Гурткова робота в закладі дошкільної освіти №39 м.Ужгорода організована відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України від 11.07.2001 р. №2628-ІІІ «Про дошкільну освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р. №796 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності», наказу Міністерства освіти і науки України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України від 23.07.2010 р. №736/902/758 «Про затвердження Порядку надання платних послуг державними та комунальними навчальними закладами».
Гурткова робота міцно увійшла в практику дошкільної освіти
і довела свою життєздатність високими індивідуальними показниками розвитку загальних
Гурткова робота у закладі дошкільної освіти є доволі популярною формою організації дитячої життєдіяльності, вона є складовою освітнього процесу та ефективним засобом індивідуалізації розвитку дітей дошкільного віку, що сприяє підтримці їхніх здібностей до певних видів діяльності.
Принципи організації гурткової роботи у закладі дошкільної освіти .
Урахування принципу природовідповідності є вирішальним чинником у залученні дошкільників до гурткової роботи. Воно неможливе без уважного вивчення природних задатків, індивідуальної траєкторії розвитку кожного дошкільника.
Систематично спостерігаючи за кожною дитиною в різних життєвих ситуаціях, налагоджуючи з нею довірчі стосунки та дружнє особистісне спілкування, дорослі (педагоги, батьки) отримують необхідні емпіричні відомості про дитячі вподобання, здібності та можливості. Саме такі висновки педагогів і батьків, засновані на живих контактах з дитиною, підкріплені порадами практичного психолога, зумовлюють вибір профілю гуртка, який відвідуватиме дитина.
Відвідування гуртків, студій, секцій у дитячому садку не є обов’язковим для всіх дітей.
Досягненню більш високого ступеня індивідуалізації навчально-розвивальних впливів, максимальному виявленню природних нахилів, дієвішому особистісно орієнтованому підходу до творчого розвитку кожної дитини сприяє оптимальна наповненість гурткових груп — 10—12 осіб на одному занятті.
Організовуючи роботу гуртків, ми намагаємося запобігти надмірним навантаженням. Тривалість занять кожного гуртка відповідає віку дітей і не перевищує встановлених норм для навчальних занять.
Дитина дошкільного віку може відвідувати один гурток на день. А отже, ми рекомендуємо батькам не записувати її більше ніж до двох гуртків.
У кожному гуртку діти оптимально займаються не більше двох разів на тиждень. Це дає змогу зберегти достатню кількість часу в дитячому повсякденні для гри, інших самостійних видів діяльності та перебування на свіжому повітрі.
Програмно-методичне забезпечення гурткової роботи
– «Англійська мова для дітей дошкільного віку», програма та методичні рекомендації (заг. ред. – Низковська О.В., авт. – Кулікова І. А., Шкваріна Т.М.).
У зв’язку із обмежувальними карантинними заходами ( COVID-19) в закладі працює тільки один гурток на безоплатній основі з вивчення англійської мови, керівник Коломієць Наталія Дмитрівна. Вона штатним працівником ЗДО.
Робота гуртків побудована за тематично-перспективним планом, який складає його керівник та який відповідає вимогам Базового компонента дошкільної освіти та чинним комплексним освітнім програмам «Українське дошкілля» Білан О.І., за якою працює заклад дошкільної освіти .
Заняття проводить підгрупами дітей 5-го та 6-го року життя.
В проведенні занять використовує ігрові методи, аудіозаписи, до свят готує невеликі пісеньки на англійській мові.
No Comments »