Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

П'ЯТНИЦЯ 25.09.20.СНІДАНОК: Суп молочний пшеничний, булка з маслом і твердим сиром, кава з молоком ОБІД: Суп квасолевий, хліб, біфштекс натуральний, рис відкидний з маслом, салат моркв'яний, напій ПОЛУДЕНОК: Молоко, печиво ВЕЧЕРЯ: Омлет натуральний, хліб, макарони з маслом, буряк відварний,чай

КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ

з пріоритетом інтелектуально-мовленнєвих завдань

для дітей старшого дошкільного віку

вихователь першої категорії Корнута Н.І.

Тема : Моя родина

Мета : Ознайомлення з навколишнім світом:

Розширювати й систематизувати уявлення про сім’ю, родину. Вчити називати членів родини; ознайомити із традиціями українського народу (повага до старших, допомога молодшим),закріпити знання дітей про Україну, як велику спільну родину українців, про родину тварин, птахів та родину казкових героїв.

Розвиток зв’язного мовлення:

Вчити дітей відповідати на запитання дорослого, складати прості поширені речення; поповнювати словниковий запас дітей іменниками (батьки, чоловік, сестра, брат, син, дочка, онуки, дідусь, бабуся,дядько, тітка, невістка, зять); прикметниками.

Удосконалювати граматичну  правильність мови,

формувати вміння дітей складати речення про  своїх рідних,робити схематичний розбір речення, звуковий аналіз  слів.

Виховувати у дітей шанобливе ставлення до родинних традицій, приязне і дбайливе ставлення до рідних і близьких; підвести до розуміння єдності родини ,її нерозривності; систематизувати уявлення дітей про різні системи і підсистеми, допомогти самим складати «родини» близьких понять, явищ, виділяти головне, що їх об’єднує.

Обладнання:

ширма, ляльки дідуся й бабусі, демонстраційні  картинки «Родина», картинки до теми для позначення інтелектуальної карти, матеріали до дидактичних ігор «Відгадай слово», «Збери ланцюжок», квітка

                                                     Хід заняття

« Привітання»
Станьте діти всі рівненько,
Усміхніться всі гарненько,
Привітайтесь, «Добрий день!»

Вихователь: Запрошую, вас, діти  зайняти місця і  зараз ви подивись  коротеньку казочку.

Сідають за столи

 Вихователь:

Кажу, кажу казку про бабу Палажку

 і про діда Петруся. Ось і казочка уся…

  На ширмі з’являються ляльки діда і баби.)

Дід:

Ой, бабусю, щось сумно мені…

Баба:

А я тобі, дідусю, млинців напечу…

Дід

Млинці — це добре, але якби до нас діти прийшли було б ще краще…

Баба:

Так! Давно не приїжджала до нас дочка з чоловіком та онуками — Сергійком та Оленкою.

Дід: Сергійко, мабуть, уже підріс, навчився кататися на велосипеді.

Баба:

А Оленка вже навчилася тримати ложку, їсть самостійно і не вередує… Швидше б вони в гості приїхали…

Баба:

(Дістає листа і читає)

Дідусю, дивись, Сергійко нам листа надіслав. Пише: «Доброго дня, бабусю й дідусю. Ми без вас дуже сумуємо. На найближчі вихідні приїдемо в гості. Тобі, дідусю, я привезу окуляри, а тобі, бабусю, мама купила красиву хустинку. Цілуємо вас. До побачення. Чекайте нас. Ваші діти й онуки».

Дід:

Бабусю! Так сьогодні ж п’ятниця! Швидше став тісто на пиріжки. Завтра діти приїдуть! А я піду у двір та гойдалку для онуків поремонтую. От щастя! Діти приїдуть!

Полілог

— Чому сумували дідусь Петрусь та бабуся Палажка?

— Після чого вони повеселішали?

— Що написав у листі Сергійко?

— Ким Сергійко доводиться дідусеві й бабусі?

— Хто Оленка для дідуся і бабусі?

— Хто старший: Сергійко чи Оленка?

 Вихователь: Скажіть, чи всі люди сумують за своїми рідними, коли довго не бачаться.

—Чи сумують діти без своїх батьків, бабусь, дідусів?

  • Яким словом ми називаємо цих всіх рідних для нас людей? (родина)

Викладаю картину із зображенням родини

Вихователь:  Родини бувають великі і дуже великі  Викладаю ще одну картину (велика кількість членів родини)

—Хто найстарший?

—Хто наймолодший?

—А чи знаєте ви своїх близьких родичів?

—Як потрібно ставитися до членів своєї сім’ї, родини?

Вихователь:  сьогодні діти на занятті у нас буде ось така велика карта, на яку ми будемо наклеювати картинки ,ті про що будемо говорити, а потім в будь-який час ,дивлячись на неї ми зможемо пригадати про ,що говорили .

Викладаю на дошку  картину-плакат  Родина і стрілочки

Дидактична гра «Хто ким доводиться?»

Хто дівчинка для мами?(донька)

Хто хлопчик для мами?(син)

Хто хлопчик для дівчинки?(брат)

Хто дівчинка для хлопчика?(сестра)

Хто дівчинка для дідуся?(внучка)

Хто хлопчик для бабусі? (онук)

Хто мама для бабусі?(донька, невістка)

Хто тато для бабусі?(син, зять)

Хто тато для мами?(чоловік)

Хто мама для тата?(дружина)

Вихователь: А ще діти ми пограємо в гру «Відгадай слово»

(На будиночках слово мама, тато, баба, дід, брат-звуковий аналіз слів)

Дидактична гра «Склади речення про родину»

Діти складають речення за картинами і роблять схематичний розбір речення.

Логічна  гра «Збери ланцюжок» (робота в парах)

Діти на парті розкладають картинки (від найменшого члена родини до найстаршого

немовля -дівчинка – дошкільниця – школярка – студентка – мама – бабуся;

дитина хлопчик – дошкільник – школяр – студент – тато – дідусь).

Вихователь: А тепер я вам пропоную вийти з-за парт і вишикуватись у коло і пограємо в цікаву гру

 Дидактична гра «Чарівна квітка»  («Лагідні слова»)

Запрошую дітей погратися з квіточкою у гру. Правила гри: вихователь-ведучий називає слово і дає квітку по черзі дітям, діти повертають її вихователеві з відповіддю — пестливим словом. Пари слів: тато — татусь, мама — матуся, брат — братик, сестра — сестричка, син — синочок, донька — донечка, баба — бабуся, дід — дідусь. Після закінчення гри діти сідають за столи.

Фізхвилинка (діти імітують дії за текстом в колі )

Ми для тата і для неньки є помічники маленькі

(ходьба по колу)

Порубаємо дровцята

Ми як тато, Ми як тато

Заметем в дворі гарненько

Ми як ненька, Ми як ненька,

(Ходьба з високо піднятими ногами)

Вив’яжем для внуків тапці

Ми як бабця, Ми як бабця,

Цвяхи справно молоток

Забиває нам дідок

Ну а ми любі внучата

І дівчата і хлопята

Станем в коло раз і два (ходьба по колу)

Ой дружна в нас рідня

Вихователь: Твоя родина живе разом в одному будинку? (відповіді кількох дітей)

Кожна родина живе в будинку, одному чи кількох . Бо це є однією з основних потреб родини

Викладаю на карту картинку будинку

Вихователь:

— А чи ви знаєте свою домашню адресу?

 Дидактична вправа «Назви адресу!» (відповіді кількох дітей)

Вихователь: –Як ви думаєте, чи багато родин є в нас в країні?

кожна родина, що живе на Україні є частиною українського народу.

  • Як називаються люди що живуть на Україні ?

Вихователь: На Україні кажуть: «Міцна родина – міцна країна». Пропоную повторити разом це  чудове прислів’я і запам’ятати.

Вихователь. – Тож нехай наша країна буде такою ж міцною, як наша родина!
На карту викладаю відповідну картинку

Вихователь: ми говорили ,що Україна це велика родина. На вашу думку, чи є ще якісь родини в природі? (відповіді кількох дітей)

Вихователь: Де вони всі проживають, мешкають? Тому діти ще кажемо, що існують Родини природи (тварини, птахи) Кожні родини тварин чи птахів складаються з маленьких сімейок.  

Вихователь: кожен має свою родину, ластівка не може жити з лисицею. І ведмідь, і вовк, і горобець живе із своєю родиною

Родина тварин( на карту викладаю відповідні картинки)

Дидактична гра «Він, вона, воно»

Вихователь: Не тільки у людей є мама і тато, але і у тварин

Нам потрібно назвати їх. На дошку викладаю картинки сімей,діти називають (тато-мама-дитинча)

Кінь-кобила-лоша

Кабан-свиня-порося

Вовк-вовчиця-вовченя

Ведмідь-ведмедиця-ведмежа

Цап-коза-козеня

Заєць-зайчиха-зайченя

Лис-лисиця-лисеня

Бик-корова-теля

Півень-курка-курча

Казкові родини

Вихователь показує лялькового хлопчика, Івасика – Телесика.

– Діти, ви знаєте, хто це? (Це казковий хлопчик Івасик – Телесик)

– Він прийшов до нас у гості та хоче познайомитись з вами, Івасик – Телесик пропонує загадку:

Рідна мама і татусь,

І бабуся , і дідусь,

Братик, я й сестра моя –

Це усе одна… (рідня )

– Отже, діти, не тільки люди, тварини, птахи  мають сім’ю або, як ще говорять у нас, – родину. Казкові герої теж мають своїх родичів

Вихователь: Чи можете назвати казки в яких є родина ?

Імовірні відповіді дітей  «Сестриця Оленка та братик Іванко», «Ріпка», «Колобок», «Телесик», «Гуси-лебеді»; 

Бесіда за змістом даних казок

  Дидактична гра «Назвіть родичів казкових персонажів»

Казки «Івасик- Телесик», «Котигорошко», «Дюймовочка», «Ріпка», «Як пси та коти почали ворогувати»

Підсумок

Вихователь: чи сподобалось вам діти сьогодні на занятті? Що саме? (відповіді кількох дітей)

А чи знаєте ви що баба Палажка все ж таки напекла тістечок для онуків, тому запрошує і нас пригоститися!

Коментарі Вимкнено до Конспект інтегрованого заняття “Моя родина”