Конспект заняття для дітей старшої групи
Тема: «Знай свої права й обов’язки, дитино».
Мета:
Фізичний розвиток. Сприяти опануванню навичок безпечної поведінки в предметному довкіллі. Виховувати цілеспрямованість.
Соціально-моральний розвиток. Учити самостійно входити у нові умови життя, орієнтуватися в них. У межах Міжнародної Конвенції ООН ознайомити дітей з їхніми правами та обов’язками. Дати визначення поняття «право» та «обов’язок». Виховувати повагу до законів держави – Конституціїї.
Емоційно-ціннісний розвиток. Учити позитивно ставитися до себе, усвідомлювати свою значущість для оточуючих.
Пізнавальний розвиток. Формувати в дітей уявлення про себе самого як окрему, неповторну особистість. Закріплювати знання про те, що від дня народження дитина є громадянином своєї країни. Виховувати почуття гордості, любові до своєї Батьківщини.
Мовленнєвий розвиток. Удосконалювати граматичну правильність мовлення, закріплювати вміння складати невеликі розповіді за ілюстраціями.
Художньо-естетичний розвиток. Учити звертати увагу на свою індивідуальність, зовнішні несхожості інших людей.
Креативний розвиток. Учити зосереджуватись на своїх думках, переживаннях, аналізувати їх. Учити відображати побачене у своїх малюнках, виробах.
Матеріал: Конституція України, ілюстрації «Права дитини», прислів’я, оповідання В.Сухомлинського «Покинуте кошеня»; іграшковий Незнайко; папір, кольорові олівці та фломастери, клей, ножиці.
ХІД ЗАНЯТТЯ.
Вихователь. Діти, по дорозі на роботу, я зустріла Незнайку, який роздивлявся якісь малюнки. Він їх довго роздивлявся, вони йому подобались, бо були дуже гарні, яскраві, але що вони означають, Незнайко не знає. Тому я запросила його в гості, щоб розповісти йому про те, що зображено на малюнках.
Діти вітаються з Незнайком. Вихователь показує дітям ілюстрації і запитує, що це? (Відповіді дітей).
Вихователь. Так, правильно, це ілюстрації, на яких зображено права дітей. Незнайку, а ти знаєш, що таке «права»? Ні? Тоді сідай і послухай, а ми з дітьми розповімо тобі про це. Діти, що таке «право»? (Відповіді дітей). А ми знаємо, що кожна людина, в тому числі і дитина, від народження мають певні права. А права громадян України записані в Основному законі нашої держави, який називається Конституція. (Показую книгу). А про дитячі права говорить Міжнародна Конвенція Організації Об’єднаних націй. Для того, щоб ви, діти, легше запам’ятали свої права, дорослі придумали і намалювали ось ці малюночки. З деякими правами дітей ми вже знайомі. Давайте, діти, розповімо про них Незнайкові. Я буду показувати ілюстрацію, а ви називати яке право дитини зображено на ній.
– Дитиною вважається людина до 18 років.
– Усі діти мають невід’ємне право на життя.
– Усі діти мають право на любов та піклування.
– Усі діти є рівними у своїх правах.
– Кожна дитина має право знати свої права.
– Кожна дитина має право на особисте життя.
– Кожна дитина має право на освіту.
– Кожна дитина має право на медичну допомогу.
– Кожна дитина має право на інформацію.
– Кожна дитина має право на відпочинок.
– Кожна дитина має право на громадянство.
– Кожна дитина має право на розвиток таланту.
– Кожна дитина має право на повноцінне харчування.
– Жодна дитина не повинна бути скривджена.
– Особлива турботу про дітей-сиріт.
– Особлива турбота – дітям-інвалідам.
– Діти не повинні стати жертвами насильства.
– Жодна дитина не повинна залучатися до примусової праці і т.д.
Вихователь. Ось бачиш, Незнайку, скільки прав має дитина від першої миті появи на світ. Але крім прав, у кожної дитини є ще й обов’язки, яких вона повинна дотримуватись. Діти, розкажіть Незнайкові, що таке «обов’язки». (Відповіді дітей). А які обов’язки вам відомі та з якими ви добре справляєтесь? (Відповіді дітей). Ти запам’ятав, Незнайку? (Роблю вигляд, що слухаю). Діти, Незнайко каже, що він боїться. Що не запам’ятає всіх своїх обов’язків. Давайте, допоможемо йому і складемо для нього довідник дитячих обов’язків.
Діти розповідають про обов’язки, демонструючи їх ілюстраціями.
– Шануй тата, маму,дідуся, бабусю, старших і менших.
– Самостійно доглядай за собою.
– Дотримуйся правил особистої гігієни.
– Допомагай меншим та старшим, особливо людям, які потребують твоєї допомоги.
– Виконуй правила культури поведінки.
– Шануй та дбай про своїх чотириногих друзів.
– Бережи та охороняй природу.
– Дбай про своє здоров’я та розум.
Вихователь. А щоб ти, Незнайку, краще зрозумів обов’язки, послухай історію маленького сірого кошеняти.
Вихователь читає оповідання В.Сухомлинського «Покинуте кошеня».
Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому, до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня. Хто сумно хитає головою. Хто сміється. Хто жаліє: бідне кошенятко, та й іде собі.
Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилося воно до куща та й сидить – тремтить. Поверталась зі школи маленька Наталочка. Чує – нявчить кошеня. Вона не сказала ні слова, а взяла кошенятко і понесла додому. Пригорнулося кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке.
Бесіда за текстом.
Вихователь. Який обов’язок виконала дівчинка Наталочка?
Як можна назвати вчинок людей, які викинули маленьке кошенятко на вулицю? (Відповіді дітей).
Вихователь. А ти, Незнайку, дотримуєшся обов’язків? (Незнайко соромиться). Діти, він каже, що не знав до сьогодні ні про права, ні про обов’язки, тому і не виконував їх. Але ми сподіваємось, що тепер ти вже знаєш їх і будеш дотримуватись. Діти, давайте ще раз нагадаємо Незнайкові почуте сьогодні.
– Що означають поняття: «закон», «права», «обов’язки»?
– Де вони записані?
– Яких прав і обов’язків ви дотримуєтесь уже зараз?
– Для чого потрібно це робити?
Вихователь. Діти, для того, щоб Незнайко не забував про обов’язки, давайте подаруємо йому «Довідник дитячих обов’язків». Я пропоную кожному з вас намалювати один із обов’язків. Ви будете малювати малюночки, а я зроблю палітурку для нашої книжечки. Потім підшиємо всі малюнки разом і подаруємо Незнайкові.
Діти та вихователь виконують роботу, а по закінченню дарують Незнайкові.
No Comments »