Тематика занять з валеології
Вік дитини | Завдання валеологічної освіти: | Теми занять |
Ранній вік | – дати назву частин тіла людини: голова, очі, вуха, ніс, рот, язик, ноги, руки;- дати знання про гігієнічні процедури: умивання, одягання, роздягання, самостійно виконувати їх;- дати знання про назви улюблених страв, гігієнічні навички під час їди;- дати знання про біль, вчити показувати, де болить;- ознайомити із назвами спортивного інвентаря, викликати бажання займатись із ним. | 1. Одягнемо ляльку на прогулянку.2. Купаємо ляльку.3. Лялька захворіла.4. Наші ручки.5. Наші ніжки.6. Овочі та фрукти.7. Ротик.8. Носик.9.Очі. |
Молодшийдошкільний вік (4-й рік життя) | – дати знання дітям про частини тіла людини та їх призначення: голова і все, що знаходиться на голові;- руки – ліва, права, лікоть, пальці;- ноги – ліва, права, коліно, п’ятки;- тулуб – груди, спина, живіт;- навчити відрізняти людей за статтю, віком, здорову людину від хворої (за зовнішнім виглядом), виявляти бажання доглядати за хворими;- дати перші уявлення про стать: зовнішній вигляд хлопчика, дівчинки;- дати знання про користь овочів та фруктів для здоров`я людини. | 1. Розгляд картини «Діти миють руки».2. Лялька захворіла.3. Ротик – будиночок для язичка.4. Про носик та носову хустинку.5. Я – хлопчик, я – дівчинка.6. У гостях у Вітамінчика.7. Наші ручки й ніжки.8. Моє обличчя.9. Щоб ніколи не хворіти, треба руки з милом мити. |
Молодшийдошкільний вік (5-й рік життя) | – ознайомити дітей із функціями окремих органів: око – людина бачить навколишній світ, його захищають повіки, вії; ніс захищає дихальні шляхи від простуди; волосся захищає голову від ушкоджень, коливання температур;- дати знання про роль руху, фізкультури для здоров`я людини, дитини;- дати перші уявлення про догляд за хворою людиною;- навчити підбирати одяг відповідно до сезону;- формувати поняття про стать: хлопчик, дівчинка, чоловік, жінка (зовнішній вигляд, ознаки поведінки хлопчика, дівчинки, стосунки між ними – хлопчики сильні, сміливі, захищають дівчаток; дівчатка – добрі, лагідні, ніжні). | 1. Як бути здоровим?2. Навіщо нам очі?3. Наші біленькі зуби.4. Наші вушка, що вони чують?5. Ніс.6. У гостях у веселого язичка.7. Лікарські рослини від простуди.8. Будь здоровим, малюк! (спорт, гігієна).9. Ляльковий театр «Пригоди Андрійка-хворійка». |
Старший дошкільний вік (6-й рік життя) | – дати дітям знання про своє «Я» – основні риси, вміння оцінювати себе, вчити бути оптимістом;- дати знання про частини тіла людини, основні органи, їх функції;- профілактика порушень постави, зору, слуху;- дати знання про життєдіяльність деяких систем організму: дихальної, рухової, системи травлення;- ознайомити дітей з основними правилами захисту від інфекційних хвороб, надання першої допомоги хворій людині;- дати знання про розумову діяльність людини, розуміти поняття уважний (неуважний);- вчити дітей приділяти увагу своєму зовнішньому вигляду, вміння захистити себе від негоди;- ознайомити дітей із приготуванням напоїв із лікарських трав (нагідок, ромашок) та їх застосування. | 1. Чим людина сприймає навколишній світ?2. Волосся, шкіра, нігті, їх властивість відновлюватися.3. Яка їжа нам потрібна?4. Де ховаються мікроби?5. У здоровому тілі – здоровий дух.6. Що відбувається з їжею, коли вона потрапляє до рота?7. Дихання – це життя.8. Всі ми подібні та різні (статева ідентифікація.9. Наш настрій. |
No Comments »