Практикум для вихователів
« Проведення дослідно-експериментальної роботи з дітьми дошкільного віку»
Зміст :
1.Презентація Організація дослідно-кспериментальної роботи з дітьми»
Вихователь-методист
2. Практикум. Експеримент.
3.Презентація «Досліди в природі»
Вихователь Гошко О.В.
4. Практикум. Досліди з об’єктами неживої природи.
5.Дослідно-експериментальна робота в тематичний тиждень.
Презентація Дослідно-експериментальна робота.
Презентація Досліди в з об’єктами неживої природи
Планування тематичного тижня в старших групах ЗДО №39. 19- 23.03.2018р.
Нежива природа 22.03 всесвітній День води.
день тижня | тема дня | вимоги програми |
понеділок | повітря | Повітря оточує планету земля, повітря є усюди: у грунті, воді, рослинах, тваринах, предметах.Ним дихають люди, тварини, рослини. Воно прозоре, без кольору, тому невидиме; вітер теж невидимий, але відчутний\летять з дерев дистя\ .Позитивний і негативний вплив вітру. |
вівторок | сонце | Сонце джерело тепла і світла на землі. Робити висновки про роль Сонця в житті людини. Дати знання про вплив кількості сонячного тепла на зміни в житті рослин та тварин. |
середа | грунт, пісок, глина | Грунт – родючий шар землі, його будова, його значення для людини, тварини, рослин. Пісок- його властивості, його значення та використання. Глина її властивості, використання та застосування |
четвер | вода | Вода буває у різних станах:твердому, рідкому і газоподібному. Різниця у воді морській та річковій. Чистота води, її вплив на життя людини.
Матеріальне середовище для існування живих істот, вода є у річках, озерах, морях, океані , ставку, колодязі,водосховищі. |
п’ятниця | явища в неживій природі \випадання дощу,випаровування
води, веселка\ |
Явища в природі: роса, дощ, туман, веселка, град, мороз, снігопад, хуртовина, гроза.
Сезонні зміни \ повені, зсуви, землетруси, руйнування гір, їх вплив на життя людей,тварин,рослин. |
В даний тиждень рекомендується проводити тематичні, комбіновані, комплексні заняття . поєднуючи їх \ по можливості\ з Художньою літературою, зображувальною діяльністю. І обов’язковим компонентом такого заняття \ роботи\ є дослідно-експериментальна робота з дітьми.
Методичні рекомендації
ОРГАНІЗАЦІЯ КУТОЧКІВ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Компонент дидактичний | Компонент обладнання | Компонент, що стимулює |
1 | 2 | 3 |
молодша група | ||
• Книжки пізнавального характеру; • тематичні альбоми; • колекції: -насіння різних рослин, -шишки, -камінчики, колекції «Подарунки зими (весни, літа, осені)», «Тканини» | Пісок, глина;
• набір гумових і пластмасових іграшок для ігор у воді; • матеріали для ігор із мильною піною; • барвники: харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби тощо). • Елементарні прилади і обладнання: • лупи, ємності для води, «ящик відчут-тів» (чарівний мішечок), люстерко для ігор із сонячним зайчиком, контейнери з «кіндер-сюрпризів» 3 отворами, всередину поміщені речовини і трави з різними запахами; • мотузки, шнурки, тасьма, котушки дерев’яні, прищіпки, пробки тощо; • насіння бобів, квасолі, гороху |
На видному місці вивішуються правила роботи з матеріалами, доступні дітям цього віку; • персонажі, наділені певними рисами (Чомусик, Незнайко), від імені яких моделюється проблемна ситуація |
середня група | ||
Книжки пізнавального характеру; • тематичні альбоми; • колекції: насіння різних рослин, шишки, камінчики, колекції «Подарунки (зими, весни, літа, осені)», «Тканини», «Папір», «Ґудзики»; • міні-музей («Камені», «Чудеса зі скла» тощо)
|
• Пісок, глина; • набір гумових і пластмасових іграшок для ігор у воді; • матеріали для ігор із мильною піною; • барвники – харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби тощо); • насіння бобів, квасолі, гороху; • деякі харчові продукти (цукор, сіль, крохмаль, борошно); • лупи, ємності для води, «ящик відчут-тів» (чарівний мішечок), люстерко для ігор із сонячним зайчиком, контейнери з «кіндер- сюрпризів» з отворами, всере-дину поміщені речовини і трави з різ-ними запахами; • мотузки, шнурки, тасьма, котушки дерев’яні, прищіпки | На видному місці вивішують правила роботи з матеріа-лами, доступні дітям цього віку; • картки-схеми про- ведення експери-ментів (заповнює вихователь): ставиться дата, дослід супровод-жується малюн- ками дітей |
старша група | ||
Схеми, таблиці, моделі 3 алгоритмами виконання дослідів; • серії картин із зображенням природних співтовариств; • книжки пізна-вального хара-ктеру, атласи; • тематичні альбоми; • колекції; • міні-музей (наприклад, «Годинники бувають різні», «Вироби з каменю») | Матеріали за розділами: «Пісок, глина, вода», «Звук», «Магніт», «Папір», «Світло», «Скло», «Гума»; • природний матеріал: камені, черепаш-ки, тирса і листя дерев, мох, насіння, ґрунт різних видів тощо; • дріт, шматочки шкіри, хутра, тканини, пластмаси, дерева, пробки тощо; • технічні матеріали: гайки, скріпки, болти, цвяхи, Гвинтики, шурупи, деталі конструктора і т. д.; • різні види паперу: звичайний, картон, наждачний і копіювальний папір тощо; • барвники: харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби тощо); • медичні матеріали: піпетки із заокруг-леними кінцями, колби, дерев’яні па-лички, мірні ложки, гумові груші, шпри-ци без голок; • інші матеріали: дзеркала, повітряні кулі, олія, борошно, сіль, цукор, кольорове і прозоре скло, свічки; • половинки мильниць, форми для льоду; • збільшувальне скло, пісковий годинник, мікроскопи; • фартухи, нарукавники, гумові рукавички, ганчірки | • Міні-стенд «Про що хочу дізнатися завтра»; • особисті блокноти дітей для фіксації результатів дослідів; • картки-підказки «Що можна, що не можна»; • персонажі, наділені певними рисами Чомусик, Незнайко), від імені яких моделюється проблемна ситуація |
ВИМОГИ до ОФОРМЛЕННЯ та ЗМІСТУ КУТОЧКІВ ЕКСПЕРЕМЕНТАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Завдання: 1\розвиток первинних природничо-наукових уявлень, спостережливості, допитливості, активності, розумових операцій (аналіз, порівняння, узагальнення, класифікація, спостереження); 2\формування навичок комплексного обстеження предметів і явищ.
- Матеріали, що знаходяться в Куточку експериментування, розподіляються за розділами: «Пісок і вода», «Звук», «Магніти», «Папір», «Світло», «Скло», «Гума», які розташовані в доступному для вільного експериментування місці і в достатній кількості.
- У куточку експериментування необхідно мати: Основне обладнання – прилади-помічники: збільшувальні стекла, ваги, пісочний годинник, компас, магніти; – різноманітні посудини з різних матеріалів (пластмаса, скло, метал) різного об’єму і форми – природний матеріал: каміння, глина, пісок, мушлі, пташине пір’я, шишки, плоди і листя дерев, мох, насіння тощо; – утилізований матеріал: дріт, шматочки шкіри, хутра, тканини, пластмаси, дерева, пробки тощо; – технічні матеріали: гайки, скоби, болти, цвяхи, гвинти, шурупи, деталі конструктора і т.д.; – різні види паперу: звичайна, картон, наждачний, копіювальна та інше; – барвники: харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби та інше); – медичні матеріали: піпетки, колби, дерев’яні палички, шприци (без голок), мірні ложки, гумові. груші та ін.; – інші матеріали: дзеркала, повітряні кулі, олія, борошно, сіль, цукор, кольорові і прозорі стекла, пилка для нігтів, сито, свічки та ін.
Коментарі Вимкнено до Практикум “Дослідно-експериментальна робота”