Конспект заняття з валеології
для дітей старшого дошкільного віку
Стець Г.П., вихователя вищої категорії,
«вихователя-методиста»
Тема «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати»
Фізкультхвилинка
Гімнастика для очей:
Оченята потомились,
У віконце подивились
Заморгали: блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вниз і вгору подивились
Вліво-вправо покрутились
Знову швидко: блим, блим, блим
Відпочити треба їм!
Оченята закриваєм
Оченята відкриваєм
Потім знову: блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Діти біля стільчиків.
Вихователь.
Вітаю вас, мої малята
Любі хлопчики й дівчатка
Я дуже рада бачити вас у садочку
такими гарними, усміхненими
А головне – здоровими!
З давніх часів і донині
кажуть усі в Україні
– «Здоровенькі були»!
Прівітаймося разом:
«Здоровенькі були!»
До гостей ви посміхніться,
Привітайтесь, як годиться!
– «Здоровенькі були!»
(Діти сідають).
Вихователь.
Сьогодні, мої любі діти
У нас розмова з вами піде
Про дитсадочок наш чудовий
Де ви зростаєте здорові!
(На підвіконні іграшка сонечко).
Вихователь.
Розпочався день цікаво,
Світить сонечко яскраво!
Заглядає у кімнату:
– Що ви робите, малята?!
Діти.
– Ми малюєм, і співаєм!
– Ліпимо, вірші читаєм!
– Потім підемо гуляти!
– Пообідаєм – і спати!
– Після сну – фізичні вправи!
– Потім підем на виставу!
Вихователь.
Сонце скаже: «Ой, які здоровенькі малюки!!!»
(Запрошуємо Сонечко погостювати у нашому садочку).
Вихователь.
Ой, але у нас ще один гість, хто це?
Діти.
Айболит!
Айболит.
Вітаю вас усіх, малята
Гарні хлопчики, дівчата,
А я – лікар Айболит,
Чи у кого щось болить?!
Діти.
Ні-і-і-і-і!
Вихователь.
Ні, в садочку всі здорові,
Всі веселі і бадьорі!
Айболит.
Дуже радий я за вас!
Бо всім відомо – це чудово,
Коли кожен з вас здоровий
Тільки треба добре знати,
Як здоровими нам стати!
Вихователь.
А які це здорові?
(Зараз ми з вами всі разом визначимо показники здоров’я.
А допоможуть вам цікаві орієнтири: хмаринка та сонечко).
– ми відвідуєм садочок
– ми веселі
– ми хворіємо
– у нас нічого не болить
– ми граємось
– гуляємо, бігаємо, стрибаємо
– ми кашляємо
– ми вчимося, займаємось
– нічого не хочеться
– у нас нема апетиту
– у нас хороший апетит
– ми співаємо
– ми малюємо
– ми сумні
– у нас температура
– ми плаваємо, танцюємо
– у нас поганий сон
– ми радіємо
– ми бадьорі і щасливі
Вихователь.
Молодці!
А тепер давайте грати
Треба вам відповідати:
(приготуйте долоньки)
- Рано-вранці хто піднявся?
- Хто сонечку посміхався?
- А зарядку хто робив?
- Свої руки хто не мив?
- Фізкультурою хто займався?
- А ще й досі не вмивався?
- Хто з водою і сонцем дружить?
- Вітаміни хто з вас любить?
- Хто здоровим хоче стати?
- Ще й багато сили мати?
Фізкульхвилинка?
Айболит.
Так-так! Чудово бути здоровим! Адже:
«Про здоров’я треба знати
Про здоров’я треба дбати!»
Вихователь.
Ми теж знаємо багато різних
Прислів’їв про здоров’я!
Діти.
- «Здоров’я – найбільше багатство!»
- «Без здоров’я – нема щастя!»
- «Бережи одяг доки новий, а здоров’я – доки молодий!»
- «Здоровому все здорово!»
- «В здоровому тілі здоровий дух!»
- «Весела думка половина здоров’я!»
- «Бережи здоров’я з малку»
- «Здоров’я усьому голова!»
- «Як нема здоров’я й сили, – то і світ тобі не милий!»
- «Щоб здоров’я мати, – треба себе гартувати!»
- «Здоров’я дитини – багатство родини!»
- «Здоров’я родини – багатство країни!»
- «Здоров’я – найбільший скарб!»
- «Бережи здоров’я змалку, – щоб будь здоровим до останку!»
- «Було б здоров’я – все інше буде!»
Вихователь.
А зараз, давайте розповімо,
як нам весело і цікаво живеться
у дитсадочку, з користю
для нашого здоров’я (оздоровлення)
Слайди:
- Ранкова гімнастика
- Заняття з фізкультури
- Заняття з плавання
- Веселі прогулянки на свіжому повітрі
- Рухливі ігри, розваги
- Фізкультурні розваги
- Дні здоров’я
- Повноцінне харчування, та вживання цибулі та часнику зі стравами
- Здоровий сон
- Гімнастика пробудження
- Ходьба босоніж по ребристій дошці та доріжці здоров’я
- Полоскання горла розчином солі
(Коментування слайдів)
Фізкультхвилинка!
Вихователь.
Отже! Ми точно знаємо, що здоров’я – основа усього на світі!
Читання вірша І. Кульської
Здоров’я – основа усього на світі
Здоровими бути бажають всі діти
Для цього потрібно щоденно вмиватись
Робити зарядку і тепло вдягатись
Себе гартувати водою і сонцем
І солодко спати з відкритим віконцем
І їсти усе, що на стіл подають,Бо страви нам росту і сил додають.
Вихователь.
Чому у вірші говориться
– І їсти усе, що на стіл подають…
– Що ми їмо кожного ранку в садочку на сніданок, або вдома?
Діти.
– Каша
– Молочний суп
– Сирники
– бутерброд з маслом
– млинці з сметаною та ін.
Вихователь.
Чи помітили ви, що у всіх цих стравах присутнє молоко.
Молоко ховає в собі велику таємницю. Ним харчуються всі малятаі виростають
здоровими і дужими. Недарма кажуть:
– Той, хто п’є молоко, –
буде бігати далеко!
– Той, хто п’є молоко, –
буде стрибати високо!
(Слайди молочні продукти).
Вихователь.
Мені здається, що тут хтось співає?
Вітаміни.
Ми корисні для людини, –
Ваші друзі вітаміни!
Вітамін «А».
Я потрібен, щоб рости,
Щоб очам допомагати,
Щоб на грип ви не хворіли, –
В чому діти мене їли?!
(Діти називають овочі, фрукти, в яких міститься вітамін А)
Вітамін «С».
Щоб не чхав,
Не кашляв ти, –
Вітамінчик «С» знайди!
Вихователь.
У чому живе вітамін «С»?
(Діти називають овочі, фрукти, в яких міститься вітамін «С»)
Вітамін «А»і «С» разом:
Хто дружить із нами буде
Про хвороби всі забуде.
Виросте міцним, здоровим
І веселим, і бадьорим!
Вихователь.
Спасибі Вам наші вітаміни.
Д/гра : «Який це сік?» (вихователь показує ілюстрації з фруктами, діти утворюють слова-назви соків).
Вихователь.
Це все прекрасно і всі ми любимо і щодня п’ємо соки і вітамінні напої
бо вони дуже корисні для нашого здоров’я.
Але мені згадалася одна казочка «Як посварилися овочі та фрукти».
(Інсценівка казочки).
Жили були різні овочі і фрукти. Вони були різні: солодкі і кислі, соковиті і гіркенькі, яскраві за кольором і не дуже. Жили вони дружно, всі товаришували. Але одного дня трапилася прикра пригода. Засперечалися яблуко, виноград, цибулька та часничок, хто з них найважливіший та найкорисніший для людей.
(Діти в атрибутах виходять з-за ширми на середину).
Яблуко.
«Я смачненьке, чарівне
Всі ви любите мене
Медом, соком я наллюсь
Наливним тоді я звусь
Яблучко смачненьке
Стигле, червоненьке!»
Виноград.
«А я стиглі грона маю
Ними всіх я пригощаю
Той хто п’є смачненький сік,-
Не хворіє цілий рік!»
Вихователь.
А цибулька та часничок стояли засмучені,
Що вони не такі яскраві, соковиті,
Солодкі та запашні, як яблучко та виноград.
Але ми їм допоможемо.
Давайте, розповісте про себе:
Часничок.
Не солодкий я – гіркенький,
Може трішечки і злий
А хто мене споживає, –
Той хвороби відганяє!
Цибулька.
Хочеш зуби мати здорові?
Не хворіти грипом ти?
Не забудь мене кришити,
До салатів та борщів!
За ними уважно спостерігало наше сонечко і вирішило їм допомогти.
Сонечко звертається до овочів і фруктів.
Друзі! Не сваріться і не сперечайтеся! Ви всі дуже важливі і корисні для людей. Люди люблять вас не тільки за зовнішній вигляд та смак, а й за те, що без вас усіх не можна обійтися, ви всі необхідні для приготування різних страв, а ще – ви всі, всі дуже корисні і важливі для нашого здоровя, бо всі разом ви приносите більше користі. Тож, будь ласка не сваріться, а швиденько помиріться. І сонечко переконало наші овочі та фрукти, а ми їм допоможемо помиритися.
Мирилка
Мир – миром,
Пироги із сиром,
Варенички в маслі,
Ви дружечки красні, –
Помирімося, обіймімося!!!
– Раз, два, три!!!
Вихователь. Ось так помирилися наші овочі з фруктами
І стали знову жити в мирі і злагоді між собою.
Вихователь.
Що ми дізналися? Так всі-всі овочі
Та фрукти надзвичайно важливі
Та дуже корисні.
Ще один гість із саду. Загадка:
У зеленім кожушку
В кістяній сорочечці,
Я росту собі в садку, –
Всім зірвати хочеться!!(горішок)
Вихователь.
Я дарую вам горішки
Масажуйте ваші ручки!
Ловіть!
Горіховий масаж:
Візьмем горішки раз і два
Скажем чарівні слова:
Ви, горішки нас гартуйте
Від хвород усіх лікуйте
Між долоньками катаєм
Свій масаж розпочинаєм!
Заховали – показали
Заховали – показали
Знов в долоньках покатали
Міцно ми горіх стискаєм
Свою силу проявляєм
Знову міцно їх стискаєм
Свою силу проявляєм
От масажу і кінець, –
Хто робив – той молодець!
Вихователь.
Малята, Лікар – Айболит дуже уважно стежив за всім, що відбувається у нас на занятті. Він хоче вас щось запитати: – Ви все-все знаєте про те, як дбати про здоров’я, але, звідки тоді беруться хвороби?!
Вірш «Мікроби» Т. Лисенко
Звідки взялися хвороби?
Їх створили злі мікроби!
Це – маленькі злодіяки,
Хулігани, розбишаки,
Що живуть усюди,
Де є повно бруду:
У болоті, у грязюці,
У смітті та у пилюці,
Під брудними нігтями,
Пазурами й кігтями…
Той, хто руки не помиє,
Їх ковтне та захворіє!
Слід усім вам пам’ятати:
Будете вмиватися,
Митися, купатися,
Повтікають злі мікроби,
Разом з ними всі хвороби!
В.: Хто прийде нам на допомогу?
Як ви гадаєте?
(Мийдодир)
Гра-пантоміма – імпровізація
Вихователь.
Наші діти – малюки
Миють руки залюбки
Рукавички загортаєм
Добре милом натираєм
Потім миєм, миєм, миєм
І між пальцями помиєм
І по колу ми помиєм
Під водою мило змиєм,
Струсим крапельки водички
Витираєм в рушнички.
Вихователь.
А як ви уявляєте мікробів?
Давайте спробуємо намалювати мікроба за уявою.
(діти малюють за уявою мікроба)
Вихователь.
А тепер, хто прийде на допомогу? (Мийдодир).
Накривають мікроба шматочком мила – карткою.
Вихователь.
На цьому наша сьогоднішня подорож закінчена. Що вам найбільше запам’яталося у цій подорожі. Що ви розповісте своїм батькам, чим поділитеся, що навчилися нового?
Діти передають свої враження від почутого і побаченого.
А наші гості: сонечко, Айболит, вітамін, Мойдодир бажають вам усім:
«Будьте всі здорові й дужі, – до здоровя не байдужі».
No Comments »