Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

СЕРЕДА 30.09.20.СНІДАНОК: Суп молочний ячмінний, булка з маслом, кава з молоком ОБІД: Суп овочевий зі сметаною, хліб, котлета жарена, каша гречана з маслом, салат з моркви, компот ПОЛУДЕНОК: Молоко,зефір ВЕЧЕРЯ: Домашнє "жаркоє" з курячим філе, хліб, буряк відварний, чай

КОНСПЕКТ  ЗАНЯТТЯ

із ознайомлення дітей з довкіллям

для дітей старшого дошкільного віку

 вихователь першої категорії Корнута Н.І.

Тема:Ознайомлення з професією письменника, казкаря.

Закарпатський письменник – Василь Васильович  Шкіря

Мета: Закріпити знання дітей про працю дорослих. Уточнити уявлення про найбільш доступні й необхідні для розвитку їх соціального досвіду види праці дорослих. Ознайомити з роботою письменника, казкаря. Активізувати словник дітей назвами професій, словами відповідно до теми заняття. Познайомити  дітей із закарпатським дитячим письменником В.В.Шкіря. Розвивати у дітей фонематичний слух, творчі здібності, вміння складати творчі розповіді за темою, вміння співпрацювати, розвивати логічне мислення, вміння висловлювати та доводити свою думку. Формувати навички спілкування із знайомими та незнайомими людьми. Виховувати почуття радості за свої та чиїсь успіхи, підбадьорювати та підтримувати у різних ситуаціях своїх товаришів.Виховувати повагу до праці дорослих, бажання наслідувати їх у посильних справах.

Матеріал: портрет письменника В.В.Шкіря,вибрані твори письменника,силуетні зображення до казки ,мікрофон.

Попередня робота: слухання і розповідання казок.

Хід  заняття:

–        Доброго ранку, доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Кивають голівки

І сяють усмішки!

Діти:- Доброго ранку, доброго дня!

– Кажуть , що вибір професії – це друге народження людини. Від того ким ви станете,залежить те,чим ви допоможете людям. І хоч тепер ви  ще  невеличкі, але вже мрієте про те, ким станете коли подорослішаєте і яку професію оберете.

— А що таке професія? ( Професія – це робота, яку людина для себе обрала; справа, якою людина займається в житті ).

Мовна гра – діалог « Інтерв?ю». Діти розповідають за запитаннями про обрану професію, місце роботи, які дії будуть виконувати, чому обрали дану професію

Запитання до дітей: Ким ти хочеш працювати,коли виростеш?

Чому тобі подобається ця професія?

Імовірні відповіді дітей  (4-5 дітей)

Я, як журналіст пропоную зараз погратися в гру без слів, ви будете показувати рухами дії ,що виконують працівники тієї чи іншої професії, а не відповідати.

Пантоміма (Що робить кухар?музикант,художник –імітують рухи)

-А тепер,діти,сідаймо,спокійно і послухайте мене! А розповім я вам про ще одну дуже цікаву професію-письменника,казкаря.

Письменник – це та людина,якій дозволено мріяти і фантазувати. Він те і робить ,що лиш фантазує,мріє,вигадує різні історії. Такі історії навчають людей,звеселяють,підказують як діяти.Є різні письменники,одні пишуть про природу,людей,тварин,чудернацькі події ,інші для дорослих,а є такі ,що вигадують історії для дітей. Ці історії називаються казками,а їх авторами є казкарі.Є ще казки,які придумав народ.

 Як ви думаєте,як вони називаються? (Народні)

-Пригадаймо,які казки  ми знаємо?(Відповіді дітей) Хто розповідає, чи читає вам казки? З чого читають казки?Чи є книги в нас в групі?

  Свої історії письменники записують на аркушах. Вони називаються  рукописом (пояснення нового слова: це текст який написаний власною рукою і вигаданий тільки тобою).А далі рукопис друкують в книзі.

Про книгу

В книзі є багато літер,що називаються текстом,і є картинки ,які малює художник.

Сьогодні,на занятті,я хочу познайомити вас із закарпатським письменником Василем Васильовичем Шкіря. Він народився 21 травня 1958 року в с. Загаття Іршавського району(в нас на Закарпатті). (Подивіться на фото). Працює завідуючим відділом Іршавської районної газети “Нове життя”.

В. Шкіря творить літературну казку. Він пише казки про тварин і соціально-побутові. Герої його дитячих творів живуть поруч з нами, вони вчать нас бути сміливими і мудрими, долати перешкоди й біди, не забувати про добро. Вовк, лисиця, кабан, їжак, ворона чи горобець схожі своєю поведінкою на людей. Ці казки розширюють наш кругозір, допомагають нам пізнавати навколишній світ, розрізняти добро і зло.

Діти,у мене на столі лежить книга В Шкірі. Пригадаймо собі ,що книгу виготовляють із паперу, книга має(вихователь показує книгу в руках) тверду чи  м’яку палітурку. Тут вказана  назва книги і автор,що її написав,може бути малюнок.

Фізхвилинка

А тепер ми з вами уважно послухаємо казку!(читання казки)

Бесіда за змістом прочитаного: Про кого казку ми почули? Хто пригадує її автора? Що трапилось із Їжачком? А як ви думаєте,чи міг Їжачок домогтися,щоб осінь і насправді наступила коли йому заманеться? Чи можемо ми наказувати матінці природі?

Підсумок:

           Спитай у тата і у мами, які професії у них?

Професій різних є чимало, сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна з поміж професій, якої вчаться всі в житті.

Вона для кожного найперша, якої вчитимешся й ти!

Учитель, лікар чи геолог, письменник, слюсар чи кресляр.

Всі називають головною, одну професію – дошколяр!

Бо всім відомо, що без знань, не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть!

Отже,діти,чи сподобалось вам заняття? Що тобі сподобалось?(відповіді дітей).Про що ми говорили сьогодні?Хто такий письменник?Де друкують казки,вірші?

Коментарі Вимкнено до Конспект заняття з художньої літератури ” Ознайомлення з творчістю закарпатського письменника В.Шкіря “