Конспект заняття з фізкультури для дітей середньої групи
Тема. «Подорож до осіннього лісу».
Мета: удосконалювати вміння ходити по гімнастичній лаві, стрибати в глибину, підлізати під дугу лівим та правим боком та ходити по мотузку, покладеному на підлогу; зміцнювати захисні сили організму шляхом використання елементів масажу, дихальної гімнастики, психогімнастики, музикотерапії, ароматерапії; розвивати силу, спритність, увагу, рівновагу, гнучкість, орієнтацію в просторі; під час рухливої гри «Зайці та вовк» удосконалювати навички стрибка на обох ногах з просуванням уперед та бігу врозтіч; розвивати спритність, орієнтування в просторі; виховувати сміливість, організованість; виховувати бажання займатись фізкультурою, піклуватись про своє здоров`я, інтерес до навколишнього світу, вольові якості.
Інвентар: 2 лави, 2 мати, 2 дуги, 2 мотузки, масажна доріжка, шапочка вовка, іграшки (білочка, зайчик, лисичка, ведмедик), макети дерев, декорація осіннього лісу, запис курликання журавлів.
Хід заняття
І. Вступна частина.
Діти заходять до зали. Шикуються в шеренгу.
Фізінструктор: «Малята, я хочу запросити вас на прогулянку до осіннього лісу. Ну що ж, вирушаємо в дорогу» (Ходьба звичайна (30 с).
Фізінструктор: «Ось ми з вами зайшли в ліс. А в лісі багато різних звірів. Ось іде лисичка» Ходьба навшпиньки, руки зігнуті до грудей (25 с), звичайна ходьба (25 с).
Фізінструктор: «А ось іде ведмідь». (Ходьба на зовнішній стороні стопи, руки вільно в сторони (25с), звичайна ходьба 25 с).
Фізінструктор: «Ведмідь зараз готується до зими. Не будемо його турбувати, а краще побіжимо швиденько». (Біг у середньому темпі (35 с), ходьба (30 с).
Фізінструктор: «Ось ми з вами на лісовій галявині. Тут багато різних дерев. Кожен може вибрати собі до вподоби». Перешикування в 3 колони із заведенням ланок (за орієнтирами відповідно розкладеними макетами гілок дерев).
ІІ. Підготовча частина.
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Веселі деревця».
- Піднімання рук угору – «Дерева гілки піднімають»
В.п. – о.с.; 1 – підняти руки через сторони вгору; 2 – опустити руки вниз. (Повторити 8 разів).
- Нахили тулуба в сторони – «Вітер хитає дерева».
В.п. – ноги на ширині плечей, руки в сторони; 1 – нахил тулуба вправо; 2 – в.п.; 3 – 4 – те ж вліво (Повторити 6 разів).
- Повороти тулуба в сторони – «Дерева вітаються між собою».
В.п. – ноги на ширині плечей , руки прямо перед грудьми; 1 – поворот тулуба вправо, руки вправо; 2 – В.п. 3 – 4 – те ж вліво (Повторити 6 разів).
- Нахили тулуба вперед – «Дерева вітаються з травою».
В.п. – ноги на ширині плечей, руки опущені; 1 – нахил тулуба вперед, доторкнутись пальцями рук до підлоги; 2 – В.п. (Повторити 8 разів).
- Присідання – «Зайчики граються в хованки».
В.п. – п `ятки разом, носочки нарізно, руки на поясі; 1 – присісти, руки поставити на підлогу. 2 – В.п. (Повторити 8 разів).
- Стрибки – «Зайчики стрибають».
В.п. – о.с. руки напівзігнуті, як лапки у зайчика. 1 – 12 – стрибки на місці на обох ногах.
- Вправа на дихання – «Вдихнемо чисте лісове повітря».
Набрати повітря повільно через ніс і плавно видихнути ротом. Повторити 6 разів.
Перешикування в одну колону.
Ходьба один за одним по масажному килимку з шипами чи ребристій дошці (30 с).
ІІІ. Основна частина.
Фізінструктор: «Ось ми з вами прийшли на галявину до білочок, які весело граються. Давайте уявимо, що ми теж спритні білочки. Даринка вам покаже, що ми будемо робити».
Показ виконання основних рухів дитиною.
Діти виконують основні рухи поточним методом двома потоками. Повторити 4 рази.
- Ходьба по лаві. На кінці лави виконати стрибок у глибину (на мат).
- Підлізання під дугу правим та лівим боком.
- Ходьба по мотузку, покладеному на підлогу.
Фізінструктор: «Попрощаємося з білочками. А нам час вирушати далі».
Перешикування в одну колону. Ходьба (35 с).
Фізінструктор: «Ось ми з вами завітали на іншу галявину. А хто це сховався під кущиком? (Дістає іграшку – зайчика). Та це ж зайчатко. А кого боїться зайчик? Не бійся, зайчику. Краще пограйся з нами. Ми навіть гру таку знаємо «Зайці та вовк».
Рухлива гра «Зайці та вовк».
В одному кінці зали намітити «ліс». З дітей вибрати «вовка», який ховається збоку, решта дітей – «зайчики» сидять на протилежному боці залу.
Фізінструктор каже:
Ось зайчики сіренькі
По лісу стрибають! (Діти бігають і стрибають).
За дерева, кущики заглядають,
Чи не йде вовк. (Діти, прикладають долоньку до чола, виглядають).
Знову бігають, стрибають,
Втомилися і сплять,
Тільки вушка стирчать. (Діти присідають, показують руками вушка зайчика, удають, ніби сплять).
Зайчики, поспішайте,
Вовк за деревом, – тікайте! (Зайчики прокидаються і тікають, вовк їх ловить. Вибирають іншого вовка. Гра повторюється 2 – 3 рази).
Фізінструктор: «Сподобалось тобі гратись, зайчику? Нам теж дуже сподобалось. Але зайчику час повертатися назад у ліс. До побачення, зайчику!»
ІV. Заключна частина.
Перешикування в коло.
Фізінструктор: «Тихо в осінньому лісі. Тихенько шелестить листя, опадаючи з дерев. Чути голоси птахів, які відлітають у вирій. Давайте закриємо очі та послухаємо звуки осіннього лісу. (Діти сідають на коліна, закривають очі. Звучить запис курликання журавлів). А зараз уявимо, що ми теж птахи».
Психогімнастика «Ми – птахи».
Фізінструктор: «Ми – птахи. Ми літаємо високо в небі. Бачимо ліси, річки, гори. Зараз ми готуємось відлітати у вирій. Ми співаємо вам прощальну пісню. Але не сумуйте, адже навесні ми обов`язково до вас повернемось». (Діти уявляють, що вони пташки, ідуть по колу, махають руками, ніби пташки крилами).
Фізінструктор: «Ось і закінчилась наша прогулянка. Вона вам сподобалась? А що вам найбільше сподобалось? А зараз нам час вирушати додому».
Шикування дітей в одну колону за направляючим. Ходьба звичайна. Ходьба у повільному темпі по
«звивистій доріжці» (Діти ідуть не прямо, а ніби по хвилястій лінії, можна розставити кубики, щоб діти йшли, обходячи їх (30 с).
No Comments »