КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
з художньо-естетичного розвитку
для дітей старшого дошкільного віку
«Подорож до музею музичних інструментів»
Музичний керівник
Попович А.Е.,
спеціаліст вищої категорії
Вид заняття: комплексне, з використанням здоров?язбережувальних технологій.
Мета:
- слухання музики – формувати досвід музичних вражень,розвивати мислення,творчу уяву,бажання слухати музику,закладати основи музичного смаку.
- співи – вчити співати природнім голосом,без напруження, легким звуком,брати дихання між музичними фразами;разом починати і закінчувати спів,прислухатися до звучання музичного інструменту,слухати себе під час співу,зберігати правильну позу під час співу;виховувати любов до пісні,бажання співати.
- гра на музичних інструментах – розвивати інтерес до активної гри на музичних інструментах,самостійно передавати настрій музики,розвивати відчувати мелодійності, ритму; продовжувати вчити правильного поводження з музичними інструментами,закріпити прийоми на них. Познайомити з новими музичними інструментами: арфою,контрабасом.
- Здоров?язбережувальний аспект заняття – використовувати нетрадиційні методики оздоровлення на занятті: самомасаж,пальчикову гімнастику,дихальну гімнастику;гармонізувати емоційний стан,самопочуття дітей; розвивати мову дитини,підвищувати координаційні здібності пальців рук.
Обладнання:
ритмічні кубики/за кількістю дітей/;
дитячі муз інструменти: бубон,металофон, музичний трикутник,скрипка, маракас; мультимедійна дошка.
Хід заняття:
/діти заходять в зал крокуючи під марш/
Музкерівник: «Добрий день,малята!» /діти відповідають/»Добрий день»
Діти, до нас сьогодні прийшли гості, давайте з ними привітаємось за допомогою співучої віталочки:
- Добрий день,Вам гості!
- Добрий день.
Музкерівник: Я для вас, діти приготувала сюрприз. Подивіться,у мене є чарівна скринька, а що у ній ми зараз подивимось/діти впізнають ритмічні кубики/. Я вам їх зараз роздам і ви на них пограєте.
/під музику вихователь роздає всім дітям по два кубики /
- Перед тим, як ви пограєте, я вас дещо хочу спитати.
- Діти, а чи мріяли ви колись навчитись грати на музичному інструменті?/відповіді дітей/. А як ви гадаєте, що для цього потрібно?/відповіді дітей/
- Вірно, діти! А ще необхідно мати слух, вміти слухати музику, мати почуття ритму. А чи є у вас ці якості ми зараз перевіримо, а допоможуть вам у цьому ось ці ритмічні кубики.
- Уважно слухайте музику: під легку, веселу музику біг по колу, а під бадьору, ритмічну – стукайте кубиками.
Вправа «Ритмічні кубики»
/діти змінюють рухи відповідно до музики: біг по колу на носочках, стукають кубиками/
Музкерівник: Молодці, діти! Ви чудово впорались з вправою, тож кожен з вас може навчитись грати на муз.інструменті і стати музикантом. А тепер покладіть кубики до скриньки, бо час вирушати до музею інструментів.
/діти під музику кладуть кубики до скриньки і по колу сідають на місця/
Музкерівник: Давайте, ми згадаємо, які ви знаєте муз.інструменти /діти показують, називають/
- А крім знайомих вам інструментів,є ще й такі, які ви не знаєте. Хочете з ними познайомитись?/діти відповідають/
/на екрані з’являється арфа/
- Цей інструмент називається арфа. Це струнний музичний інструмент, бо в нього є струни, його ставлять на підлогу і перебирають струни пальчиками рук.
- Ось наступний муз.інструмент – контрабас. Подивіться він дуже великий, поважний, це також струнний муз.інструмент, його теж, як і арфу ставлять на підлогу і грають по струнах великим смичком. Послухаймо… /на екрані звучить контрабас/
- Як вигадаєте, який у нього голос? /відповіді дітей/
- Діти, кожен з цих інструментів по-своєму гарно грає. Але найбільш красива музика виходить, коли всі муз.інструменти грають разом. Така гра називається – оркестр. Послухайте…/на екрані з’являється і звучить оркестр/
- Ну що, Вам сподобалось? /відповіді дітей/
- А ми з вами теж будемо музикантами, як я і обіцяла – заграємо в оркестрі на знайомих вам інструментах. /муз керівник вибирає декількох дітей, діти беруть підготовлені інструменти /
Гра на музичних інструментах
- Молодці!
- А зараз сядемо на місця і продовжимо наше заняття /діти відкладають інструменти і крокують на місця/
- А ще у нас, діти з вами, є власний інструмент, це наш голос. А щоб він гарно заграв, треба його розбудити, для цього ми виконаємо цікаву гімнастику для голосочку, щоб він прокинувся.
Мімічна гімнастика у поєднанні з самомасажем
/муз керівник промовляє слова, а діти виконують гімнастику/
- Прокинулись одного разу пальчики /діти, тримаючи руки перед собою, торкаються кожним пальчиком по черзі до великого/ та пішли будити щічки/роблять масаж щік/. Голівка прокинулась та стала в різні боки повертатися, оглядатися /діти роблять повороти голови/. А язичок теж спати більше не хотів,став на конику стрибати /діти клацають язичком/ на волю проситись. Губки розтулились і захотіли чогось смачненького і язичок почав облизуватись /облизують губки/, бо захотів варення.
- Аж раптом надто цікавий язичок розбудив кицю, що спала,вона як зашипить, як розізлиться/діти видають шипіння, мімікою показують злу кішку/.
- Але прибіг песик /гав-гав-гав/ і прогнав злу кішку /плескають в долоні/.
- Добре, молодці, а тепер приготуємо наш голос до співу. Подихаємо правильно.
Дихальна гімнастика
- Вдих носом, видих повільно ротом – 3 рази.
- А тепер розспіваємось на звуки І-Е-А-О-У /діти на одній ноті протягують/
- А тепер МІ-МЕ-МА-МО-МУ /діти проспівують/
- Ми вже наш голос розбудили, то зможемо рухати ним вгору – вниз.
- На склад КРЯ-КРЯ-КРЯ розспіваємось /діти розспівуються/
- Добре, у всіх прокинувся голос? /відповіді дітей/
- Тоді можемо співати
- Уявимо собі, як ми граємо на дудочці /діти показують/
- А тепер співаємо
Пісня «Осінь грає на ду-ду»
- А зараз, діти, я вам заграю пісню-загадку, якщо відгадаєте,то по одному заспіваєте!/граю дітям знайому пісню/
- Ви впізнали,діти,цю пісню?/діти відгадують/
Пісня «Осінь золота прийшла»
- Діти, а може хтось хоче сам заспівати?/відповіді дітей/
Індивідуальний спів.
Музкерівник: Всі ви весело співали
У оркестрі гарно грали
Ну,а зараз,прийшов час
У гру запросити вас
Гра «Каруселі».
Коментарі Вимкнено до Конспект заняття “Подорож до музею музичних інструментів”