Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

П'ЯТНИЦЯ 22.06.2018 - СНІДАНОК: Яйце варене, каша манна з маслом, булка з маслом, какао з молоком 11.00- сік фруктовий ОБІД: Суп гороховий з грінками, ковбаска м'ясна в томатній підливі, картопляне пюре з маслом, хліб, огірок свіжий, компот із сухофруктів ПОЛУДЕНОК: Молоко, булка з повидлом ВЕЧЕРЯ: Макарони з капустою і ковбасою, хліб, чай, персик
image_pdfimage_print

 Конспект інтегрованого заняття

Маріанни Запаринюк, вихователя вищої категорії 

Тема: «Що ми знаємо про Україну»

Мета : Закріпити знання дітей про Україну. Формування належності до українського народу, понять «громадянство», «національність». Збагачувати знання дітей про існування різних країн, національностей, мов; учити помічати і характеризувати особливості людей з різних країн. Розвивати доказове мислення, мовлення, увагу. Збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до Батьківщини, культуру пізнавальної діяльності, спостережливість, розсудливість.

Матеріал:

  • фотографії українців в національному вбранні;
  • краєвиди України та інших країн;
  • слайди людей інших рас та національностей в національних костюмах;
  • гімн (запис);
  • ложка;
  • лялька з сусідньої країни;
  • вірші;
  • солоне тісто;
  • стеки;
  • дошки.

Хід заняття:

Вихователь пояснює правила командної гри. Команди «хлопці» та «дівчата». Прихід гості з сусідньої країни до діток-всезнайок.

Лялька. Я – Моріка з Угорщини. Ви знаєте, де знаходиться моя країна? Я чула, що ви всезнайки, тому прийшла до вас у гості, щоб навчитися тому, що ви можете мені розказати і показати. Як називається ваша країна? Як називається столиця України? В якому місті ви живете? Яка ваша країна? Який у вас національний одяг?

Вихователь. Наша гостя хоче довідатися у вас дуже багато. Тому я пропоную залишитися їй з нами і про все дізнатися (на слайді дідусь і хлопчик в національних костюмах). Як  ви думаєте, з якої країні ці люди? А чи хочете довідатися, про що говорять дідусь і хлопчик?

Вихователь Читає вірш «Хто ти є?» Богдана Федчука

Подорожній стрінув хлопчика малого,

Та й прикликав він його, й сказав до нього:

– Хлопчику, скажи мені, що ти за людина?

– Українець, пане мій! – мовила дитина.

– А хто ж тобі це сказав? – став той знов питати.

– Сам я знаю, пане мій, бо навчивсь читати,

Перш читав я, хто ми є.

– Та хто ж? – той питає,

– Українці, пане мій! – Лесь відповідає.

– Українці? – А чому? Я хотів би знати!

– Як хочете, пане знать, мушу вам сказати:

– Уродився українцем, син я України,

Українською говорю і молюсь щоднини.

Українською в забаві з дітьми розмовляю,

Українців тата, брата, сестру й маму маю.

Ось чому я українець! – Лесь відповідає.

– Українець з крові й кості, це  з нас кожен знає.

Я сказав би ще вам більше, але, вибачайте,

Я тепер біжу в садочок, з Богом! – Прощавайте!

Вихователь. Чому хлопчик сказав, що він українець? Кого називають українцями? А серед вас є українці? – відповіді дітей.

Згадайте, як хлопчик казав у вірші: українець – це той хто народився і живе в Україні. А де народилися і живете ви? (Відповіді)

Зверніть увагу: українцем буде і той, хто має батьків українців. Не перестає бути українцем і той, хто переїжджає жити в іншу країну, але розмовляє українською і не забуває про свою Батьківщину.

Дидактича гра «Впізнай українські краєвиди» (слайди:гори, море, степи, луг, ліс, річка, озеро).

Вихователь. Якщо ви українці, то маєте знати, яка наша Батьківщина. (Відповіді)

Вихователь. Молодці, ви справжні краєзнавці, так швидко і без помилок впізнали Україну. Тепер поміркуємо, який вигляд мають українці? (фото людей різних рас та національностей). Чим ці люди відрізняються, а чим схожі? Який у них колір шкіри, розмір очей, одяг? А який вигляд маєте ви? Опишіть українця. (світла шкіра, живуть в Європі,не з розкосими очима, високого або середнього зросту,  більшість українців мають пряме волосся).

Дидактична гра «Утвори слово»

Червоні щоки – червонощокий;

Довгі вуса – довговусий;

Чорні брови – чорнобровий;

Сірі очі – сіроокий.

Вихователь. Так, ви відповіли правильно про тих, чиї бабусі та дідусі були українцями, але запам’ятайте, громадянами нашої країни можуть бути люди будь-якої національності, якщо вони багато років живуть в Україні, працюють тут, вчаться, знають українську мову, шанують нашу історію і звичаї. Наша країна – багатонаціональна держава. Навіть у нашій групі є угорці, росіяни. Але ми всі дружньо живемо на цій землі.

Дидактична гра «Додай слово»

Наша рідна Батьківщина,

Мальовнича Україна,

В ній – ліси, степи і гори,

Ще й Азовське й Чорне море,

Українці – люди добрі,

Ще й відважні і хоробрі,

Вславили на всі віки,

Батьківщину козаки.

Наші діточки кмітливі,

Працьовиті й неліниві,

Україну поважай,

І люби свій рідний край.

Фізкультурна пауза

На занятті всі стомились,

Адже добре потрудились.

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз! – підняли руки вгору;

Два! – нагнулися  додолу;

Три! – повернулись вправо, вліво;

На «чотири» – раз присіли.

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками  повертіли

І за столи тихенько сіли.

Вихователь. Наша гостя слухає, запам’ятовує. А зараз послухає вірші про Україну.

Під віконцем – калина,

Тиха казка бабусі,

Ніжна пісня матусі,

Дужі руки у тата,

Під тополями хата,

Під вербою – криниця,

В чистім полі – пшениця,

Серед лугу – лелека,

І діброва далека,

І веселка над лісом,

І стрімкий обеліск.

Все це є Україна –

Наша Батьківщина.

Вихователь. Наша гостя хоче запитати про символи України.

Відповіді дітей. (Кожна держава відрізняється символами – це прапор, герб,та національна пісня – гімн.

Картинка прапора – Які кольори? Що означають? (відповіді).

Дитина розповідає вірш про Прапор

Синьо-жовтий прапор маємо,

Синє небо, жовте жито,

Прапор свій оберігаємо,

Він святиня – знають діти.

Вихователь. Що означає малий герб – тризуб?

Відповіді дітей. (ВОЛЯ).

Дитина розповідає вірш про Герб

Наш Герб – тризуб,

Це воля, слава, сила,

Наш Герб – тризуб,

Неволя нас косила,

Тами зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню несем,

Ми людям!

Вихователь. Як називається національна пісня України? (Гімн).

Дитина розповідає вірш про Гімн

Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний гімн ми знаємо усі,

Для кожного села, містечка, міста,

Це клич один з мільйона голосів.

Вихователь. Де виконується Гімн? – на спортивних змаганнях, урочистих подіях, в парламенті.

А як треба слухати гімн? – стоячи. (Звучить гімн, діти співають).

Вихователь. Погляньте на нашу гостю – вона прийшла в національному одязі. А який одяг в українців? Що одягають дівчата? (Вишиванка, спідниця, віночок, фартушок). А хлопці? (Вишиванка, шаровари, пояс, чоботи).

Перегляд слайдів «Український національний одяг»

Вихователь. Усі люди на землі розмовляють різними мовами. Якою мовою говорять українці?  А може ви знаєте, якою мовою розмовляють в Китаї? Англії? Іспанії? Туреччині? Угорщині? (відповіді дітей). Ви  молодці, справжні всезнайки. Зараз перевіримо, чи добре ви знаєте свою мову.

Дидактична гра «Яке слово зайве?»

Я називаю кілька слів, а ви скажете, яке слово зайве, тобто не українське.

Чоловік, дівчинка, boy;

Рослина, цветок, кущ;

Стіл, зонтик, книжка;

Жінка, хлопчик, man;

Тарілка, кувшин, глечик;

Куртка, чоботи, пуговица;

Спідниця, пуговица, шарф.

Вихователь. У кожного народу є улюблені національні страви.  Гра називається «Ложку передай, страву називай». Промовляючи «Українські ми малята будем страви називати» ми передаємо ложку. У кого на закінченні фрази опиниться ложка, той і називає українську страву (борщ, сало, вареники, галушки, деруни, голубці, пампушки, калачі).

Вихователь. Які ж ви кмітливі! Справді, українці дуже гостинні, хазяйновиті, працьовиті. А ви такі? А чи можна  за ім’ям дізнатися, українці ви, чи ні? Так, українські імена відрізняються від імен людей інших країн світу. Наприклад, в Америці хлопчика називають Джон, а у нас Іванко. А ви знаєте, якими іменами називають дітей в Україні? (Відповіді дітей).

Вихователь. Пропоную пограти в гру «Назви ім’я». Я буду кидати м’яч  і казати іншомовні імена, а ви назвете українською мовою відповідно.

Жан – Іван

Майкл – Михайло

Алекс – Олексій

Ніколя – Микола

Ханна – Ганна

Хелен – Оленка

Кетрін – Катерина

Вихователь. Ви чудово розумієте і всім можете пояснити, що ви – українці. Назвіть риси характеру наших співвітчизників. Отже, ми українці такі: працьовиті, веселі, добрі, співучі, гостинні, щедрі. Діти, сьогодні ви були справжніми всезнайками, а я, як справжня українка, хочу пригостити вас смачненьким.

Після невеликої перерви ми з солоного тіста зробимо пиріжків, вареників, пампушок, щоб наша гостя із Угорщини лялька Моріка могла повезти їх з собою як привіт з нашої країни.

No Comments »