Психолого-педагогічні умови забезпечення процесу адаптації дітей до відвідування дитячого садка
Психолого-педагогічні умови забезпечення процесу адаптації дітей до відвідування дитячого садка:
1. Поступове вироблення в дитини звички дотримуватися певного режиму дня. Найкраще здійснювати це в домашніх умовах іще до початку відвідування дитячого садка. У садку — забезпечення гнучкого режиму.
2. Формування навичок самообслуговування (вміння самостійно їсти, вдягатися, складати іграшки, одяг тощо).
3. Розвиток ігрових навичок, навичок спілкування. Поступове розширення кола знайомств малюка.
4. Організація позитивного емоційного спілкування дитини з вихователем і персоналом дитячого садка.
5. Обладнання групової кімнати має передбачати можливість здійснення індивідуальних ігор, занять, задовольняти прагнення дитини побути самій або наодинці з вихователем.
6. Забезпечення міжвікового спілкування дітей як однієї з найефективніших умов успішної адаптації до нового побуту.
7. Забезпечення змістовної діяльності дошкільнят з урахуванням індивідуальних інтересів кожної дитини та її вікових можливостей.
8. Психолого-педагогічна просвіта батьків з питань полегшення адаптації до дитячого садка (індивідуальні бесіди, консультації).
9. Поступове збільшення тривалості перебування дитини у дитячому садку (спочатку — тільки прогулянка, гра; потім — прогулянка, обід; через кілька днів — прогулянка, обід, сон і т. д.).
10. Розширення кола близьких людей, які приводять дитину до дитячого садка (не тільки мама, а й тато, сестра, дідусь,— це полегшує прощання).
11. Проведення спеціальних ігрових комплексів, спрямованих на розширення кола спілкування, вироблення впевненості, зняття тривожності, страхів.
Завдяки забезпеченню цих та інших умов у дітей-новачків досить швидко відновлюються сон, апетит.
