Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

28.03.2024р.Четвер.СНІДАНОК:Каша боярська(з пшона з родзинками)Какао.Банани . ОБІД:Суп селянський.Хліб.Голубці (із м'яса свинини та яловичини).Компот із яблук та свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Шніцель рибний.Хліб.Каша пшенична в'язка.Огірок солоний.Буряк тушкований-молодші.Лимонний напій.

Використання ігрових методів і прийомів у навчанні дітей грамоті

 

Впровадження в практику ігрових методик безпосередньо пов’язане з низкою загальних соціокультурних процесів, спрямованих на пошук нових форм соціальної організованості і культури взаємин між вихователем і вихованцями.
Гра – одна з найяскравіших і світлих спогадів дитинства, що є провідною діяльністю дітей дошкільного віку. Вона впливає на розвиток уваги, пам’яті, мислення, уяви, всіх пізнавальних процесів. Існує триступенева мотивація гри: «хочу» – «треба» – «можу!». Саме це є основним механізмом її впливу на особистість, секретом самовиховання. Звідси легко вивести напрями педагогічного керівництва ігровою діяльністю:
– Залучати дітей до гри, використовувати особливі прийоми, які спонукають бажання грати («хочу грати»);
– Допомагати діяти за правилами і вирішувати ігрові завдання («так треба»);
– Розвивати творчий потенціал дитини в процесі гри, сприяти появі адекватної самооцінки і почуття «можу!».
У ході гри діти непомітно для себе виконують різні дії, гра ставить їх в умови пошуку, пробуджує інтерес до перемоги, полегшує подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу. У дитячому садку ми велику увагу приділяємо навчанню грамоті дітей дошкільного віку. Дітям дуже складно засвоїти такі поняття, як «мова», «речення», «слово», «склад», «буква», «звук». На допомогу приходять ігри.
Для вироблення практичної навички поділу слів на склади ми проводимо з дітьми наступні ігри: «Договори слово», «Магнітофон», «Хто більше?”, “Додай склад». Вихователь вимовляє перший склад, а діти-другий (ши-на, ми-ло, пе-чу, сум-ка).
У грі «Луна» діти повторюють другу половину слова або вимовляють слово, відсікаючи перший звук (сміх – міх, екран – кран, коса – оса).
У грі «Де живе слово» дитина повинна подумати, поділити його на склади, прорахувати кількість складів і на рахунок вихователя «раз», «два», «три» швидко зайняти той обруч – «будиночок», в якому кількість кубиків відповідає кількості складів в задуманому слові.
При встановленні досліджуваного звуку в словах використовуються ігри: «Де сховався звук?», «Який звук заблукав?», «Чий голосок?», «Живі букви», «Хто більше?». Розвиваючи фонематичний слух, пам’ять, увагу, спостережливість, формується вміння свідомо виконувати звуковий аналіз слова.
У грі «Навпаки» діти закріплюють слова антоніми:

Скажу я слово «високо»,
А ти відповіси … (низько).
Скажу я слово «далеко»,
А ти відповіси … (близько).
Скажу тобі я слово «боягуз»,
Відповіси ти … (хоробрий).
Тепер «початок» я скажу, –
Ну, а ти відповіси … (кінець)!

У грі з обручами під назвою «Снігова куля» діти навчаються підбирати прикметники до іменника, використовуючи перерахування.
У грі «Закінчи речення» діти вчаться будувати повні, логічно завершені речення. Діти по черзі подовжують речення на одне слово.
У грі «Ланцюжок слів» розвивається фонематичний слух, активізується словник. Перша дитина називає слово, кожний наступний має право змінити лише один звук в попередньому слові, наприклад: мишка – мошка – кішка; форма – ферма – фірма.
Щоб діти краще запам’ятовували літери, їм можна запропонувати пофантазувати: на що вона схожа, викласти її з рахункових паличок, виліпити з пластиліну, намалювати, вищипнути з паперу, вирізати з вдвічі складеного листка.
Гра «Склади слово» допомагає дітям побачити, які два слова сховалися в одному (листопад – листя падають; пилосос – пил смокче) і т. д.
Таким чином, використання в навчальному процесі ігор та різних завдань, створення на занятті ігрової ситуації призводить до того, що діти непомітно для себе і без особливого напруження набувають певні знання, вміння, навички.
Однак гра не повинна бути самоціллю, а повинна служити засобом розвитку інтересу до предмета, тому при її організації слід дотримуватися наступних вимог:
– Простота і точне формулювання правил гри;
– Доступність ігрового матеріалу всім дітям;
– Простота виготовлення і використання дидактичного матеріалу;
– Участь усіх дітей в грі;
– Справедливе і чітке підведення її результатів.
Для дітей дошкільного віку гра має найважливіше значення: вона для них навчання, праця, серйозна форма виховання. Граючи, діти краще засвоюють програмний матеріал, правильно виконують складні завдання, що підвищує ефективність педагогічного процесу.
Наше завдання – зробити плавним, адекватним перехід дітей від ігрової діяльності до навчальної, щоб радість від гри перейшла в радість навчання.
Всі батьки стурбовані проблемою підготовки своїх дітей до школи, тим більше, сьогодні, коли з’явилося багато нових освітніх структур: гімназій, ліцеїв, центрів з пріоритетними напрямами та ін. Багато батьків йдуть шляхом пошуку ускладненого програмного змісту, наявності так званих спеціальних предметів: раннього читання, математики, комп’ютерної грамоти, іноземних мов та ін. Кожен батько замислюється над питанням: чи потрібно навчити дитину читати і писати перед його надходженням у школу?
Всім добре відомо, що невміння читати або повільне читання є серйозним гальмом у навчанні дитини в школі. Крім того, встановлено факт: 7-річна дитина важче опановує читанням, ніж 6-річна. При існуючих умовах навчання грамоті є прямим обов’язком школи. Але дитячий садок повинен взяти на себе певну роботу по підготовці дітей до школи. У зв’язку з цим вихователям дитячих садків та батькам потрібно знати, чого навчають дітей і як підготувати вихованців дитячих садків до успішного засвоєння програми початкової школи.

Рекомендації:

1.Помогати дітям діяти за правилами і вирішувати ігрові завдання.
2.Развівати творчий потенціал дитини в процесі гри, сприяти появі адекватної самооцінки і почуття «Можу!».
4.Грати разом з дитиною, бути в грі рівноправним партнером.
5.Не виконувати, а тільки допомагати дитині виконувати завдання.
6.Давати можливість дитині самій справитися з труднощами, надавати допомогу непомітно, проявляти терпіння

 

Коментарі Вимкнено до Використання ігрових методів у навчанні дітей грамоти