Головна сторінка Карта сайту RSS-стрічка

Заклад дошкільної освіти №39 комбінованого типу Ужгородської міської ради Закарпатської обл.

ПОНЕДІЛОК 21.09.20.СНІДАНОК: Суп молочний вівсяний, булка з маслом, кава з молоком ОБІД: Суп овочевий із зеленим горошком зі сметаною, хліб, плов з м'яса та рису, салат зі свіжих огірків, компот ПОЛУДЕНОК: Молоко ВЕЧЕРЯ: Каша пшоняна з маслом, пудінг сирно- морковний з повидлом, чай

Презентація м.Ужгород Гошко О.В.старша група

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОЇ ГРУПИ    « МОЄ РІДНЕ МІСТО»

ГОШКО О. В. вихователь вищої категорії, “вихователь-методист”

Програмовий зміст.

Пізнавальний розвиток.

Формувати в дітей уявлення про те, що ми живемо в Україні, яка поділена на області. Розширити знання про рідне місто,  походження назви  міста «Ужгород», визначні місця. Познайомити дітей з гербом Ужгорода. Дати дітям уявлення про те, як з роками змінювалося та розвивалося наше місто. Виявляти інтерес, бажання знати більше про історію Ужгорода.  Закріпити знання назви вулиць, де проживають діти та назви вулиці, де розташований дитячий садок. Виховувати патріотичні почуття любові, гордість за рідне місто.

Художньо – естетичний розвиток.

Вчити дітей передавати свої враження про рідне місто в колажі «Ужгород – моє місто». Закріпити знання дітей про свій дім, зображувати його з допомогою малюнка.  Виховувати любов до свого міста. Розвивати естетичний смак.

Матеріал: слайди, пензлі, серветки, фарби.

Попередня робота: затонований  ватман з фотографіями визначних місць.

(діти стоять в колі на килимку)

–   Доброго ранку, мої малята,

Любі хлопчики й дівчатка.

Щиро посмішкою вас всіх вітаю,

Доброго настрою на весь день бажаю.

Хай похмурені ваші личка

Звеселить гарна усмішка.

Вправо, вліво поверніться,

І сусідам посміхніться.

–   Дітки, а хто скаже, в якій країні ми живемо?

(відповіді дітей) Слайд 2

–   Так, ми живемо в Україні. Наша країна велика, тому вона поділена на багато різнокольорових частинок,які називаються областями .

Ось, подивіться (вихователь показує на слайді)

–   Як ви думаєте, що це за червона крапочка по середині? (припущення дітей)

–   Так, це головне місто нашої країни. Ми недавно знайомились з ним. Як воно називається? (відповіді дітей)

–   А хто знає, в якій області ми живемо? (припущення дітей).

–   Так, ми живемо в Закарпатській області, а хто знає, як називається головне місто Закарпатської області?   Як називається наше місто?

(відповіді дітей)

–   Як  називають жителів Ужгорода? (відповіді дітей)

–   (слайд 3) Так. А ось і схема нашого міста, на якій зображені вулиці, дороги ти визначні місця нашого міста. Як ви думаєте, що це за синя стрічка?

(припущення дітей, вихователь  наводить дітей на думку, що це річка)

–   Як називається річка, що протікає через наше місто?

(відповіді дітей)

  • (слайд 4). Так, це річка Уж. Схожа річка на хвилясту

змійку, вужа, що живе у воді.

– А хто знає, чому наше місто називається Ужгород? (припущення дітей)

– Ось так протікала собі між берегами стрімка гірська річка Уж. Люди будували будинки і виросло велике місто над Ужем, яке люди назвали Ужгород. По давньому «Город над ужем». Нашому місту вже 1120 років.

–  Кожне місто має свій герб. Ось це герб нашого міста

(слайд 5). Хто скаже, що на ньому зображено?

(відповіді дітей).

  • А зараз я пропоную вам вирушити в чарівну подорож, де ми побачимо старі місця нашого міста та зміни, які відбувалися роками.
  • Подивіться, яким наше місто було колись (слайд 6). Бачите, фотографії чорно – білі тому, що люди ще не вміли робити кольорові фотографії.

–  А зараз наше місто виглядає ось так. (слайд 7).

Хто впізнає, як називається ця площа?

Це площа Шандора Петефі.

–   Які зміни відбулися?  (слайд 8)

(відповіді дітей, вихователь доповнює)

  • З Площі Шандора Петефі ми потрапляємо на відоме вам всім місце, де ви частенько гуляєте з батьками (слайд 9). Що це за місце? (відповіді дітей)
  • це «Міст Бажань» або Пішохідний міст

Цей міст називають так тому, що всі закохані й інші люди вішають на міст замки і загадують бажання.

– Подивіться, який був цей міст в давні часи.(слайд 10)

–   Ми бачимо, що колись по цьому мості їздили автобуси та автомобілі. Подивіться, які вони старовинні. Чи можемо ми зараз побачити такий транспорт на вулиці? (відповіді дітей)

  • Перейшовши через міст ми зупиняємось біля цієї будівлі. (слайд 11). А хто знає, що це за будівля? (відповіді дітей).  Так, це площа Театральна та Обласний Ляльковий Театр.

– Подорожуємо далі. (слайд 12). Хто впізнає, яка частина Ужгорода на цьому слайді? (відповіді дітей)

– Так, це наш Ужгородський замок. Колись давно жив дуже багатий чоловік, який керував всім містом. І ось він собі побудував великий будинок на горі.

– Може хтось бував у замку? (відповіді дітей)

–  Зараз у стінах замку знаходиться краєзнавчий музей. (слайд 13)

–   В музеї можна побачити великі кімнати, в яких жили люди; картини, на яких зображене життя людей; старовинні речі, якими вони користувалися.

  • Поруч із замком є ще один музей під відкритим небом. (слайд 14)

– Подивіться, які старі будинки. Як ви думаєте, де це? (припущення дітей).

– Це «Старе село»  Такі будинки будували з дерева, а дах із соломи. Ось це (вихователь показує) старий млин, а подивіться в яких маленьких кімнатках жили люди.(слайд 15) В них не було тоді ні телевізора, ні комп’ютера. І ось для того, щоб зберегти такі старі будиночки, в Ужгороді зробили музей «Старе село». Ми можемо поїхати туди і  побачити, як колись жили люди.

– А зараз ми трошки відпочинемо.

Фізхвилинка ( діти виконують рухи)

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд.

– Ось ми з вами потрапляємо  в казкове місце (слайд 16).  Діти, що це за місце? (відповіді дітей).

–   Так, це центр нашого міста – вулиця Корзо, де знаходиться багато магазинів та кафе. Тут не їздить  транспорт тому, що це пішохідна зона.

– Недалеко від центру  знаходиться набережна,(слайд 17)

–   Ось цей величезний будинок, схожий на замок – це школа – гімназія, в якій вчаться діти.

–   Подивіться, які гарні дерева ростуть в рівнесенький рядочок.  Чи знаєте ви, як називаються ці дерева?  (відповіді дітей)

– Це липа. Сто років тому люди посадили малесенькі деревця (слайд 18).

  • І ось вони виросли могутніми і красивими деревами.

(слайд 19) Вся набережна вкрита липами , тому люди назвали це місце «Липова алея».

–  Ще крім цих дерев наше місто славиться красою ще одних. Як ви думаєте, які дерева приваблюють всіх людей навесні своєю красою? (відповіді дітей)

–   Так , це сакура (слайд 20).  Ці дерева прикрашають наше місто навесні.

–  В нашому місті є ще дуже багато визначних місць: Це музично – драматичний театр, де проходять всі вистави та концерти (слайд 21).

  • Обласна рада Ужгорода, біля якої стоїть пам’ятник видатному українському письменнику Т.Г.Шевченку (слайд 22).
  • Також в Ужгороді є стадіон «Авангард», де проходять всі спортивні матчі (слайд 23)

– Якщо ми хочемо трошки поплавати, ми потрапляємо в аквапарк, де є багато розваг для дорослих та дітей

(слайд 24)

– Щоб потрапити в якесь інше місто, нам потрібно купити квитки на потяг. Як ви думаєте, куди ми підемо за квитками? ( відповіді дітей)

–   Так ми підемо на вокзал. Ось, який він великий

(слайд 25)

– В нашому місті є також дуже багато церков (слайд 26) А для чого люди ходять в церкву? (відповіді дітей)

  • Ось, подивіться. Як ви думаєте, що це за будівля? (слайд 27)

(відповіді дітей)

–   Так, це наш садочок. Як називається наш садочок?

( відповіді дітей)

–  А ви любите ходити в садочок? (відповіді дітей)

–   А хто знає, на якій вулиці знаходиться наш садочок? (відповіді дітей)

–   Так, це вулиця Пестеля.

–   Дітки, а хто скаже назву вулиці, на якій він живе? (відповіді дітей)

–   Ось і закінчується наша подорож. Вам сподобалось?  А що вам сподобалось найбільше?

–   От я вам і пропоную зараз останнє завдання. Вам потрібно намалювати свій дім, будинок, в якому ви живете. І тоді ми з вами створимо колаж, який буде називатися « Ужгород – моє місто»

(колективна робота дітей )

 

 

Презентація  Ужгород Білас Н.В. середня група

КОНСПЕКТ  ЗАНЯТТЯ

із ознайомлення дітей з довкіллям

для дітей середнього дошкільного віку

з використанням ІКТ \ презентація\

Тема: «Ужгород — моє рідне місто»

Білас Н.В.,вихователь

Мета: розширити знання дітей про рідне місто. Дати знання про походження назви міста Ужгорода, річки Уж, назви вулиць, де знаходиться дитсадок. Уточнити назви різноманітних видів транспорту. Виховувати любов до міста, інтерес, бажання більше знати про рідне місто.

Обладнання:   іграшка – колобок, презентація «Ужгород- моє місто».

Хід заняття

Вихователь. Гостей дорогих, ми щиро вітаємо,

Стрічаєм їх хлібом, з любов’ю та миром

А хто ж ви такі, любі діти?

Дитина: А ми діти українські, хлопці та дівчата

Рідний край наш, Україна, щира та багата.

Вихователь. Як називається наша країна? Наш рідний край? (Відповіді дітей).

Вихователь. Якщо ми живемо на Україні, то як називають нас?  (Українцями). Ми українці, ти хлопчик – українець, ти дівчинка – українка.

Мовленнєва вправа : « Я,ти,він,вона»

Я – українка .Ти – ….\ українець\. Він –….\ українець\.  Вона – …..\українка\, Вони….. (показує на гостей) \ українці\.

У кожного з нас є рідна домівка, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та близькі. Все це наша маленька Батьківщина – це наше місто. Як називається наше місто? (Ужгород).

А зараз до нас завітає гість. Відгадайте загадку:

Він смачненький, рум’яненький, від діда та баби втік

І з віконця скік та скік, до лисички на язик. (Колобок).

Ось цей наш маленький гість має велику мрію. Він ніколи не подорожував  нашим містом, не бачив вулиць, будинків. Тому хоче, щоб діти йому розповіли про місто, в якому вони живуть. Згадайте, що ви бачили на вулицях міста .

У місті живуть багато мешканців, яких прийнято називати міські жителі. У яких оселях живуть зазвичай міські жителі? (У квартирах). А квартири розташовані у яких будинках? (У великих, високих, багатоповерхових будинках). Певно ви знаєте, що в одному міському будинку багато чого? (Квартир, поверхів, під’їздів, вікон). Як багато зусиль доводиться докладати будівельникам, щоб спорудити нові будівлі такі красиві та міцні.

Коли ми дивимось на міські будинки то видно що більшість з них мають форму яку? (Прямокутну).

Наше місто прикрашає і жива природа, це? (Алеї, парки, клумби, дерева, кущі, квіти, трава).

Послухайте невеличку історію про наше місто Ужгород (розповідь вихователя супроводжується слайдами).

Протікала між берегами гірська річка Уж. СЛАЙД №1. Люди будували будинки з одного боку річки – лівого, з другого боку річки – правого. Будували, будували і «виросло» велике місто над Ужем. Стали називати це місто Ужгородом (город – місто).СЛАЙД №2

Річка хвиляста, схожа на хвилясту стрічку або на змійку, що живе у воді і плаває, звиваючись хвилясто так, як наша річка, тому так і називається річка Уж.

Ужгород – наше рідне місто, ми тут живемо, ми тут народились і нас називають ужгородцями.

Багато вулиць є у нашому місті і вони по різному називаються. Слайд № 3 є вулиця Грушевського , є Вишнева, Минайська…..

– На якій вулиці ти (Андрійку проживаєш, а ти Даринко… і т.д.).

– А що таке вулиця? (Це будинки стоять в ряд)

На вулиці є частина по якій рухається транспорт і вона називається проїзджою. Також є тротуари. А що таке тротуар? (Пішохідна частина).СЛАЙД № 4,5

Які ви знаєте види транспорту, які ви бачили автомобілі, що є у  нашому місті?

А щоб нам потрапити на другу вулицю, де ми можемо перейти? (Там, де є піший перехід, дорожній знак, світлофор).

Давайте зробимо невеличку фізкультхвилинку:

Стали з парт усі малята, йдуть по вулиці гуляти

Ми всі гуляємо, та все примічаємо

Ось стрибає горобець, жвавий сірий молодець,

Ось таксист проїхав швидко,

Посміхнувсь привітно діткам

Ось де голуб пролетів, і на тротуар присів

Гарна вулиця у нас, та до дитсадка вже час.

Пальчикова гра:

Ми крокуємо рівненько, вище ноги підіймай

Я наліво, ти направо, а тепер відпочивай

Ось паркан, а ось будинок, ось велика вулиця

Знов паркан і знов будинок, і скінчилась вулиця

У нашому місті є не тільки з вулиці , що ще є в нашому місті? (школи, садки, університети, магазини). Куди ви ходите ? (ляльковий театр, церкви, аптеки –що в них, для чого призначені?). Давайте розглянемо любимі місця в нашому місті. Слайди № 6- 24

Наше місто красиве у різні пори року  СЛАЙД № 25-31

А зараз ми знаходимось на вулиці, де розташований наш гарний затишний садочок  СЛАЙД №32,33

Хто скаже, як називається вулиця, на якій він знаходиться? (Пестеля 20)

Гра, вулиця де наш дитсадок.

Кожного ранку ми поспішаємо на вулицю …….. тому що там знаходиться наш дитсадок. Усе на цій вулиці нам знайоме. Уздовж неї височать ……………… (які ?) будинки. Біля дороги посаджені дерева…….. ( назви дерев). Ранком на вулиці багатолюдно. Усі кудись поспішають. Діти до …….. А дорослі на ……. Деякі наші малята дістаються до дитсадка на ………., а більшість приходять пішки, бо мешкають поруч. Як же дітки називається садок, до якого ми приходимо кожного ранку? (Журавлик)

Коли ми заходимо у двір садочка, ми бачимо багато посаджених дерев………. ( які дерева ростуть у садочку?)

А як називається наша група? (Гномик)

А чи подобається вам ходити до садочка?

Зараз ми розмалюємо вулицю нашого міста (індивідуально)

Підсумок.

В якому місті ми живемо? У великому, чи маленькому

Що вам подобається у вашому місті?

В народі кажуть «скрізь добре, а вдома краще»

Чи треба наше місто любити? Яке воно наше місто? (гарне, красиве, прекрасне….)

А наше заняття хочу завершити такими словами:

Україно – рідний край, поле, річка, сивий гай

Любо стежкою іти – тут живемо я і ти.

 

 

презентація Бертич Т.Й. мол.гр. “Моє місто”

Конспект  заняття    із ознайомлення з довкіллям

« Місто, в якому я живу »

для дітей молодшої групи

з використанням ІКТ \ презентація\

Мета:

Ознайомити дітей із м.Ужгородом , його назвою, красою вулиць, будинків, річкою та її назвою, театрами,  пам’ятками архітектури міста \ замок та церкви міста\. Розвивати інтерес до навколишнього світу.  Збагачувати словниковий запас дітей назвами вулиць, магазинів, вокзалів.

Матеріал: презентація  «Моє місто».

Хід:

Вихователь. Діти сьогодні ми з вами поїдемо на екскурсію. А куди – зараз дізнаєтесь. На чому ми поїдемо ? Хто сяде за кермо автобуса ? Як потрібно поводитись в автобусі ? А ще потрібно слухати екскурсовода. Ним буде я. Екскурсовод – це людина, яка проводить екскурсію. Готові до поїздки?

Хто впізнав куди ми їдемо ?\ по нашій вулиці\ СЛАЙД № 2

Так,  це вулиця , на якій розташований наш дитячий садок. Як вона називається? \ вул.Пестеля\.

Що ж поїхали далі. Ми їдемо по вулицях м.Ужгорода. Які вони ?

Це вулиця проспект. СЛАЙД №3. Скільки вулиць в Ужгороді ?

Збоку вулиць є магазини. СЛАЙД №4. Скільки їх ? А чого ще багато в місті ? \ дерев, машин\. Поїхали далі. Зараз ми їдемо по мосту через річку Уж.  Ось по такому СЛАЙД №5.  Річка  так називається бо зверху, якщо летіти на літаку чи на гелікоптері то можна побачити як річка звивається поміж берегами. СЛАЙД №6.

Наша зупинка  в іншому кінці нашого міста. Тут ми підемо пішки, бо автобуси в ту частину міста не ходять.

Хто був на цій площі ? СЛОЙД № 7.

Може знаєте як вона називається ?

Так це театральна площа, тому що тут є ось така будівля. СЛАЙД №  8  Це театр ляльок «Бавка» . Хто був у ньому?

Ми повинні перейти через р.Уж але вже по іншому мосту- пішоходному. СЛАЙД № 9. Він так називається . тому що там забороняється їхати транспорту, а ходять люди тільки пішки.

Вздовж річки  розташовані набережні. Ось вони   СЛАЙД № 10,11.

Недалеко від набережної  є театр для дорослих. Ось він.  СЛАЙД №12. Ось тут ми зробимо фізхвилинку .

„У місті”.

Дуже добре жити в місті моїм:

Мчать дорогами міста в авто водії,

Пішоходи тротуарами йдуть,

І дерева високі ростуть.

В місті вулиці – ось такої ширини,

А будинки ось такої вишини,

Тут багато і дорослих, і діток,

Тут найкращий в цілім світі дитсадок.

 

А ще в нашому місті є багато церков. Вони надзвичайно гарні. Ось

Вони СЛАЙД №13,14,15.  А також в нашому місті є замок   Ось такий слайд № 16

Ужгород має багато нових будинків. Біля кожного будинку будівельники влаштовують ігрові майданчики для дітей. Ось вони  СЛАЙД №17,18.  Недалеко від нашого садочка розташована автостанція.  Ось вона СЛАЙД №19.   Звідси їздять  автобуси до міст та сіл Закарпаття, де живуть ваші бабусі та дідусі.  Є ще  залізничний вокзал, від якого їдуть поїзди  Слайд №20

Є ще в нашому місті дуже багато магазинів. Маленьких та великих.

СЛАЙД №  21,22,23.

І ось ми знову де ? \ наша вулиця Пестеля\ Слайд №24.

Давайте зайдемо на територію нашого садочка  Слайд №25,26

Як називається наш садочок ? \  «Журавлик»

А група як називається ? …..   Ось ми і в садочку.

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі Вимкнено до Конспекти занять з ознайомлення дітей з м. Ужгород