Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

П'ЯТНИЦЯ 14.12.СНІДАНОК:Суп молочний з манними кльоцками, булка з маслом і тв.сиром, какао з молоком ОБІД: Суп з м'ясними фрикадельками, хліб, рулет м'ясний, картопляне пюре з маслом, огірок консервований, лимонний напій ПОЛУДЕНОК:Кавовий напій з молоком, булка з вишневим повидлом ВЕЧЕРЯ:Риба запечена, макарони з маслом, томати мариновані, хліб, чай
image_pdfimage_print

Конспект заняття з валеології

для дітей старшого дошкільного віку

Стець Г.П., вихователя вищої категорії,

«вихователя-методиста»

Тема «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати»

Фізкультхвилинка

Гімнастика для очей:

Оченята потомились,

У віконце подивились

Заморгали: блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вниз і вгору подивились

Вліво-вправо покрутились

Знову швидко: блим, блим, блим

Відпочити треба їм!

Оченята закриваєм

Оченята відкриваєм

Потім знову: блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

 

Діти біля стільчиків.

Вихователь.

Вітаю вас, мої малята

Любі хлопчики й дівчатка

Я дуже рада бачити вас у садочку

такими гарними, усміхненими

А головне – здоровими!

З давніх часів і донині

кажуть усі в Україні

– «Здоровенькі були»!

Прівітаймося разом:

«Здоровенькі були!»

До гостей ви посміхніться,

Привітайтесь, як годиться!

– «Здоровенькі були!»

(Діти сідають).

Вихователь.

Сьогодні, мої любі діти

У нас розмова з вами піде

Про дитсадочок наш чудовий

Де ви зростаєте здорові!

(На підвіконні іграшка сонечко).

Вихователь.

Розпочався день цікаво,

Світить сонечко яскраво!

Заглядає у кімнату:

– Що ви робите, малята?!

Діти.

– Ми малюєм, і співаєм!

– Ліпимо, вірші читаєм!

– Потім підемо гуляти!

– Пообідаєм – і спати!

– Після сну – фізичні вправи!

– Потім підем на виставу!

Вихователь.

Сонце скаже: «Ой, які здоровенькі малюки!!!»

(Запрошуємо Сонечко погостювати у нашому садочку).

Вихователь.

Ой, але у нас ще один гість, хто це?

Діти.

Айболит!

Айболит.

Вітаю вас усіх, малята

Гарні хлопчики, дівчата,

А я – лікар Айболит,

Чи у кого щось болить?!

Діти.

Ні-і-і-і-і!

Вихователь.

Ні, в садочку всі здорові,

Всі веселі і бадьорі!

Айболит.

 Дуже радий я за вас!

Бо всім відомо – це чудово,

Коли кожен з вас здоровий

Тільки треба добре знати,

Як здоровими нам стати!

Вихователь.

А які це здорові?

(Зараз ми з вами всі разом визначимо показники здоров’я.

А допоможуть вам цікаві орієнтири: хмаринка та сонечко).

– ми відвідуєм садочок

– ми веселі

– ми хворіємо

– у нас нічого не болить

– ми граємось

– гуляємо, бігаємо, стрибаємо

– ми кашляємо

– ми вчимося, займаємось

– нічого не хочеться

– у нас нема апетиту

– у нас хороший апетит

– ми співаємо

– ми малюємо

– ми сумні

– у нас температура

– ми плаваємо, танцюємо

– у нас поганий сон

– ми радіємо

– ми бадьорі і щасливі

Вихователь.

Молодці!

А тепер давайте грати

Треба вам відповідати:

(приготуйте долоньки)

  1. Рано-вранці хто піднявся?
  2. Хто сонечку посміхався?
  3. А зарядку хто робив?
  4. Свої руки хто не мив?
  5. Фізкультурою хто займався?
  6. А ще й досі не вмивався?
  7. Хто з водою і сонцем дружить?
  8. Вітаміни хто з вас любить?
  9. Хто здоровим хоче стати?
  10. Ще й багато сили мати?

Фізкульхвилинка?

Айболит. 

Так-так! Чудово бути здоровим! Адже:

«Про здоров’я треба знати

Про здоров’я треба дбати!»

Вихователь.

Ми теж знаємо багато різних

Прислів’їв про здоров’я!

Діти.

  1. «Здоров’я – найбільше багатство!»
  2. «Без здоров’я – нема щастя!»
  3. «Бережи одяг доки новий, а здоров’я – доки молодий!»
  4. «Здоровому все здорово!»
  5. «В здоровому тілі здоровий дух!»
  6. «Весела думка половина здоров’я!»
  7. «Бережи здоров’я з малку»
  8. «Здоров’я усьому голова!»
  9. «Як нема здоров’я й сили, – то і світ тобі не милий!»
  10. «Щоб здоров’я мати, – треба себе гартувати!»
  11. «Здоров’я дитини – багатство родини!»
  12. «Здоров’я родини – багатство країни!»
  13. «Здоров’я – найбільший скарб!»
  14. «Бережи здоров’я змалку, – щоб будь здоровим до останку!»
  15. «Було б здоров’я – все інше буде!»

Вихователь.

А зараз, давайте розповімо,

як нам весело і цікаво живеться

у дитсадочку, з користю

для нашого здоров’я (оздоровлення)

Слайди:

  1. Ранкова гімнастика
  2. Заняття з фізкультури
  3. Заняття з плавання
  4. Веселі прогулянки на свіжому повітрі
  5. Рухливі ігри, розваги
  6. Фізкультурні розваги
  7. Дні здоров’я
  8. Повноцінне харчування, та вживання цибулі та часнику зі стравами
  9. Здоровий сон
  10. Гімнастика пробудження
  11. Ходьба босоніж по ребристій дошці та доріжці здоров’я
  12. Полоскання горла розчином солі

(Коментування слайдів)

Фізкультхвилинка!

Вихователь.

Отже! Ми точно знаємо, що здоров’я – основа усього на світі!

Читання вірша І. Кульської

Здоров’я – основа усього на світі

Здоровими бути бажають всі діти

Для цього потрібно щоденно вмиватись

Робити зарядку і тепло вдягатись

Себе гартувати водою і сонцем

І солодко спати з відкритим віконцем

І їсти усе, що на стіл подають,Бо страви нам росту і сил додають.

Вихователь.

Чому у вірші говориться

– І їсти усе, що на стіл подають…

– Що ми їмо кожного ранку в садочку на сніданок, або вдома?

Діти.

– Каша

– Молочний суп

– Сирники

– бутерброд з маслом

– млинці з сметаною та ін.

Вихователь.

Чи помітили ви, що у всіх цих стравах присутнє молоко.

Молоко ховає в собі велику таємницю. Ним харчуються всі малятаі виростають

здоровими і дужими. Недарма кажуть:

– Той, хто п’є молоко, –

буде бігати далеко!

– Той, хто п’є молоко, –

буде стрибати високо!

(Слайди молочні продукти).

Вихователь.

Мені здається, що тут хтось співає?

Вітаміни.

Ми корисні для людини, –

Ваші друзі вітаміни!

Вітамін «А».

Я потрібен, щоб рости,

Щоб очам допомагати,

Щоб на грип ви не хворіли, –

В чому діти мене їли?!

(Діти називають овочі, фрукти, в яких міститься вітамін А)

Вітамін «С». 

Щоб не чхав,

Не кашляв ти, –

Вітамінчик «С» знайди!

Вихователь.

У чому живе вітамін «С»?

(Діти називають овочі, фрукти, в яких міститься вітамін «С»)

Вітамін «А»і «С» разом:

Хто дружить із нами буде

Про хвороби всі забуде.

Виросте міцним, здоровим

І веселим, і бадьорим!

Вихователь.

Спасибі Вам наші вітаміни.

Д/гра : «Який це сік?» (вихователь показує ілюстрації з фруктами, діти утворюють слова-назви соків).

Вихователь.

Це все прекрасно і всі ми любимо і щодня п’ємо соки і вітамінні напої

бо вони дуже корисні для нашого здоров’я.

Але мені згадалася одна казочка «Як посварилися овочі та фрукти».

(Інсценівка казочки).

Жили були різні овочі і фрукти. Вони були різні: солодкі і кислі, соковиті і гіркенькі, яскраві за кольором і не дуже. Жили вони дружно, всі товаришували. Але одного дня трапилася прикра пригода. Засперечалися яблуко, виноград, цибулька та часничок, хто з них найважливіший та найкорисніший для людей.

(Діти в атрибутах виходять з-за ширми на середину).

Яблуко.

«Я смачненьке, чарівне

Всі ви любите мене

Медом, соком я наллюсь

Наливним тоді я звусь

Яблучко смачненьке

Стигле, червоненьке!»

Виноград.

«А я стиглі грона маю

Ними всіх я пригощаю

Той хто п’є смачненький сік,-

Не хворіє цілий рік!»

Вихователь.

А цибулька та часничок стояли засмучені,

Що вони не такі яскраві, соковиті,

Солодкі та запашні, як яблучко та виноград.

Але ми їм допоможемо.

Давайте, розповісте про себе:

Часничок. 

Не солодкий я – гіркенький,

Може трішечки і злий

А хто мене споживає, –

Той хвороби відганяє!

Цибулька. 

Хочеш зуби мати здорові?

Не хворіти грипом ти?

Не забудь мене кришити,

До салатів та борщів!

За ними уважно спостерігало наше сонечко і вирішило їм допомогти.

Сонечко звертається до овочів і фруктів. 

Друзі! Не сваріться і не сперечайтеся! Ви всі дуже важливі і корисні для людей. Люди люблять вас не тільки за зовнішній вигляд та смак, а й за те, що без вас усіх не можна обійтися, ви всі необхідні для приготування різних страв, а ще – ви всі, всі дуже корисні і важливі для нашого здоровя, бо всі разом ви приносите більше користі. Тож, будь ласка не сваріться, а швиденько помиріться. І сонечко переконало наші овочі та фрукти, а ми їм допоможемо помиритися.

Мирилка

Мир – миром,

Пироги із сиром,

Варенички в маслі,

Ви дружечки красні, –

Помирімося, обіймімося!!!

– Раз, два, три!!!

Вихователь. Ось так помирилися наші овочі з фруктами

І стали знову жити в мирі і злагоді між собою.

Вихователь.

Що ми дізналися? Так всі-всі овочі

Та фрукти надзвичайно важливі

Та дуже корисні.

Ще один гість із саду. Загадка:

У зеленім кожушку

В кістяній сорочечці,

Я росту собі в садку, –

Всім зірвати хочеться!!(горішок)

Вихователь.

Я дарую вам горішки

Масажуйте ваші ручки!

Ловіть!

Горіховий масаж:

Візьмем горішки раз і два

Скажем чарівні слова:

Ви, горішки нас гартуйте

Від хвород усіх лікуйте

Між долоньками катаєм

Свій масаж розпочинаєм!

Заховали – показали

Заховали – показали

Знов в долоньках покатали

Міцно ми горіх стискаєм

Свою силу проявляєм

Знову міцно їх стискаєм

Свою силу проявляєм

От масажу і кінець, –

Хто робив – той молодець!

Вихователь.

Малята, Лікар – Айболит дуже уважно стежив за всім, що відбувається у нас на занятті. Він хоче вас щось запитати: – Ви все-все знаєте про те, як дбати про здоров’я, але, звідки тоді беруться хвороби?!

Вірш «Мікроби»  Т. Лисенко

Звідки взялися хвороби?

Їх створили злі мікроби!

Це – маленькі злодіяки,

Хулігани, розбишаки,

Що живуть усюди,

Де є повно бруду:

 

У болоті, у грязюці,

У смітті та у пилюці,

Під брудними нігтями,

Пазурами й кігтями…

Той, хто руки не помиє,

Їх ковтне та захворіє!

 

Слід усім вам пам’ятати:

Будете вмиватися,

Митися, купатися,

Повтікають злі мікроби,

Разом з ними всі хвороби!

В.:  Хто прийде нам на допомогу?

Як ви гадаєте?

(Мийдодир)

 

Гра-пантоміма – імпровізація

Вихователь.

Наші діти – малюки

Миють руки залюбки

Рукавички загортаєм

Добре милом натираєм

Потім миєм, миєм, миєм

І між пальцями помиєм

І по колу ми помиєм

Під водою мило змиєм,

Струсим крапельки водички

Витираєм в рушнички.

Вихователь.

А як ви уявляєте мікробів?

Давайте спробуємо намалювати мікроба за уявою.

(діти малюють за уявою мікроба)

Вихователь.

А тепер, хто прийде на допомогу? (Мийдодир).

Накривають мікроба шматочком мила – карткою.

Вихователь.

На цьому наша сьогоднішня подорож закінчена. Що вам найбільше запам’яталося у цій подорожі. Що ви розповісте своїм батькам, чим поділитеся, що навчилися нового?

Діти передають свої враження від почутого і побаченого.

А наші гості: сонечко, Айболит, вітамін,  Мойдодир бажають вам усім:

«Будьте всі здорові й дужі, – до здоровя не байдужі».

 

No Comments »