Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

П'ЯТНИЦЯ 20.04.2018 - СНІДАНОК: Макарони з маслом і твердим сиром, хліб з маслом, кава з молоком ОБІД: Суп з м'ясними фрикадельками, хліб, гуляш м'ясний, яслі/дієта- фрикадельеа м'ясна в томатній підливі, каша гречана з маслом, томати мариновані, компот ПОЛУДЕНОК: Кисіль, печиво ВЕЧЕРЯ: Омлет натуральний, картопляне пюре з маслом, хліб, огірок консервований, чай
image_pdfimage_print

Поради логопеда уважним батькам

Поради логопеда уважним батькам

Ви народили найрозумніше і найкрасивіше дитя, яке схоже на Вас!  Приємно тішитися від ніжного “агу”, пускань у відповідь бульок зі слинки, імітувань голосу мами чи інтонації тата. Найкраща у світі посмішка немовляти заспокоює Вас. Пізніше маленьке єство починає спілкуватись з Вами і Ви розумієте, що, ось, нарешті, – ви батьки!  Зі спілкування починається  пізнання навколишнього світу. Спілкування, врешті, допомагає виховувати крихітку…  А далі – перші слова, речення, які перетворюються у смішні висловлювання. І знову це тішить вас. Вам здається , що все гаразд і Ви заспокоюєтесь. Немає звука, незвична вимова – вибалакається! Хтось радить логопеда, – нічого, встигну!…

Психофізичне виховання дитини починається і формується у ранньому дитинстві, в сім`ї, на прикладі мовлення рідних та близьких  людей: матері, батька, дідуся, бабусі,старших сестер та братів… Уважні батьки помічають, що дитина ніби копіює дорослого, намагається повторювати певні рухи, в тому числі і язиком, губами, ніби намагається показати, яке чемне і слухняне  ваше творіння!…

Існує думка, що мовлення дитини розвивається самостійно, без спеціального втручання та допомоги дорослих. Начебто дитина сама оволодіває правильною вимовою. Насправді ж невтручання у процес формування дитячого мовлення майже завжди стає причиною відставання дитини в розвитку. Мовленнєві недоліки обростають різноманітними психологічними вадами і з великими труднощами переборюються у наступні роки. Саме тому важливо, щоб у родині були створені умови для формування мовлення дитини, починаючи з раннього віку. Дуже важливо, щоб з раннього віку немовля чуло правильне, чітке мовлення, на фоні якого буде формуватися його особисте. Покажіть дитині, як брикати губами, облизуватись язиком, спробуйте показати, як ви надуваєте щічки, посміхаєтесь. Грайтесь з немовлям і воно відповість! Невпевнені рухи? Але це стане початком формування мови, в тому числі і звуковимови.

Коли дитятко підросте, не говоріть до нього його мовою: «пісьлі», замість «пішли», «мольоцько», замість «молоко», – це гальмує розвиток мовлення. Потрібно чітко вимовляти складні слова, деколи багато раз, лице в лице. Щоб дитина не тільки відтворила на слух, але і скопіювала ваші рухи, зазираючи до вашого рота . Звертайтесь безпосередньо до дитини, і вона матиме мотив до відповіді. ( Потрібно привчати своє чадо дивитися на того, хто говорить. Тільки тоді воно перейматиме правильну артикуляцію.)

Дослідження показують: для того, щоб дитина  успішно оволоділа словом, вона має його почути багато разів, а щоб почала активно його використовувати у власному мовленні, – ще більше ( близько 70 – 90 разів ). Тобто нові слова Вашим малятам потрібно повторювати частіше. І саме батьки, а не вихователі чи психолог повинні знати свою дитину найкраще, займаючись з нею у вільний час, зрозумівши, що їй під силу , а що ні.

В нормі, діти двох років починають складати речення. А на 5 – 6 році життя вміють конструювати речення в умовах конкретної ситуації. Тому важливо дитину навчити слухати запитання і давати на них відповідь. Описувати предмети, порівнювати їх між собою – це  простимулює у дитини самостійні висловлювання.

Вчасне невиправлення мовленнєвих вад призводить до порушення та затримки загального розвитку дитини,  до труднощів у сприйманні та аналізі як навчального матеріалу, так і сучасних реалій. Тому логопеди завжди попереджають батьків, та застерігають їх від легковажного ставлення до проблем мовлення їхнього малюка .

Як організувати роботу і на що звернути увагу !?

        Звуки     

–   Не повторюйте за дитиною неправильної вимови звуків.

–  Розмовляйте з дитиною, правильно вимовляючи слова.

–  Своєчасно виправляйте неправильну звуковимову дитини.

–  Якщо мовлення вашої дитини нечітке і незрозуміле для оточення, зверніться до учителя – логопеда.

–  Вірші, чистомовки, скоромовки стануть надійним помічником у вихованні правильного і виразного мовлення вашої дитини.

   Граматика  

–  Постійно стежте за правильністю мовлення дитини.

–  Своєчасно виправляйте граматичні помилки.

–  Не втручайтесь у дитячі розповіді, спочатку вислухайте дитину, а потім виправляйте помилку.

–  У двомовних сім`ях завжди вважайте на мову навчання вашої дитини та якою мовою розмовляє малюк. Виправляйте помилки двомовності.

– Допомагайте дитині вивчати мову для  навчання та комунікації з однолітками.

       Мовлення     

–     Правильне мовлення батьків – приклад для наслідування Вас  Вашою дитиною.

–     Використовуйте кожну вільну хвилинку для розмови з дитиною.

–     Мотивуйте до розмов дитину, хваліть кожен прояв бажання розмовляти.

–     Критикуйте обережно, повертаючись до ніжності і любові, яка підштовхне  маля розмовляти краще.

–      Не забувайте записувати в зошит чи на диски моменти спілкування, для наступних приємних вражень та аналізу виконаної вами роботи.

Терпіння, Вам, шановні батьки! Любіть і поважайте своє творіння!  Пам»ятайте, що Ваша праця повернеться до Вас не відразу! Поступове пізнання світу, любов, та розуміння невдач, підтримка та захист з Вашого боку допоможе малюку захистити себе в майбутньому, відстоюючи власні інтереси у суспільстві. А ми – вчителі допоможемо вам!

No Comments »