для ігор спортивного характеру: бадмінтон, городки, хокей, футбол; спортивні знаряддя для навчання дітей основних рухів (канати, дуги для підлізання, стояки та мати для стрибків, кільце для баскетболу, ребристі дошки, лави гімнастичні, колода, мішень для метання), спортивний комплекс «Юнга». Стіна, оздоблена дзеркалами, використовується під час занять із хореографії. Закуплено спортивну форму для дітей.


      

Кабінет ТЗН та казки, де знаходяться технічні засоби: проектор з екраном,комп’ютер для показу презентацій, картотека презентацій, слайдоскоп, діапроектор, музичний центр, аудіо-, відеодиски; ілюстрації до народних казок та ляльки-петрушки для лялькового театру, ширми, створено картотеку діафільмів, діапозитивів та всіх демонстраційних матеріалів.

Кабінет вчителя-логопеда добре оснащений та естетично оформлений. Тут є настінне дзеркало, маленькі дзеркала на кожну дитину, наочно-дидактичний матеріал для обстеження та розвитку мовлення, матеріал для розвитку дрібної моторики рук (мозаїка, конструктор, кубики, піраміди), для розвитку мовленнєвої моторики (шпателі, зонди, соски, смоктальні цукерки),  матеріал для розвитку правильного мовленнєвого дихання (метелики, паперові стрічки, пластмасові іграшки, які плавають у воді), спеціальна методична література для роботи з такими дітьми. В цьому кабінеті вчитель-логопед проводить групові та індивідуальні заняття з дітьми, які мають вади мовлення.

      

  • Медичний кабінет обладнаний згідно з Положенням про медичний кабінет ДНЗ, відповідно до наказу Міністерства освіти та науки України і МОЗ від 30.08.2005 № 432/496. У ньому є: кушетка, шафа аптечна, холодильник, стіл медичний, ваги медичні, ростомір, динамометр ручний, секундомір, лампа настільна для офтальмологічного та отоларингологічного дослідження, таблиця для визначення гостроти зору, тонометр, фонендоскоп,  бікс малий,  бікс великий, джгут гумовий, термометри медичні, шпателі одноразові,  шини (для верхніх та нижніх кінцівок), бактерицидні лампи пересувні та стаціонарна. Окремо є приміщення для ізолятора та приміщення для профілактичних щеплень.

                  

  • Кабінет фізіотерапевтичних процедур, у якому розміщено тапчан, інгалятор ТА, апарат «Здоров’я», опромінював УВЧ, лампа кварцова, апарат «Поток». У цьому кабінеті масажист-реабілітолог Пашкуляк Я.О. проводить фізіотерапевтичні процедури: масаж, електрофорез дітям ортопедичних груп.

       

 

 

 

Критий плавальний басейн, де діти вчаться плавати з 3-річного віку. Для проведення занять із плавання в басейні є дрібні гумові іграшки, дошки, м’ячі, обручі. Заняття з плавання  проводяться по підгрупах (не більше 10 дітей). На занятті обов’язково присутня медсестра.   Щороку на останній педагогічній раді ЗДО № 39 інструктор із плавання робить аналіз відвідування дітьми занять. Заняття з плавання проводяться за варіативною програмою  з навчання дітей плавання «Я хочу плавати», яка затверджена науково-методичною радою Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, протокол № 4 від 15 січня 2006 року.

           

Відкритий басейн  де діти у літній період звикають до води та загартовуються. В 2019р. проведено капітальний ремонт відкритого басейну.

 

Методичний кабінет обладнаний сучасною апаратурою (комп’ютер, принтер, ксерокс, магнітофон, проектор, екран, карооке). У методичному кабінеті зберігаються такі матеріали для роботи з педагогічним колективом, батьками:

  • річний план роботи ЗДО;
  • методичні рекомендації щодо організації різних видів діяльності в ЗДО;
  • дидактичні посібники за програмою «Українське дошкілля»;
  • науково-методична література та підшивки періодичних педагогічних видань;
  • матеріали педагогічного досвіду педагогів ЗДО  № 39;
  • зразки декоративно-прикладного мистецтва та інших жанрів мистецтва;
  • матеріали на допомогу вихователям із проведення різних форм роботи з дітьми, систематизовані за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти;
  • розробки тематичних, комплексних, комбінованих, предметних, інтегрованих занять, сценарії свят, унаочнення;
  • графіки проведення методичних заходів із педагогічними працівниками;
  • план індивідуальних і колективних форм методичної роботи;
  • перспективний план курсової перепідготовки, матеріали атестації педагогічних працівників;
  • картотека педагогічного досвіду,
  • картотека освітніх технологій;
  • картотека нормативних документів про дошкільну освіту;
  • банк даних про педагогічних працівників ( якісний склад педагогічних кадрів);
  • аудіо-, відеотека заходів, що проводяться в ЗДО;
  • виставка новинок методичної літератури, перспективного досвіду педагогів;
  • інформаційні матеріали для проведення різних форм роботи з батьками;
  • інформаційні куточки: «Педагогічний вісник ЗДО», де висвітлюються завдання педагогічного колективу, форми методичної роботи, завдання для самоосвіти педагогів, відповідно до річного плану ЗДО; «Атестаційний куточок», «Готуємось до педради».

          

У кабінеті кастелянки зберігаються національні костюми, костюми для драматизацій казок, для різноманітних таночків, костюми дорослих для сюрпризних моментів.

  

13 групових майданчиків добре озеленених та обладнаних малими спортивними спорудами, на кожному майданчику є пісочниця, столики, лавочки, гірки, дерев’яні споруди: будиночок, потяг, машинки, грибочки, гойдалки. Кожен майданчик відокремлено зеленими насадженнями кущів.

    

Спортивний майданчик добре оснащений великими спортивними знаряддями, ямою для стрибків, біговою доріжкою. На спортивному майданчику проводяться спортивні свята, розваги, за умов теплої сприятливої погоди – ранкова гімнастика.

    

Футбольне міні-поле для навчання дітей гри у футбол.

     

Куточок лісу для ознайомлення дітей із лісовими насадженнями.

 

Город. Кожна вікова група має свою ділянку на городі, на якій висаджує рослини. Згідно з методичними рекомендаціями організовується праця з дошкільниками.

У дошкільному навчальному закладі № 39 працює високопрофесійний педагогічний колектив.

Із  27 педагогічних працівників – 22 мають вищу освіту,  5 педагогів мають неповну вищу освіту.

Розподіл педагогів ЗДО №39  за кваліфікаційним рівнем виглядає наступним чином :

  • педагогів, які мають вищу кваліфікаційну категорію, – 12;
  • педагогів, які мають першу кваліфікаційну категорію, – 3;
  • педагогів, які мають другу кваліфікаційну категорію, – 5;
  • вихователів, які «відповідають займаній посаді з вищим посадовим окладом», – 4.
  • вихователі, які не атестовані            – 2

Забезпечуючи профільність дошкільного закладу, тут працює 1 логопед,  психолог, інструктор із фізичної культури, інструктор із плавання; 3 музичні керівники.

Наявність педагогічних працівників із почесними педагогічними званнями та нагородами

У закладі працює 7 педагогів, які мають педагогічне звання  «вихователь-методист»: 6 вихователів, 1 музичний керівник,  та 1 педагог, який має педагогічне звання “старший вихователь”.

Знаком «Відмінник освіти України» нагороджено 2 педагоги, Почесною грамотою МОН України – 2 педагоги, Грамотою управління освіти і науки Закарпатської облдержадміністрації – 7 педагогів, Грамотою управління освіти Ужгородської міської ради – 21 педагог.

   Переможцями міської педагогічної премії «Педагогічне сяйво» стали п’ятеро педагогів закладу: Машкара М.М. , Молнар Л.В.,  Фрішнич Н.М., Стець Г.П., Фучко О.М.

 Заклад дошкільної освіти № 39 пройшов атестацію в 2016р. 

У ЗДО налагоджено роботу з організації дитячого харчування,та дієтичного харчування для дітей ,які того потребують \ відповідно довідки лікаря\. Розроблено 10-денне перспективне меню, готується різноманітна  їжа, в меню включені страви  закарпатської кухні. Готуються дієтичні страви згідно з призначенням лікаря. Щороку колектив ЗДО заготовляє на зиму цвіт липи, яка росте на території садка, та плоди шипшини, з яких працівники кухні готують вітамінні напої. У літній період діти отримують свіжі фрукти (частково із саду ЗДО, частково із завозу).

На належному рівні  згідно з планом проводиться робота з охорони життя і здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Медичне обслуговування дітей ЗДО забезпечують  старша медична сестра ЗДО Пілцер В.С., медична сестра  Симчера Л.І. та медсестра-реабілітолог Пашкуляк Я.О.

Щомісяця в ЗДО аналізується рівень захворюваності дітей, дані заносяться до «Екрану здоров’я», який знаходиться в коридорі на спеціальному стенді. Важливу роль  медики разом із педагогами відводять профілактиці  захворювань та загартуванню дитячого організму. У ЗДО прийнятий План проведення  фізкультурно-оздоровчої роботи ,який прийнятий на засіданні педради , протокол № 4 від 28.11.2018р., складений річний план загартовуючих процедур для всіх вікових груп , творчою групою вихователів розроблені комплекси піших переходів з урахуванням віку дітей та  місцезнаходження ЗДО.                 

Уже стало традицією проводити в нашому закладі свята до Дня захисту дітей, до Дня Незалежності України, літнє та зимове спортивні свята, День Нептуна, під час яких дітей розважають казкові герої (ролі виконують педагоги), проводяться естафети, змагання між середніми та старшими групами, а з молодшими дошкільниками – рухливі ігри.

 

Увесь колектив дбає про те, щоб у ЗДО дотримувався руховий режим, тому в кожній  групі спеціального  призначення  обладнано міні-фізкультурні стінки, а в групах загального розвитку розроблені та проводяться динамічні паузи між заняттями, які мають розумове навантаження.

ЗДО співпрацює з міською дитячою поліклінікою. Ортопед Т.Ю. Фекета систематично проводить огляд спецгруп для дітей із вадами опорно-рухового апарату та призначає їм фізіотерапевтичні процедури: масаж, електрофорез.

              

 

Хороший ефект для загартування дитячого організму має відвідування занять із плавання. Допуск до таких занять здійснює медична сестра басейну.

Увесь колектив ЗДО один раз на місяць (перша п’ятниця місяця) проводить День здоров’я. Освітній процес ЗДО № 39 визначається Базовим компонентом дошкільної освіти,  програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Тернопіль “Мандрівець” 2017р.; парціальними програмами,рекомендованими МОН України та чинним нормативно-інструктивним та методичним забезпеченням.

Показниками інноваційної діяльності педагога  ЗДО № 39 є:

  1. Здатність творчо втілювати нові ідеї. Свобода дій і незалежність у використанні конкретних методик. Нове розуміння цінностей освіти та виховання. Бажання змін. Моделювання експериментальних освітніх систем.
  2. Високий культурно-естетичний рівень.
  3. Глибока освіченість.
  4. Різнобічність зацікавлень та інтересів.
  5. Особиста здатність розуміти і сприймати новітні ідеї, думки, напрями, течії в освіті.

Реалізуючи  завдання Базового  компоненту дошкільної освіти в дошкільному закладі визначено  модель сучасного дошкільника:

  –  фізичне, психічне та морально-духовне здоров’я;

–  компетентність дитини в сферах життєдіяльності;

–  збалансоване прагнення дитини до самореалізації та саморозвитку;

–  сформованість базових якостей особистості.

Аналіз освітнього процесу та системи методичної роботи в ЗДО дає право стверджувати, що педагоги закладу спрямовують освітній процес на реалізацію ознайомлення малят із наукою життя, зокрема вчать:

  • орієнтуватись у нових умовах життя;
  • володіти практичними і життєво-необхідними уміннями;
  • знаходити своє місце серед інших;
  • відчувати межу допустимої поведінки;
  • виробляти реальну самооцінку;
  • не відступати від розпочатої справи, знаходити засоби досягнення мети, долаючи труднощі на шляху;
  • гідно вигравати та програвати, не боятись помилитись.

Успішно педагогами закладу впроваджуються нові види та типи занять,  інноваційні та інтерактивні методи і форми освітньої діяльності, які забезпечують особистісно орієнтовану та розвивальну мету .

Різні типи занять : інтегровані,комплексні,сюжетні,комбіновані, предметні заняття, заняття-подорожі, заняття-екскурсії.

Наступні педагогічні технології:

  • здоров’язбережувальні,
  • Інтегрованої зображувальної діяльності,
  • Інформаційні комунікативні технології,
  • нетрадиційні техніки малювання,
  • Ігрові педагогічні технології,
  • Мнемотехніка,
  • технологія дослідно-експериментальної роботи,
  • проектна технологія,
  • тістопластика
  • використання коректурних таблиць за методикою К.Крутій та Н.Гавриш,
  • курс “Культура добросусідства”,
  • технології в музичному розвитку “Вокалотерапія” , “музикотерапія” та використання методики К.Орфа.

Для забезпечення  такого навчально-виховного процесу колектив ЗДО № 39 спільно з батьками та громадськістю мікрорайону створили безпечне, педагогічно виправдане, естетично-розвивальне середовище, де діти мають можливість вільного доступу,  орієнтування, оздоровлення,  самостійної діяльності в ньому.

У дошкільному закладі працюють гуртки із різним профільним спрямуванням:

  1. Гурток із вивчення англійської мови.

Керівник гуртка – Задорожна Галина Юріївна, освіта вища, закінчила Ужгородський національний університет у 2005 році за спеціальністю «Англійська мова та література» і отримала кваліфікацію: філолог, викладач англійської мови.

  1. Гурток із образотворчого мистецтва.

Керівник гуртка – Гудь Олена Іванівна, освіта неповна вища, закінчила Ужгородське училище прикладного мистецтва у 1989 році за спеціальністю «Художня кераміка» та отримала кваліфікацію: художник-майстер.

Робота з педагогічними кадрами в ЗДО № 39  спрямована  на формування творчого інноваційного потенціалу вихователя.

Видано методичні посібники, які схвалено науково-методичною радою Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти

  1. Бертич Т.Й. “Знай свої права й обов’язки, дитино!” (протокол № 7 від 24.12.2013 року).
  2. Гошко О.В. ” Природа наш дім – бережімо його!” ( протокол №7 від 07.12.2015р).
  3. Гордійчук В.Т. “Навчання дітей дошкільного віку музично-ритмічних рухів” ( протокол№5 від 26.12. 2017р.)

Особливу увагу приділяємо роботі з молодими спеціалістами. Адже старт трудової діяльності дуже відповідальний і важливий етап у професійному становленні молодого педагога.

Організовуємо в дошкільному закладі виставки методичних та наочних посібників, творчих лабораторій педагогів, які виставляються на сайті ЗДО та на групових сайтах.

До системи роботи закладу залучено психологічну службу. Значна увага з боку психологічної служби приділяється роботі з дітьми: психолого-педагогічному вивченні дитини, її розвитку, адаптації дітей раннього віку до ДНЗ, підготовці дітей до школи, з’ясуванню причин тих чи інших відношень у вихованні та навчанні дитини, відставання чи випередження вікових нормативів у розвитку пізнавальних процесів, тривожності, міжособистісним стосункам, розвитку у дітей комунікативних якостей, інтелектуальних здібностей, розвитку самооцінки.

Практичний психолог закладу Л.В. Молнар проводить:

– соціометричне дослідження з виявлення місця окремої дитини в групі і її статусу, за результатами якого надаються рекомендації вихователям щодо виховання цих дошкільників;

– діагностику виявлення агресивності, тривожності у дітей старшого дошкільного віку;

– обстеження з метою виявлення дитячих страхів;

– індивідуальну діагностику дітей;

– психологічну діагностику готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі;

– консультації з батьками щодо визначення індивідуальних психічних особливостей, виявлення ранньої обдарованості дитини.

Проводячи роботу з батьками, психологічна служба забезпечує:

  • інтеграцію суспільного і родинного виховання;
  • психолого-просвітницьку роботу з батьками;
  • довіру батьків до діяльності ЗДО;
  • соціально-педагогічний патронат.

З цією метою в ЗДО розроблені в достатній кількості психолого-педагогічні інформаційні матеріали для батьків: пам’ятки, поради, рекомендації, ігри-вправи, ігри-тренінги з розвитку психічних процесів у дітей.

   Наші здобутки та перемоги:

  • І місце – “Кращий дошкільний заклад м. Ужгорода”, “Кращий дошкільний заклад Закарпаття” — 2009 рік
  • І місце – “Кращий дошкільний заклад м. Ужгорода”, “Кращий дошкільний заклад Закарпаття” — 2009 рік.
  •  “Кращий вихователь” — 2010, 2011, 2012 рр.
  • Неодноразово вихованці ЗДО займали призові місця у змаганнях, присвячених Олімпійському дню бігу.
  • ЗДО № 39 став лауреатом Всеукраїнського конкурсу на кращу організацію фізкультурно-оздоровчої роботи — 2009 рік.
  • 2018р. 1 місце в міському конкурсі “На кращий стан фізичного виховання в закладах дошкільної освіти” та 2 -ге місце в в обласному конкурсі.
  •  ЗДО№39 став призером Всеукраїнського конкурсу “Кращий дошкільний заклад 2012 року” та увійшов у п’ятірку зразкових дошкільних навчальних закладів України.
  • Участь у Всеукраїнському фестивалі «Гармонія руху» – 2012 року.
  • Призер відеоогляду «Впровадження здоров`язбережувальних технологій в дошкільних навчальних закладах – 2013».
  • І місце в Всеукраїнському огляді-конкурсі на кращий стан фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах в 2014 році в Закарпатській області.
  •  2014р.  Нагороджений Дипломом за презентацію досягнень в інноваційній модернізації національної освіти на 5 міжнародній виставці сучасні заклади освіти – року.
  • ЗДО № 39 увійшов у п’ятірку переможців по Україні V конкурсу “Кращий веб-сайт навчального закладу”.
  • 2018р.Нагороджений Дипломом на “Кращий веб-сайт навчального закладу” міського конкурсу.

Педагоги нашого закладу беруть участь у міських професійних конкурсах «Кращий педагог року» і стали переможцями цього конкурсу:

   Фрішнич Наталія  Миколаївна, вихователь спецгрупи для дітей з вадами опорно-рухового апарату  «сколіоз», у 2010 році перемогла у конкурсі «Кращий вихователь – 2010» у номінації «ВИНАХІДНИК».

   Стець Ганна Петрівна, вихователь логопедичної спецгрупи, у 2011 році перемогла у конкурсі «Кращий вихователь – 2011» у номінації  «ТВОРЕЦЬ».

   Гордійчук Вікторія Томашівна, музичний керівник, у 2012 році  перемогла у конкурсі «Кращий педагог – 2012»  у номінації «Кращий музкерівник»  – «НЕПЕРЕВЕРШЕНІСТЬ».

   Бертич Тамара Йосипівна, вихователь, стала лауреатом І міського туру Всеукраїнського професійного конкурсу «Вихователь року – 2013».

Щороку вихованці старших груп нашого «Журавлика» є активними учасниками естафет, які проводяться під час святкування Дня Олімпійського бігу. Вони неодноразово займали перші місця, і були нагороджені грамотами та призами.

Педагоги ЗДО щорічно беруть активну участь у проведенні міських методичних об’єднань, виставках-презентаціях ЗДО, виставках-конкурсах «Осінній вернісаж», «Новорічна іграшка», «Фестиваль писанки», «Сакура фест», експонати виставок є креативними, цікавими, неповторними.

Музичні  керівники В.Т. Гордійчук таА.Е. Попович, Чобаль Н.М. щороку готують цікаві хореографічні та вокальні номери із старшими дошкільниками,   беруть активну участь у проведенні міського огляду-конкурсу художньої самодіяльності вихованців дошкільних навчальних закладів м. Ужгород «До-ре-мі-фа-солька».

 

Педагогічний колектив нашого закладу налаштований працювати у напрямі, вдосконалюючи свою педагогічну майстерність, методичне забезпечення та психологічний супровід навчально-виховного процесу.

 

No Comments »