Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

ПОНЕДІЛОК 28.09.20.СНІДАНОК: Суп молочний вівсяний, булка з маслом, кава з молоком ОБІД: Розсольник зі сметаною, хліб, бефстроганов, кнелі парові, салат з капусти, компот ПОЛУДЕНОК: Йогурт, пряники ВЕЧЕРЯ: Каша манна з маслом, сирники творожні, чай з лимоном

К  О  Н  С  П  Е  К  Т

П О К А З О В О Г О   З А Н Я Т Т Я

З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ

на тему: «Дошкільнята – ввічливі малята»

(для дітей середньої групи)

ПЕЛЬО А.М.,

Вихователь вищої категорії

Мета : Продовжувати вчити культурі спілкування: стояти прямо, не крутитися, не тримати руки в кишенях, говорити ввічливо, з інтонацією, дивлячись співрозмовникові у вічі, не втручатися у діалог старших, у тактовній формі висловлювати відмову, незгоду. Вчити використовувати ввічливі форми звертання до дітей і дорослих; не допускати вживання прізвиськ; передбачати наслідки своїх негативних дій, розуміти причини виникнення конфлікту. Давати знання, що першим вітається чоловік, хлопчик. Учити вмінню спілкуватися по телефону. Сприяти набуттю дітьми досвіду позитивного спілкування, вміння диференціювати емоції. Спонукати дітей до збереження життєрадісного, дружелюбного стану, до оцінювання власних вчинків з погляду їх наслідків для фізичного та емоційного стану іншої людини і самого себе.

Розвивати мовлення дитини, вміння висловлювати свою думку,не перебивати іншої дитини, дорослого. Виховувати позитивність у спілкуванні та дотриманні мовленнєвого спілкування.

Хід заняття :

Діти заходять у групу, вітаються до гостей і сідають за парти

А в «Оленці» нині свято –

Гляньте, гостей як багато,

Щиро всім їм посміхніться,

Рівно сядьте. Не крутіться.

Час заняття починати

І завзято працювати.

Вихователь:

Я читатиму оповідання, але деякі слова загубилися, то ви, дітки, мені їх підкажете. Отже, починаємо. Будьте уважні!

         У дитячий садок прийшла новенька дівчинка. Вона зайшла до групової кімнати і тихо сказала: …. . Діти радісно і голосно відповіли їй: … .

Як же її звати? – подумали діти, а Сергійко запитав: … ? «Наталка», – відповіла дівчинка. Максимко, ввічливий хлопчик, запропонував їй стілець і сказав: … . Наталочка сіла і відповіла: … . Діти почали гратися. Та ось Іринка ненароком штовхнула Наталочку, повернулася до неї і сказала: … .

         Швидко минув день у дитячому садку, вже час додому . Наталочка попрощалася з дітьми. Вона сказала: … .Діти відповіли їй: … .

Вихователь : Молодці діти всі загублені слова ви повернули в оповідання.

Сюрпризний момент – прихід зайчика

( з-за ширми вискакує зайчик-петрушка, не вітається.

Зайчик:  Ой, куди я потрапив?

Вихователь: Зайчику, не галасуй! Ти потрапив у садок до діток. У нас заняття і ти нам заважаєш. Краще привітайся з дітками.

Зайчик: Привітатися? Як це? Я не вмію.

Вихователь: Допоможемо зайчику, діти?

Відповіді дітей

Вихователь: А які слова вітання ви знаєте ?

Відповіді дітей

Зайчик: І все так просто?

Вихователь: А який вираз обличчя повинен бути, коли ми вітаємося? (дивитися на людину, з якою вітаєшся, усміхатися.

Усміхнися всім навколо,

Скажи друзям «Добрий день!»

І тоді обов’язково

День пройде в тебе чудово.

Зайчик: Чудово..?  Не чудово! Бо я голодний! Я посварився з друзями, мене всі образили – у них є морквинки, капусточка, а вони мені не дають.

Вихователь: А як ти просив ?

Зайчик: Я казав: «Давайте мені швидко всі-всі-всі. У вас багато. А в мене нема.

Вихователь: Ми тебе впізнали. Ти Зайчик-гультяй з відомого вірша. Нумо, пригадаймо цей вірш.

В лісі жив Зайко-гультяй,

Знав єдине слово «Дай!»,

– Дайте яблука, малину!

– Дайте моркву й капустину!

Дорікали звірі вслід:

Бути вихованим слід,

Чи тобі завчити важко

Слово чарівне «Будь ласка!» ?

Зайчик: Так, це я.

Вихователь: То ти не тільки вітатися не вмієш… Що ж, наші діти можуть тебе навчити, як щось треба попрохати.

Зайчик: Чудово.

Форми прохання. ( називають діти) : «Будь ласка», «Дуже тебе прошу»..

Зайчик: Гаразд, я зрозумів. Та не думайте, малята, що я себе дав образити. Я морквинку в них забрав!

Вихователь:  Чи правильна поведінка Зайчика ? Як йому помиритися з друзями?

Відповіді дітей

Вихователь: А ще діти знають багато мирилок.

Мирилка летіла,

на плече сіла,

Сказала тихенько:

«Миріться швиденько!»

Мир-миром, пироги з сиром,

Вареники в маслі,

Ми дружечки красні.

Помирімося, подружімося.

Ти не ворог, я не ворог,

Нам сваритись просто сором,

Нумо, швидше помирімся

І ніколи не сварімся.

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образо, відійди, –

Жде нас дружба назавжди!

Не дивися так сердито,

Дуже хочемо дружити.

Ось мізинчик-мізинець, –

Сварки нашої кінець!

Вихователь: Зайчику, ти зрозумів?

Зайчик: Так-так, я зрозумів. А я теж знаю мирилку: «Мірісь, мірісь, мірісь…»

Вихователь: Ні-ні! Це мирилка не для ввічливих дітей.

Зайчик: Чому?…

Відповіді дітей.

Вихователь: Тепер ти знатимеш, як бути ввічливим, так ? Я чомусь не впевнена.

Нумо, сідай за парту, переглянемо картинки про вихованість та ввічливість.

Увага! (робота за презентацією)

  1. До нас завітав чарівник, він записуватиме, скільки чарівних слів ви знаєте?

Ввічливих слів не одне і не два, нумо, малята, назвіть ці слова.

Відповіді дітей

  • Молодці, малята, чарівних слів ви знаєте багато
  • Коли вам хтось допомагає, дає їсти, доглядає, речі в шафі поскладає, що сказати необхідно?

Відповіді дітей

  • Зустрілись два товариші. Як вони будуть один одного вітати?

Відповіді дітей

Так, друзям скажемо: «Привіт!» «Як справи?», –  кажуть друзям.

Вітаєм друзів ми як слід, бо ми їх дуже любим.

  • Зустрівши на вулиці кого-небудь із дорослих знайомих. Що потрібно сказати?

А хто першим повинен вітатися: дорослий, чи дитина ?

Відповіді дітей

Дорослих ми поважаємо, тому першими їм доброго дня побажаємо.

  • Коли когось штовхнеш ненароком, на ногу наступиш… Що потрібно сказати?

Відповіді дітей

Катя бігла, поспішала, випадково всіх штовхала,

І сказала: «Вибачайте, зла на мене не тримайте».

  • Дві дівчинки цілий день в садочку гралися, час прийшов додому йти і пора прощатися. Що треба сказати ?

Відповіді дітей

  • А зараз запитання до ввічливих малят.

– Чи потрібно вітатися із своїми товаришами на вулиці?

– Хто перший вітається, хлопчик. Чи дівчинка?

         (Ввічливі мають бути хлоп’ята, дівчаток першими першими вітати.)

         – Руки з кишень треба виймати

– Хто вітається першим

– Звертатися по імені ( розповідь про Даринку-Дарку)

******************************************

Зайчик: Я все зрозумів, я все запам’ятав.

Вихователь: Так, Зайчику, тепер ти сміло можеш стверджувати, що пройшов школу ввічливості. Про це дізналися твої братики і прийшли до тебе, принесли морквинки.

Коментарі Вимкнено до Конспект заняття “Дошкільнята- ввічливі малята”