Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Дошкільний навчальний заклад № 39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської області

П'ЯТНИЦЯ 07.12.СНІДАНОК:Суп молочний з макаронними виробами, булка з маслом, чай з лимоном ОБІД: Суп овочевий зі сметаною, хліб, гуляш м'ясний, каша гречана з маслом, морква припущена, компот ПОЛУДЕНОК:Какао з молоком, булка з абрикосовим повидлом ВЕЧЕРЯ:Запіканка рисово-сирна із сметанним соусом, кавовий напій з молоком, банан
image_pdfimage_print

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ГОШКО О.В. “РІДНИЙ КРАЙ”

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОЇ ГРУПИ

« КРАСА ПРИРОДИ РІДНОГО КРАЮ»

                                                                                                                                                     ГОШКО О.В., вихователь вищої категорії,

                                                                                                                                                        “вихователь-методист”

Мета:

Пізнавальний розвиток.

Збагачувати  в дітей уявлення про рідний край Закарпаття. Формувати уявлення про типові ландшафти : водойми та гори. Формувати поняття дітей про сезонні зміни в природі (пори року). Виявляти інтерес, бажання знати більше про рідний край.  Збагачувати досвід пізнання дитиною навколишнього світу.

Виховувати бережливе ставлення до природи.

Мовленнєвий розвиток.

Вправляти дітей у складанні розповіді за картиною, збагачувати мовлення дітей прикметниками. Розвивати емоційну чуттєвість.

Матеріал: презентація “Природа Закарпаття”

Хід заняття.

Привітання.

Усміхнемось квітоньці: «Хай вона росте!»

Усміхнемось дощику: «Лийся мов з відра!»

Гостям усміхнемося: «Зичим їм добра!»

  • А щоб ми посміхалися і нам було ще приємніше, давайте побажаємо один одному щось хороше, добре. (вихователь починає, а діти говорять по черзі хороші слова один одному.)
  • А я, діти, бажаю вам, щоб ви гарно відповідали і грались. А зараз я всіх запрошую за столики.

(вихователь читає вірш  Юлії Драгун «Неповторний рідний краю»)

Неповторний, рідний краю,

Доли, верховини

І могутні наші гори

Сяють, як перлини.

А на тих перлинах – горах

Смерічка росте.

А як мило і чудово

Едельвейс росте.

Хай полине звук трембіти

І шум водограю

По всіх горах і Карпатах

По рідному краю.

  • Сподобався вам вірш? Про що йдеться у вірші?

(відповіді дітей)

  • Правильно. Хто здогадався, про що ми будемо сьогодні говорити?

(припущення дітей)

  • Так, ми поговоримо про природу нашого краю, її красу. А хто скаже, як називається наш рідний край, де ми живемо?

(відповіді дітей)

  • Так, це Закарпаття.
  • Нам з вами повезло жити у надзвичайно мальовничому куточку планети. От сьогодні ми і поговоримо про особливу, багату і незвичайну природу Закарпаття.
  • Ось, подивіться(слайд 2). Діти, а що ми бачимо на цій картині?

(розповідь дітей)

  • Як ви думаєте, чи має природа кольори? Які?

(відповіді дітей)

  • Так, у природі є дуже багато цікавих кольорів. Ось, подивіться (слайд 3)
  • Яка пора року зображена на цій картині? Розкажіть, що ви бачите.

(відповіді дітей)

  • Так, це наші могутні ліси. Всім відомо, що ліси – це легені землі, її щит та одяг. Саме ліси займають більше половини території Закарпаття.
  • Дітки, а хто бував в лісі?

(відповіді дітей)

  • Що ви там бачили?

(відповіді дітей)

  • Так, в лісі росте багато грибів, ягід та квітів. (слайд 3)
  • А ще в лісі росте багато різних дерев. Вони дуже високі, а деякі з них мають навіть лікувальні властивості. Але одне дерево ви повинні знати напевне. Ця зелена лісова красуня з’являється у нас на святі кожний рік. Як вона називається?

(відповіді дітей)

  • Так, ось вона (слайд 5.1)

якими словами ми можемо описати ялиночку?

(відповіді дітей)

  • Ще крім ялинки в лісі ми можемо зустріти ще одну лісову красуню (слайд 5.2)

Це смерека.

  • А ось вже інші кольори природи (слайд 6).
  • Яка пора року тут зображена ?

(відповіді дітей)

  • Які кольори у цієї пори року? (відповіді дітей)
  • Правильно, мандруємо далі (слайд 7). Що ми можемо сказати про цю пору року?

(відповіді дітей)

  • Так, це рання весна.
  • А хто знає, як називаються ці маленькі квіточки ?

(відповіді дітей)

  • Так, це перші квіти весни, які називаються крокуси.
  • І залишилась у нас остання пора року, яка сама кольорова та сонячна

(слайд 8). Яка це пора року? Які кольори ви бачите на цій картині?

(розповідь дітей по картині)

  • Так,це наші рідні Карпати влітку.
  • В Закарпатті є дуже багато гір, ось подивіться(слайд 9)
  • Це гора Ребра та гора Петрос.
  • Дітки, а хто знає, як називається найвища гора Закарпаття? (відповіді дітей)
  • Так, ось ця висока гора – це гора Говерла, найвища гора в Закарпатті(слайд 10)
  • А зараз я пропоную вам трошки відпочити. (проводиться фізхвилинка)

 

  • Наступною зупинкою нашої подорожі стане «Водне царство Закарпаття». Як ви думаєте, чому я сказала «царство»?

(відповіді дітей)

  • Наше Закарпаття багата також на дуже багато річок, озер, водоспадів та мінеральних джерел. От ми і поговоримо трішки про них.

(слайд 11)

  • Як ви думаєте, що це за місце? Можливо хтось бував тут?

(відповіді дітей)

  • Так, це озеро Синевір. Подивіться, яке воно красиве… які кольори відображаються у воді.
  • (слайд 12) Це озеро також називають

«Морським оком Карпат».

Як ви думаєте,чому?

(відповіді дітей)

  • А це найкрасивіші водоспади Закарпаття: водоспад Шипіт та водоспад Воєводино (слайд 13)
  • Можливо, хтось з вас бував в цих місцях? (відповіді дітей)
  • І накінець, річка, яку ви всі знаєте. (слайд 14) Вона протікає через наше рідне місто. Як вона називається? Чому вона так називається?

(відповіді дітей)

  • Дітки, а які ще річки Закарпаття ви знаєте? (відповіді дітей)
  • Так, найбільші річки в Закарпатті це Тиса та Латориця (слайд 15)
  • Ось і підходить до кінця наша з вами подорож по рідному краю. вам сподобалась наша подорож? Що ви запам’ятали?

(відповіді дітей)

  • Немає кращої краси,

Ніж рідні ріки і ліси.

Пташки співучі, дикі звірі,

Ласкавий вітер, зорі сині.

Це все багатство нашого народу,

Що називається – природа.

  • А хто мені скаже, як ми повинні берегти природу?

(відповіді дітей)

  • Молодці!

Ну от і бесіді кінець,

Хто добре відповідав – молодець!

Кому сподобалось – плесніть в долоні!

Коли всі за одного, один за всіх,

Тоді і в домі, і в природі буде сміх!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі Вимкнено до Конспект заняття для дітей старшої групи “Краса природи рідного краю”