Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

29.03.2024р.П'ятниця.СНІДАНОК:Каша молочна рисова.Какао . ОБІД:Борщ український із сметаною.Хліб.Мафіни (з курячим філе) з овочами та твердим сиром.Каша гречана.Салат з солоних огірків та томатів.Морква тушкована-молодші.Компот із яблук та свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Вареники українські(з кисломолочним сиром)Соус сметанний(на молоці)Чай(трав'яний).

КОНСПЕКТ  ЗАНЯТТЯ

із ознайомлення дітей з довкіллям

для дітей старшого дошкільного віку  з використанням технології       В.М Ткаченко та інтелектуальної карти.

                                                              Вихователь Пуйко Г.І.

Тема: Моє житло

Мета :  збагачувати уявлення дітей про устрій людського житла, предмети домашнього вжитку, про існування різних видів домівок. Розширювати знання про допоміжні прилади та пристрої, їх безпечне використання. Поповнити словник лексикою пов’язаною з домівкою. Виховувати дбайливе ставлення до свого помешкання, бажання піклуватися про нього, створювати затишок.

Матеріал : ілюстрації минулого та сучасного житла, побутової техніки, інтер’єру кімнати, предметні картинки, схема символів, інтелектуальна карта « Дім».

Хід заняття

Привітання в колі:

Станьмо разом ми у коло

Скільки друзів – глянь навколо!

Руку дружби протягну

З другом сварку не почну.

    Будемо всі дружно грати

    Рідний дім наш звеселяти.

    Доброго ранку, рідний наш дім!

    Доброго ранку діткам усім.

Доброго ранку сонечку ясному

Доброго ранку садочку прекрасному!

Пальчикова гра « Будуємо дім»

Тук та тук, тук та тук                Із труби іде димок

Роздається всю стук                  На дверях висить замок.

Побудуємо ми дім :                  Хто б його відкрити зміг?

Тут є дах, димар на нім,           Потягнули, покрутили,

                      Постукали і відкрили.

                      Відчиняймо швидше двері

                      Всі заходьте до оселі.

Вихователь :

-Яку тему ми вивчати впродовж тижня ? Так це тема  «Наш дім».

Якими словами ми ще називаємо дім ? \ оселя, помешкання, рідна хата..\

Сьогодні на занятті ми буде ще раз говорити про дім і пригадаємо все що ми вчити і про що читали. А допоможе нам в цьому ця карта, яку ми з вами готували впродовж тижня.

-Давайте спочатку пригадаємо житло первісних людей. Подивіться на нашу карту і вона вам нагадає.

-Як називався такий дім ? \печера\.

-Чому вони будували таку печеру ? \ щоб захиститись вір вітру, дощу, морозу.\ А від звірів печера  могла людину захистити ?

-А як називається ось таке помешкання ?  \ курінь\ 

-З чого люди його будували ? А зараз таке помешкання будують ?\ так\. З чого його будують ?

-Хто розкаже , де його можна побудувати, чи побачити ?

А пізніше вже люди почали будувати ось такі хати \ показ української хати-мазанки та закарпатської дерев’яної хати. Розповідь вихователя з чого будували. Де їх можна побачити \ етнографічний музей- «Старе село» \. В квітні ми з вами також поїдемо в такий музей і ви побачите такі хати.

– Які сучасні будинки є у нашому місті \ одноповерхові, 2-во,3-ри, багатоповерхові\. З чого їх будують ? Ви всі живете в будинках хто в якому. Зараз пропоную розповісти про свій будинок за схемою \ схеми-символи В.М.Ткаченко\.

Пояснення символів схеми.  Взірець вихователя.  \ 3-4 дітей\.

Фізхвилинка

Йду у справах чи гуляти            Кличе мама – поспішаю

Та завжди- завжди потому         І біжу,біжу швиденько

Повертаюся додому.                   Я удома, рідна ненько.

              Дах, міцні добротні стіни,

              Світлі вікна, рівна стеля.

              В домі затишнім росту я.

              Я люблю свою оселю.

Письменники, поети написали багато віршів та оповідань про рідну хату. Пропоную вам допомогти мені теж скласти вірш про своій дім. Я буде розпочинати , а ви закінчите рядок.

 В світі є осель багато

Та найкраща рідна….\хата\

Де б не був, в якому краї

За домівкою…\скучаю\

Я упевнений у тім,

Що люблю свій рідний …\дім\

Ремонтуємо оселю-

Двері, вікта,стіни й ….\стелю\.

Слід кімнату…. \прибирати\

Чищу, мию і мету

Я наводжу….\чистоту\.

А зараз давайте поговоримо про ті предмети, прилади, які допомагають нам утримувати дім в чистоті. І знову нам допоможе наша карта. Погляньте на неї. Знайдіть на своїх столах предметні картинки таких приладів і ми пограємось в гру « Розумний будинок». Завдання підняти картинки, на яких зображені прилади, що допомагають готувати їжу. Завдання : назвати, сказати що він може робити. Наступні завдання – помічники в прибиранні.

– Чи може дитина самостійно користуватися такими приладами ?

Чому ?

Кожен прилад електричний         Бо він може спалахнути

Для дитини небезпечний!            І пожежі не минути.

Добре ти запам’ятай:                    Діти всі повинні знати

Без дорослих – не вмикай!           Без дорослих не вмикати !

Вихователь Як називається помешкання у багатоповерхових будинках? \ квартира\. Назвіть які кімнати є у квартирі ? \ передпокій, гостьова кімната, спальня, кухня, дитяча.\

Я пропоную вам погратись в гру « Облаштуємо кімнату». Для виконання цієї гри необхідно взяти предметні картинки,які у вас на столах розглянути їх і визначити в якій кімнаті має бути даний предмет, чи меблі. А на столах у нас будуть картинки даних кімнат. Тут….. Тут….

Діти самостійно визначають в яку кімнату покласти свою картинку.

В кінці гри вихователь разом з дітьми перевіряють чи спавильно облаштувати кімнати.

– Діти як видумаєте чи є домівка у звірів ? Як вони називаються ?

І знову нам допоможе наша карта . Знайдіть місце на карті « Ліс» і називайте як називається домівка у білочки, ведмедя,їжачка, зайчика…

 Заняття я хочу закінчити таким віршем О.Орача « Хто де живе».

Білка селиться в дуплі,              Мудрий лис живе в норах,

Їжачисько – у кублі.                  Тигр у джунглях, барс – у горах.

Вепр у хащах верболозів,        Олень – в тундрі і  лісах.

А ведмідь – в сухім барлозі.       А верблюд – в пустелях.  

   А орел ,могутній птах, гніздиться на скелі

Люди селяться в містах і в зелених селах

І живуть вони ось так – у людських оселях.

Вихователь : Ось і закінчилось наше заняття. Про що ми розмовляли?

Запам’ятайте, всім живим потрібен дім.

Коментарі Вимкнено до Конспект заняття “Моє житло” для старшого дошкільного віку