КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
з музикотерапії
для дітей старшої \ логопедичної\ групи
« Звуки природи»
музичний керівник
Попович А.Е., спеціаліст
вищої категорії
Мета:
- ознайомлювати з умінням музикувати на шумових інструментах;
- формувати навички правильного вокального звукоутворення співацької постави та дихання, здатності до музично-рухової творчості;
- розвивати вміння концентрувати слухову увагу та реакцію дітей;
- сприяти зняттю емоційного напруження, зміцненню емоційно-вольової сфери, усунення переживань та розвиток музичних здібностей дітей;
- підіймати настрій дітей, здійснювати нормалізацію дихання;
- викликати задоволення та радість від процесу всього заняття.
- виховувати естетичний смак у дітей.
Обладнання:
- великий вітрячок і вітрячки;
- мушлі;
- музичні інструменти: флейта дощу, тріскачка, брязкальця, дзвіночки, трикутник, маракас, баночки із злаками.
- проектор;
- дзвіночок.
Хід заняття:
/діти заходять в зал крокуючи під музику/
Муз керівник:
- Добрий день, діти!
- До нас прийшли сьогодні гості, давайте з ними привітаємось.
Діти: – Добрий день!
- Подивіться, діти, в мене є дзвіночок /дзвоню/, який сповіщає про те, що заняття почалось.
- Я рада вас бачити знову на музичному занятті. Сьогодні наше заняття буде незвичайним, але дуже цікавим, сподіваюсь вам сподобається.
- Діти, а подивіться що я вам принесла? /показую вітрячок/ що це? /відп.дітей/ Так, це вітрячок! Уявімо собі, що він незвичайний, а казковий, він завжди був веселий і кружляв, а сьогодні щось засумував. Нумо, спробуймо його розвеселити, побіжимо по колу може нашому вітрячку стане веселіше.
/діти біжать під музику по колу, вітрячок починає обертатись від руху дітей/
Музкерівник: Ми у коло дружно стали
Музика заграла
Дітки бігають швиденько
Вітер підіймають
Вітрячок розвеселився
І почав кружляти! /музика зупиняється/
Музика втомилась грати
Час відпочивати
Ш-ш-ш, тихіше-но, малята
Вітрячок наш хоче спати /вітрячок поволі
зупиняється/
Музкерівник: Діти, наш вітрячок заснув і бачить чудові сни. Не заважатимемо йому і тихенько сядемо на стільчики.
/діти сідають на стільчики/
- Діти, а ви помітили, що наш вітрячок дружить з вітром?/відп.дітей/ Тільки коли вітер поруч, вітрячок починає танцювати та кружляти. А зараз він спить і напевно мандрує увісні з вітром. Давайте, і ми теж помандруємо.
/На екрані кліп під музику Енніо Морріко «le vent, Le cri»/
Музкерівник: Сподобалась вам,діти, така музика?/відп.дітей/А що ви вибачили на екрані?/відп.дітей/
- У мене для вас є сюрприз, подарунок з моря. Що це?/показую, діти відп./- Так, це мушля з глибин моря. Ми зараз з вами притулимо мушлю до вуха і ви мені скажете, що ви почули.
/діти прикладають мушлю до вуха і слухають/
- Що ви почули?/відп.дітей/- Так, це шум моря.
Музкерівник: Подивіться, діти наш вітрячок прокинувся, бо напевно захотів з нами погратись і покликав для цього своїх друзів /роздаю вітрячки/.
- А тепер за допомогою вітрячків відтворимо шум вітру.
/діти дмухають на вітрячок/
Музкерівник: Добре, молодці!
- Бачу, наші вітрячки втомились і хочуть відпочити. А поки вітрячки відпочивають, ми з вами поспіваємо.
- Діти, а чи пам’ятаєте ви, що нам допомагає співати?/відп.дітей/- Так, вірно.
- Отже, під час співу ми «вмикаємо»:
Мімічна гімнастика
- наші вушка /діти масажують вушка/
- співочі зв’язки /масажують шию/
- носики, які правильно дихають /труть носики/
- нижню щелепу та язичок, які допомагають нам вимовляти звуки /опускають нижню щелепу, клацають язичком/
Фонопедична вправа
Музкерівник: А зараз, виконаємо з вами таку вправу:
- Є в годинника спішилка – /діти/ – тік-так, тік-так, тік-так
- А в дівчаток є смішилка – /діти/ – хі-хі-хі, ха-ха-ха
- А у мишки є пищалка – /діти/ – пі-пі-пі,пі-пі-пі
- А у коника іржалка – /діти / – і-гі-гі, і-гі-гі
- Стукалка є в каблучків – /діти/ – клацають язичком
- І пихтілка в їжачків – /діти/ – пих-пих-пих
- В тигра злого є ричалка – /діти/ – р-р-р
- В доброго жука дзижчала – /діти/ – ж-ж-ж
- Всюди чути спів пташок – /діти/ – цінь-цвірінь, цінь-цвірінь
- Вже з бурульок капотить – /діти/ – клацають язичком
- Це ж весна до нас спішить – /діти/ – плескають
Музкерівник: Молодці! А тепер пропоную виконати співаночку протягуючи всі склади на одній ноті «ре».
Діти проспівують:
- Дощик, дощик крап-крап-крап
Ти не капай довго так
Годі землю поливати
Діткам вже пора гуляти.
Музкерівник: Добре, молодці! Тоді, давайте, заспіваємо співаночку, одночасно плескаючи її ритм.
«Вийди, вийди сонечко»
Музкерівник: Ну, що ж ми з вами гарно розспівались, тож можемо заспівати улюблену пісню.
Пісня «Капіж»
Музкерівник: Я хочу вам запропонувати трохи відпочити, порухатись і потанцювати.
Танець «la Bastringue»
Муз керівник: А ви любите грати на музичних інструментах?/відп.дітей/ А які шумові інструменти ви знаєте? /відп.дітей/Вірно, тоді можете собі вибрати інструмент, який вам подобається і заграти з нами в оркестрі.
/діти беруть інструменти шумові і грають під музичний супровід/
- Молодці!
- А зараз, давайте, сядемо і заплющимо очі та послухаємо спокійну музику /звучить класична спокійна мелодія/
- Давайте, погладимо наші вушка, за те, що вони можуть чути цю музику /діти гладять вушка/
- А тепер погладимо свій гарний:
- носик;
- лобик;
- щічки;
- шийку;
- волосся – бо вони такі гарні у нас, як ця музику! І завдяки їй ми стали розумнішими та здоровішими!/діти плескають/
Музкерівник: Чуєте, діти? Вітерець кличе нас. Наш вітрячок каже, що вітерець полетів на вулицю і звідти кличе нас на прогулянку. А наше заняття добігає кінця. Діти, вам сподобалось сьогодні на занятті?/відповіді дітей/ А що саме сподобалось?Що запам’яталось? /відповіді дітей/ Я сподіваюсь у вас у всіх настрій покращився і ви переповнені позитивними емоціями. Дзвіночок сповіщає про те, що заняття закінчилось/дзвоню /. Я вам кажу: «До побачення»!
/діти виходять із музичної зали/
Коментарі Вимкнено до Конспект заняття “Звуки природи” для дітей старшої логопедичної групи