Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

19.04.2024р.П'ятниця.СНІДАНОК:Каша "Янтарна"(із пшона з яблуками).Чай . ОБІД:Суп картопляний заправлений сметаною.Хліб.Гуляш м'ясний.Макарони відварені.Капуста тушкована.Компот із свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Рибні нагетси.Хліб.Картопляне пюре.Буряк шматочками.Лимонний напій.

Сценарій свята на воді для старших дошкільників

Тема: «День Нептуна».

Мета:

  • формувати здоровий спосіб життя дітей;
  • закріплювати й удосконалювати набуті знання та вміння.

Завдання:

  • оздоровчі – розвивати у дітей витривалість і силу під час виконання вправ, підвищувати активність і працездатність дитячого організму, загартовувати дітей;
  • виховні – вчити проявляти самостійність, сміливість, доброзичливість, виховувати наполегливість у досягненні позитивного результату;
  • освітні – вдосконалювати техніку ковзання по воді на грудях та спині, пірнання, плавання кролем на грудях та спині.

Дійові особи:

  • Ведучий
  • Нептун
  • Старша донька Нептуна
  • Середня донька Нептуна
  • Молодша донька Нептуна
  • Гонець
  • Русалоньки

Хід свята

(Діти сидять на бортику басейна. Ведучий стоїть на протилежному бортику).

Ведучий:

Помилуйтесь, погляньте

На веселих дошкільнят.

Олімпійські чемпіони

Виростуть із цих малят!

Діти  (по черзі):

Хоч малі ми ще на зріст,

Маємо до спорту хист.

Про здоров’я дбаємо,

Сильними зростаємо.

Щоб рости і гартуватись,

Не щодня, а щогодини,

Треба у воді плескатись,

Плавати, немов дельфіни.

Ведучий:

Для зарядки у басейні

Обручі візьміть,

Під мелодії веселі

Вправи розпочніть.

(діти спускаються у воду з обручами, стають обличчям до глядачів і виконують вправи під пісню «Чунга-чанга», музика Володимира Шаїнського, слова Юрія Єнтіна).

Вправа з обручами.

Вступ. Діти тримають обруч над головою (горизонтально) й гойдають його. Під час звучання першого куплету діти виконують вправи 1 і 2.

         Вправа 1 (повторюється два рази).

Вихідне положення: обруч над головою (горизонтально), ноги разом.

  • Нахилитися вправо, праву ногу відвести вбік, поставити на носок.
  • Повернутись у вихідне положення.
  • Нахилитися вліво, ліву ногу відвести вбік, поставити на носок.
  • Повернутись у вихідне положення.

         Вправа 2 (повторюється два рази).

Вихідне положення: обруч перед собою, притиснутий до грудей.

  • Повернутися вправо, простягнути руки з обручем уперед, присісти.
  • Повернутись у вихідне положення.
  • Повернутися вліво, простягнути руки з обручем вперед, присісти.
  • Повернутись у вихідне положення.

(під час звучання приспіву діти виконують вправи 3 і 4).

        Вправа 3 (повторюється два рази).

Вихідне положення : обруч перед собою, у випростаних руках.

  • Прогнувшись,нахилитися вперед; зігнути руки, зазарнути в обруч, усміхнутися.
  • Повернутися у вихідне положення.
  • Прогнувшись, нахилитися вперед; зігнути руки, зазирнути в обруч, усміхнутися.
  • Повернутись у вихідне положення.

         Вправа 4 (повторюється два рази).

Вихідне положення: обруч над головою (горизонтально).

  • Присісти, покласти руки на плечі.
  • Повернутись у вихідне положення.
  • Присісти, покласти руки на плечі.
  • Повернутись у вихідне положення.

(під час звучання другого куплету діти виконують вправи 5 і 6. ).

         Вправа 5 (повторюється два рази)

Вихідне положення: обруч над головою (вертикально)

  • Праву руку з обручем відвести у правий бік, обручем торкнутися води.
  • Повернутись у вихідне положення.
  • Ліву руку з обручем відвести у лівий бік, обручем торкнутися води.
  • Повернутися у вихідне положення.

         Вправа 6 (повторюється два рази).

Вихідне положення: обруч над головою (вертикально)

  • Праве зігнуте коліно підняти догори, обручем торкнутися коліна.
  • Повернутися у вихідне положення.
  • Ліве зігнуте коліно підняти догори, обручем торкнутися коліна.
  • Повернутися у вихідне положення.

(далі під час звучання приспівупісні діти повторюють вправи 3 і 4, а під час звучання третього куплету – вправи 1 і 2.)

(після виконання вправ з обручами діти сідають на бортик і вкриваються рушниками.)

Ведучий:

Сьогодні у нас незвичайний день – веселе свято Нептуна.  Це свято сили, сміливості, здоров’я.  Діти, а чи знаєте ви, хто такий Нептун? (Відповіді дітей.)

Ведучий:

Так, Нептун – це цар усіх морів, річок та океанів.

Жив на дні морському цар,

Вод солоних володар.

Ніколи він не нудьгував,

Човни та кораблі гойдав,

Корону чистив він піском,

Не був, як всі царі, хвальком.

 

Що ж це за свято без Нептуна, діти? Чи не послати по нього гінця? Найпрудкішого, найсміливішого, такого, хто не побоїться спуститися на дно морське й запросити царя до нас у гості?

(Серед дітей обирають гінця, який у масці та ластах пропливає в басейні під водою й стає на драбинку.)

Гонець.

Ваша Величносте! Ваша Величносте!

Народ там зібрався для урочистостей.

До зустрічі з Вами усі вже готові!

Чи довго чекати їм Вашого слова?

(Звучить фрагмент із балету Петра Чайковського «Лебедине озеро», заходить Нептун зі своїми дочками та почтом.)

Нептун:

У –гу-гу!  Іду –іду!

(Нептун підходить до трону, який стоїть на бортику, протилежному тому, на якому сидять діти.)

Нептун:

Грізний я морів господар,

Коралів та перлів володар.

Наші мокрі потіште ви душі –

Розкажіть, як живеться на суші.

(Ведучий проводить дві естафети: спочатку – серед хлопчиків, потім – серед дівчаток.)

         Естафети.

  • Чий «поплавець» довше пролежить на воді?
  • Чия «зірка на спині» довше протримається на воді?
  • Чия «зірка на грудях» довше пролежить на воді?
  • Чия «торпеда на грудях» далі пропливе?

(Нептун хвалить дітей.)

Нептун:

Щось ти, доню моя старша, замислилась?

Можливо, захотіла чогось?

Старша донька:

Так, батечку, є у мене бажання заповітне. Не хочу я вбрання ні золотого, ні парчевого, не хочу я намиста коралового, а хочу я перлів білих із дна морського. (Спочатку з хлопчиками, а потім із дівчатками проводять гру «Шукачі перлів»).

Середня донька:

У мене, батечку, також є бажання. Щось засумувала я без своїх подружок – Русалоньок. Хочу, щоб вони прийшли до нас на свято.

( вісім дівчаток, одягнених у однакові купальники, виконують танок Русалок у супроводі композиції Роберта Майлза «Children»).

Танок русалок.

( перші шість вправ виконують на бортику.)

Вправа 1.

Вихідне положення: сидячи на колінах, обійнявши голову колінами.

На рахунок:

  • 1- 4 – руки вперед, пальці врізнобіч; 5- 8 – повернутись у вихідне положення;
  • 1- 4 – руки в сторони, пальці врізнобіч; 5- 8 – повернутись у вихідне положення;
  • 1- 4 – руки назад, пальці врізнобіч; 5- 8 – повернутись у вихідне положення;
  • 1- 4 – руки в сторони, пальці врізнобіч; 5- 8 – повернутись у вихідне положення.

Вправа 2.

Вихідне положення: сидячи на колінах, обійнявши голову руками.

На рахунок:

  • 1- 4 – стати на коліна, руки вгору;
  • 5- 8 – повернутись у вихідне положення.

Вправа 3.

Вихідне положення: сидячи на колінах, обійнявши голову руками.

На рахунок:

  • 1- 4 – стати на коліна, праву пряму ногу відкинути вправо, руки вгору;
  • 5- 8 – повернутись у вихідне положення.

Вправа 4.

Вихідне положення: сидячи на колінах, обійнявши голову руками.

На рахунок:

  • 1- 4 – стати на коліна, праву зігнуту ногу виставити вперед, руки вгору;
  • 5- 8 – повернутись у вихідне положення.

Вправа 5.

Вихідне положення: сидячи, обійнявши голову й зігнувши праву ногу.

На рахунок:

  • 1- 4 – стати на ноги, руки вгору;
  • 5- 8 – повільно нахилити голову вниз , руки вниз.

Вправа 6. (повторюється два рази)

Вихідне положення: основна стійка.

На рахунок:

  • 1- 2 – з присіданням приставний крок управо, руки через низ – управо;
  • 3- 4 – ліва рука через верх уліво – вправо;
  • 5- 6 – з присіданням приставний крок уліво, руки через низ – уліво;
  • 7 – права рука через верх управо – вліво.

Вправа 7.

Вихідне положення: стоячи на бортику, обійнявши голову руками.

Дівчата почергово піднімають руки догори («розкриваються») й стрибають у воду.

Вправа 8. (повторюється чотири рази)

Вихідне положення: стоячи у воді.

На рахунок:

  • 1- 4 – парні номери роблять вправу «стріла на грудях», непарні номери стоять на місці, піднімають почергово то праву, то ліву руку догори;
  • 5- 8 – парні номери роблять вправу «стріла на спині», непарні – «стріла на грудях»

Вправа 9.

Вихідне положення: стоячи у воді, права рука вгору.

На рахунок:

  • 1- 8 – лівою рукою плеснути по воді, покружляти;
  • 9- 16 – ліва рука вгору,правою плеснути по воді, покружляти в другий бік.

Вправа 10. (повторюється два рази)

Вихідне положення: стоячи у воді, руки зігнуті перед грудьми.

  • Приставний крок уліво (для непарних номерів), управо (для парних номерів), руки в сторони, пальці врізнобіч.
  • Присісти, руки зігнуті перед грудьми.
  • Приставний крок уліво (для непарних номерів), управо (для парних номерів), руки в сторони, пальці врізнобіч.
  • Присісти, руки зігнуті перед грудьми.

Вправа 11. (повторюється чотири рази)

Вихідне положення: стоячи в колоні по одному.

  • Парні номери роблять випад управо, непарні номери – вліво, руки в сторони.
  • Повернутись у вихідне положення.
  • Парні номери роблять випад уліво, непарні номери – вправо, руки в сторони.
  • Повернутись у вихідне положення.

Вправа 12.

Вихідне положення: стоячи в колоні по одному.

На рахунок:

  • 1- 8 – маленькими кроками перешикуватися по одному з колони в коло.

Вправа 13.

Вихідне положення: стоячи колом.

На рахунок:

  • 1- 8 – виконати вправу «поплавець»;
  • 9- 16 – стоячи, піднімати почергово то праву, то ліву руку догори;
  • 1- 8 – виконати вправу «зірка на спині»;
  • 9- 16 – стоячи, піднімати почергово то праву, то ліву руку догори;
  • 1- 8 – виконати вправу «зірка на грудях»;
  • 9- 16 – стоячи, почергово піднімати руки догори.

Вправа 14.

Вихідне положення: стоячи колом.

На рахунок:

  • 1- 8 – крокувати вперед, робота руками – «кріль на грудях».

Вправа 15. (повторити чотири рази, змінюючи ноги)

Вихідне положення: сидячи колом (на мілкій частині басейну), руки позаду в упорі.

На рахунок:

  • 1- 4 – повільно підняти праву пряму ногу вгору;
  • 5- 8 – повільно опустити ногу.

Вправа 16. (повторити чотири рази)

Вихідне положення: сидячи колом, руки випростані вперед, нахил уперед.

На рахунок:

  • 1- 4 – повільно підняти прямі руки догори;
  • 5- 8 – повільно опустити.

Вправа 17.

У положенні «крокодильчики» рухатися до драбинки.

Вправа 18.

Парні номери стоять у воді, піднявши руки догори. Непарні номери стоять на колінах попереду парних, також піднявши руки догори (руки тримати піднятими до закінчення музики).

Нептун:

У який не прибув би я порт,

Я усюди бачив спорт.

А ви як ставитесь до нього?

Сміливим і дужим даємо дорогу!

(ведучий проводить змагання спочатку з хлопчиками, а потім з дівчатками.)

Змагання.

  • чия команда швидше пропливе з дошкою: в один бік – на грудях із роботою ніг кролем, назад – на спині з роботою ніг кролем.
  • Гравці якої команди швидше просунуть обруч через себе зверху й передадуть наступному.
  • Гра «Буксир» (виконується в парах).

(молодша донька плаче.)

Нептун:

Доню моя молодша, чому ти плачеш?

Молодша донька:

Я також хочу сказати дітям про  своє бажання. Я загадаю загадку, а якщо малята відгадають її, то відгадка оживе:

Чап-чалап – іде вона,

Найчастіше – не одна.

Кря-кря-кря – веде діток

Покупатись на ставок.

Зелену рясочку куштує,

Дрібною рибкою ласує. (Качка)

Нептун:

Молодці! Я зроблю для вас диво:

Річка – болото, риби – жабенята,

Були малята, а стали – каченята!

(Усі діти спускаються у воду, стають урозсип і виконують «Танок маленьких каченят», музика Томаса Вернера, слова Юрія Ентіна.)

(Нептун  також спускається у воду й танцює разом з дітьми. Після таночка діти знову сідають на бортику й укриваються рушниками.)

Нептун:

Ось і скінчилось свято, любі діти.

Як темна ніч зміняє світлий день,

Так свято переходить в будні.

Нехай щастить вам, друзі! Прощавайте!

До нових зустрічей! Про нас не забувайте!

(Нептун зі своїм почтом іде під «Марш» із балету Петра Чайковського «Лускунчик»).

Діти:

Щоб рости і гартуватись, спортом будемо займатись!

Ведучий:

Загартовуйсь, дітвора! Хай щастить! Фізкульт…

Діти:

Ура!

(діти організовано йдуть із басейну в роздягальню.)

No Comments »