Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

СЕРЕДА 12.12.СНІДАНОК:Суп молочний перловий, булка з маслом, какао з молоком ОБІД: Суп гороховий з грінками, домашнє "жаркое" з курячим м'ясом, салат з буряка, хліб, компот ПОЛУДЕНОК:Молоко, булка з маком ВЕЧЕРЯ:Вареники з сиром кисломолочним, кавовий напій з молоком, банани
image_pdfimage_print

Конспект інтегрованої гри-змагання з екологічного виховання

для дітей старшого дошкільного віку

 

Тема. «Дізнаємось більше про природу».

Мета. Уточнити уявлення про взаємозв’язки між об’єктами природи. Закріпити правила поведінки у природному середовищі, знання про рослини та тварини, занесені до Червоної книги. Ознайомити з пісковим годинником. Розвивати логічне мислення, увагу, швидкість дій. Формувати вміння працювати гуртом, своєчасно допомагати товаришеві, спілкуватися один з одним.

Матеріал. «Колесо удачі», фішки, бали, знаки до правил поведінки у природному середовищі, емблеми, пісковий годинник, іграшкове піаніно, подарунки для команди, медалі «Природолюб».

Попередня робота. Проведення занять, вікторин, дидактичних ігор, прогулянки до парку, відгадування загадок, розв’язування проблемних мовно-логічних завдань. Висаджування різних видів рослин.

Словник. Природолюб, брейн-ринг, фішка, ерудити.

 

Хід змагання

 Ведуча. Сьогоднішнє змагання нашого клубу ми проведемо, як екологічний  брейн-ринг — це змагання людей, які багато дечого знають і весь час поповнюють свої знання. Таких людей називають ерудитами. А як ви гадаєте, чи ви самі схожі на ерудитів? (Відповіді дітей). Чому схожі? Так, хоча ви ще дошкільнята, але також чимало знаєте.

(Вихователь розділяє дітей на дві команди: «Знайки» і «Пізнайки». Називає капітанів — ті встають і вітаються).

Ведуча. Змагання матиме чотири раунди, тобто, чотири частини. За кожну правильну відповідь ви одержуватимете фішку-бал. Побачимо, хто набере найбільше фішок. Ваші відповіді оцінюватиме журі. Переможці отримають подарунки й ось ці гарні медалі «Природолюб».

Перший раунд.

За той час, коли пересиплеться пісок у годиннику, діти мають відповісти на ряд запитань. Сигналом до завершення раунду слугує звучання іграшкового піаніно. Переможцем визнається команда, гравці якої дали найбільше правильних відповідей.

Запитання до команди «Знайки»:

  • На якій планеті ми живемо?   (На планеті Земля).
  • Що таке атмосфера? (Це повітря).
  • Чому дерева не замерзають узимку? (У їхньому сокові є цукор).
  • В якому лісі    немає    листя? (У хвойному).
  • Що потрібно рослинам для росту? (Світло, тепло, волога, поживні речовини).
  • Який лікар є у нашій кімнаті? (Алое, каланхое).
  • Чим корисні рослини? (Їх споживають, вони очищують повітря — «вдихають» вуглець і    «видихають» кисень).
  • У кого ростуть зуби протягом року? (У гризунів).
  • Хто на собі ліс носить? (Олень).
  • Хто хвіст залишає, коли від ворога тікає? (Ящірка).
  • Які бувають природні    явища? (Туман, дощ, веселка, град, іній, сніг, мороз тощо).
  • Що відбувається з водою, коли вона нагрівається? (Випаровується, здіймається вгору, й  там   утворюються хмари).
  • У які кольори розфарбована веселка? (Називають кольори).
  • Що відноситься до неживої природи? (Сонце, місяць, зірки, Земля, хмари).
  • Кому потрібен кисень?   (Людям і тваринам).
  • Які тварини «попереджають»  про наближення  землетрусу?   (Ящірки та змії).

Запитаниня до команди «Пізнайки»:

  • Що таке Сонце? (Зірка).
  • Що с середовищем для росту рослин? (Земля).
  • Яка будова рослини? (Корінь, стебло, листя, цвіт, плід).
  • Які тварини сплять з розплющеними очима? (Риби).
  • Яке дерево влітку в білий пух вдягається? (Тополя).
  • Яка найбільша тварина   в   світі? (Слон).
  • Які тварини розпушують   ґрунт? (Черв’яки).
  • Коли надворі найтепліше? (Влітку).
  • Навіщо потрібне сонячне тепло на Землі? (Для життя тварин, людей та рослин).
  • Яким буває повітря? (Холодне, тепле, чисте, забруднене).
  • Що ви знаєте про планету Земля? (Вона кругла, обертається навкруги своєї осі та Сонця, на ній живуть люди і тварини, ростуть рослини).
  • Що таке рідна земля? (Це край, де народився і живеш).
  • Чи є пташине молоко? (Є, у голубів).
  • Від чого залежить тривалість дня? (Від пори року).
  • Що для птахів страшніше взимку — холод чи голод? (Голод).

Другий раунд.

Проводиться дидактична гра «Червона книга». У ній беруть участь двоє-четверо дітей. Карточки-пелюстки вкладаються у кишеньки «колеса удачі». Кожен гравець отримує свою картку-квітку з порожніми пелюстками. Лічилкою визначають того, хто розпочинає гру, і він крутить колесо. Після зупинки колеса дитина називає, що або кого зображено в кружечку карточки-пелюстки, на яку вказала стрілка. За правильну відповідь отримує фішку-бал. Коли ж вона не може відповісти, їй допомагає  інший гравець. Перемагає той, хто заповнить пелюстки своєї квітки, пригадавши назви зображених тварин і рослин, й отримає найбільше фішок.

(Рослини: підсніжник, горицвіт весняний, тюльпан Шренка, півник рогатий; тварини: кажан, тхір степовий, ящірка зелена, горностай, хом’ячок сірий).

(Валеохвилинка).

Ведуча. Діти, ви, напевне, вже втомилися. Чи можна зняти перевтому, допомогти організмові при захворюванні печінки, легенів чи серця? (Допомагає пальчикова гімнастика, тому що на кінчиках   пальців   найбільше   нервових закінчень) Проводяться вправи-мудри.

Мудра «Черепаха».

(Рекомендована при астенії, перевтомі, порушеннях серцево-судинної системи). Пальці лівої руки змикаються з пальцями правої. Великі пальці обох рук стулені, утворюючи голову черепахи.

Мудра «Земля».

(Рекомендована в разі погіршення психофізичного стану організму, й за стресового стану). Середній та великі пальці з’єднуються    подушечками    з невеликим натискуванням. Решта пальців випростані.

Мудра «Життя».

(Рекомендована в разі швидкої втомлюваності, знесилення й за хвороби очей). Подушечки безіменних пальців обох рук з’єднані, а решта пальців рівно випростана.

Мудра «Знання».

(Знімає емоційну напругу, нормалізує сон, поліпшує мислення, активізує пам’ять, зосереджує сили). Вказівний та великі пальці легко з’єднуються подушечками, решта пальців випростані.

Третій раунд.

За допомогою малюнків-знаків діти мають сказати, як треба поводитися під час прогулянок на лоні природи. Вихователь змішує знаки й почергово показує їх кожній команді.

  • Не зривай квіти, лікарські трави.
  • Не вбивай павуків та не рви павутиння.
  • Не руйнуй гнізда птахів.
  • Не ламай гілля дерев.
  • Не псуй кору дерев.
  • Не пали вогнище у лісі.
  • Не збивай гриби   ногами,   навіть отруйні.
  • Не руйнуй мурашники.

Четвертий раунд.

Проводиться змагання команд. Перемагає той, хто відгадає найбільше  загадок   і  зробить  це  найшвидше.

  • Стоїть кущ над водою з червоною бородою? (Калина).
  • Що сходить без насіння? (Сонце).
  • Коли нема  —  чекають,   коли  прийде — тікають? (Дощ).
  • Тече, тече —   не   витече,   біжить, біжить — не вибіжить? (Річка).
  • Батько тисячу синів має, кожному шапочку справляє? (Дуб, жолуді).
  • Є шапка, та немає голови, є нога та без черевика? (Гриб).
  • Влітку наїдається, взимку відсипається? (Ведмідь).
  • Влітку в шубі, взимку голі? (Дерева).
  • Одне кинеш — цілу жменю візьмеш? (Зерно).
  • Пір’я має, а не літає; ніг не має, а не наздоженеш? (Риба).

Вихователь підсумовує засідання.

Журі підбиває підсумки змагання, вручає найкращій команді м’ячі. Кожен учасник отримує медаль «Природолюб» за те, що любить природу і дбає про неї.

No Comments »