Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

28.03.2024р.Четвер.СНІДАНОК:Каша боярська(з пшона з родзинками)Какао.Банани . ОБІД:Суп селянський.Хліб.Голубці (із м'яса свинини та яловичини).Компот із яблук та свіжоморожених фруктів. . . .. ВЕЧЕРЯ:Шніцель рибний.Хліб.Каша пшенична в'язка.Огірок солоний.Буряк тушкований-молодші.Лимонний напій.

Творчий проект «Народження вистави»

Молнар Любов Василівни, вихователя вищої категорії, «вихователя-методиста»

До створення творчого проекту «Народження вистави» нас наштовхнув невичерпний інтерес дітей до театральної діяльності, різноманітних театралізацій, інсценізацій. Діти нашої групи не знали значень багатьох понять, термінів стосовно даної діяльності, не чітко уявляли відносини суб’єктів театральної діяльності за лаштунками. Тому, основною метою даного проекту була, з одного боку, реалізація прагнення дітей до творчого самовираження засобами театральної діяльності, з іншого – формування елементарних уявлень про технологічний процес створення вистави, зміст кожної технологічної операції, взаємозалежність і взаємозв’язок між професіями людей, які беруть участь у театральній сфері.

Саме, на розв’язання останнього були спрямовані пошукові завдання учасників проекту. Діти разом із батьками знаходили пояснення незрозумілих та нових для них слів: сценарій, сценарист, режисер, декорації, декоратор, антракт та ін., а потім на заняттях знайомили їх із змістом інших дій.

Тиждень опрацювання проекту складався із серії занять та інших видів діяльності, підпорядкованих розв’язанню проектних завдань.

Так, на занятті з художньої літератури «Ми – сценаристи», діти слухали художній твір, самостійно (із незначною допомогою вихователя) складали сценарій, обирали ролі. На малюванні – знайомились із призначенням, видами афіш та малювали свої афіші до вистави; створювали ескізи декорацій, які потім виготовляли на заняттях з аплікації та художньої праці.

Мовленнєве заняття «Актори на репетиції» сприяло розвитку темпу та інтонаційної виразності мовлення, допомогло майбутнім акторам «відчути» кожну роль. У процесі усієї роботи виконувались основні принципи проектної діяльності. Так, діти брали участь у проектних заходах тільки за бажанням, користувались свободою вибору. Кожен сам обирав собі роль, визначав власний внесок у ту чи іншу діяльність.

Перед тим, як обрати конкретний вид театралізації, діти апробували різні види театрів: пальчиковий, настільний, театр рукавичок. Але зупинили свій вибір на драматизації.

Відбулася демонстрація казки для дітей інших груп. І, навіть, важко сказати, хто отримав більше задоволення – актори чи глядачі.

Таким чином, діти мали змогу практично застосувати отримані в процесі проектної діяльності знання, вміння та навички, переконатись у результативності своєї роботи.

Коли скінчився напружений проектний тиждень, одним із перших запитань, яке діти поставили вихователеві, було: «А коли ми знову будемо ставити виставу?» Ми вважаємо, що це питання було найвищою оцінкою спільної діяльності вихованців і педагога.

Мета творчого проекту «Народження вистави»: реалізувати прагнення дітей до творчого самовираження засобами театральної діяльності; сформувати елементарне уявлення про технологічний процес створення вистави, зміст кожної технологічної операції; розвивати творчі здібності, зв’язне мовлення, уяву, фантазію, пізнавальну активність; виховувати взаєморозуміння, взаємоповагу, взаємодопомогу в процесі спільної роботи, вміння узгоджувати свої дії задля досягнення бажаного результату.

Об’єкт: театральна вистава.

Учасники: діти старшої групи.

Термін проведення: з 11 по 22 квітня 2010 р.

Зміст проекту:

І. Підготовчий етап.

  1. Спостереження за дітьми під час ігор-драматизацій, театралізацій, інсценівок.
  2. Бесіда-інтерв’ю «Що я знаю про театр?»

Мета: уточнити уявлення дітей про театр, його працівників, процес створення вистави, життя на сцені та за лаштунками.

  1. Завдання:

– дібрати казку для вистави;

– знайти пояснення слів: сценарій, сценарист, декорації, декоратор, афіша, художник-оформлювач, режисер, репетиція, дійова особа, антракт, лаштунки, дебют, прем’єра;

– розробити план опрацювання проекту.

ІІ. Спільна робота з реалізації проекту в межах проектного тижня.

  1. Заняття з художньої літератури: «Ми – сценаристи».

Мета: вчити уважно слухати літературний твір, визначати його жанр, виділяти виразні засоби. Вправляти дітей у складанні сценарію для театральної вистави за даним твором. Ввести в активний словник поняття: сценарій, сценарист, дійові особи; збагатити мову дітей образними виразами, прислів’ями; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу. Виховувати інтерес до театральної діяльності.

  1. Заняття з художньо-естетичного розвитку (малювання) «Театральна афіша».

Мета: розширити уявлення дітей про афішу та її призначення; ознайомити з різновидом афіш. Вчити дітей оформлювати афішу. Розвивати допитливість, спостережливість, естетичний смак. Виховувати охайність, самостійність.

  1. Заняття з мовленнєвого розвитку «Актори на репетиції».

Мета: вчити створювати яскраві образи головних персонажів, передавати їх своєрідність за допомогою мовних засобів виразності – використання діалогів. Вправляти  у використанні різних типів речень. Розвивати темп мовлення; формувати правильну звуковимову шляхом використання скоромовок та чистомовок. Виховувати позитивне ставлення до даного виду діяльності.

  1. Заняття з художньої праці та аплікації «Маленькі декоратори».

Мета: ознайомити дітей із процесом виготовлення декорацій, змістом роботи художника-декоратора (від створення ескізу до його втілення). Вчити виготовляти найпростіші декорації. Розвивати художній смак, уяву, творчість. Виховувати самостійність у роботі.

  1. Заняття з пізнавального розвитку «Театральна абетка».

Мета: розширювати та збагачувати знання дітей про театр, продовжувати знайомити їх із працею діячів мистецтва. Збагачувати словник дошкільнят словами: режисер, лаштунки, репетиція, прем’єра, дебют, антракт, актор, глядачі. Закріплювати вміння дітей перевтілюватись у певні образи, розігруючи їх перед іншими. Розвивати уяву, пам’ять, емоційність, спостережливість. Закріплювати навички поведінки в громадських місцях.

ІІІ. Презентація проекту.

Ігрова ситуація «Генеральна репетиція» (захист проекту перед «комісією», що складається із вихователів паралельних груп із отримання дозволу для подальшої демонстрації вистави).

ІV. Демонстрація вистави перед дітьми інших груп.

 

Сценарій вистави «Як Півник провчив хитру Лисицю»

для дітей старшого дошкільного віку

Дійові особи:

Зайчик

Лисичка

Вовк

Ведмідь

Собака

Півник

1-й розповідач

2-й розповідач

(В залі стоять крижана та луб’яна хатинки.)

Виходять розповідачі.

1-й розповідач.

На світі безліч є казок –

Веселих і сумних,

І прожити на світі

Не можна нам без них.

Різні в казках дива трапляються.

Увага! Казочка починається.

2-й розповідач.

Оселились біля річки

Сірий Зайчик і Лисичка.

Зайчик – в хатинці луб’яній,

А Лисичка – в крижаній.

Ось, постукала в віконця

Тепла, сонячна весна,

І розтанула на сонці

Біла хатка крижана.

(Виходить Лисичка).

Лисичка.

Що ж мені тепер робити?

Як без хати далі жити?

Зараз зайця прожену

І влізу в хатинку луб’яну!

(Лисиця виганяє Зайчика з хатинки. Зайчик сідає під ялинкою і плаче. Біжить Вовк.)

Вовк.

Що таке?

Мабуть в Зайчика малого

Лихо трапилось тяжке!

Зайчик.

Ой, мене прогнала з хати

Люта злодійка хвостата!

Ой, куди ж тепер піду?

Де я захисток знайду?

Вовк.

Годі, годі, Зайчик плакать,

Витри слізоньки свої.

Знаю я цю розбишаку,

Зараз вижену її!

(Вовк із Зайчиком підходять до хати. Вовк заглядає і стукає у віконце.)

Вовк.

Гей, хвостата!

Забирайся звідсіля!

Лисиця.

От як скочу, як підскочу –

Полетить від тебе клоччя.

На шматочки роздеру,

Ще й на порох розітру!

(Вовк тікає. Зайчик повертається до ялинки, плаче. Йде Ведмідь.)

Ведмідь.

Що таке?

Мабуть в Зайчика малого

Лихо трапилось тяжке!

Зайчик.

Ой, мене прогнала з хати

Люта злодійка хвостата!

Ой, куди ж тепер піду?

Де я захисток знайду?

Ведмідь.

Годі, годі, Зайчик плакать,

Витри слізоньки свої.

Знаю я цю розбишаку,

Зараз вижену її!

(Підходять до хатки. Ведмідь заглядає у віконце і стукає.)

Ведмідь.

Гей, хвостата!

Забирайся звідсіля!

Лисиця.

От як скочу, як підскочу –

Полетить від тебе клоччя.

На шматочки роздеру,

Ще й на порох розітру!

(Ведмідь тікає. Зайчик повертається до ялинки, плаче. Йде Собака.)

Собака.

Що таке?

Мабуть в Зайчика малого

Лихо трапилось тяжке!

Зайчик.

Ой, мене прогнала з хати

Люта злодійка хвостата!

Ой, куди ж тепер піду?

Де я захисток знайду?

(Підходять до хатки. Собака заглядає у віконце і стукає.)

Собака.

Гей, хвостата!

Забирайся звідсіля!

(Собака тікає. Зайчик повертається до ялинки, плаче. Йде Півник.)

Півник.

Що таке?

Мабуть в Зайчика малого

Лихо трапилось тяжке!

Зайчик.

Ой, мене прогнала з хати

Люта злодійка хвостата!

Ой, куди ж тепер піду?

Де я захисток знайду?

Півник.

Що ж, провчу я розбишаку!

Зайчик.

Де вже, Півничок, тобі?

Вовк, Ведмедик і Собака

Відступились в боротьбі!

Півник.

Ну, за мене ти не бійся!

Сам побачиш, – от ходімо!

(Підходять до хатинки. Півник стукає у віконце, махає крилами.)

Півник.

Годі спати,

Ку-ку-рі-ку!

На чужім пуховику!

(Лисиця виглядає, тре очі.)

Лисиця.

Хто там ходить по двору?

От як скочу, як підскочу –

Полетить від тебе клоччя.

На шматочки роздеру,

Ще й на порох розітру!

Півник.

Забирайся, поки ціла!

Не дратуй, гляди, мене!

(Лисиця відкриває двері, виглядає.)

Лисиця.

Я хороша, я не зла!

Я з Зайчатком не сварилась,

По-сусідському жила.

(Повертається і втікає.)

Зайчик.

Дякую, тобі, Півнику!

Ти – справжній друг.

Півник.

До побачення, Зайчику!

(Зайчик іде в хатинку, а Півник йде зі сцени. Виходять розповідачі.)

1-й розповідач.

Злякалась Півника Лисичка,

І втекла хитрунка в ліс.

І зустрів Зайчик ранок

Знов веселий, як колись.

2-й розповідач.

Здається, казочка проста,

А нас вона навчає:

Хто робить людям тільки зло,

Той сам від зла тікає.

No Comments »