Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

17.04.2024р.Середа.СНІДАНОК:Макарони з твердим сиром.Какао . ОБІД:Суп квасолевий.Хліб.Відбивна.Каша ячна в'язка.Буряк тушкований з цибулею.Компот із свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Гуляш курячий.Каша гречана.Огірок солоний.Морква тушкована-молодші.Чай трав'яний

Програма тематичного тижня для дітей середнього дошкільного віку  « АЗБУКА ЕТИКЕТУ»

Мета тижня – сприяти засвоєнню дітьми норм і правил культурної поведінки, виховувати позитивне

відношення до близьких, однолітків, до навколишніх людей, розвивати почуття толерантності.

Дні тижня Тема дня Вимоги програми  заняття
  Етикет зовнішнього вигляду

 

Вчити стежити за охайністю в одязі, зовнішньому вигляді, бути охайним в одязі: чистити одяг, взуття. «Дошкільнята – охайні малята»

 

   

Етикет в гостях, за столом

Вчити сервірувати стіл, культурно поводитися за столом: не ставити лікті на стіл, сидіти прямо, не схи-лятися над ним, їсти не поспішаючи, користуватися столовими приборами (ложкою, виделкою тощо), без нагадування користуватися серветкою.

 

 

«Коли ми  в гостях  »

з переглядом презентації твору

Ірина Сонечко

«Секрети етикету

у гостях»

 

   

Етикет в громадських місцях

 

Вчити дітей під час демон-стрування фільму чи перегля-ду вистави не розмовляти, ставити запитання після перегляду. Вчити проходити на своє місце повз людей, які вже сидять у ряді (потрібно вибачитися і проходити обличчям до них). Вчити не вимагати місця у транспорті, без нагадування поступатися місцем старшим людям; голосно не розмовляти.  «Коли ми пасажи-ри»

 « В театрі»

з переглядом презентації

«Поведінка в громадських місцях» за презентацією.

 

 

 

  Етикет міжособистісних взаємовідносин

 

Закріплювати вміння до-помагати один одному та молодшим дітям одягатися та роздягатися; проявляти дружелюбне ставлення до молодших дітей. Вчити хлопчиків проявляти елементарні форми чоловічої галантності: пропускати дівчинку вперед, подавати іграшку, стільчик; ділитися іграшками, підіймати предмет, що впав, посту-патися місцем, чітко і виразно висловлювати своє прохання. Виховувати скромність, чуйність, бажання бути справедливим, сильним і сміливим; вчити відчувати сором за поганий вчинок. Сприяти формуванню особистого ставлення дитини до дотримання (порушення) моральних норм: співчуття до скривдженого та непогод-ження з діями кривдника; схвалення дій того, хто вчинив справедливо. «Всі ми дружимо»

«Не заважай іншим»

 

   

Етикет  спілкування

 

Вчити вітатися і прощатися з дітьми та дорослими, дякувати за допомогу, проявлену увагу. Продовжувати вчити культурі спілкування: стояти прямо, не крутитися, не тримати руки в кишенях, говорити ввічливо, з інтонацією, дивлячись співрозмовникові у вічі, не втручатися у діалог старших, у тактовній формі висловлювати відмову, незгоду. Вчити використовувати ввічливі форми звертання до дітей і дорослих; не допускати вживання прізвиськ; передбачати наслідки своїх негативних дій, розуміти причини виникнення конфлікту. Давати знання, що першим вітається чоловік, хлопчик. Учити вмінню спілкуватися по телефону. Сприяти набуттю дітьми досвіду позитивного спіл-кування, вміння диферен-ціювати емоції. Спонукати дітей до збереження жит-тєрадісного, дружелюбного стану, до оцінювання власних вчинків з погляду їх наслідків для фізичного та емоційного стану іншої людини і самого себе.  

 

 «Добрі слова. Чарівні слова.»

«Добре слово солодке як мед» ,

« Дошкільнята – ввічливі малята»,

 «Чи ввічливий ти ?»

 

 

 

Програма тематичного тижня для дітей старшого дошкільного віку  « АЗБУКА ЕТИКЕТУ»

Мета тижня – сприяти засвоєнню дітьми норм і правил культурної поведінки, виховувати позитивне відношення до близьких ,однолітків,до навколишніх людей, розвивати почуття толерантності.

дні тижня Тема дня Вимоги програми  заняття
  Етикет зовнішнього вигляду.

 

 

Формувати у дітей узагальне-не поняття про те, що культура людини проявляєть-ся не лише в мовленні, але й в одязі, поведінці за столом, в умінні тримати свою оселю в порядку. Давати уявлення про те, що багато правил поведінки прийшло до нас із минулого, їх дотримують за традицією. Вчити стежити за чистотою свого одягу, взуття, почистити одяг, взуття. Виховувати бажання завжди бути охайним. «Чи завжди ми охайні?»

«Що значить бути охайною людиною».

«Які ми буваємо …»

  Етикет в гостях 1.     Продовжувати вчити дітей правильно сервірувати стіл, охайно по водитися за сто-лом, акуратно, безшумно їсти. Закріплювати вміння правильно користуватися серветкою, вправляти у ко-ристуванні столовими при-борами; закінчивши їсти, хлопчик має допомогти дівчинці підвестися, відсу-нувши стілець. Вчити не висловлювати негативних суджень про страви, дякувати за їжу. Ознайомити малят з правилами поведінки в гостях та основами гостинності: як дарувати і приймати подарунки. Спонукати дотримуватись норм та правил етикету. «Будьмо гостинними»

«Коли ми в гостях»

«Ми йдемо в гості»

  Етикет в громадських місцях.

 

Продовжувати вчити куль-тури поведінки в кінотеатрі, театрі: не можна їсти ласощі під час театральної вистави, розмовляти. Виховувати у дітей повагу до праці акторів. Формувати вміння розуміти зміст переглянутого, бачити красу гарних вчинків, осуджувати зло, непорядні вчинки. Вчити дітей поводитися виховано у громадських місцях, транс-порті; поступатися місцем старшим, хлопчики – дівчаткам «Поведінка в громад-ських місцях».\за презентацією\

«Як поводитися в театрі\кінотеатрі».

\за презентацією\

«Етикет поза домівкою»

  Етикет міжособистісних взаємовідносин

 

Збагачувати досвід спілку-вання з людьми різного віку, статі. y Розширювати уявлення дошкільника про авторитет та людські чесноти; вчити розуміти інших та рахуватися з чужою думкою. Виховувати повагу до рідних і близьких, усвідомлене прагнення порадувати старших гарними вчинками. Вчити розуміти, що батьки потребують душевної теплоти й ласки, проявляти чуйність та уважність; пропонувати батькам свої послуги і допомагати у домашній роботі; давати змогу стомленим батькам відпочити. Запитувати у старших членів сім’ї про настрій, справи, про те, як минув день. «Будь привітний до всіх людей» .

« Вчимося жити в злагоді»

 «Цінують людину не за словами, а за її ділами»

  Етикет  спілкування

 

Розширювати уявлення про основну вимогу мовленнєвого етикету – ввічливість, уважність, чемність співрозмовників. Продовжувати вчити розмов-ляти спокійним, лагідним тоном, привітно, з усмішкою, дивлячись людині у вічі; не допускати випадків вживання грубих слів; уміти розуміти бажання, інтереси ровесників і спілкуватися з ними. Поглиблювати знання дітей про культуру спілкування по телефону: не можна займати телефон  на тривалий час, розмова має бути конкретною, короткою, ввічливою. «Етикет спілкування»

«Ввічливі діти наче  квіти всі їх люблять і голублять»

 

«У світі чарівних слів»

 

 

Коментарі Вимкнено до Тиждень етикету