Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

СЕРЕДА 12.12.СНІДАНОК:Суп молочний перловий, булка з маслом, какао з молоком ОБІД: Суп гороховий з грінками, домашнє "жаркое" з курячим м'ясом, салат з буряка, хліб, компот ПОЛУДЕНОК:Молоко, булка з маком ВЕЧЕРЯ:Вареники з сиром кисломолочним, кавовий напій з молоком, банани
image_pdfimage_print

Конспект заняття з мовленнєвого розвитку (грамоти)

для дітей старшого дошкільного віку

Молнар Любов Василівни, вихователя вищої категорії, «вихователя-методиста» 

Тема: «Чарівне містечко».

Мета:  закріпити знання дітей про слово (поділ на склади, кількість голосних, приголосних, робити звуковий аналіз слова та складати слово із звуків), робити модель речення, складати речення з окремих слів; закріпити знання про звуки (голосний, приголосний, твердий, м’який), наголос( визначати наголошений склад, вплив наголосу на значення слова). Вчити дітей робити певні висновки, застосовувати свої знання в нестандартних завданнях.

Матеріал.

Демонстраційний: звукові фішки, кольорові будиночки з віконечками (по кількості складів), «поїзд» – модель речення, картинки-назви слів, малюнки сонця, хмаринок, дерев, метелика.

Роздатковий: модель речення, квіти (картинки).

       Хід заняття:

Вихователь. Діти, сьогодні на заняття до нас прийшли гості. Давайте познайомимось з ними.

Дидактична гра «Знайомство» (вихователь називає певний звук, а діти, в назві імені яких є даний звук, встають і називають своє ім’я. Гра проводиться 1-2хв.).

   Вихователь. Сьогодні разом з вами ми створимо чарівне місто, у якому будуть жити не люди, а слова, звуки, речення. Це місто знаходиться в країні, яка називається Звукляндія. І, звичайно, як у кожному місті, і в цьому, є будинки веселі, кольорові.

  • синій –з одним віконечком,
  • зелений –з двома віконечками,
  • жовтий – з трьома віконечками,
  • червоний – з чотирма віконечками.

   Вихователь. В цих будиночках живуть не люди, а слова. Як ви думаєте, чому будинки різні? У них різна кількість віконечок (діти приходять до висновку, що слова довгі і короткі, тому що у них різна кількість складів).

   Завдання. Придумати слово, яке буде жити в першому, другому, третьому, четвертому будинку (5-6 хв.).

   Завдання. Зараз я буду говорити слова, а ви покажете кольоровим квадратиком в який будиночок ми поселимо слово (2 хв.).

   Вихователь. Слова відрізняються один від одного не тільки за кількістю складів, а й за їх значенням. Є слова ввічливі, їх ще називають чарівними, є слова сумні і веселі і, навіть, сердиті. От, наприклад, скажіть веселі слова ( потім смачні, чарівні, весняні. 1-2 хв.).

   Вихователь. Ви придумали такі гарні весняні слова, що мені захотілось, щоб до нашого Казкового міста завітала весна.

Дидактична вправа «Впіймай слово». Вихователь називає звуки, з яких діти складають слово. На дошці з’являються картинки – назви слів: «с» -«о» -«н» -«ц» -«е» – сонце; «х» -«м» -«а» -«р» -«к» -«и» – хмарки; «д» -«е» -«р» -«е» -«в» -«а» – дерева; «м» -«е» -«т» -«е» -«л» -«и» -«к» – метелик.

Утворюється сюжетна картина.

Вихователь. У місті стало так гарно, що слова вийшли самі погуляти по місту. Уважно слухайте які: «завітала», «у», «весна», «місто», «чарівне». Ці слова вирішили відправитись у подорож на поїзді (виставляється зображення поїзда з вагончиками).

Але поїзд відправиться у подорож тільки тоді, коли ви утворите з цих  слів речення (діти утворюють зі слів речення, потім визначають місце кожного слова у вагончику.

   Вихователь.  У вас на столах теж є свої маленькі вагончики, ви зможете утворити свій поїзд.

«Малята люблять весну».

   Вихователь. Діти, послухайте яка пригода трапилась одного разу в чарівному місті. Погода стояла чудова, яскраво світило сонечко, співали пташки всі слова вийшли і переплуталися. Послухайте як:

  • засобакали гавки
  • закицькали нявки
  • зажабкали кваки
  • закізкали меки
  • забаранили беки

( діти переставляють склади як треба).

  • загавкали собаки
  • занявкали кицьки
  • заквакали жабки
  • замекали кізки
  • забекали барани

Вихователь. Діти, ви знаєте, що у нас у групі є братик і сестричка. Вони дуже схожі одне на одного. Ось так і в чарівному місті є слова дуже схожі. Я назву їх  в реченні, а ви знайдете їх і скажете чим вони відрізняються.

  • Ніяк нам не зайти у замок, бо на дверях висить замок.
  • Брати у гру свою мене не хочуть брати.
  • Ой, яка важка мука – нести її велика мука.

( діти визначають, що слова відрізняються за наголосом і за значенням).

Вихователь. Так, діти, кожне слово має свій наголос і від його розташування в слові, слово може мати інше значення.

   Зараз ті, хто ще не знайомився з гостями, назвіть своє ім’я, поділіть його на склади і визначте наголошений склад (4-5 хв.).

Вихователь. Ще у чарівному місті живуть такі дивні чоловічки. Ви вже з ними знайомі. Спробуйте відгадати як їх звати:

  • Перший був веселий, гомінкий, любив голосно співати. Як його звати?
  • А другі два були брати, тільки одного з них звали Твердий, а іншого – М’який.

Вони теж хочуть погратися з вами. ( вихователь показує фішку, діти називають відповідний звук (3-4 хв.), вихователь називає звук, діти показують відповідну фішку).

Вихователь. Голосний звук хоче загадати загадку: «Скільки буде голосних звуків, якщо в складі три звука?», «Скільки складів у слові, якщо в слові тільки один голосний звук?»

Хто може зробити з цих завдань висновок? (діти пояснюють, що у слові стільки складів скільки голосних звуків).

   Вихователь. У вас є можливість зробити чарівне місто ще красивішим. Ви можете уквітчати місто квітами. У вас є квіти, а на звороті в них картинка, завдання таке: квітку посадити тоді, якщо правильно зробили звуковий аналіз

(діти роблять звуковий аналіз, магнітом прикладають квітку на дошці. 4-5хв.).

А тепер назвіть останнє слово, яке я дуже хочу вам передати: «м» -«о» -«л» -«о» -«д» -«ц» -«і» – молодці!!!

   

  

No Comments »