Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

П'ЯТНИЦЯ 25.09.20.СНІДАНОК: Суп молочний пшеничний, булка з маслом і твердим сиром, кава з молоком ОБІД: Суп квасолевий, хліб, біфштекс натуральний, рис відкидний з маслом, салат моркв'яний, напій ПОЛУДЕНОК: Молоко, печиво ВЕЧЕРЯ: Омлет натуральний, хліб, макарони з маслом, буряк відварний,чай

КОНСПЕКТ  ЗАНЯТТЯ

для дітей старшого дошкільного віку

з формування елементарних математичних уявлень

з використанням технології «Математичні казочки»

                          Корнута Н.І.,вихователь   другої категорії

 Мета: закріпити знання дітей про числа і цифри  в межах 8, вчити співвідносити кількість і число, продовжувати вчити вірно промовляти українською мовою цифри від 1 до 8, закріплювати вміння дітей рахувати в межах 8 порядковою і кількісною, оберненою лічбою, продовжувати вчити виконувати словесні інструкції вихователя; сприяти закріпленню навичок нескладних усних обчислень. Вчити оперувати математичними термінами «додати», «відняти». Ознайомити дітей із дією віднімання і відповідним знаком. Закріпити знання про геометричні фігури,продовжувати вчити дітей їх описувати. Розвивати у дітей пам’ять, увагу, логічне мислення. Виховувати посидючість, акуратність у користуванні з роздавальним матеріалом, вміння діяти за інструкцією вихователя.

ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ: площинні геометричні фігури ( квадрати, круги, трикутники, прямокутники,овали), магнітна дошка, силуетні зображення знаків «+»  «-»  «=», паровозик і вагончики

РОЗДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ: цифри і знаки на кожну дитину, завдання на аркушах

Хід заняття

Вихователь. В одній казковій країні жив собі паровозик. Він дуже любив подорожувати зі своїми друзями – веселими вагончиками. Вагончики чіплялись один за одним і виходив довгий потяг. Вагончики були різнокольорові. Чи хочете дізнатися скільки друзів-вагончиків мав паровоз?

Вихователь. Порахуємо їх! Кількісна лічба (3-4 дітей)

Яким по-порядку стоїть червоний вагончик?

Яким по-порядку стоїть зелений вагончик?

Яким по-порядку стоїть синій вагончик?

Порядкова лічба (3-4 дітей)

Вихователь. А тепер подивимося на восьмий вагончик, якого він кольору? Порахуємо вагончики зворотньою лічбою

Зворотня лічба (3-4дітей)

Вихователь. Ось на такому  різнокольоровому поїзді ми з вами поїдемо в казкову країну Математики.

Вихователь. Жили – були в королівстві Математики дії Додавання та Віднімання. Одного разу вони завели сварку, яка з дій важливіша. Додавання говорило: – Я – важливіше, тому що якщо до одного числа  додати інше, то утворюється нове. А віднімання й собі добавляє: – е  ні, я найважливіше! Не завжди ж все додавати. Без мене б не існувало ні торгівлі, ні життя! Так вони сварилися дуже довго, кожен доводячи свою правоту та свою важливість для країни Математики. Аж тут на горизонті з’явилися ще й цифри. Почувши сварку Додавання та Віднімання, вони й собі давай сперечатися.

– Я – найважливіша ,- кричить Одиниця, – бо без мене й Математики не існувало б! Та ти – найменша цифра! – говорять цифри. Тільки знак Дорівнює сидів і мовчки нікому нічого не говорив, адже тільки він розумів, що  його потребують і цифри і дії Додавання та Віднімання. Так вони і сварилися і гомоніли…

Вихователь. А ви як думаєте діти? ( імовірні відповіді дітей)

Вихователь. Без Додавання та Віднімання не існували б числа, а без них і цифри, а цифри не можуть існувати без дій ,ну а люди за допомогою цифр та арифметичних дій не можуть уявити своє життя.

Вихователь. Ось така казочка, а щоб переконатися, що це правда спробуємо самі додавати і віднімати . Я вам буду вигадувати цікаві математичні приклади , а ви спробуєте викладати відповідні знаки і цифри. Почнемо із знаку  + ,бо на попередніх заняттях ми вже з ним знайомилися.

Я називаю, а ви викладаєте приклад на смужці і рахуємо,можна за допомогою пальчиків.

5+1=                      4+4=                             3+2=

Вихователь Із дією Віднімання ми до цього часу ще не зустрічалися. За допомогою віднімання теж утворюється нове число, але потрібно віднімати одне число від іншого. Наприклад, «мама купила дівчинці три цукерки,одну дівчинка з’їла , скільки залишилося?» Позначають дію віднімання ось таким знаком (викладаю на дошку). Знову повторюю дія віднімання означає, що потрібно забрати …

7-1=                        6-3=           5-2=

Фізхвилинка (діти за віршем виконують вправи)

Вихователь. Ми трохи відпочили і знову поїдемо . А зупинились ми на станції «Геометричні фігури»

В цій частині чарівної країни жили-були веселі друзі. Квадрат, прямокутник, круг, трикутник. І я так подумала що тепер і ви,діти допоможете мені складати казку. Я буду починати говорити, а ви продовжуйте …

Друзі жили в затишному будинку.

Вихователь виставляє зображення будинку.                  

Які за формою стіни цього будинку, його дах і двері, вікна?

Вихователь супроводжує розповідь показом відповідних предметів.-діти називають

Друзі часто сиділи на стільцях зі зручними … (квадратними) сидіннями. Стіл у них був … (круглий). Накриваючи на стіл, друзі ставили … (круглі) тарілки. І в  чай вони клали шматочки цукру, схожі на (куб). На… (квадратній) стіні висіло (прямокутне) дзеркало  Дуже любили друзі… (трикутне) печиво і (кулясті, циліндричні ) цукерки . Одного разу хтось постукав у двері. Вийшли друзі на поріг і бачать: стоїть перед ними дивовижна постать, трохи схожа на круг. (Ви­ставляю на дошку овал.) Почали знайомитися.

Першим вийшов вперед Квадрат.

Вихователь. Хто з вас бажає розказати присутнім гостям і друзям про Квадрат. Які предмети схожі на квадрат?

Далі вийшов Прямокутник ( дитина описує)

Які предмети схожі на  Прямокутник?

На дошку викладаю Трикутник ( дитина описує)

Які предмети схожі на Трикутник?

На дошку викладаю Круг ( дитина описує)

Які предмети схожі на Круг?

А тепер може хтось розкаже і про овал? ( дитина описує)

Які предмети схожі на овал? На яку геометричну фігуру схожий овал?

Вихователь. Гра «Знайди геометричні фігури»

– У місті Геометричних Фігур , як і у кожному місті, багато споруд, будинків, дерев. Вони схожі на різні геометричні фігури.

Давайте спробуємо знайти геометричні площинні  фігури на малюнку і порахувати скільки трикутників тут заховано. Але кожен повинен сам порахувати і показати мені і гостям відповідну цифру

Діти виконують завдання.

III. ПІДСУМОК

Нагадайте собі назви геометричних фігур.

Чим овал відрізняється від круга? А чим вони схожі?

З яким знаком ми сьогодні познайомились?

Хто сперечався між собою?

Коментарі Вимкнено до Конспект заняття з ФЕМУ для старшої групи з використанням математичних казок