Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

ЧЕТВЕР 16.08.2018 - СНІДАНОК: Каша манна з маслом, булка з маслом і твердим сиром, кавовий напій з молоком 11.00- напій виноградний ОБІД: Суп кабачковий зі сметаною, хліб, гуляш м'ясний, каша гречана з маслом, салат з буряка, компот ПОЛУДЕНОК: Молоко, булка з повидлом ВЕЧЕРЯ: Риба тушена в овочах, картопляне пюре з маслом, хліб, чай
image_pdfimage_print

Підготувала вихователь вищої категорії

Бертич Тамара Йосипівна

 

 

 

МЕТА: у ігровій формі узагальнити знання дітей з грамоти отримані на протязі першого півріччя. Закріплювати знання дітей про звуки, букви, речення. Продовжувати вчити робити звуковий аналіз слів, при цьому правильно вживати терміни: «твердий приголосний звук», «м’який приголосний звук”, «голосний звук», схематично записувати їх;  вправляти в умінні знаходити перший та останній звук у слові, придумувати слова на заданий звук; ділити слова на склади; закріплювати вміння складати речення та записувати схеми речень. Активізувати словник дітей образними виразами: Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик, Вовчик-братчик,Лисичка-сестричка, Ведмідь-набрід. Розвивати дрібну моторику пальців. Виховувати інтерес до заняття, бажання допомагати друзям.

МАТЕРІАЛ: площинні фігури звірів до казки «Теремок», будиночок; слова-схеми та фішки для проведення звукового аналізу слів; будиночки для позначення «голосного», «твердого приголосного» та «м’якого приголосного» звуків; дидактична гра «Де живуть слова»; лічильні палички; предметні картинки; картина «Взимку на прогулянці», «доріжки-схеми» для позначення речення.

ХІД  ЗАНЯТТЯ

Вихователь. Добрий день, мої малята!

         Любі хлопчики й дівчата!

         Я вас щиро всіх вітаю,

         Та заняття починаю.

Діти вітаються і сідають за столи.

Вихователь виставляє на дошку площинне зображення теремка.

Вихователь. Ой, погляньте, діти, що це? (Теремок).

         Поки ми з вами вітались до нас казка завітала.

         Це – маленький теремок: ось – віконця, ось – замок.

         Та чомусь він пустий і сумний?!

         Щоб теремочок звеселити, треба його заселити.

А для цього треба виконати завдання. Пригадайте, хто у казці прийшов до теремка перший? (Відповіді дітей). Вона з’явиться у нашій казці, якщо ми виконаємо перше завдання.

Перше завдання – запитання:

  • Що таке звуки?
  • Що таке букви?
  • Які є звуки?
  • Як поділяються приголосні звуки?
  • Скільки є голосних звуків? Назвіть їх.
  • Якими фішками позначаємо голосні, тверді та м’які приголосні звуки?

Після відповідей дітей з’являється Мишка-шкряботушка.

Вихователь. Дивись, Мишко, яка гарна хатинка.

Не хатинка, а дивинка

Будеш ти тут жити,

Смачні млинці пекти та пиріжки ліпити.

Вихователь ставить Мишку у теремок.

Вихователь. Хто у теремку з’явився другим? (Жабка).

Друге завдання.

Вихователь. Жабка скаче: ква-ква-ква! Ось хатиночка яка!

Але, щоб їй у терем увійти,

Треба слова на заданий звук знайти.

Вихователь називає звук, а діти називають слова, які починаються на цей звук.

Вихователь. Із звуків ми слова складаєм, звуки чітко вимовляєм.

Часу, діточки, не гайте,

Звук перший і останній у слові називайте.

Вихователь. Звуки знаєте розпізнавати.

Де приголосні звуки, а де голосні

Зараз ви розкажете мені.

Дидактична гра «Де живе звук».

Вихователь виставляє на дошку будиночки, у віконечках яких є позначення голосного, твердого та м’якого приголосного звука. Вихователь називає звуки, а діти «поселяють» їх у відповідний будиночок.

Вихователь. Ось і Жабку-скрекотушку в теремок ми поселили. Хто третім прийшов до теремка? (Зайчик-побігайчик).

Ось і Зайчик, скік та скік.

Він стрибає без зупинки,

Хоче також у хатинку.

Ви йому допоможіть:

Фізкультхвилиночку зробіть.

Проводиться фізкультхвилинка.

Стали дружно на носки,

А тепер – на п’ятки.

Руки ставимо в бочки,

Робимо присядку: раз-два-три!

Плещемо усі руками: раз-два-три!

Тупаємо всі ногами: раз-два-три!

Покружляли – руки в боки: раз-два-три!

На носочках скоки-скоки: раз-два-три!

Вихователь ставить Зайчика у теремок.

Вихователь. Хто після Зайчика прийшов до теремка? (Вовчик-братик).

Четверте завдання.

Вихователь. Поки ми тут з вами грались, нас картки з фішками чекали.

Що зображено – назвіть,

Фішки ви до рук беріть

Та моделі слів складіть.

Чітко звуки промовляйте,

які то звуки – називайте!

Проводиться звуковий аналіз слів: одна дитина біля дошки, а всі інші – за столом. Дитина послідовно називає звуки в заданому слові, характеризує їх та позначає на схемі фішкою.

Вихователь. Молодці, справились із цим завданням.

Зараз будем трохи грати:

Слова ділити та кількість складів визначати.

Раз-два-три, гру з словами почали!

Вихователь називає слова, а діти ділять їх і називають кількість складів у слові.

Вихователь ставить Вовчика-братика у теремок.

Вихователь. Хто прийшов до теремка після Вовчика? (Лисичка-сестричка).

Четверте завдання.

Вихователь. Вже Лисичка до нас спішить.

Ви їй в терем поселитись допоможіть.

Треба про зиму нам розказати,

Речення будемо з вами складати.

Речення, діти, ви швидше складіть,

Схеми цих речень усі запишіть.

Запитання:

         – З чого складається речення? (Зі слів).

– Які є слова?  (Довгі та короткі).

– Якою фішкою позначаємо початок речення?

– Якою фішкою позначаємо кінець речення?

Діти придумують речення за картиною «Взимку на прогулянці». Одна дитина біля дошки викладає схему, одного із придуманих дітьми, речення, а інші діти на столах.

Вихователь ставить Лисичку-сестричку у теремок.

Вихователь. Хто з’явився після Лисички-сестрички у теремку? (Ведмідь-набрід).

Шосте завдання.

Вихователь. Щоб вміти самому читати, будемо азбуку вивчати.

Зараз будемо букви називати

Та з чарівних паличок їх викладати.

Вихователь зачитує вірші про букви, а діти викладають їх із лічильних паличок. Якщо діти правильно виклали букву на парті, то на дошці з’являється будиночок із цією буквою: А, О, У, И, Е, І, Б, Д, П, Т.

Вихователь. Молодці, справились із цим завданням.

Увага! Останнє у нас завдання:

З словами тепер починається гра.

Уважними будьте, не поспішайте:

У яких будиночках слова живуть визначайте!

Дидактична гра « де живуть слова»

Вихователь показує предметні картинки, а діти називають, що зображено на них і по першому звуку в слові «селять» їх у будиночки із зображенням букви.

А – акула, ананас, апельсин.              Б – білка, бджілка, буряк.

О-  огірок, орел, окуляри.                  Д – дім, дощ.

І – індик, іграшки.                               П – півень, папуга.

У – українець, українка.                     Т – тигр, трактор.

Е – екскаватор, ескімос.

Вихователь ставить у теремок Ведмедя.

Вихователь. Ось і закінчилась наша гра.

Звірят у теремку ми розселили.

Живуть вони між собою дружно,

А нам із вами дякують дуже.

 Підсумок.

Вихователь. Чи сподобалось вам наше заняття? Що цікавого було на занятті? Чим запам’яталось вам воно? Діти, ви сьогодні молодці. За вашу допомогу звірята передали вам гостинці і зараз я вас пригощу ними.

 

 

 

 

Коментарі Вимкнено до Конспект заняття з грамоти для дітей старшої групи «Хто – хто у теремочку живе»