Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

28.03.2024р.Четвер.СНІДАНОК:Каша боярська(з пшона з родзинками)Какао.Банани . ОБІД:Суп селянський.Хліб.Голубці (із м'яса свинини та яловичини).Компот із яблук та свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Шніцель рибний.Хліб.Каша пшенична в'язка.Огірок солоний.Буряк тушкований-молодші.Лимонний напій.

Показники компетентності дитини,

що подані у Базовому компоненті

щодо логіко-математичного розвитку

У сфері життєдіяльності «Природа» (змістова лінія «Природа планети Земля») дошкільники 6-го року життя повинні набути такого обсягу знань, уявлень та умінь:

  • знає характерні ознаки пір року; їхню послідовність ;
  • знає, що кожна пора року складається з місяців, місяць – з тижнів, тиждень – з днів, доба – з годин, година – з хвилин;
  • має уявлення про співвідношення між одиницями часу, визначає час за допомогою годинника;
  • уміння порівнювати та класифікувати об’єкти природи за якісними та кількісними ознаками;
  • має елементарне уявлення, що в природному довкіллі вода буває в різних станах: рідкому, твердому, газоподібному.

У Сфері життєдіяльності «Культура» (змістова лінія «Предметний світ») визначено обсяг знань і вмінь дитини старшого дошкільного віку:

  • визначає форму довколишніх предметів за допомогою геометричних фігур як еталона;
  • видозмінює геометричні фігури, виділяє їх основні ознаки, порівнює їх між собою;
  • класифікує предмети за однією з ознак, змінює критерії, перегруповує вдруге. Класифікує одночасно на основі кількох ознак.
  • оперує з множинами: об’єднує їх елементи, сортує, доповнює, вилучає зайві, визначає відношення між ними у процесі класифікації;
  • здійснює серіацію за величиною, масою, об’ємом;
  • лічить предмети, розрізняє їх за розташуванням у просторі та за віддаленістю.

У сфері «Люди» (змістові лінії: «Сім’я. Родина», «Інші люди», «Людство») дитина старшого дошкільного віку повинна вміти :

  • диференціювати людей за ознаками віку, спорідненості;
  • оперувати поняттями „людина”, „країна”, „людство”;
  • знаходити в людському середовищі спільне й відмінне, близьке і далеке;
  • встановлювати причинно-наслідкові та смислові зв’язки між подіями життя.

У сфері життєдіяльності «Я Сам» (змістова лінія «Психічне Я») передбачено обсяг знань, умінь, навичок, потреб, властивостей:

  • здійснює елементарні мислительні дії (аналізує, порівнює, синтезує, узагальнює);
  • порівнює множини, числа, визначає відношення між ними, називає склад числа з двох менших чисел;
  • лічить у прямому та зворотному порядку в межах 10, називає числівники по порядку від будь-якого числа;
  • знає цифри, знаки;
  • викладає за допомогою карток з цифрами і знаками арифметичні дії додавання та віднімання, читає їх, виконує найпростіші усні обчислення;
  • розуміє суть і структуру простих арифметичних задач, розв’язує їх;
  • використовує різні стандартні одиниці міри;
  • виявляє сприйнятливість, допитливість, уважність, спостережливість, відрізняє головне від другорядного;
  • володіє елементарними формами критичного мислення, творчої уяви, довільної пам’яті.

Причому, важливі не стільки логіко-математичні вміння дошкільника як такі, скільки здатність використовувати їх у різних життєвих ситуаціях, розсудливо поводитися, проявляти високу пізнавальну активність, кмітливість, гнучкість мислення, самостійність суджень, компетентність відповідно до своїх вікових можливостей, індивідуального життєвого досвіду та вимог життя.   

No Comments »