ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗДО О.М.Фучко
План-циклограма
внутрішньої системи оцінювання (контролю) якості процесів функціонування ЗДО на 2021\2022 н.р.
(охорона праці, безпека життєдіяльності, пожежна безпека, цивільний захист, медичне обслуговування, організація харчування)
Зміст контролю | 09 | 10 | 11 | 12 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
Організація харчування – виконання норм харчування ; – роздача страви з кухні – виконання вимог організації харчування дітей в групі | + | + + | + | + | + | + | |||
Охорона праці та БЖД – Створення умов в групі для охорони життя і здоров’я дітей; – Проведення інструктажів з охорони праці; – Дотримання охорони праці працівниками кухні та пральні Ведення Журналу оперативного контролю за станом охорони праці. | + | + | + | + | + | ||||
Пожежна безпека – освітній процес з дітьми щодо пожежної безпеки ; – Проведення інструктажів з працівниками ЗДО; – Наявність, справність та зберігання інвентарю з пожежної безпеки | + | + | + | ||||||
Цивільний захист – Наявність та ведення документації. – Знання з ЦЗ : – педагогічні працівники – обслуговуючий персонал – помічники вихователів. | + | + | + | + | |||||
Медичне обслуговування – Дотримання графіку проходження медичного огляду працівниками ЗДО – Робота медичної сестри з санітарно-просвітницької роботи. – Ведення медичної документації. | + + | + | + | + |
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор О.М.Фучко
План-циклограма
внутрішньої системи оцінювання (контролю) якості освітнього процесу
у ЗДО №39 на 2021/2022 н.р.
вид контролю | 09 | 10 | 11 | 12 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | |
тематичний 1. Стан роботи із соціального розвитку дітей молодшого та середнього віку. 2. Стан роботи вихователів старших груп з пізнавального розвитку дошкільників \визначити рівень сформованості сенсорно-пізнавальної компетентності шестирічок\ | + | + | ||||||||
фронтальний молодша №2 1-ша молодша група | + | + | ||||||||
підсумковий – моніторинг компетентностей дітей – самооцінювання -самооцінювання за міжатестаційний період | + | + | + | + | ||||||
оперативний контроль оперативний | 09 | 10 | 11 | 12 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | |
ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧА РОБОТА: | ||||||||||
– проведення занять з фізкультури / медико-пед.контроль\ | + | + | + | + | ||||||
– проведення занять з плавання | ||||||||||
-рухливих ігор | + | + | + | |||||||
– ранкової гімнастики | + | + | + | |||||||
культура споживання їжі | + | + | ||||||||
прогулянки | + | + | + | |||||||
-гімнастики після сну, загартовуючі процедури | + | + | + | + | ||||||
ПЛАНУВАННЯ ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ молодші групи | + | + | + | |||||||
середні групи | + | + | + | |||||||
старші групи | + | + | + | |||||||
ОРГАНІЗАЦІЯ освітнього процесу під час занять | + | + | ||||||||
трудової діяльності : чергувань колективна праця | + | + | + | + | ||||||
дослідно-експериментальної роботи | + | |||||||||
ігрової діяльності | + | + | + | |||||||
ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗДО: | ||||||||||
Організація харчування | + | + | ||||||||
Охорона праці та БЖД | + | + | ||||||||
Пожежна безпека | + | |||||||||
ВИСНОВОК
САМООЦІНЮВАННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА УПРАВЛІНСЬКИХ ПРОЦЕСІВ
У ЗДО №39 «Журавлик»
Строки проведення самооцінювання | 01- 05. 2022 |
Розпорядчий документ, на виконання якого проводився самооцінювання | Наказ ЗДО №39 №265 від 24.12.2021 |
Особи, які беруть участь у проведенні самооцінювання : | весь педагогічний колектив, завгосп, старша медична сестра закладу, сестра- дієтолог, батьки. |
Джерела інформації для формування висновків:
1. Інтерв’ю із практичним психологом.
2. Спостереження за освітнім середовищем.
3. Анкетування педагогічних працівників (кількість респондентів: 26 ).
4. Анкетування батьків (кількість респондентів: ( 69 ).
5. Проведено самооцінювання освітньої діяльності та управлінських функцій за кваліметричною моделлю.
6. Вивчення документації (для самооцінювання).
За результатами самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти визначено:
Напрям 1. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
1.1. Забезпечення безпечних і комфортних умов навчання та праці
За результатами спостереження за освітнім середовищем, аналізу анкетування ,інтерв’ювання встановлено, що в основному територія закладу дошкільної освіти є чистою, охайною,добре озелениною, оздоблена квітниками. Групові майданчики огороджені зеленим парканом. Великі ігрові споруди надійно закріплені та безпечні для ігор. Дрібний ігровий матеріал зберігається у спеціально облаштованих коморах в групових бесідках.
Баки для сміття винесено на спеціально облаштований майданчик , зроблений спеціальний вхід з вивезення сміття.Своєчасно проводиться очищення від сухого листя і трави, періодично проводиться обрізання дерев. Територія ЗДО недоступна для несанкціонованого заїзду . Організований щоденний огляд території щодо її безпечності для учасників освітнього процесу, який проводить заступник директора з господарської роботи та сторож ЗДО. У вечірній та нічний час вся територія освітлюється. У кожній групі облаштовані місця з санітайзерами для обробки рук. Для організації роботи з фізичного розвитку дітей облаштовано спортивний майданчик та міні- футбольний майданчик для гри в футбол, для проведення прогулянок та іншої рухової діяльності – 13 майданчиків. В закладі є два басейни: критий – у приміщенні ЗДО для навчання дітей плавання \ в час карантину не працює\, повністю оснащений матеріалом для проведення занять та відкритий на окремо огородженій території. Всі групові приміщення для дітей безпечні.
Повітряно-тепловий режим у приміщеннях ЗДО відповідає санітарним нормам: анкетування педагогів- 100%, анкетування батьків – так 90%, переважно так 10%. Всі приміщення ЗДО забезпечені термометрами.. Наявний графік провітрювання групових приміщень в умовах адаптивного карантину, вчасно проводиться вологе прибирання. Усі приміщення мають природне освітлення, більша частина вікон облаштована сонцезахисними засобами. Так у 12 групах частково установлено жілюзі та ролети на 36 вікнах та в музичній залі повністю. Є потреба облаштувати 12 вікон. Кожна група має свій сан.вузол, з них 8 груп мають роздільний санвузол, 5 груп нероздільний. Наявне рідке мило, ведеться прибирання з використанням дезінфікуючих засобів. Підлога та стіни всіх санвузлі вкрита неслизькою керамічною плиткою. Питний режим здійснюється через використання привозних кулерів. Кількість дітей перевищує проектну потужність закладу дошкільної освіти. ( за нормою 217 дітей , списковий склад 278 дітей). Столи та стільці відповідають та регулюються відповідно віку дітей.
У приміщенні закладу є кабінети :
вчителя-логопеда, практичного психолога \ суміщений із кімнатою ТЗН/, медичної сестри , вихователя-методиста, кастелянки, завгоспа .Всі кабінети обладнані відповідно вимог \ крім кабінету психолога\.
Аналіз інформації самооцінювання освітнього простору груп , анкетування педагогів, батьків свідчить, що заклад дошкільної освіти забезпечений навчально – дидактичними матеріалами , необхідними для реалізації освітнього процесу з дітьми : педагоги так -73%,переважно так – 23%, частково – 4%; батьки так -81%, переважно так – 19%.
Освітній простір груп безпечний, комфортний естетичний., Але потребує осучаснення: розподіл на локації та візуалізації. Заклад дошкільної освіти недостатньо забезпечений мультимедійними засобами навчання: є 1 інтерактивна дошка, 1проектор, 2 сканери та 2 принтери. У закладі освіти забезпечено бездротовий доступ до швидкісної мережі Інтернет. Разом з тим групові приміщення не мають доступу до інтернет, нема жодного ноотбуку та інтерактивної дошки для використання в освітньому процесі в групі.
Вивчення документації та анкетування засвідчило, що працівники закладу обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайної ситуації. Розроблені програми інструктажів, інструкції з охорони праці, безпеки життєдіяльності всіх учасників освітнього процесу, правила надання домедичної допомоги, знаходяться в групових приміщеннях. Інструктажі та навчання з працівниками ЗДО щодо охорони праці проводяться систематично ( так -85 %,преважна так -12.%, переважно ні- 3 %) про що свідчать дані анкетування. Записи в журналах реєстрації інструктажів, накази керівника є в наявності. Встановлено, що у ЗДО розроблений алгоритм дій у разі настання нещасного випадку, що відповідає висновку Акту перевірки від Державної служби якості освіти №08/03-54 від 18.10.2021р.
Проведене вивчення документації, результати спостереження та опитування дають можливість зробити висновок, що працівники ЗДО обізнані вимогами охорони праці та безпеки життєдіяльності та, в основному, дотримуються їх.
Заклад освіти самостійно організовує харчування дітей. Функціонує кухня, яка повністю обладнана необхідними меблями, посудом, інвентарем. Наявні стенди про режим харчування . Наявні рукомийники, холодна вода, мило . 96% опитаних батьків, педагогічних працівників зазначили, що вони переважно задоволенні харчуванням. ( Так – 96% Ні – 0 % Не завжди – 4%)Не всі батьки задоволені переходом на три разове харчування. (Так – 72% Ні – 5% Не завжди (після переходу на 3-и разове) – 23 %)
За даними опитування батьків з питання організації харчування в ЗДО: Високий рівень – 40% Задовільний – 60%, незадовільний – 0 %. За даними анкетування педагогів: у ЗДО безпечне харчування – 92%, переважно так 8%.
Вихователі та помічники вихователів груп формують культурно-гігієнічні навички у здобувачів освіти- так 97%, переважно так 3%.
У ЗДО забезпечується медичне обслуговування дітей, у разі потреби надається невідкладна домедична допомога : 97% так, 3% переважна так.
У ЗДО вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму: так – 92%, переважно так – 8%.
У закладі проводиться санітарно-просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу з питань здорового способу життя: так 85%, переважно так -15%. Проводяться дні здоров’я 1 раз в місяць, заняття з валеологічної освіти 1 раз в місяць, щоденні валеохвилинки, спортивні розваги 1раз в місяць, та спортивні свята. В даний час робота з даного питання з батьками ведеться через групові вайбергрупи.
За результатами самооцінювання, анкетування та інтерв’ювання учасників освітнього процесу можна зробити висновок, що у ЗДО, в основному, створено безпечне та комфортне освітнє середовище, повністю забезпечено повітряно-тепловий режим, освітлення, водопостачання, водовідведення , опалення, прибирання території та приміщень; дотримано санітарно – гігієнічних вимог.Приміщення для роботи зі здобувачами дошкільної освіти забезпечено необхідним обладнанням Інформаційно – просвітницький простір є доступним, сучасним, змістовним, сприяє відкритості та прозорості діяльності закладу дошкільної освіти та задоволенню потреб учасників освітнього процесу.
Загальний бал самоцінювання за вимогою 1.1. Створення належних, безпечних, доступних умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці 2.8 бали ( з 3балів) .
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації
У закладі освіти розроблено, затверджено та оприлюднено на сайті ЗДО:
План заходів, що спрямовані на запобігання та протидію булінгу,
Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу,
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькуванню).
За результатами інтерв’ювання з практичним психологом ЗДО Молнар Л.В. , анкетування педагогічних працівників встановлено, що заходи проводяться регулярно, відповідно до затвердженого плану роботи: так -77%, переважно так – 23%. У ЗДО не було зареєстрованих випадків булінгу. Учасники освітнього процесу ознайомлені з нормативноправовими документами щодо виявлення ознак та запобігання булінгу, дискримінації. Переважна більшість вихователів стверджують, що у закладі освіти регулярно проводяться навчання та просвітницькі заходи з протидії булінгу, Аналіз інформації, отриманої з різних джерел, дає підстави зробити висновок, що у ЗДО проводиться антибулінгова політика.
Загальний бал самоцінювання 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації 2.9 бали ( з 3-х балів) .
1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору
У ЗДО частково забезпечується безбар’єрний доступ до основних будівель закладу: облаштовано пандус, наявна кнопка виклику для надання допомоги, дверні проходи на вході до приміщень забезпечують можливість проїзду візком, ручки вхідних дверей мають зручну форму та розташування для охоплення рукою. Сходи є неслизькими, мають безпечну конструкцію, на початку і в кінці мають візуальне маркування.
Загальний бал самоцінювання за вимогою 1.3. Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору 2.8 бали з 3балів .
Загальний бал самоцінювання за напрямом « Освітнє середовище» 2.8 бали ( з 3-хбалів) .
Рівні оцінювання за вимогою:
1.1 Забезпечення безпечних і комфортних умов навчання та праці
Достатній
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації Достатній
1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору Достатній
За напрямом 1 «Освітнє середовище» достатній
Напрям 2: . ЗДОБУВАЧІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВСЕБІЧНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ, НАБУТТЯ НЕЮ ЖИТТЄВОГО СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ
2.1. Дотримання вимог державного стандарту
У ЗДО організовується освітній процес відповідно до освітньої програми «Українське дошкілля»,
парціальних програм :
-«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» авт.О.Пометун, Н.Гавриш – Регіональна програма міжкультурної освіти дітей дошкільного віку « Український віночок .Закарпаття» – «Про себе треба знати, про себе треба дбати». Парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку. – «Шкіряний м’яч». Програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри у футбол. – «Україна – моя Батьківщина» програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку – «Корекційно- розвиткова робота з дітьми з загальним та фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення»
Організація освітнього процесу у закладі дошкільної освіти сприяє набуттю дитиною ключових компетентностей відповідно до освітніх напрямів, визначених інваріантною складовою державного стандарту. Освітній процес в закладі здійснюється впродовж всього перебування дітей у ЗДО.
У закладі створені умови для реалізації варіативної складової державного стандарту: інструктор з фізкультури проводить 1 заняття в місяць з навчання дітей футболу, вихователі груп проводять раз в тиждень заняття фіз.вправами у формі навчання дітей елементів гри у футбол.; у закладі працює гурток з навчання дітей англійської мови на безоплатній основі для дітей середніх та старших груп.
У закладі дошкільної освіти здійснюється внутрішній моніторинг розвитку компетентностей здобувачів дошкільної освіти. Під час моніторингового дослідження рівня компетентності дітей педагоги закладу використали діагностичний інструментарій з посібника «Моніторинг якості освіти» , вид-ва «Шкільний світ 2019р. Використані також методи педагогічної діагностики: спостереження, вивчення продуктів образотворчої діяльності та бесіда з дітьми.
Проведено діагностику у вересні ( середні та старші групи).Розглянуто на педраді ( протокол №2 від 23.11.2021р.) По ЗДО 180 дітей з них: 59 вис. рівня, 84 – достатнього, 33 – середнього та 2 низького рівня .
Проведено у січні 2022р. ( молодші групи), розглянуто на методичній годині 31.01.2022р. З 74 дітей 2-ої молодшої групи : 33 дітей високого рівня, 29 – достатнього, 6- середнього та 6 низького рівня.
В травні проведено діагностику дітей всіх вікових груп за методичним посібником «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з БКДО» Мандрівець, 2021р. Матеріали діагностики узагальнено та обговорено на засіданні пед.ради ( протокол № 4 від 31 травня 2022р.). Обстежено у травні по ЗДО 225 дітей з них: вис. рівня 87 дітей ( 38%) ; достатнього 98 дітей ( 44% ) ; середнього 37 дітей (17% ) та низького 3 дитини ( 1%) .
Здійснюється аналіз розвитку компетентностей здобувачів дошкільної освіти, приймаються відповідні управлінські рішення щодо корекції освітнього процесу і розвитку здобувача.
Загальний бал самооцінювання за вимогою 2.1. Дотримання вимог державного стандарту 2.7 білів ( із 3балів ).
2.2. Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі
У закладі дошкільної освіти забезпечено дотримання розпорядку дня, який складено на період карантину по COVID -19 Розпорядок дня складено на кожну вікову групу, дотримується всіма групами. Розпорядок дня висвітлено на групових сайтах ЗДО, в групових кутках .
Розпорядок дня здобувачів дошкільної освіти у вікових групах відповідає гігієнічним нормам щодо тривалості сну, організації різними видами діяльності та відпочинку, у тому числі навчальних занять, тривалості перебування на свіжому повітрі, рухової активності, кратності приймання їжі.
Гранично допустиме навчальне навантаження відповідає віку здобувачів дошкільної освіти у ЗДО . Кількість групових занять в тиждень : 1 молодша група 9 занять + 2 фізкультури; 2 молодша група -8 занять( з них 2 комплексні)+ 2 з фізкультури; середня група 8 занять( з них 2 комплексні + 2 фізкультура, старша група 9 занять( з них 2 комплексних)+ 2 з фізкультури; у логопедичній групі – 9 занять( з них 2 комплексні)+ 4 заняття логопедичні + 2 заняття з фізкультури). В кожній дошкільній групі проводять щотижня 2 комплексні заняття, інші – предметні.
Загальний бал самооцінювання за вимогою 2.2. Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі 3 бали ( із 3-х балів)
За напрямом «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду» 2.8 балів. ( з 3-х балів).
Рівні оцінюванняза вимогою :
2.1. Дотримання вимог державного стандарту Вимагає покращення
2.2. Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі Достатній
За напрямом 2 «Здобувачі дошкільної освіти. забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду» достатній
Напрям 3: ФАХОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, та якість організації освітнього процесу
В ЗДО розроблено блочно-тематичне планування освітнього процесу у всіх вікових групах. В групах вихователі ведуть перспективне панування на рік у формі тематичних блоків, які охопили всі напрями БКДО та Календарно-тематичний план освітнього процесу на тиждень. Дані види форми планування – за режимними процесами – затверджені на педагогічній раді у вересні 2021р. Блочно-тематичні перспективні плани відповідають комплексній програмі розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Дані блочно-тематичні плани розробила творча група педагогів ЗДО. Переважна більшість вихователів \ 25 пед., 97 %\ аналізують результативність освітнього процесу, тільки 3% \ 1 педагог\ не вважає за потрібне даний вид роботи. За наслідками анкетування
85% педагогів вивчає та використовує професійну літературу під час планування освітнього процесу ;
58% використовують розробки, що пропонують фахові видання;
74% використовують рекомендації МОН України;
53% – спільні розробки з колегами
46% користується власним досвідом.
42% користується розробками з інтернет-сайтів і блогів.
Види та форми планування затверджуються на першій педагогічній раді щорічно. За даними опитувальника
88% педагогів долучаються до вибору форм та видів планування.
77% педагогів вважають вид та форму планування ,затверджену педрадою доцільною та ефективною.
Педагоги закладу в освітньому процесі застосовують педагогічні технології , методичні новинки. За даними анкетування 12 % педагогів застосовували які-небудь новинки у своїй діяльності 1-3 рази; 20% – 3-10разів., 60 % – не рахували і тільки 8% не використовували жодного разу.
Педагогічний колектив готовий застосовувати наступні педагогічні технології:
Проектні технології 61,5 % педагогів, інтегроване навчання 7,5 % педагогів, особистісно орієнтоване навчання та виховання 35% педагогів.
Що заважає педагогам створювати нове :
Невпевненість у позитивному результаті 30%,
сумніви \ чи зможу я\ – 15%,
Ніхто не зважає на додаткові витрати часу й сил для роботи по новому 35%
Немає впевненості що нове буде краще старого 22%
Нічого не заважає 8%
Педагогічний колектив ЗДО за результатами опитування вихователів встановлено, що більшість із них поширюють власний педагогічний досвід шляхом показу власного досвіду через показові заняття, через наставництво 22%. Жодний педагог не має публікацій з освітньої тематики у фахових виданнях, 22% – оприлюднюють свої матеріали у фейсбук , 55% – у матеріалах та виступах на педраді , Жодний з педагогів не веде свій блог. Три педагоги мають власний друкований посібник. У формі самоаналізу педагогічної діяльності всі педагогічні працівники закладу зазначили, що використовують ІКТ у своїй діяльності під час підготовки та проведення навчальних занять. Це вказує на необхідність мати в кожній віковій групі мультимедійний комплекс.
Весь освітній процес у ЗДО проводиться державною українською мовою. Спостереження за освітнім процесом показало що частина педагогів недостатньо проводить популяризацію української державної мови серед дітей та їх батьків.
Загальний бал самооцінювання за вимогою 3.1 . Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, та якість організації освітнього процесу 2.7 балів ( з 3-х балів).
3.2. Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників
У закладі дошкільної освіти розроблений та виконується перспективний план курсової перепідготовки на 5 років та щорічно затверджується план проходження курсової перепідготовки на календарний рік, який висвітлюється на сайті ЗДО.
За насідками тестування педагогів ЗДО «ІК-компетентність педагога» 30% педагогів – низький рівень, 70% – достатній .
За наслідками самооцінювання та спостереження за освітнім процесом педагоги закладу недостатньо використовують інформаційно-комунікативні технології в освітньому процесі. В закладі для перегляду презентацій є спеціальна кімната ТЗН, в муз.залі є інтерактивна дошка, яка використовується під час дитячих свят, розваг, засідань педради. Групові приміщення не обладнані ІКТ. Всі педагоги в проведенні занять використовують мультимедійні презентації.
Педагогічні працівники беруть участь у діяльності професійних спільнот закладу (робочі, творчі, моніторингові групи), проводять майстер-класи). У закладі налагоджена співпраця між учасниками освітнього процесу: батьки – учасники дитячих проектів, всю роботу з батьками педагоги ведуть через створені вайбер групи та електронну пошту батьків.
На час самооцінювання в закладі працює 29 педагогів ,з них 3 малодосвідчені ,за якими назначені наставники та організована робота з ними.
Всі педагоги є учасниками методичної роботи у ЗДО. В закладі діють творчі групи педагогів, робочі групи та групи моніторингу.
Загальний бал самооцінювання за вимогою 3.2. Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників
2.9 балів ( з 3-х балів).
3.3. Налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу
Педагоги ЗДО співпрацюють постійно з батьками вихованців у живому спілкуванні . У ЗДО в кожній групі є інформаційний куточок для батьків, на сайті ЗДО є сторінка Для вас батьки та групова сторінка групи, де батьки знайомляться з інформацією. У час карантинних обмежень на COVID-19 та воєнного стану через вайбер-групи, електронну пошту.
За даними анкетування батьків інформаційно- просвітницький простір є доступним, сучасним, сприяє відкритості( так 75%, переважно так -25%).
Загальний бал самооцінювання за вимогою 3.3. Налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу 2.9 балів ( з 3-х балів).
3.4. Методичне забезпечення ЗДО.
У закладі дошкільної освіти організована система методичної роботи, яка спрямована на забезпечення постійного професійного розвитку всіх педагогічних працівників та налагодження співпраці вихователів з усіма учасниками педагогічного процесу\ дітьми,батьками, іншими педагогами ЗДО\.
За результатами тестування педагогів методичний простір є інформативним, змістовним, доступним, сучасним; задовольняє потреби педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні так 54%, переважна так 46%.
Забезпечується наступність у дошкільної та початкової освіти.
Загальний бал самооцінювання за вимогою 3.4. Методичне забезпечення ЗДО 2.8 ( з 3-х балів).
Загальний бал самооцінювання за напрямом 3. Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти 2.8 балів ( з 3 балів).
Рівні оцінювання:
3.1 Ефективність планування освітньої діяльності та якість організації освітнього процесу Вимагає покращення
3.2. Підвищення професійної компетентності педагогічних кадрів Достатній
3.3. Налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу Достатній
3.4.Методичне забезпечення ЗДО Достатній
За напрямом 3 «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти» достатній
Напрям 4 УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
4.1. Сформована стратегія розвитку закладу дошкільної освіти
У ЗДО розроблено стратегію розвитку Закладу дошкільної освіти на 2018-2023 рр, яка затреджена загальними зборами закладу дошкільної освіти. Стратегія включає мету, основні завдання, напрями діяльності закладу освіти, частково містить оцінку поточного стану справ. Потребують конкретизації заходи з підвищення якості освітньої діяльності, ресурси закладу, контингент дітей, обладнання, обсяг та джерела фінансування.
За результатами опитування встановлено, що тільки 24% вихователів брали участь у розробці Стратегії. Річний план роботи схвалений на засіданні педагогічної ради та затверджений директором ЗДО та оприлюднений на сайті закладу. Річний план роботи частково реалізує Стратегію, містить аналіз роботи за минулий рік та конкретні заходи, строки виконання, відповідальних. Результати анкетування свідчать, що більшість учасників освітнього процесу залучаються до розробки річного плану роботи. ( 78% приймають участь). Діяльність педагогічної ради закладу освіти спрямовується на реалізацію річного плану роботи, підвищення якості освітнього процесу. Тематика засідань стосується різних напрямів діяльності закладу: створення безпечного освітнього простору, результатів самооцінювання та розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти. За результатами опитування більшість педагогічних працівників стверджують, що педагогічна рада функціонує системно і ефективно, розглядає актуальні питання, приймає колегіальні рішення. Положення про внутрішню систему оцінювання якості освіти схвалено педагогічною радою, затверджене наказом керівника від 06.05. 2021 № 74 та оприлюднено на сайті ЗДО. Керівництво закладу в основному вживає заходів щодо створення належних умов діяльності закладу, ініціює питання щодо розвитку матеріально-технічної бази, подає відповідні запити (клопотання), оформляє за потребою дефектні акти. Запити до засновника відповідають потребам закладу, їх зміст є раціональним. У Стратегії закладу планується вдосконалення матеріально-технічної бази, проведення капітальних ремонтів окремих приміщень, проте ці питання не знайшли відображення у річному плані роботи.
Загальний бал самооцінювання за вимогою 4.1.Сформована стратегія розвитку закладу дошкільної освіти 2.7 балів (із 3балів)
4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм
Працівники та батьки здобувачів дошкільної освіти ЗДО №39 задоволені психологічним кліматом у закладі дошкільної освіти і діями керівника щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними . Результати опитування показали, що переважна більшість педагогічних працівників ( так 74 %, переважно так 26 % задоволені освітнім середовищем умовами праці, психологічним кліматом закладу. Більшість батьків зазначили, що їм завжди вдається знайти порозуміння з керівництвом закладу. Результати опитування показали, що понад 70% батьків стверджують, що діти ідуть до дошкільного закладу в піднесеному настрої або здебільшого охоче. Це підтвердили матеріали тестування батьків. Це дає підстави зробити висновок, що учасники освітнього процесу задоволенні психологічним кліматом ЗДО. Вейб-сайт ЗДО містить всю інформацію про розпорядок дня, графік занять, бюджетні надходження у ЗДО та закупки, меню ЗДО висвітлюється щодня.
Загальний бал самооцінювання за вимогою 4.2 Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм 2.9 бали.
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників
У ЗДО в основному укомплектовано кадровий склад. Наявність вакансій оприлюднюється на сайті ЗДО. Керівник закладу створив умови для професійного розвитку педагогічних працівників. Керівництво закладу освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників. Як свідчать матеріали анкетування, 64% педагогів задоволена мотивацією професійної діяльності, ще 37% – переважно задоволенні. Вони добре обізнані з підставами для морального та матеріального стимулювання. План підвищення кваліфікації розроблений, затверджений педагогічною радою та оприлюднений на веб-сайті закладу.
Загальний бал самооцінювання за вимогою 4.3 «Ефективність кадрової політики» 2.8 бали .
4.4. У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу та розвитку громадського самоврядування
У закладі створено умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу. За результатами анкетування 100% батьків повідомляють, що їхні права як учасників освітнього процесу не порушуються. Більшість учасників освітнього процесу вважають, що їхні пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень. 83% педагогів стверджують, що у закладі створені всі умови для конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, керівництво ЗДО враховує думку вихователів щодо підвищення якості освітнього процесу. Майже всі педагоги стверджують, що їхні права у закладі дотримуються або переважно дотримуються.
У закладі створено умови для діяльності органів громадського самоврядування, які активно діють і долучаються до прийняття важливих рішень у житті закладу. Режим роботи закладу освіти відповідає санітарно гігієнічним нормам, враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу. За потребою, зміни до режиму роботи розглядаються педагогічною радою та затверджуються керівником закладу освіти. Режим роботи на сайті закладу оприлюднено в кожній віковій групі . Розклад навчальних занять складений відповідно до Гранично допустимого навантаження на дітей та оприлюднено на груповій сторінці . Не повною мірою враховує розумову активність учнів протягом дня та тижня, не забезпечується рівномірність розподілу навчального навантаження. У ЗДО використовуються форми дистанційного навчання лише на час дії карантинних обмежень та воєнного стану в Україні.
Загальний бал самооцінювання за вимогою 4.4. У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу та розвитку громадського самоврядування 2.9 балів.
4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності
У закладі освіти розроблено, схвалено рішенням педагогічної ради, затверджене наказом керівника № 71 від 06.05.2021р. Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу (далі – Положення). У Положенні визначені і описані механізми покарання за порушення принципів академічної доброчесності. Під час опитування 25% вихователів зазначили, що вони брали участь у розробленні Положення. Дане Положення оприлюднено на сайті закладу. За результатами анкетування педагогів 75% педагогів дотримують академічної доброчесності під час освітньої діяльності, 25% – переважно дотримуються. Керівник закладу забезпечує проведення інформаційних заходів щодо негативного ставлення до корупції ( так 85%, переважно так 15%.)
Загальний бал самооцінювання за вимогою 4. 5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності 2.9 ( з 3-х балів).
Загальний бал самооцінювання за напрямом « Управлінські процеси ЗДО » 2.9 балів.
Рівні оцінювання:
4.1.Сформованість стратегії розвитку ЗДО Вимагає покращення
4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм Достатній
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливосей для проф.розвитку пед.працівників Достатній
4.4. Реалізація прав і обов’язків учасників освітнього процесу та розвиток громадського самоврядування Достатній
4.5. формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності Достатній
За напрямом 4 « Управлінські процеси ЗДО » достатній
ВИСНОВОК самооцінювання Внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі дошкільної освіти №39 «Журавлик» м.Ужгорода
Напрями самооцінювання
1. «Освітнє середовище ЗДО Достатній
2. « Здобувачі дошкільної освіти. забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого досвіду» Достатній
3. «Фахова діяльність педагогічних працівників» Достатній
4. « Управлінські процеси ЗДО» Достатній
Узагальнення самооцінки діяльності ЗДО 01-05. 2022р.
Комплексною оцінкою охоплено 4 напрями освітньої діяльності : «Освітнє середовище», «Здобувачі освіти», « Фахова діяльність педагогічних працівників» «Управлінські процеси ЗДО». Для оцінювання застосували 34 критерії та 62 індикатори
Відповідно до Програми оцінювання визначено 4 рівні оцінювання: «Низький» -0- 90 б, «вимагає покращення» 91- 130 б, «достатній»- 131-170 б , «високий» -171—186 б
Оцінювання за кваліметричною моделлю оцінювання.
Напрям 1 . Освітнє середовище
Вимога 1.1. Створення належних, безпечних, доступних умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці
Вимога 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації
Вимога 1.3. Формування інклюзивного, безпечного, розвивального,
мотивуючого освітнього простору
Напрям 2. Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення
всебічного розвитку дитини дошкільного віку,
набуття нею життєвого соціального досвіду
Вимога 2.1. Дотримання вимог державного стандарту
Вимога 2.2. Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі
Напрям 3. Фахова діяльність педагогічних працівників
Вимога 3.1 . Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, та якість організації освітнього процесу
За вимогою 3.2. Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників
Вимога 3.3. Налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу
Вимога 3.4. Методичне забезпечення ЗДО
Напрям 4. Управлінські процеси ЗДО
Вимога 4.1. Сформована стратегія розвитку закладу дошкільної освіти
Вимога 4.2 Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм
Вимога 4.3 «Ефективність кадрової політики»
Вимога 4.4. У ЗДО створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу та розвитку громадського самоврядування
Вимога 4. 5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності
Загальний середній бал 175- високий.
Директор ЗДО О.М.Фучко
Вихователь-методист М.М.Машкара
Звіт щодо проведення моніторингового дослідження реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти в закладі дошкільної освіти №39 «Журавлик» на кінець 2021/2022 н.р.
Відповідно до річного плану роботи ЗДО №39 «Журавлик» в 2021-2022навчальний рік, Плану-циклограми внутрішньої системи оцінювання (контролю) якості освітнього процесу, наказу по ЗДО № 94 від 05.05.2022р. ,з метою виявлення компетентності дитини на кінець навчального року з кожного освітнього напряму , була проведена педагогічна діагностика рівня компетентності дітей молодших, середніх та старших груп за базовою програмою «Українське дошкілля» за методичним посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з БКДО». Мандрівець, 2021р.
Відповідно даних діагностики на кінець року картина наступна :
Старші групи
Група | Кількість обстежених дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
старша група №1 «Чебурашка» | 18 | 6 | 10 | 2 | 0 |
старша група №2 « Буратіно» | 21 | 2 | 7 | 12 | 0 |
старша група №3 «Оленка» | 24 | 15 | 7 | 2 | 0 |
старша спец.група №2 «Веселка» | 21 | 12 | 9 | 0 | 0 |
старша спец.група №1 «Черв.шапочка | 15 | 8 | 7 | 0 | 0 |
по всіх старших групах | 99 | 43 | 40 | 16 | 0 |
Середні групи
Група | Кількість обстежених дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
середня №1 «Малюк» | 19 | 7 | 11 | 1 | 0 |
середня №2 «Дюймовочка» | 28 | 7 | 7 | 14 | 0 |
середня спец. №4 «Білочка» | 15 | 11 | 4 | 0 | 0 |
по всіх середніх групах | 62 | 25 | 22 | 15 | 0 |
Молодші групи
Група | Кількість обстеж. дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
молодша №1 «Білосніжка» | 22 | 9 | 10 | 3 | 0 |
молодша №2 «Гномик » | 17 | 3 | 10 | 1 | 3 |
молодша №3 «Теремок» | 12 | 7 | 5 | 0 | 0 |
молодша спец. №3 «Сонечко» | 13 | 0 | 11 | 2 | 0 |
по всіх молодших групах. | 64 | 19 | 36 | 6 | 3 |
По ЗДО
Обстежено у травні по ЗДО 225 дітей з них: вис. рівня 87 дітей ( 38%) , 98 дітей ( 44% ) – достатнього, 37 дітей (17% ) – середнього та 3 дитини ( 1%)низького рівня .
В порівнянні із початком року Обстежено 253 дитини, з них високого рівня 89 дітей ( 37 %); достатнього 113 дітей (46 %) ; середнього 45 дитини (14 %); низького 6 дітей (3 %).
В порівнянні початок та кінець року:
Кількість обстеж. дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % | |
поч.року | 253 | 37% | 46% | 14% | 03% |
кінень року | 225 | 38% | 44% | 17% | 1% |
Вихователь – методист М.М.Машкара
Звіт про діагностику засвоєння програми «Українське дошкілля у молодших групах ЗДО №39 «Журавлик».
Відповідно наказу по ЗДО №39 від 20.12.2021р. №264 у січні 2022р. було проведено діагностику розвитку дітей молодшого дошкільного віку за програмою «Українське дошкілля» за завданнями попередньої групи, тобто ясельної групи.
Результати діагностики дали наступні результати :
Молодші групи Освітня лінія «Особистість дитини»
Група | Кількість дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
молодша група №1 « Білосніжка» | 22 | 15 – 68% | 0 | 5- 10% | 2 – 22% |
молодша група №2 «Гномик» | 17 | 10 – 59% | 3 – 17% | 0 | 4 – 24% |
молодша група №3 «Теремок» | 18 | 8 – 44% | 9 -50% | 1 – 6% | 0 |
молодша спец.група №3 «Сонечко» | 17 | 0 | 15- 90% | 2 – 10% | 0 |
Молодші групи Освітня лінія «Дитина в соціумі »
Група | Кількість дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
молодша група №1 « Білосніжка» | 22 | 17 – 77% | 0 | 4- 18% | 1 – 5% |
молодша група №2 «Гномик» | 17 | 8 – 48% | 5 – 28% | 0 | 4 – 24% |
молодша група №3 «Теремок» | 18 | 8 – 44% | 9 -50% | 1 – 6% | 0 |
молодша спец.група №3 «Сонечко» | 17 | 0 | 16- 94% | 1 – 6% | 0 |
Молодші групи Освітня лінія «Дитина в пиродньому довкіллі »
Група | Кількість дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
молодша група №1 « Білосніжка» | 22 | 15 – 68% | 0 | 5- 23% | 2 – 9% |
молодша група №2 «Гномик» | 17 | 6 – 35% | 7 – 41% | 0 | 4 – 24% |
молодша група №3 «Теремок» | 18 | 2 – 12% | 12 -66% | 4 – 22% | 0 |
молодша спец.група №3 «Сонечко» | 17 | 0 | 15- 90% | 2 – 10% | 0 |
Молодші групи Напрям «Дитина в світі культури »
Група | Кількість дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
молодша група №1 « Білосніжка» | 22 | 15 – 68% | 0 | 4- 18% | 3 – 14% |
молодша група №2 «Гномик» | 17 | 7 – 41% | 6 – 35% | 0 | 4 – 24% |
молодша група №3 «Теремок» | 18 | 10 – 55% | 6 -33% | 2 – 12% | 0 |
молодша спец.група №3 «Сонечко» | 17 | 0 | 16- 94% | 1 – 6% | 0 |
Молодші групи Освітня лінія «Гра дитини »
Група | Кількість дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
молодша група №1 « Білосніжка» | 22 | 16 – 72% | 0 | 5- 23% | 1- 5% |
молодша група №2 «Гномик» | 17 | 7 – 41% | 6 – 35% | 0 | 4 – 24% |
молодша група №3 «Теремок» | 18 | 9 – 50% | 9 -50% | 0 | 0 |
молодша спец.група №3 «Сонечко» | 17 | 7 -43% | 9- 51% | 1 – 6% | 0 |
Молодші групи Освітня лінія «Дитина в сесорному просторі »
Група | Кількість дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
молодша група №1 « Білосніжка» | 22 | 11 – 50% | 0 | 9- 36% | 2- 14% |
молодша група №2 «Гномик» | 17 | 7 – 41% | 6 – 35% | 0 | 4 – 24% |
молодша група №3 «Теремок» | 18 | 8 – 44% | 10 -56% | 0 | 0 |
молодша спец.група №3 «Сонечко» | 17 | 8 – 47% | 7- 43% | 2- 10% | 0 |
Молодші групи Освітня лінія «Мовлення дитини »
Група | Кількість дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
молодша група №1 « Білосніжка» | 22 | 17 – 77% | 0 | 3- 16% | 2- 7% |
молодша група №2 «Гномик» | 17 | 7 – 41% | 6 – 35% | 0 | 4 – 24% |
молодша група №3 «Теремок» | 18 | 8 – 44% | 10-56% | 0 | 0 |
молодша спец.група №3 «Сонечко» | 17 | 0 | 10- 57% | 7 – 43% | 0 |
Загальний рівень за всіма лініями :
Група | Кількість дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
молодша група №1 « Білосніжка» | 22 | 16 – 72% | 0 | 4- 18% | 2- 14% |
молодша група №2 «Гномик» | 17 | 9 -53% | 4- 23% | 0 | 4- 23% |
молодша група №3 «Теремок» | 18 | 8 – 44% | 10-56% | 0 | 0 |
молодша спец.група №3 «Сонечко» | 17 | 0 | 15- 90% | 2 – 10% | 0 |
По ЗДО 74 33 29 6 6
Вихователь-методист М.М.Машкара
Звіт
щодо проведення моніторингового дослідження
реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти в закладі дошкільної освіти №39 «Журавлик»
Відповідно до річного плану роботи ЗДО №39 «Журавлик» в 2021-2022навчальний рік, Плану-циклограми внутрішньої системи оцінювання (контролю) якості освітнього процесу, з метою виявлення компетентності дитини на початок навчального року з кожного освітнього напряму , була проведена педагогічна діагностика рівня компетентності дітей середніх та старших груп за базовою програмою «Українське дошкілля».
Під час моніторингового дослідження рівня компетентності дітей педагоги закладу використали діагностичний інструментарій з пос. «Моніторинг якості освіти» , вид-ва «Шкільний світ 2019р. Використані також методи педагогічної діагностики: спостереження та бесіди з дітьми. В педагогічній діагностиці не приймали участь діти молодших груп, так як більша частина дітей з дому та знаходилась на адаптації .
Відповідно даних діагностики на початок року картина наступна : 180 дітей середніх та старших груп обстежено
Старші групи
Група | Кількість дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
старша група №1 «Чебурашка» | 20 | 7 | 9 | 4 | 0 |
старша група №2 « Буратіно» | 24 | 3 | 7 | 12 | 1 |
старша група №3 «Оленка» | 24 | 8 | 15 | 0 | 1 |
старша спец.група №2 «Веселка» | 21 | 12 | 9 | 0 | 0 |
старша спец.група №1 «Черв.шапочка | 19 | 6 | 13 |
Середні групи
Група | Кількість дітей | Високий % | Достатній % | Середній % | Низький % |
середня №1 «Малюк» | 24 | 9 | 14 | 1 | 0 |
середня №2 «Дюймовочка» | 26 | 6 | 6 | 14 | 0 |
середня спец. №4 «Білочка» | 22 | 8 | 11 | 2 | 0 |
По ЗДО 180 дітей з них: 59 вис. рівня, 84 – достатнього, 33 – середнього та 2 низького рівня .
Окремо за освітніми напрямами :
Освітній напрям «Особистість дитини»
Із семи напрямів розвитку дошкільника, виділених Базовим компонентом дошкільної освіти України, першим є напрям «Особистість дитини», матеріали якої висвітлюють:
Рухова активність і саморегуляція ; Безпека життєдіяльності;
Критерії і показники були визначені з урахуванням вимог Базового компонента дошкільної освіти в Україні, змісту поняття «ціннісне ставлення до власного здоров’я» та показниками компетентності дитини на кінець року програми «Українське дошкілля» за попередню групу .
Підтвердженням вищезазначеного є отримані під час дослідження результати, а саме:
сер. №1 « Малюк» | сер..№2 «Дюймовочка» | сер.спец.№4 «Білочка» | старша №1 « Чебурашка» | старша №2 « Буратіно» | старша №3 « Оленка» | старша спец. №2 « Веселка» | страш спец. №1 «Червона шапочка» | по ЗДО | |||||||||||||
09 | 04 | ||||||||||||||||||||
В | 9 | 7 | 4 | 7 | 5 | 23 | 13 | 6 | 74 | ||||||||||||
Д | 14 | 10 | 11 | 9 | 10 | 0 | 8 | 13 | 61 | ||||||||||||
С | 1 | 9 | 6 | 4 | 8 | 0 | 0 | 27 | |||||||||||||
Н | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | ||||||||||||||
Узагальнені дані обстеження дітей середніх та старших груп вересень 2021р.
іструктор з фізкультури Костюк В.В. з Рухова активність і саморегуляція ;
група | високого | достатнього | середнього | низького |
сер.№1 | 6 | 17 | 0 | 0 |
сер.№2 | 0 | 21 | 2 | 0 |
спец.4 | 2 | 17 | 3 | 0 |
страша №1 | 17 | 3 | 0 | 0 |
старша №2 | 18 | 7 | 0 | 0 |
старша №3 | 7 | 8 | 6 | 0 |
спец.1 | 1 | 11 | 6 | 0 |
спец. 2 | 6 | 15 | 0 | 0 |
по ЗДО | 57 | 99 | 17 |
Рекомендації :
Проаналізувавши результати проведеної роботи, ми визначили основні поради для вихователів:
- створити сприятливі умови розвитку, виховання, навчання дитини в закладі (спокійне середовище, яке не пригнічує психічні процеси, відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог до дитини, зростання дошкільника у прийнятному, найбільш відповідному його природі темпі);
- формувати стійкий інтерес до різних видів рухової діяльності, з метою досягнення позитивних результатів у здоров’язбереженні дітей;
- використовувати всі форми роботи з фіз.виховання для розвитку фізичних якостей дитини.
Показники засвоєння вимог освітнього напряму «Дитина в соціумі»
Базового компонента дошкільної освіти
На підставі аналізу результатів дослідження виявлено:
сер. №1 « Малюк» | сер..№2 «Дюймовочка» | сер.спец.№4 «Білочка» | старша №1 « Чебурашка» | старша №2 « Буратіно» | старша №3 « Оленка» | старша спец. №2 « Веселка» | страш спец. №1 «Червона шапочка» | по ЗДО | |||||||||||
09 | 04 | ||||||||||||||||||
В | 10 | 7 | 13 | 6 | 0 | 3 | 9 | 12 | 60 | ||||||||||
Д | 13 | 4 | 8 | 6 | 9 | 20 | 12 | 7 | 79 | ||||||||||
С | 1 | 13 | 8 | 13 | 0 | 0 | 0 | 35 | |||||||||||
Н | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Рекомендації :
Відповідно до засад Базового компонента дошкільної освіти при реалізації його змісту педагогам слід керуватися певними рекомендаціями.
Зокрема, вони мають:
- ставитися до дитини не з позиції над нею, а з позиції поряд і разом з дитиною. Діти й дорослі є партнерами в життєтворчому процесі, рівноправними учасниками освітнього процесу;
- глибоко розуміти особливості розвитку кожної дитини, причини, що зумовлюють випередження чи відставання, певні нахили дітей, особливості поведінки дошкільників;
- докорінно змінити свою позицію відносно сім’ї для побудови повноцінного освітнього процесу, бачити в ній свого основного соціального замовника, працювати для неї і співпрацювати з нею, оскільки родинне виховання має пріоритет над суспільним;
- схвалювати прагнення дитини розмірковувати, проявляти турботу про інших, допомагати їм, рахуватися з думкою інших, культурно, доброзичливо поводитися;
- всебічно підтримувати активність кожної дитини, створювати умови для пробудження і розвитку її творчих сил, здібностей, обдарованості.
Показники засвоєння вимог освітнього напряму «Гра дитини»Базового компонента дошкільної освіти
сер. №1 « Малюк» | сер..№2 «Дюймовочка» | сер.спец.№4 «Білочка» | старша №1 « Чебурашка» | старша №2 « Буратіно» | старша №3 « Оленка» | старша спец. №2 « Веселка» | страш спец. №1 «Червона шапочка» | по ЗДО | |||||||||||
09 | 04 | ||||||||||||||||||
В | 10 | 5 | 9 | 7 | 3 | 23 | 11 | 9 | 68 | ||||||||||
Д | 13 | 11 | 11 | 9 | 18 | 0 | 7 | 8 | 77 | ||||||||||
С | 1 | 10 | 1 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 20 | ||||||||||
Н | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Рекомендації:
- створювати сприятливе ігрове розвивальне середовище, в якому б гармонійно поєднувалися всі складники мовленнєвого розвитку;
- сприяти створенню в грі дитячого співтовариства, налагодженню рольової взаємодії, включенню старшого дошкільника в рольові діалоги;
- задовольняти потребу в ігрових діях;
- допомагати дитині в апробації майбутніх соціальних ролей;
- стримувати недоброзичливі прояви щодо інших, навчати елементарних форм вербалізації власних переживань, опису свого настрою;
- створювати умови для «психологічного розвантаження» дитини, забезпечувати їй можливість усамітнитися, перепочити від оточення.
Показники засвоєння вимог освітнього напряму «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» Базового компонента дошкільної освіти
сер. №1 « Малюк» | сер..№2 «Дюймовочка» | сер.спец.№4 «Білочка» | старша №1 « Чебурашка» | старша №2 « Буратіно» | старша №3 « Оленка» | старша спец. №2 « Веселка» | страш спец. №1 «Червона шапочка» | по ЗДО | |||||||||||
09 | 04 | ||||||||||||||||||
В | 7 | 7 | 9 | 6 | 3 | 22 | 10 | 6 | 70 | ||||||||||
Д | 17 | 5 | 11 | 8 | 7 | 1 | 11 | 7 | 67 | ||||||||||
С | 0 | 14 | 1 | 6 | 12 | 0 | 0 | 6 | 39 | ||||||||||
Н | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Рекомендації
З огляду на те, що в освітній лінії «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» стрижневою особистісною якістю розвитку є пізнавальна активність, вважаємо за потрібне сформулювати кілька важливих порад щодо активізації прагнення дитини до пізнання, а саме:
- використовуйте методи та прийоми, спрямовані на підвищення пізнавальної активності дошкільників.
- націлюйте дитину обстежувати предмети, об’єкти, людей, порівнювати між собою, вчити збагачувати, закріплювати та використовувати власний досвід, тим самим виробляти звичку покладатися на нього уразі виникнення різних проблем;
- збагачуйте досвід відчуттів і сприймань (сенсорний) дитини;
- підтримуйте заплановану діяльність елементами несподіваності, сюрпризності, варіативності, при доборі засобів впливу орієнтуватися на індивідуальний життєвий досвід;
- надавайте дитині можливість досліджувати, експериментувати, запитувати, погоджуватися – не погоджуватися, перепитувати, виявляти сумнів, домагатися чіткої й доступної інформації.
- заохочуйте дітей до самостійних творчих пошуків.
Показники засвоєння вимог освітньої лінії «Мовлення дитини»
Базового компонента дошкільної освіти
сер. №1 « Малюк» | сер..№2 «Дюймовочка» | сер.спец.№4 «Білочка» | старша №1 « Чебурашка» | старша №2 « Буратіно» | старша №3 « Оленка» | старша спец. №2 « Веселка» | страш спец. №1 «Червона шапочка» | по ЗДО | ||||||||||||
09 | 04 | |||||||||||||||||||
В | 13 | 6 | 14 | 0 | 1 | 8 | 7 | 4 | 53 | |||||||||||
Д | 9 | 5 | 5 | 7 | 2 | 15 | 14 | 5 | 53 | |||||||||||
С | 2 | 15 | 2 | 13 | 13 | 0 | 0 | 8 | 53 | |||||||||||
Н | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 1 | 0 | 2 | 10 |
Рекомендації :
Заняття з розвитку мовлення дошкільників буде ефективним за умови повноцінної реалізації мовленнєвого потенціалу кожної дитини. Педагогу необхідно:
- підвищувати рівень мовленнєвої активності, спонукаючи кожну дитину до участі в обговоренні, даючи можливість висловлювати власні думки;
- щоденно поповнювати, активізувати та автоматизувати словниковий запас дітей з різних сфер життєдіяльності;
- чергувати мовленнєві завдання з іншими видами дитячої діяльності для збереження інтересу й ініціативності дітей до навчального матеріалу заняття;
- закріплювати мовленнєві вміння, набуті на заняттях, під час різних видів діяльності.
- використовувати чуттєвий та опосередкований способи ознайомлення зі словом;
- підтримувати бажання дитини експериментувати зі словом, звуком, заохочувати до вироблення самостійних суджень з приводу довкілля, власного «Я», висловлюватися з власної ініціативи;
- уникати втручання в розповідь дитини, виправляння помилок у процесі її мовлення;
- сприяти набуттю дітьми досвіду комунікативної взаємодії, даючи можливість спілкуватися з однолітками – запитувати, повідомляти, пропонувати, обстоювати думки;
- залучати дітей до активного контролю за мовленням того, хто відповідає, та оцінювання відповіді мовця, ставлячи запитання;
- пропонувати творчі завдання, опираючись на особистий досвід дітей.
Показники засвоєння вимог освітнього напряму «Дитина у природному довкіллі» Базового компонента дошкільної освіти
сер. №1 « Малюк» | сер..№2 «Дюймовочка» | сер.спец.№4 «Білочка» | старша №1 « Чебурашка» | старша №2 « Буратіно» | старша №3 « Оленка» | старша спец. №2 « Веселка» | страш спец. №1 «Червона шапочка» | по ЗДО | ||||||||||||
09 | 04 | |||||||||||||||||||
В | 11 | 9 | 2 | 7 | 4 | 0 | 16 | 10 | 59 | |||||||||||
Д | 11 | 4 | 14 | 9 | 13 | 23 | 5 | 9 | 88 | |||||||||||
С | 2 | 16 | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 31 | |||||||||||
Н | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | |||||||||||||
Рекомендації :
Проаналізувавши результати проведеної роботи, ми визначили основні поради для вихователів:
- формувати еколого-пізнавальний розвиток шляхом експериментально-дослідницької діяльності дошкільників та виховання екологічно доцільної поведінки дітей за допомогою народознавчого матеріалу.
- стимулювати допитливість та інтерес до пізнання природи описами її об’єктів та явищ;
- розвивати вміння класифікувати живу природу на основі безпосереднього сприймання та аналізу зовнішніх ознак, способів взаємодії із середовищем та живлення;
- частіше спонукати дітей до фантазування, прогнозування, самостійних припущень та висновків.
- Ширше використовувати тематичний день як форму екологічного розвитку дітей за програмою « Дошкільнятам –освіту для сталого розвитку».
Освітня лінія «Дитина у світі культури»
сер. №1 « Малюк» | сер..№2 «Дюймовочка» | сер.спец.№4 «Білочка» | старша №1 « Чебурашка» | старша №2 « Буратіно» | старша №3 « Оленка» | старша спец. №2 « Веселка» | страш спец. №1 «Червона шапочка» | по ЗДО | |||||||||||
09 | 04 | ||||||||||||||||||
В | 10 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 10 | 20 | ||||||||||
Д | 14 | 8 | 14 | 9 | 5 | 23 | 16 | 9 | 99 | ||||||||||
С | 0 | 18 | 2 | 11 | 15 | 0 | 0 | 0 | 46 | ||||||||||
Н | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 4 |
Узагальнені дані обстеження дітей музичним керівником Гордійчук В.Т. вересень 2021р.
група | високого | достатнього | середнього | низького |
середня спец.№4 «Білочка» | 9 | 4 | 7 | 2 |
старша №2 «Буратіно» | 13 | 4 | 7 | 0 |
старша №1 «Чебурашка» | 5 | 8 | 7 | 0 |
Узагальнені дані обстеження дітей музичним керівником Попович А.Е. вересень 2021р.
група | високого | достатнього | середнього | низького |
спец.група №1 | 0 | 7 | 7 | 4 |
середня №2 «Дюймовачка» | 7 | 4 | 9 | 2 |
старша спец.№2 | 7 | 2 | 10 | 2 |
старша №3 « Оленка» | 6 | 2 | 13 | 3 |
Рекомендації:
- сприяти забезпеченню освітньо-культурних потреб дітей, створення умов для їх творчого, інтелектуального, та духовного розвитку.
- схвалювати прагнення дитини розмірковувати, проявляти турботу про інших, допомагати їм, рахуватися з думкою інших, культурно, доброзичливо поводитися;
- моделювати гуманну взаємодію з дорослими, ровесниками, виховувати культуру спілкування;
Засвоєння дітьми старшого дошкільного віку програмових вимог 7 освітніх напрямів Базового компоненту
Моніторинг знань, умінь, навичок за лініями розвитку у всіх групах показав, що
Найкращі результати здобуті за такими освітніми напрямами :
– Особистість дитини, -Дитина в соціумі, – Гра дитини,
– Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі, – Дитина в природному довкіллі
Найменші показники належать таким освітнім лініям, як «Мовлення дитини» та «Дитина у світі мистецтва».
Особливостями організації освітнього процесу в ЗДО:
– тривалого перебування окремих дітей на карантині
– багато дітей у літній період не відвідували ЗДО.
Тому, вихователям середніх та старших груп ЗДО №39 « Журавлик» необхідно посилити спрямовану роботу з соціально-культурного розвитку та художньо-мовленнєвої діяльності дітей, адже, мовлення тісно пов’язане з пізнавальним розвитком дитини, прилученням її до основ морально-етичної, емоційно-ціннісної та художньої культури.
Директор О.М.Фучко
Вихователь – методист М.М.Машкара
Коментарі Вимкнено до ВСЗЯО 2021/2022н.р.